/england/leeds/forum/1143.aspx/england/leeds/forum/1143.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hartey
2015-02-14 15:04
Grym bänk idag. många matchvinnare

subs: S Taylor, Berardi, Sloth, Adryan, Sharp, Cani, Antenucci.
Leeds United Rodell
2015-02-14 14:58
Tycker att Sloth borde få austins plats faktiskt.... annars ser det väl ut som väntat.. hoppas sloth får iaf en 30min o spela idag efter matchen senast :) Adryan tillbaka på bänken är väl lite positivt
Leeds United Kristoffer
2015-02-14 14:56
Silvestri Wootton Bellusci Bamba Taylor Cook Murphy Byram Austin Mowatt Morison Bänk: S Taylor, Berardi, Sloth, Adryan, Sharp, Cani, Antenucci.
Leeds United Becks#9
2015-02-14 14:00
vi vinner idag!
Leeds United Rodell
2015-02-14 12:24
Fan riktigt spänd för matchen idag!! En vinst och man kan på riktigt börja tro på laget (som vi alltid gör). Och känna fan asså nu jävlar börjar det se bra ut!

Tror det lossnar för Morison idag om han startar eftersom vi möter just millwall! :)
Leeds United Simo LUFC
2015-02-14 10:57
3 ggr pengarna att Morison gör mål idag! Varför inte? Även en blind höna... MOT!!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2015-02-14 10:44
Visst är det alltid kul när man diskutetar om vilka som ska stanna och vilka som ska bort i laget.
Själv tyckte jag det var helt OK! att göra sig av med t.ex Hunt och Pearce, men tyckte det var skandal att göra sig av med Warnock. Men nu när man tittar i bakspegeln, så har det ju endast varit positivt att göra sig av med dom! Undra om de spred dålig stämning i laget, det är ju lätt, när man kommer upp i åren och tycker att allt ska gå genom dom!
Hoppas att dom som nu har fått chansen fortsätter att prestera. Nu tar vi 3 friska mot Millscum i dag.
Fy fan var sugen man är på att stå på South i eftermiddag!
MOT
Leeds United stonefree
2015-02-14 10:38
@Simo LUFC:

Självklart. Hoppas det kommer att bli lite bättre fotbollsmässigt i år än förra året, även om vi hade trevligt!
MOT
Leeds United stonefree
@Simo LUFC:

Självklart. Hoppas det kommer att bli lite bättre fotbollsmässigt i år än förra året, även om vi hade trevligt!
MOT
Leeds United qcn
När man ser det här klippet så bara måste man ju gilla MC
Leeds United Gary Kelly
2015-02-13 22:48
Älskar Leeds United, men även själva stan Leeds är riktigt riktigt nice att besöka, även om jag bara varit där 4 dagar totalt, måste nog snart dra dit igen, men man är visst alltid fullt-jokad. i höst måste det bli ? helvetes viktig 6 poäng match i morron, allt utom förlust är väl ok, supernervös...
Leeds United Gary Kelly
2015-02-13 22:48
Älskar Leeds United, men även själva stan Leeds är riktigt riktigt nice, även om jag bara varit där 4 dagar totalt, måste nog snart dra dit igen, men man är visst alltid fullt-jokad. i höst måste det bli ? helvetes viktig 6 poäng match i morron, allt utom förlust är väl ok, supernervös...
Leeds United Simo LUFC
2015-02-13 20:53
Apropå något helt annat än bara diskussioner om vem som har rätt eller fel: Någon som är laddad inför LUSS-resan!? :) MOT Leeds stad!
Leeds United Duke
2015-02-13 18:39
Norman// Det måste till pengar för att avancera uppåt. Går inte med egna talanger och serie B-lån. Nu har vi fått fram fyra egna spelare som är i startelvan det är väldigt bra men är svårt att få fram 1-2 egna prudukter varje säsong. PL-lagen som åker ner får ju massor med pengar så det är tuff konkurrens.
Leeds United Linus.M
2015-02-13 16:19
Leeds på TV uppdaterad!
Leeds United stonefree
2015-02-13 14:36
Det absolut viktigste är att vi får ordning på våran ekonomi och när sedan den är i hamn, då börjar vi att ta sista steget upp emot höjderna igen. För kommer upp i PL men en halvtaskig ekonomi, då är det ju lätt att vi blir straffat som nu, att vi inte får köpa nya spelare och endast låna spelare som inte är för dyra mm. det kommer aldrig att hålla i längden.
Leeds United Kristoffer
2015-02-13 14:16
Ross Killock förlänger sitt kontrakt med 1 år. Hans kontrakt går nu ut nästa sommar.
Leeds United Norman Hunter
2015-02-13 13:47
Duke//
Att titta på externa medel som enda vägen att ta sig till PL är att göra det väldigt enkelt för sig. Titta på Leicester som många ser på med avundsjuka. De pumpade in ganska stora summor under fyra års tid innan de gick upp i PL. Se på var de befinner sig idag, klart sist i PL! På vilket sätt har alla dessa miljoner gjort skillnad? Om ett halvår är de tillbaka på samma ställe där de var för fem år sen när miljonerna började rulla in. Och skulle man titta närmare på deras satsning är den nog inte möjlig längre då man som ägare numera inte får tillföra kapital hursomhelst....
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-02-12 21:36
Duke//

Vi har externa medel. Vad jag menar är, och vad Leeds måste sträva efter att bli, torde vara en stabil klubb med en stabil grund. Att gå massa miljoner minus hela tiden håller inte och då spelar det ingen roll när inte intäkterna följer med. Då kan vi ha vårat embargo och hälsa hem till nyförvärv. När Leeds blir ett stabilt "företag" igen, först då kan vi satsa och jag tycker vi kommit en bra bit på vägen.
Leeds United Duke
2015-02-12 19:44
Thom// Tror knappt det är möjligt att gå plus varje månad i the championship. Om man har toppambittioner vill säga. Det är i PL pengarna finns. Krävs externa medel för att bli konkurrenskraftiga.
Leeds United terry cooper
2015-02-12 18:42
Thom ska bara styrketräna lite o jag ska städa , sedan ska vi åka över o prata lite alvar med Cellino :)
2015-02-12 18:16
Har hela tiden sagt att det är mycket möjligt att Cellino har uttalat sig om att värva spelare för £15m. Aldrig stuckit under stolen med det.

Min poäng är, att om det senare visat sig att vi haft stora ekonomiska sår så tycker i alla fall jag det är viktigare att täppa till dom innan man fortsätter skapa ekonomiska svårigheter genom att värva dyra spelare med dyra kontrakt.

Så länge Leeds går minus varje månad har jag svårt att se några enorma spelarköp. Som jag sa till terry cooper i telefon (som för övrigt var ett mycket givande samtal i god ton och många bra resonemang) så är inte en klubb "skuldfri" bara för att man stryker skulderna. Klubben måste ju fortfarande gå mer + än - varje månad. Annars är man ju snart i skiten igen...
Leeds United Duke
2015-02-12 17:20
Skrevs om £15 miljoner i Yorkshire evening post med så det får man utgå från att han sagt. Var ju ingen konstig siffra då vi hade sålt McCormack för £11 miljoner. Sedan ändrades det till att pengarna skulle gå till köpet av Elland Road. Laget ser bra ut nu men krävs spets för att kunna utmana i toppen som måste vara målsättningen. Dock behöver vi förlänga med Byram och Cook snarast.
Leeds United stonefree
2015-02-12 16:58
Hoppas att Terry Cooper och Thom får sig ett litet snack och kommer ut ur detta på ett brä sätt. Tycker själv att det bara är att lägga denna diskussion bakom sig och acceptera att det kanske inte finns svar på alla frågor.

MOT
2015-02-12 16:52
terry//

Jag säger ju inte någonstans att vi hade ett transfer embargo under sommaren? Så jag förstår inte vart du får att jag ljugit om något transfer embargo? Sen säger jag fortfarande att Cellino inte visste vilket dåligt ekonomiskt läge klubben befann sig i när han tog över och även om han nu skulle ha uttalat sig att han ville spendera £15m så förstår jag varför han INTE valde att göra det med tanke på att klubben gick minus miljoner varje månad. Tycker du inte någonstans att det var BÄTTRE att han inte spenderade £15m på massa spelare med dyra kontrakt samtidigt som klubben blödde ekonomiskt? Var det inte smart av honom att sätta klubben i ett så kallat "stålbad" där många ledare, spelare med dyra kontrakt osv har fått lämna?

Sen upp på allt detta så ÄR vi ju i ett transfer embargo på grund av GFH's katastrofala styre. Det har alltså ingenting med Cellino att göra utan hans företrädare.

Du kan få tjata i all evinnerlighet om Cellinos hemska uttalande om att spendera £15m, hans stora lögn som försatt hela Leeds stad i chocktillstånd men jag säger fortfarande; vad är viktigast? En ekonomi som är stabil eller en klubb som blöder?

Ringer dig under kvällen.
Leeds United stonefree
2015-02-12 16:49
@lufc4ever:

Är Personalledare på BillerudKorsnäs i Skärblacka. Kanonställe att jobba på och en kanonchef på det, bättre kan det inte bli!
2015-02-12 16:14
Thom /

/Namn: terry cooper
Sänt: 2015-02-04 20:24 Ändra
Thom //

Något som är ännu mer intressant är ju att vi haft ett transferembargo över hos pga GFH vilket gjort det ännu svårare att hysta ut med £15m på nyförväv.

Hade vi transferembargo i somras ??
Det har jag missat.

Namn: ¤Thom Mattsson¤
Sänt: 2015-02-04 22:23
terry cooper//

Nej, vi hade inte transfer embargo i somras men likväl gick klubben miljontals minus varje månad. Hur ska vi då motivera att slänga ut miljontals efter miljoner på nyförvärv? Vi har redan gjort det misstaget en gång, inte igen tack!

0702540757
2015-02-12 15:31
@sportcarl:

Sportcarl //
Fick en stund över på jobbet förut o eftersom du undrade om de 15 m. Var det snacket kom från så gogglade jag - Cellino 15 transfers - o då dök den artikeln upp.
Kan finnas flera artiklar. Vet inte. Tog den första jag hittade som handlade om saken.
2015-02-12 15:12
terry cooper// Vad har jag ljugit om transfer embargot? Sen måste du väl hålla med om att det inte finns något uttalande i den artikeln du länkade där Cellino uttalar att han ska spendera £15m på nyförvärv eller? Det finns säkert ett sådant uttalande någonstans men inte i den du länkade. Har inga problem med dig, förutom att vi tycker väldigt olika och jag ringer dig gärna om du ger mig ditt nummer.
Leeds United lufc4ever
2015-02-12 15:09
Leeds supporter = halvfullt eller halvtomt glas.

Själv händer det att man är helfull med tomma glas.

I slutändan är det skitsamma vilket man är. Det viktigaste är att man älskar Leeds och avskyr Scum !! :)))
Annons: