/england/leeds/forum/1141.aspx/england/leeds/forum/1141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2014-10-27 20:09
Nu kan vi sova gott. @APOPEY: #lufc It appears, as director Edoardo Cellino said today, there is a proviso for Redfearn to be return to the Academy if it doesn't workout.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2014-10-27 19:40
Då får vi se om Cellino håller sitt ord. @LeonWobYP: So in short, Redfearn has agreed a long-term deal in principle and contract will be officially finalised shortly #lufc
Leeds United Kristoffer
2014-10-27 17:49
Darko valde ju att spela Bianchi som defensiv mittfältare. Redfearn däremot och även Hockaday spelade honom som en av de två innermittfältarna i diamanten. Då han är en av de bästa passningsspelarna i laget är det bättre att han spelar längre fram så han kan vara mer delaktig i offensiven, slå avgörande passningar etc.
Leeds United Linus.M
2014-10-27 17:38
Hartey// Därför han ska spela defensiv mitt och göra underbara passningar som vi kan gotta oss åt :)
Hartey
2014-10-27 16:39
Warnock är helt ok men Bianchi är sanslöst långsam
Leeds United Rodell
2014-10-27 16:06
Jag undrar varför denna kritik kommer mot Warnock, eller är jag helt totalt blind när jag ser honom spela?... Tycker han spelar bra och stabilt och ger sig aldrig i försvarsspelet och det smäller när han kommer! Jag gillar honom, måste också påpeka att det blir svårare för leeds att försvara sig också när man spelar med en smaldiamant, många lag lirar med yttrar och då kommer både ytter och ytterback fyller på, på kanterna vilket oftast gör så att våra ytterbackar blir en mot två i många situationer då inte riktigt försvarspelet sitter så bra på mittfältet vad jag tycker. Ser inte heller att mittfältarna hjälper till så mycket som kanske i vissa lägen skulle behövas.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-10-27 15:56
Tyckte Warnock återigen var bra mot Wolves.
Leeds United Rob.
2014-10-27 14:53
Taylor borde passa som handen i handsken av det lilla man hört och sett av honom. Redders bör känna till honom mycket väl?
Leeds United Kristoffer
2014-10-27 14:43
@Rob.:

Det är sant. Taylor kanske skulle vara något på vänsterkanten? Han är väl Warnock motsats. Bra offensivt men lite sämre defensivt.
Leeds United Rob.
2014-10-27 13:50
Ska man lira diamanten så måste man ha ordentliga ytterbackar på banan som orkar löpa över hela planen och följa med upp i anfallen. West Ham lirar med Creswell och Jenkinson, som båda passar formationen utmärkt. Byram borde passa perfekt för det, Berardi vet jag inte. Warnock känns inte tillräckligt löpstark eller bra offensivt i mitt tycke.
Leeds United Kristoffer
2014-10-27 12:38
@Danne K:
Vissa lag fungerar diamanten alldeles utmärkt för. West Ham spelar med den och ligger 4 i PL. Bournemouth spelade med den när de slog Huddersfield med 4-0 och nu senast Birmingham med 8-0.
Leeds United Linus.M
2014-10-27 09:52
Väldigt roligt att nästa match på lördag, mot Cardiff, sänds på TV10. Då får vi en chans och se hur Redfearn vill fortsätta spela med laget :)
Leeds United terry cooper
2014-10-27 09:01
Vad är Cellinos löften värda, egentligen ???
Leeds United Linus.M
2014-10-27 08:11
Redfearn är en smart jävel. Underbart :)

Phil Hay ?@PhilHayYEP 2 minför 2 minuter sedan
Redfearn hasn't signed a contract yet and he's still to be formally appointed. He'll speak to Cellino today about an assistant, the academy

Phil Hay ?@PhilHayYEP 12 sför 13 sekunder sedan
My understanding is that Redfearn wants to take the job on (and almost certainly will) but he's looking for certain assurances from Cellino.
Leeds United Danne K
2014-10-26 22:00
Har kollat på målen från hela helgens omgång i championship. En hel del mål som uppstår via inspel från kanterna. Vem som springer dör i respektive lag kan jag inte säga men tippar på att det är en yttermittfältare eller ytterback. SKROTA DIAMANTEN!!! Och sätt lite press via kantspel.
Leeds United Duke
2014-10-26 21:24
Mkt reaktioner utifrån om vilken cirkus Leeds har blivit men det är väl knappast försvarbart att tappa ledningar som mot Rotherham och Wolves samt bli utspelade av Brentford och Norwich utan att det blir konsekvenser.
Leeds United Duke
2014-10-26 18:48
Visst känns det som galenskap när vi är inne på tredje tränaren redan i oktober månad. Dock känns det som kloka beslut att inse att det inte fungerar. Laget är inte så dåligt men faller ner i svackor tyvärr.
Leeds United stonefree
2014-10-26 17:15
Leeds United stonefree
2014-10-26 17:15
Leeds så klart//

Jag kan ta över tränar jobbet. Jag har 14 semester dagar kvar i år plus lite komp. Det borde räcka!
Leeds United Leeds så klart!
2014-10-26 15:47
Svanen75, Du behöver inte gå till antiken för att hitta galningar. Det finns hur många som helst, kanske fler än någonsin, i vår tid. Vilken stabilitet och röd tråd efterfrågar du? Har vi haft något av detta tidigare? Den enda stabilitet och positiva röd tråd jag kan hitta under senaste åren är Redfearn. Att sparka tränare/manager är inget nytt i dagens fotboll. Tyvärr. Cellino har dock tagit det till överdrift, men det är lätt att göra när man kan bestämma allt själv såsom ägare, och har en kort stubin. Att sparka Hockaday och Darko var nödvändigt i mina ögon. Ingen var i närheten av att nå vad vi alla önskar med Leeds. Felet var inte att sparka utan att anställa dessa herrar med begränsad erfarenhet från blåbärslag i Europa. Jag personligen har "flexibilitet" när det gäller Cellino då han redan har gjort mycket positivt för klubben. Inte minst betat av skuldberget. Cellino har tyvärr inte förmågan att hitta rätt coach/manager för sitt lag. Det borde han ha förstått för länge sedan, och därför överlämnat ansvaret till någon annan. Förhoppningsvis kan han lära sig detta i Leeds. Annars är han välkommen att ringa till mig : ) Jag skulle rekommendera Cellino att anställa Hasse Backe som coach/manager. Det hade varit lyckat även sett med andra än svenska ögon. Nu har vi tur då vi har vår enda klippa Redfearn kvar i klubben, och han tydligen är redo att ta ansvaret för Leeds säsongen ut till att börja med. Att sparka även Redfearn efter sex matcher tror jag inte ens Cellino vågar pga det stöd Redfearn har från spelare och supporters. Att sparka Redfearn kan troligen bli aktuellt först om vi missar playoff/uppflyttning till PL, men om så sker kommer ingen att klaga då vi supporters själva sågar alla som misslyckas med detta uppdrag. Med Redfearn vid rodret tror jag på en ljus vinter och vår för Leeds.
Leeds United Linus.M
2014-10-26 15:03
Enligt Phil Hay får Redfearn bestämma själv.

Phil Hay
?@PhilHayYEP
@Ken_DeMange people who know Redfearn assure me that in his four games he picked his own teams and dropped who he wanted to drop
Leeds United Svanen75
2014-10-26 12:51
Det är bara att inse att vi styrs av en ren galning! Likt antikens inavlade kejsare som styrde sitt rike med järnhand och misstro. MC är Leeds svar på Caligula. Börja tröttna rejält på denna mannen, visst man kan gilla honom ordföranden som gärna bjuder supportrarna på en pint eller som oväntat dyker upp i folkmassan på läktaren. Men ska vi nå PL status igen behöver vi stabilitet och en röd tråd genom klubben.
Wolves TrulsWolf
2014-10-26 09:39
Ursäkta fylleinlägg. Lycka till i fortsättning, Leeds är en fin klubb.
Leeds United stonefree
2014-10-26 08:37
Good Morning Sweden
vet inte vad jag ska säga om den här soppan. Aldrig har det varit så tyst runt Elland Road som igår efter matchen, när jag har varit här. Många verkar ge upp nu.
Jag tyckte vi gjorde en riktig bra första halvlek, en av dom bästa den här säsongen faktiskt. Själv är jag oftast den som skriker högst om att kicka tränare. Men igår såg man ju att det finns en plan på hur vi ska spela, vi kanske inte riktigt är där än, men det börja likna nått. I går blev det våra byten som förstörde, tycker jag. Murphy och Sloth var inte bra. Det blir tufft för Readfern nu, för nu kommer det att ställas andra krav på honom än förut. Just nu tycker jag det är Cellino som är ett skämt. Han manar till tålamod och säger att det först är nästa säsong vi ska upp. Hoppas bara han inte förstör våran klubb fullständigt. Men just nu är det bara till att önska Readfern lycka till, han kommer att behöva det nu.
MOT
Leeds United Linus.M
2014-10-26 07:41
Thom//

Cellino har sagt att han funderade på att sparka Milanic efter Norwich matchen. Tydligt att Cellino ser att vi backar hemåt när vi råkar ta en 1-0 ledning.
Leeds United lufc4ever
2014-10-26 02:51
Trodde någon verkligen att det skulle bli annat än det här
2014-10-26 00:55
TrulsWolf//

Vi är vana..
Wolves TrulsWolf
2014-10-26 00:48
ONE NIL AND YOU FUCKED IT UP
2014-10-26 00:04
Tycker ärligt synd om Milanic. 6 matcher med ett helt nytt lag som inte känner varandra för fem öre. Helt otroligt egentligen. Man undrar ju vad som hade hänt om vi lyckats vinna mot Wolves. Hade han fått vara kvar då eller handlade det bara om att vi fick stryk idag? Jaja, då ska vi ge Redfearn en chans men han lär väl få gå också om en sisådär 4-5 matcher antar jag.
Leeds United Leeds så klart!
2014-10-25 23:28
Vinst på stryktipset trots en match fel (gissa vilken...tack Darko). Det är f-n i mig lättare att vinna på stryktipset än att få poäng i Leeds-tipset.
Annons: