/england/leeds/forum/1137.aspx/england/leeds/forum/1137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2014-11-03 19:05
Så... Då kan vi vara lugna :)

Phil Hay ?@PhilHayYEP 1 minför 1 minut sedan
Red Bull has issued a statement to the YEP tonight saying it has no plans to buy Leeds United. #lufc

Phil Hay ?@PhilHayYEP 54 sför 54 sekunder sedan
Red Bull statement: "We can confirm that Red Bull has no plans to take over Leeds United nor take a stake in the club." #lufc
Leeds United stonefree
2014-11-03 19:01
Thom Mattsson//

Ber om ursäkt för att inte vara ordentligt påläst angående vad vi fick för våra duktiga spelare, har kollat nu och det var inte så mycket som jag trodde.

Men faktum kvarstår att vi hade ett gäng jävligt bra spelare och kom ihåg flera av dom var ju faktiskt med nere i L1.
Sedan har jag en otroligt konstig syn på alla ägare. De är i min lilla värld skurkar allihopa, då spelar det ingen roll vad de heter eller var de kommer ifrån. I dagen fotboll är det en lekplats för mång miljardärer, som har en sak på sin agenda, synas så mycket som möjligt i media. När jag hörde det med Red Bull, ni tror inte det är sant, när jag säger det, med en gång var jag 100% säker på att Cellino kommer att sälja till Red Bull, de döper om stadium, vi gör en Cardiff och vi ska spela i röda tröjor och blå byxor och gula strumpor. Man är så jävla frustrerat att så fort man ser namnet Leeds i någon rubrik, hoppar hjärtat upp i halsgropen.
Leeds United Duke
2014-11-03 18:40
Thom// Bates valde inte vilka spelare vi skulle värva. Neil Warnock är den som gjorde dåliga affärer. Han satsade på Peltier, Varney, Norris, Diouf och Morison för att nämna några. Den största missen var att skicka tillbaka Ross Barkley till Everton, han hade kunnat ta oss till PL.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-11-03 18:32
Beckford och Johnson stack gratis. Gradel ville skriva nytt kontrakt men erbjöds aldrig något och gick för mer eller mindre ingenting. Becchio byttes bort mot världsstjärnan Steve Morrison, Howson såldes för nästan ingenting och Snodgrass fick vi inte speciellt mycket för heller. Är ganska säker på att om Cellino varit vid makten när dessa spelare var här så hade vi kunnat få säkerligen 2-4 ggr så mycket som vi fick. Bates tog in många spelare som vi fortfarande tvingas drass med, spelare som ingen vill ha och våra bästa spelare såldes år efter år vilket gjorde det omöjligt för våra tränare att kunna bygga ett lag. Bates var, och är, en stor bidragande orsak att vi forfarande ligger där vi ligger.
Leeds United Duke
2014-11-03 18:30
Kan hålla med stonefree att Bates kunde sin fotboll. Framförallt valde han bra managers som Wise/Poyet, Grayson och även McAllister var lyckosam ett tag. Tyvärr saknades den riktiga ambitionen och han prioriterade sig själv framför klubben. Cellino är tvärtom där finns ambitionen men tränare verkar han inte få rätt på. Många av nyförvärven har inte varit så bra som väntat men kanske kan en del av dom höja sig.
Leeds United stonefree
2014-11-03 18:25
Var det förövrigt inte den här veckan Cellino skulle köpa tillbaka Elland Road, det blir nog bortdribblat med ursäkten att man just nu har "seriösa" samtal med Red Bull.
Eller vad tror ni?
Leeds United stonefree
2014-11-03 18:20
Leeds så klart//
Skrev att Bates med den rätta hjälpen, vilket i min värld är de scouter som fanns i klubben då, hittade spelarna till rätta "Tomte" priset.
Leeds United Leeds så klart!
2014-11-03 18:12
Stonefree, Valde Bates spelare????? Nu yrar du omkring i det blå. Ge honom ingen cred för det är du snäll. Det var upp till övriga att försöka hitta talangfulla spelare för en spottstyver eller gratis. Överlag bra spelare på Championship-nivå som Cellino har hittat, men inga stjärnor/ blivande stjärnor för PL. EDIT: Förutom möjligen Silvestri.
2014-11-03 18:08
@Linus.M:

Ja, där är det möjligt att Hunt kan dominera som 32-åring....
Leeds United stonefree
2014-11-03 18:01
@Linus.M:
Jag skrev nog lite fel, sorry, vad jag menade, var att han tog hit spelare och de utvecklades och såldes med förtjänst uppåt och vad jag glömde skriva under det med huvudet på fat, var att allting har ju bara blivit sämre och sämre ute på plan sedan Bates lämnade klubben! Men det kanske det är värt i slut ändan om det inte slutar så illa att vi åker ut, nu hoppas jag att det inte ska sluta så illa, men just nu står vi på perrongen och tåget har börjat rulla, vi måste upp och sätta oss tillrätta, att vi sedan inte kommer att åka första klass i år det får vi nog leva med. Att vi nu med facit i hand, sålde "Kåmark" vet i fan om det egentligen var så genomtänkt, men det är ju alltid lätt att vara efterklok!
Leeds United Linus.M
2014-11-03 17:43
Stonefree//

Var Bates bra på att köpa billigt och sälja dyrt? Du skojar?

McCormack för £10,75m... En heads up bara. Det var Cellino.
Leeds United stonefree
2014-11-03 16:57
Ja ha, så har det gått några dagar sedan sista förnedringen, det blev liksom ingen Redfearn effekt denna gång, nu var det i och för sig nära på den svåraste borta matchen för säsongen. Men jag hade stora förhoppningar om att vi skulle ta poäng innan matchen. Men det blev precis som vanligt.
Det som plågar mig mest just nu är inte att många av de unga spelare vi har i truppen inte prestera, utan att dom med stor erfarenhet sviker om inte på plan, så plötsligt börja dom dras med skador och annat skit så de slipper spela.
Att vi måste ta 6 poäng nu de närmaste 2 matcherna är fullständigt odiskutabelt. Gör vi inte det, ligger vi precis över nedflyttning eller kanske till och med under och gör man det efter 17 omgångar är risken stor, väldigt stor att vi är förankrat där nere resten av säsongen, självförtroendet kommer att vara som bortblåst, många av de unga spelare kommer kanske inte att hantera det.
Vi MÅSTE ta in 2-3 lånespelare i truppen nu. Fråga mig inte vilka, jag har ingen aning, problemet är att vi kan ta in vilka bra spelare som helst och de misslyckas i Leeds, vi såg ju det förra året, men det är bara hoppas att någon klok jävel i Leeds vet exakt vad det är som behövs. Några äldre och erfarna som sitter på bänken i PL är att föredrag.
Sedan är det bara till att öppna upp porterna och släppa iväg Hunt, Morison, White, Tonge, Murphy, Norris, Thompson och Ajose åt andra hållet, förstår inte vad de gör i Leeds överhuvud taget. Tänk att man ska skriva sånt om White, kommer ni ihåg vilket talang han var för 5 år sedan.
Kommer Red Bull in i Leeds, så är nog Cellino borta inom kort, då blir Elland Road, Red Bull Arena, eller ännu värre, de bygger att nytt stadion som ser ut som en Red Bull burk. vilket vore en katastrof, vi ska ha kvar våran klassiska arena, inget jävla fancy som alla “böglagen” i PL håller att bygga runtomkring. Är man i Leeds och går på pissoaren på Elland Road, så ska det lukta piss och man vet att ut genom spelargången in till arenan har några världens bästa fotbollsspelare sprungit ut i sina fina vita dräkter.
Sedan är det en sak som jag inte kan få ut ur mitt huvud. Innan Cellino hade vi spillolja baronerna och innan det jultomten. Innan ni spyr eran galla och kräver mitt huvud på ett fat, så måste jag säga att fan om inte tomten ändå med rätta hjälpen hade den bästa feelingen, när det gäller att få in rätta spelare, kolla hans merit lista över spelare som kom till Leeds eller växte upp i Leeds och gick vidare till PL eller annan första liga. Har säkert glömt någon. Snoddgras, Howson, Becchio, Jonson, Beckford, Gradel, Schmeichel. I dag är vi inte ens i närheten av att ha en enda som kan platsa där. Att gubben sedan var/är en idiot är ju en annan sak, men när det kom till att köpa billigt och sälja dyrt var han oslagbar.
Vad som har hänt med Pearce, vet inte jag, men han blir bara sämre och sämre för varje match, i lördags var han katastrofal och då tänker jag ändå inte på 2-0 målet, för det är sånt som händer, om han är avstängt i morgon, tror jag enbart det är bra för honom själv och laget. Är man kapten, så kräver det att man inter viker ner sig i matcherna, tyckte redan det började i Rotherham matchen, när han vart armbågat i fejan. En annan sak som då slog mig, var att varför var det ingen i Leeds som reagerade över tilltaget, i alla andra lag hade varenda spelare kastat sig över den som hade gjort så mot deras kapten. Sedan ska inte någon annan för den del känna sig nöjd, det krävs stora uppoffringar från alla från och med i morgon. tror Charlton kommer till Leeds med en defensiv inställning och hoppas på att vi gör bort oss, så de kan kontra in några mål. Vi måste börja spela tuffare, inte fullt, men tuffare och sedan övergå till en 4-4-2 uppställning, hoppas vi kan låna in några riktigt bra yttrar. alla de där andra moderna uppställningar kan man hålla på och leka med om 30 år eller nåt! Just nu är det en klassiskt uppställning och “back to bassic” som gäller
Jag har försökt att var optimist den senaste tiden och hur har det gått? åt helvete, så nu är jag tillbaks i gamla goda betryggande negativa spåret igen och tror att Leeds för en smäck i röven med något som liknar 2-0 eller 3-1. Varför? För att jag tror att allting kommer att gå åt helvete och vi får börja om, minst en gång till innan det vänder. varför? För att det är Leeds United, bara därför, ingen annan klubb skulle klara all den helvetiska mardrömmen som vi lever i varje dag, när jag läste det om Red Bull, viste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Men tror att Cellino gärna ser dom som ägare, då han nog börjar tröttna på sin nya leksak redan, de syntes lite på hans ansiktsuttryck i lördags. jag tror att han trodde att Championship med lite italienska spelare i sitt lag bara var att tutta och köra igenom, men tji fick han!
MOT
Leeds United Linus.M
2014-11-03 14:44
Noel Hunt har gjort 1-0 för Leeds U21 mot Sheffield W U21 :)
2014-11-03 14:25
@Kristoffer:

Absolut inte för då är det bara en tidsfråga till Red Bull "tvingat" till sig majoriteten, och döper om Leeds till Redbull United.

Håll sockerdrickan borta från Leeds.
Leeds United Kristoffer
2014-11-03 14:00
Köper Red Bull klubben helt och hållet blir det väl som i deras andra klubbar. Klubbens tidigare historia tas bort/glöms bort och Red Bull säger att klubben grundades när de tog över. Loggan byts ut, klubbens färger byts ut, arenan döps om till Red Bull arena etc.
Leeds United terry cooper
2014-11-03 11:17
Vore jag i Cellinos kläder så skulle jag säga att jag inte vill sälja.
Oavsett vad jag vill.
Antingen för att jag inte vill sälja eller för att trissa upp priset.
Leeds United Kristoffer
2014-11-03 09:44
Cellinos svar på spekulationerna går att läsa här.
Leeds United Kristoffer
2014-11-03 09:36
Ny artikel av Daily Mail om ämnet Red Bull.
Leeds United Kristoffer
2014-11-03 09:34
Vad skulle ni säga om Red Bull köpte GFH:s del av klubben samt en liten del av Cellinos? Att Cellino äger runt 60% och Red Bull 40%, Red Bull hjälper efter det till med att bygga en ny träningsanläggning närmare/i Leeds och får döpa den.
2014-11-02 18:49
Kul för Bajen. Hoppas att laget kan stanna kvar i Allsvenskan också.
Hellre Bajen än tjongbollslag med obefintliga fans.
Nu får MFF-fansen sjunga upp sig lite mer för att möta konkurrensen.

2014-11-02 17:10
Sveriges svar på Leeds United, Hammarby - äntligen tillbaka i Allsvenskan. Roligt för svensk fotboll! Samtidigt som Englands svar på Leeds United, Leeds United - fortsätter att harva omkring i ett ingemansland.
Leeds United Kristoffer
2014-11-02 15:27
Simon Austins blogginlägg om samma ämne.
Leeds United Kristoffer
2014-11-02 15:27
Phil Hay:

I've asked Red Bull to comment (no response). There's evidently been contact between RB and Cellino/Leeds but no offer for a majority stake.

I'm told that the most recent meeting was on Thursday but the message from Cellino's side is that he won't consider selling a majority stake

One contact of mine thinks Red Bull are very keen on buying a stake in the club but Red Bull themselves have said nothing. #lufc

One way or another, it's all at a very, very early stage. #lufc
Leeds United Kristoffer
2014-11-02 11:47
Austin saknades på mittfältet igår. Spelare som Mowatt, Cook, Adryan, Sloth och Bianchi väger lite för lätt.
Leeds United Åby.Krona
2014-11-02 01:17
Det kunde jag ge mig faan på.
Leeds United BosseBe
2014-11-02 00:35
Thom//
Jag köper det rakt av
// M O T
2014-11-02 00:12
BosseBe//

Diamant är en form av kol. Till skillnad från grafit (som också består av kol) är den mycket hård. Ordet "diamant" kommer från grekiska, adamas (ad?µa?), som betyder oövervinnerlig. Diamanten är en ädelsten. Oslipade diamanter kallas för rådiamanter.

;)
Leeds United BosseBe
2014-11-02 00:04
Förlåt, vad är en diamant ??
2014-11-01 23:16
Linus//

Vad bygger du det på? Adryan har spelat 191 minuter hittills denna säsongen. Alltså lite drygt 2 matcher av 15. Totalt osynlig i en av dom och helt okey i ett inhopp är min bild av honom så här långt men du kanske har sett något som många andra missat?

Att han har fina utvecklingsmöjligheter stämmer dock bra.
Leeds United Linus.M
2014-11-01 21:36
Duke// Då är vi väldigt oense...
Annons: