/england/leeds/forum/1142.aspx/england/leeds/forum/1142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Duke
2014-10-26 21:24
Mkt reaktioner utifrån om vilken cirkus Leeds har blivit men det är väl knappast försvarbart att tappa ledningar som mot Rotherham och Wolves samt bli utspelade av Brentford och Norwich utan att det blir konsekvenser.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2014-10-26 18:48
Visst känns det som galenskap när vi är inne på tredje tränaren redan i oktober månad. Dock känns det som kloka beslut att inse att det inte fungerar. Laget är inte så dåligt men faller ner i svackor tyvärr.
Leeds United stonefree
2014-10-26 17:15
Leeds United stonefree
2014-10-26 17:15
Leeds så klart//

Jag kan ta över tränar jobbet. Jag har 14 semester dagar kvar i år plus lite komp. Det borde räcka!
Leeds United Leeds så klart!
2014-10-26 15:47
Svanen75, Du behöver inte gå till antiken för att hitta galningar. Det finns hur många som helst, kanske fler än någonsin, i vår tid. Vilken stabilitet och röd tråd efterfrågar du? Har vi haft något av detta tidigare? Den enda stabilitet och positiva röd tråd jag kan hitta under senaste åren är Redfearn. Att sparka tränare/manager är inget nytt i dagens fotboll. Tyvärr. Cellino har dock tagit det till överdrift, men det är lätt att göra när man kan bestämma allt själv såsom ägare, och har en kort stubin. Att sparka Hockaday och Darko var nödvändigt i mina ögon. Ingen var i närheten av att nå vad vi alla önskar med Leeds. Felet var inte att sparka utan att anställa dessa herrar med begränsad erfarenhet från blåbärslag i Europa. Jag personligen har "flexibilitet" när det gäller Cellino då han redan har gjort mycket positivt för klubben. Inte minst betat av skuldberget. Cellino har tyvärr inte förmågan att hitta rätt coach/manager för sitt lag. Det borde han ha förstått för länge sedan, och därför överlämnat ansvaret till någon annan. Förhoppningsvis kan han lära sig detta i Leeds. Annars är han välkommen att ringa till mig : ) Jag skulle rekommendera Cellino att anställa Hasse Backe som coach/manager. Det hade varit lyckat även sett med andra än svenska ögon. Nu har vi tur då vi har vår enda klippa Redfearn kvar i klubben, och han tydligen är redo att ta ansvaret för Leeds säsongen ut till att börja med. Att sparka även Redfearn efter sex matcher tror jag inte ens Cellino vågar pga det stöd Redfearn har från spelare och supporters. Att sparka Redfearn kan troligen bli aktuellt först om vi missar playoff/uppflyttning till PL, men om så sker kommer ingen att klaga då vi supporters själva sågar alla som misslyckas med detta uppdrag. Med Redfearn vid rodret tror jag på en ljus vinter och vår för Leeds.
Leeds United Linus.M
2014-10-26 15:03
Enligt Phil Hay får Redfearn bestämma själv.

Phil Hay
?@PhilHayYEP
@Ken_DeMange people who know Redfearn assure me that in his four games he picked his own teams and dropped who he wanted to drop
Leeds United Svanen75
2014-10-26 12:51
Det är bara att inse att vi styrs av en ren galning! Likt antikens inavlade kejsare som styrde sitt rike med järnhand och misstro. MC är Leeds svar på Caligula. Börja tröttna rejält på denna mannen, visst man kan gilla honom ordföranden som gärna bjuder supportrarna på en pint eller som oväntat dyker upp i folkmassan på läktaren. Men ska vi nå PL status igen behöver vi stabilitet och en röd tråd genom klubben.
Wolves TrulsWolf
2014-10-26 09:39
Ursäkta fylleinlägg. Lycka till i fortsättning, Leeds är en fin klubb.
Leeds United stonefree
2014-10-26 08:37
Good Morning Sweden
vet inte vad jag ska säga om den här soppan. Aldrig har det varit så tyst runt Elland Road som igår efter matchen, när jag har varit här. Många verkar ge upp nu.
Jag tyckte vi gjorde en riktig bra första halvlek, en av dom bästa den här säsongen faktiskt. Själv är jag oftast den som skriker högst om att kicka tränare. Men igår såg man ju att det finns en plan på hur vi ska spela, vi kanske inte riktigt är där än, men det börja likna nått. I går blev det våra byten som förstörde, tycker jag. Murphy och Sloth var inte bra. Det blir tufft för Readfern nu, för nu kommer det att ställas andra krav på honom än förut. Just nu tycker jag det är Cellino som är ett skämt. Han manar till tålamod och säger att det först är nästa säsong vi ska upp. Hoppas bara han inte förstör våran klubb fullständigt. Men just nu är det bara till att önska Readfern lycka till, han kommer att behöva det nu.
MOT
Leeds United Linus.M
2014-10-26 07:41
Thom//

Cellino har sagt att han funderade på att sparka Milanic efter Norwich matchen. Tydligt att Cellino ser att vi backar hemåt när vi råkar ta en 1-0 ledning.
Leeds United lufc4ever
2014-10-26 02:51
Trodde någon verkligen att det skulle bli annat än det här
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-10-26 00:55
TrulsWolf//

Vi är vana..
Wolves TrulsWolf
2014-10-26 00:48
ONE NIL AND YOU FUCKED IT UP
2014-10-26 00:04
Tycker ärligt synd om Milanic. 6 matcher med ett helt nytt lag som inte känner varandra för fem öre. Helt otroligt egentligen. Man undrar ju vad som hade hänt om vi lyckats vinna mot Wolves. Hade han fått vara kvar då eller handlade det bara om att vi fick stryk idag? Jaja, då ska vi ge Redfearn en chans men han lär väl få gå också om en sisådär 4-5 matcher antar jag.
2014-10-25 23:28
Vinst på stryktipset trots en match fel (gissa vilken...tack Darko). Det är f-n i mig lättare att vinna på stryktipset än att få poäng i Leeds-tipset.
Leeds United Emil.R
2014-10-25 22:53
ett stort skämt är vad detta är.... hur ska man kunna bygga ett lag när spelare och tränare sågas och sparkas till höger och vänster??? långsigtighet kan inte Leeds stava till vad är nästa steg att göra en city och köpa dig till toppen?? för bygga något ska vi ju tydligen inte göra! sen vad gäller om milanic är rätt eller fel man handlar det inte om utan att ta in en tränare som får chans att sätta sin prägel och bygga ett lag.. vad har han egentligen hunnit med? spela adryan från start ja men mer han har inga egna nyförvärv han har knappt hunnit känna spelarna nej han har väl knappt ens hunnit få lön innan han sparkad.... vad är nästa steg att signa en tränare nu 23:45 för att sen 15 minuter senare sparka honom 23:00 när vi flyttat bak tiden???? nej blir bara så trött.......
Leeds United Simo LUFC
2014-10-25 22:30
Nu är det min tur att vara lite negativ. Att såga innan det ens startat: Helt ärligt förstår inte jag den här övertron på Redfearn. Om han nu är så bra då borde han redan nu varit tränare i en annan klubb. Kul att han lyckats med ungdomarna och att dom har hans respekt men jag tror inte han har vad som krävs när det börjar gå emot oss. Oerfaren. Sen hade det varit bra (kanske) om jag hade varit mer konstruktiv och kommit med förslag på en mer lämpad ersättare men just nu nöjer jag mig med att ha lågt förtroende för Redfearn! Lycka till Redfearn! MOT
Leeds United terry cooper
2014-10-25 21:58
Cellino bort....
Leeds United Bryssels Läscirkel
2014-10-25 21:36
Ett stort jävla fetminus till Cellino för valet av tränare under sin tid i klubben. Med tanke på tränarkarusellen i Cagliari är det dock knappast någon överraskning.

Kommer inte ta Cellino seriöst förrän han köpt tillbaka Elland Road... Så här långt har han bara spelat allan.
2014-10-25 21:10
Helt otroligt hur det kan få vara så här i en av englands största klubbar. Blackwell, Gary Mac, Dennis Wise, Poyet, Carver, Grayson, Warnock, McDermott, Hockaday, Milanic och nu Redfearn för tredje gången.... har jag glömt nån stackare kanske? Skulle inte förvåna mig i så fall för vi har haft fler tränare än jag byter kalsonger (något överdrivet). Ge nu för helvete Redfearn allt ansvar, ge han ett 5 års kontrakt som inte går att bryta och som får spelarna att fatta att det är han de ska spela för och klubben och alla dess fans. Det finns ingen annan! Alldeles för många feta avlönade nobodys som förstört denna klubben i 10 års tid. Det får va slut med det nu. Play your heart out for the badge!
Leeds United PutteBJ
2014-10-25 20:54
Nu skiter jag faktiskt i om vi förlorar Redfearn som akademicoach, Jag vill ha han som headcoach för A-laget många år framöver. Det går alltid hitta fina bra akademicoacher, kolla bara var Carbone gjorde tidigt på säsongen. Han gjorde det jätte bra med ynglingarna. Så Redfearn IN och jobbansökan för Akademijobbet TACK! MOT!
2014-10-25 20:36
Tobbe,

Visst har det varit, är fortfarande, en karusell i Leeds.
Du får se det från den ljusa sida, Den kan inte bli mörkare än Darko : )
The only way is up!
Leeds United Tobbe O
2014-10-25 20:32
Leeds så klart// grattis :) kanske var det rätt, ingen aning. Men det känns som ett skämt, först karusellen kring BMD, sedan Hockaday och nu Milanic. Ingen långsiktighet alls. Tjatar ju om att vi fans måste ha tålamod denna säsongen, hur fan hänger det ihop med att vår galne italienare sparkar tränare var femte-sjätte match. Jaja, hoppas Redders är vår man!
Leeds United Tobbe O
2014-10-25 20:32
Leeds så klart// grattis :) kanske var det rätt, ingen aning. Men det känns som ett skämt, först karusellen kring BMD, sedan Hockaday och nu Milanic. Ingen långsiktighet alls. Tjatar ju om att vi fans måste ha tålamod denna säsongen, hur fan hänger det ihop med att vår galne italienare sparkar tränare var femte-sjätte match. Jaja, hoppas Redders är vår man!
2014-10-25 20:31
Aftonblaskan har läst på Revie Stand.
S.Wall
2014-10-25 20:28
För fan Leeds!
Kom igen nu!
Nu vill jag se ett uppryck, att ni avancerar i tabellen och upp i Premier League!
2014-10-25 20:22
Jag visste att du skulle bli glad Tobbe ; )
Leeds United Tobbe O
2014-10-25 20:19
Herregud...
Leeds United Umeå BEN
2014-10-25 20:16
Det här är precis vad som behövs för Leeds United. Jag har tjatat om Neil Redfearn ända sen Juggen anställdes som headcoach. Det är fullständigt obegripligt att förstå hur Mister Cellino tänker. Snälla Cellino behåll Redfearn och behåll honom för resten av säsongen. Han inger trygghet och stabilitet i truppen.
MOT ALLA DAGAR PÅ ÅRET
Leeds United Rob.
2014-10-25 19:59
@¤Thom Mattsson¤:

Exakt. Pinsamt att vi håller på som vi gör och hämtar in en massa billiga KalleAnka-tränare till höger och vänster. Leeds United FC blir till åtlöje.
Annons: