/england/leeds/forum/114.aspx/england/leeds/forum/114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-07-21 12:25
Nä Stenis, jag har ingen aning. Men med tanke på hur du just nu verkar se på Leeds United så är det inte svårt att undra varför slösa kraften. Kan du förstå att en del människor ser på ditt skrivande så ? En del människor mår bra av att lida av vissa saker. Antagligen är detta ditt bränsle då ?
Leeds United Linus.M
2018-07-21 12:23
Mike Thornton har kontakter inom klubben så det är inte fejk. Oroande att de läcker info dock. Känns inte bra efter att ha läst det faktiskt.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-07-21 12:22
låter som godis att ta in M&M, deras statistik talr för sig själv,så mycket mer imponerande än om det varit ett promotionslag som Wigan och Blackbun, de känns som 2klasser bättre än Roofe som vi tog från Oxford i league2,, är som om vi hade en mittfältare som gjort 10 mål och 18 assist plus en anfallare som gjort 27 mål om de skulle lyckas i PL, inget man vet, men förutsättningarna ser goda ut och möjligheten är stor att de kan öka i värde, Peterborough har varit en bra plantskola de sista åren, tidigare släppta spelare har lyckats bra t o m i PL som Dwight Gayle
Leeds United stonefree
2018-07-21 12:02
WhitesMOT Jag kanske är negativ. Men jag är inte aggressiv och oförskämt. Jag frågade bara hur det kom sig att du visste så mycket in Blackman samtidigt som du ifrågasatta mitt vetande om Jozefzoon! Du har ju ingen aning om vad jag gör i Leeds om min relation till staden, klubben Leeds och annat som gör att jag åker ditt så ofta!
Leeds United WhitesMOT
2018-07-21 12:01
Rodell //

Jag är med på ditt resonnemang.
Leeds United WhitesMOT
2018-07-21 12:00
Thom //

Mitt svar var riktat till Sten och hur han använde dina ord.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-07-21 11:06
WhitesMOT// Jag har aldrig sagt att Blackman är ett dåligt nyförvärv mig veterligen. Som du säger; man vinklar allt för att passa sin egen agenda - även du. Faktum är väl att vi var sugna på Stockdale samt Gunn. Att det inte blev något handlade väl om ekonomin som vanligt. Okey, inga problem. Blackman var vårt tredje val men kan säkert vara okey för det. Ärligt talat vet jag inte specielllt mycket om honom. Allt jag vet är att han var okey i Sheffield Utd och oduglig i Östersund. Framtiden får utvisa om det blir han eller om BPF får täcka upp för ännu ett totalt misslyckat nyförvärv.
Leeds United Rodell
2018-07-21 10:38
Whitesmot // Grejen jag tänker med dom också är att dom båda borde vara villiga att komma och med tanke på hur fönstret sett ut för oss borde vi verkligen ta den chansningen istället för att jaga dom som inte vill komma och kräver för mycket lön
Leeds United WhitesMOT
2018-07-21 10:34
Rodell//

Du kan absolut har rätt om M&M. Jag vill dock se mer av dem för att kunna bilda en uppfattning. Enstaka cupmatcher ger inte mej nåt.
Leeds United Rodell
2018-07-21 10:31
Blackman gjorde en helt okej säsong förra året, blandade i sina prestationer och tiden i Östersund va han katastrof så att det är ett bra nyförvärv törs iaf inte jag säga men finns så många positioner som är värre i laget så så är väl ändå helt okej med Blackman
Leeds United WhitesMOT
2018-07-21 10:30
Stenis //

Helvete vad ditt liv måste vara miserabelt och mörkt. Och det kommer från en som vännerna brukar kalla fantastiskt negativ :) Om nu allt är så satans nattsvart varför slänger du då bort din tid och dina pengar på detta ?

Ja jag har sett Blackman. Jag har TV och jag har Internet. Han är en bra målvakt på denna nivån. Du behöver 2 minuter för att se att han är en helt annan nivå än Felix. Och det där med tredjeval är bara klassiskt argument för att få det låta sämre. Can't bullshit a bullshitter.

Och vem påstår att Roofe plötsligt blivit toppspelare? Det är märkligt hur allt plötsligt ska förstoras upp bara för att det ska passa agendan.

Leeds United stonefree
2018-07-21 10:09
WhitesMOT och andra Hur i he..... blev Roofe plötsligt en toppspelare i CS? Han kan göra enstaka bra matcher , men det är ljusår mellan dem, han spelade på topp ett tag förra säsongen, med ett dåligt resultat. Efter hans hattrick var det mot QPR? Hade han inte ett rätt på över 10 matcher. Han petades till sist. WhitesMOT Du ifrågasatte mig hur väl jag känner spelare i CS som Jozefzoon. Men du gick ut med att Blackman är en förstärkning. Har du sett honom spela? Som Thom sa han var 3:e valet när det gäller målvaktposten, inte speciellt inponerande. Dessutom har våran ubga Peacock väldigt svårt att hålla nollan i sina matcher. Glöm inte heller vi möter inte ett enda kvalitets lag innan serien börjar, det känns jävligt tungt. Det är ju inte svårt att genomföra sin taktik i matcher där man äger 74-80% boll. Man måste ju spela matcher också där man är det sämre laget annars står man där när det plötsligt är 60-40 till motståndarna och vet inte hur man ska hantera det!
Leeds United stonefree
2018-07-21 09:57
Är det någon som säger de har pratat med någon i klubben som de inte vill namnge då är det nästan till 100% uppdiktat lögn.
Leeds United Rodell
2018-07-21 09:51
Whitesmot // Ta Maddison t.ex 53 matcher 12 mål 23 assist från en mittfältsposition sen har vi Jack Marriott 56 matcher 33 mål och 5 assist... dessa herrar skulle va grymma för oss och skulle kosta mindre än Vydra.. självklar kommer dom inte ha samma poängskörd i championship men förutom det så har också båda kört 50+ matcher så är vana med spelschemat.. dom är 23/24 år så jag tycker att det är en rätt bra gambling isåfall som inte skulle ”ruinera” oss..
Leeds United WhitesMOT
2018-07-21 09:33
Rodell //

När det gäller M&M så är jag väldigt skeptisk. Det är dock 2 spelare från en liga ner och från ett icke lag. Sen måste jag säga att deras ägare är fantastiskt bra på att sälja. Han sitter där och ser ut som en av folket, pratar som en av folket.

Men visst....kan vi få en eller båda till ett skäligt pris så är det väl i kategorin gambling jag själv brukar mumla om. Ser att många säger Maddison helst och att Marriot är överskattad.
Leeds United Rodell
2018-07-21 09:18
Whitesmot // Såg den där igår, säkert Leeds som budat 2.5m och velat dela upp det på fyra betalningar.. Dok säger han ju att dom har fått bud från en klubb som blivit slagna i transferfönstret än sålänge (eller nåt liknande) så förhoppningsvis är det vi för dom herrarna skulle göra mycket gott
Leeds United WhitesMOT
2018-07-21 09:13
Till er som drömmer om M&M.
Leeds United WhitesMOT
2018-07-21 09:01
Intressant
Leeds United WhitesMOT
2018-07-21 08:41
Nä va fan då vänder vi på denna pessimism ;)

Ja vi har för många lågvatten märke kvar och Ja vi hade absolut behövt ha in nytt blod långt innan. Helst som ni är inne på innan spelarna ens är tillbaka från semester. Det hade såklart varit optimalt.

Men som sagt dom vi har kvar är samma skit som förra säsongen. Alltså inte sämre. Dom känner varandra vilket faktiskt borde vara en fördel just nu. Det enda dom behöver fokusera på är upp i fitness och den nya taktiken. Och på dessa punkter ligger vi absolut inte efter de andra klubbarna. Vi startade inte vår försäsong senare än nån annan.

Vi tittar på klubbar som Forest och gråter att dom köpt så mycket. Och absolut skulle vi vilja vara mer som dom men samtidigt ska nu Karanka få ihopa den gruppen. Ett angenämt problem sett utifrån men nu är där press att lyckas och Karanka är ultranegativ i sin filosofi. Klickar inte det omgående så kan det bli gnissel.

Vi ser på vår förra säsong och vi vet hur illa det såg ut med den trupp vi fortfarande har. Men jag skulle vilja påstå att när Millwall avslöjade oss så var det till mesta del TC´s fel att det sen fortsatte neråt. Han vågade inte fortsätta sin höga press och detta gjorde laget förvirrat. Vi sjönk och sen hamnade vi i knäet på Felix som var en katastrof och gjorde försvaret helt uppskrämda.

Alla system eller taktiker har brister. Men jag är övertygad om att Bielsa kommer inte låta sig skrämmas som TC. Och jag vågar tro att Bielsa har minst en plan till. Bara på träningsmatcherna tycker jag man kan se att systemet är flerfärgat så att säga. Det är inte ett rakt 3-3-1-3 eller 4-1-4-1 utan det byter skepnad beroende på om vi är med eller utan boll. Så det är upp till spelarna att förstå och Bielsa att lyckas förmedla. Och då borde det vara en fördel att redan ha 1 år tillsammans även om det såklart inte bara är att trycka på en knapp.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-07-21 00:04
Linus// Att du ser det positivt att det är två veckor kvar innan säsongen startar säger en hel del. Visst, jag vill också att säsongen börjar men ur ett mer lagmässigt och trupp mässigt perspektiv så är det ju mer eller mindre katastrof att vi inte gjort klart med egentligen någon värvning vi velat ha ännu. Blackman var vårt tredje val och är väl kanske den enda positionen vi har förstärkt på, om man jämför med Wiedwald då. Chansen finns väl att BPF tar platsen mellan stolparna. Så säsongen hade gärna fått starta om en månad för mig! Risken är stor att vi kommer tappa en jävla massa poäng på att laget inte är samspelt. Om vi nu lyckas med konststycket att värva in ett par ”stjärnspelare” inom någon vecka - 10 dagar - så kommer dessa spelare inte vara inne i det spelsystem och tankesätt som Bielsa präntat in i spelarna. Sånt tar tid och det är därför man har en försäsong. Försäsongen är så gott som slut. Träningsmatcherna är ju igång till och med och en knapp vinst mot Forest Green Rovers (League Two) samt en oavgjord mot York (lower leagues) är väl knappast imponerande? Faktum är att vår ”stjärnvärvning” (ett lån från Chelsea) fortfarande inte ens debuterat (Blackman). Visst har vi gjort oss av med massor av dynga och streamat truppen lite men herregud vad skit det finns kvar i Sacko, O’Kane, Ekuban, De Bock och Murphy bland annat. Dessa måste ju bort, helst igår. Sedan att vi med två veckor kvar på försäsongen förlitar oss på Dallas, Berardi, Phillips, Alioski och Roofe säger dessvärre en hel del om vilken säsong vi går till mötes. Sorry för min pessimism.
Leeds United Kristoffer
2018-07-20 23:42
Ja, det är ju helt onödigt att låta spelarna anlända innan säsongen startar. De behöver inte bekanta sig med lagkamraterna, komma upp i den fysiska standard som Bielsa vill att spelarna ska vara i samt lära sig hans taktik etc
Leeds United WhitesMOT
2018-07-20 23:31
@Linus.M:

Jo det är positivt men samtidigt är det negativt att det är bara 2 veckor kvar. Vi vet alla att vi måste ha in mer och bättre folk. Det är inte positivt att vi missat så mycket på vägen. Samtidigt positivt att vi inte tillåtit oss bli tagna som gisslan av smått vansinniga krav av dom vi velat ha.

Ja man kan leka positiv/negativ leken hela natten om man vill :)

Imorgon är en annan dag och då är man väl tillbaka i ultra negativa tankar igen eftersom man är Leedsare och mer lättlurad än nån annan ;))
Leeds United Linus.M
2018-07-20 23:13
Whites//

Du missade en väsentlig sak.... ;) det är mer än två veckor tills fönstret stänger. Ibland låter det som att det stänger imorgon.

Leeds United Ritchie
2018-07-20 23:04
WhitesMOT//
Nu kommer iallafall jag att sova gott. Tack för lite positiva tankar.
Leeds United sportcarl
2018-07-20 22:28
sedan får man inte ha övertro på U23, vist finns det några spelare som är duktiga, men det finns det i övriga championshiplag med, lilla Bolton vann väl Leeds serie, och då måste man ha i beaktande att de allra allra bästa lagen dvs Premierlaegues U23 spelare, spelar i premierleague2, kan tänka mig att Leeds A-lag skulle ha fullt schå att slå Chelseas, Manchester citys U23lag
Leeds United sportcarl
2018-07-20 22:24
får vi in 2-3 startspelare och några kompletteringsspelare ser det bra ut, finns potential för utveckling
Leeds United Duke
2018-07-20 22:23
Whitesmot// Väl skrivet. Kan lägga till att Roofe är en spelare de flesta lagen i ligan hade velat ha. Topp 10 absolut men vi är inte med bland de 5-6 starkaste i nuläget.
Leeds United WhitesMOT
2018-07-20 22:04
Ok...dax för lite försök till att se det positivt. Vet inte vad det är med mej denna sommaren men jag är ärligt inte lika negativ som vanligt. Måste vara vädret... 1. Har truppen blivit sämre sen förra säsongen ? Definitivt inte. Ingen kan väl säga att vi förlorat en enda spelare som inte alla velat bli av med eller hur ? 2. På papper har vi fått en coach långt över de flesta om inte alla i denna ligan. Man kan hävda att han har " INGEN ERFARENHET AV CS ! " men herregud vilken myt det är då när man ser till Heckingbottom. 3. Vi är av med den spelare som enskilt kostade oss mest poäng förra säsongen och han är ersatt med Blackman som definitivt är 10 steg upp från Felix. Blackman kommer inte vara felfri men jag vågar lova att vårt försvar kommer känna en helt annan trygghet i år. Bara här vågar jag tro på 10 poäng mer än förra säsongen. 4. Spelsystemet. På 2 unkna träningsmatcher syns det redan. En identitiet som vi inte hade från Jul och fram. Igår skrev jag att jag tvivlar på att materialet kommer kunna utföra systemet och med det menade jag egentligen för den absoluta toppen. Systemet kommer ge oss en annan trygghet när alla fattar vad som gäller. 5. U23 är ett år äldre så att säga och även om det såg tunt ut igår så är där talang. Något vi inte hade i början på förra säsongen. Eller jo vi hade köpt den mesta men den var inte inbäddad som nu. 6. Namnen som verkar aktuella för det inre mittfältet ger mej mer hopp än det som användes förra säsongen. Både Klich och Baker kommer höja nivån även om dom inte är förstaval kanske. 7. Anfallet är absolut vår tunnaste post och att ha Roofe som mer eller mindre första och enda val är skrämmande. Samtidigt ger det Roofe en ärlig chans att visa ordentligt vad han går för i den position som nästan alla var överens om förra säsongen är hans rätta. Platsen på topp.
Leeds United sportcarl
2018-07-20 19:56
De räknar väl med en Bielsaeffekt
Leeds United stonefree
2018-07-20 19:46
Förra säsongen har jag för mig vi gav 11 gånger pengarna på direktuppflyttning. Men jag vet att jag tjurade lite när YEP tips om placering kom, de hade tippat oss på 13:e plats, som också blev rätt, då var jag helt övertygat om att vi skulle bli topp 6 alla dagar i veckan
Annons: