/england/leeds/forum/1136.aspx/england/leeds/forum/1136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2015-05-06 19:30
Linus.M 18:56, skämtet är väl dina eviga påståenden att snart snart skall cellino avgå som ägare, om jag läser det du lagt in så skall han inte avgå utan återgå som chairman, om jag inte minns fel började du redan december förra året din personförföljelse av cellino, och jag vet redan nu om jag går in på denna sidan att ser man att det är ett inlägg från linus ja då vet man vad det handlar om, finns ju egentligen 3 alternativ, cellino och umbers hur hemsk de är varvat någon gång med redfearns gudastatus, och nej jag tycker inte cellino är perfekt och säkert inte umbers heller men jag ser mer i klubben att skriva om än dessa 2 personer, jag läser varenda dag allt på newsnowleeds och jag vill säga att det du skriver om är en väldigt liten del av allt intressant som händer i klubben, seriöst så tror jag snart denna sidan kan läggas ner om det bara skall handla om cellinos färträfflighet eller inkompetens för där verkar ju ställningarna vara oförändrde här, vad jag läst här verkar det som om inte en endaste har ändrat sig inte ens liiite trots dina bra försök varje dag att hitta något på Twitter som passar din syften, känns ju nästan som en besatthet, och jag kan tänka mig att snart likt thom sluta vara aktiv på denna sidan, dock inte sluta stödja klubben och det finns mer nyhetskanaler än du Linus och även mer levande forum än detta
Leeds United Linus.M
2015-05-06 18:56
Detta måste vara ett skämt. Snälla säg att det är ett skämt. FL har förövrigt godkänt Cellino för tillfället. @PhilHayYEP: Cellino says he will be chairman of the board. Andrew Umbers stands down from that position but stays as a director.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-05-06 18:32
Nu är det bara att gå för Pl nästa säsong(om det lyckas är en femma men det måste vara målet), i runda slängar är ett avancemang värt minst 1,3 miljarder kr, bara tv-avtalet med sky sport är värt ca 70 miljoner plus en resultatbaserad bonus som är värd ca 1,5 miljoner pund per placering, där sistatlaget har 20 miljoner och seriesegraren 50 miljoner pund att hämta ut
Leeds United Duke
2015-05-06 17:39
Readfearn har gjort ett fint jobb men för att få hela spelartruppen och Salerno att dra åt samma håll kanske det bästa vore en italiensk coach. Alternativet att satsa brittiskt och skicka många av de utländska spelarna som satt sig på tvären.
Leeds United terry cooper
2015-05-06 07:00
Thom //

Ha det bra i Grekland.
Leeds United Plyma
2015-05-06 00:53
Grattis Pernilla Johansson!!!
Nästa är då Jäv.... !!! ;)) Då ska Leeds lira som jag vill == Plyma i topp ;))
Leeds United kungen
2015-05-05 23:58
Pubarna levererar här i leeds.i morgon bär det av hem igen.God Natt!
Leeds United paris 75
2015-05-05 22:36
Får jag bara flika in en sak angående ditt inlägg thom! Att diskutera saker här på forumet handlar väl inte om att man ska försöka ändra andras åsikter efter ens egen, utan att respektera varandras åsikter och kunna argumentera för sina åsikter. Om det sen i slutändan resulterar i att folk ändrar åsikt för en sak absolut. Men det handlar väl inte om vem som har rätt och vem som har fel. Det finns alltid 2 sidor av ett mynt. Ser fram emot en ljus framtid och jag tycker som du thom, att jag hoppas cellino får en ärlig chans efter ett testår med vissa kanonvärvningar och andra floppvärvningar och efter diverse kalops tränare. Börjat bli varm i kläderna och styr skutan åt rätt håll. Hare gött i Grekland cheers
Leeds United PutteBJ
2015-05-05 21:42
Nästa spelarrykte som blossat upp är "Wingern" Paul-Jose M'Poku.. Har har belgiskt pass och har tillhört Spurs mellan 2008-2011. Är just nu utlånad till Cagliari. 23år gammal
Leeds United PutteBJ
2015-05-05 19:45
Frågan är om inte FL ändå nöjer sig med att MC har varit avstängd nu i 4 månader.
Leeds United Linus.M
2015-05-05 17:59
Då börjar kalaset igen... Snälla Cellino, sälj.

Phil Hay @PhilHayYEP · 10 min för 10 minuter sedan
Football League won't comment on how long it'll take to approve Cellino as an #lufc director again but he'll have to go through the O&D Test

Phil Hay @PhilHayYEP · 6 min för 6 minuter sedan
Cellino's tax conviction is now spent under UK law so at present, as far as we know, he shouldn't be subject to any disqualifying conditions

Och som den väldigt insatte Simon O´Rourke skriver:

Simon O'Rourke ?@simon_orourke 9 sför 9 sekunder sedan
I wonder if the Football League have it in mind to try and postpone approval as long as possible, and as close to June 5th as they can..
Leeds United sportcarl
2015-05-05 15:44
Thom 14:01, vore tråkigt om du lämnade men kan iofs förstå dig, hoppas som du på ett framgångsrikt 15/16med varför inte Cellino och redfearn vid rodret, hoppas du kommer tbx du är en frisk fläkt, man märker ju att de flesta från det gamla gardet är borta
Leeds United sportcarl
2015-05-05 15:43
Leeds United lufc4ever
2015-05-05 15:05
Va fan i Grekland jobbar man ju inte. Har jag hört....... ;)

Ha de gott Thom !
Leeds United Linus.M
2015-05-05 14:43
Thom// Önskar dig också en trevlig sommar. Ha d gott i Grekland :) MOT
Leeds United Leeds så klart!
2015-05-05 14:06
Ha en jobbig sommar Thom!
Förhoppningsvis hinner du sluka en och annan pilsner också mellan turistflockarna.
2015-05-05 14:03
Putte,

Ja , det ska bli spännade och se vad silly sesaon har i skafferiet för oss.
Mer spännande denna sommar då betydligt mer står på spel (trovärdighet m.m.).
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-05-05 14:01
Avslutar denna diskussion en gång för alla känner jag. Jag kommer fortsätta tro och hoppas att det blir bra. Nu lämnar jag över taktpinnen till andra att diskutera om Cellino och alla konsortium som vill investera massa pengar i Leeds United. Känner inte att varken jag eller någon kommer ändra sin åsikt och det finns liksom ingen anledning att fortsätta. För att vara på den säkra sidan så kommer jag inte ens att läsa vad folk skriver i frågan för om jag gör det så kommer jag inte kunna hålla mig från att kommentera. Allt jag hoppas på är att Leeds blir framgångsrikt. Enligt mig är den snabbaste vägen till framgång Cellino vid rodret. Tvingas han sälja hoppas jag att folk förstår att vi ställt inför andra problem, vilket kan bli större än de vi tydligen haft senaste tiden. Önskar er alla en kanon sommar. Själv kör jag Grekland ytterligare en säsong (min femte). Kom hit för 2 dagar sedan och med 30 grader så har min sommar redan startat! MOT
Leeds United PutteBJ
2015-05-05 14:01
@Norman Hunter:

Pereira skulle lika gärna kunna lira vänsterytter. Han är en offensiv ytterback. Antingen kan Charlie spela på mittfältet eller så skulle periera kunna göra det. Bra med alternativ.
2015-05-05 14:00
LinusM,

Hade du nöjt dig med att vara realist så hade det varit en sak.
Jag skulle snarare kalla dig för extremist numera sedan du drog igång ditt eget personliga jihad i vintras ;)
Leeds United PutteBJ
2015-05-05 13:58
Ah Alvaro Pereira vore ju ett drömförvärv, men det känns högst osannolikt tyvärr. Men men större under har skett. Ska bli gött med att Silly season drar igång nu med alla rykten. Bättre än att följa sista 10 helt betydelselösa matcherna.

Och Ja, jag tycker det är precis lika kul att följa det även om vi för tillfället har ett Embargo över oss men jag hoppas att det är utsorterat innan 1a juli.
Leeds United Norman Hunter
2015-05-05 13:55
@Leeds så klart!:

En till vänsterback?

Leeds United lufc4ever
2015-05-05 13:50
Thom //

Cellino har flera gånger talat om för oss att det är han som är managern. Och vad jag vet så tar managern ut laget. Antagligen i de flesta fall i samråd med sin tränarstab. Men fram till han blev avstängd kan vi vara rätt säkra på att han tog beslut kring vem som spelar och hur. Det sägs, tror t.o.m att Redders själv har yttrat det men det kan vara twitter flams, att han i sitt kontrakt som han skrev efter Darko fått foten, skulle ha fullmakt över laguttagningarna. Men fram till dess så var Cellino där och rotade. Jag skulle säga att det är i andra halvlek mot Sunderland i FA cupen som Redders säger fuck it och ändra uppställning. Fram till dess var det Cellinos diamant som gällde.

Man kan inte sätta framtidsmål heller ? Jo, man kan säga att målet är att gå upp om 3år. Det är inte sånt jag menar. Jag menar att man ska hålla käften om saker som man inte har koll på, bara för att fria till fansen.

Jag kan inte säga att jag är juridisk expert på nåt vis men bilden jag har fått är att FL´s regler kring det som drabbat Cellino fanns innan han satte sin fot i Leeds. Att dom kanske inte utövat det innan dess kan kanske bero på att det inte funnits skäl till det ? Jag säger inte att jag tycker reglerna är rätt. Jag tycker också dom är att ta i men nu finns dom och då får klubbar och klubbägare foga sig. Eller så försöker man lösa det som Cellino gjorde genom att överklaga vilket inte hjälpte denna gången.
FL har jag inte mycket för men ibland är det bara att inse även idioter har rätt. Hur fel det än känns.
Leeds United Linus.M
2015-05-05 13:33
Bara för att man är realist och faktiskt inser vad som händer med vår klubb så är man väl inte gnällig för det? Om man är det så är det väl isåfall det som behövs.

Diamanten införde Cellino och sa till Hockaday att följa. Men tyvärr Thom, eller sportcarl för den delen, så har jag tyvärr inte pratat med Cellino så jag har ingen källa på det. Förutom Phil Hay då... Men han är ju inte trovärdig heller.

Varför inte Elland Road köptes? Det vet vi visst? Cellino ångrade sig när han insåg att GFHs 25% skulle öka i värde för något som Cellino skulle betala. Det tyckte han inte var så smart och då köpte han inte Elland Road. Svårare än så var det inte. Det förstår jag iofs att han inte gjorde, men han borde kollat upp det innan han lovade någonting.

FL gör inget annat än att följa sina regler. Det har varit så länge att man inte får äga en klubb om man är dömd i rättegång (om det är 10 år bakåt i tiden eller liknande...). Cellino fick ju inte köpte West Ham 2010(?) för att han var dömd för något runt 2003(?). Så det är inget nytt direkt. Sluta skyll på FL när det är Cellino som inte betalat skatten. Och även är anklagad för bedrägeri med Cagliaris arena.

Ska vi skriva allt vi har 100% fakta på så blir det inte mycket skrivet här. Man kan ju ibland plussa ihop 1 och 1 också....
2015-05-05 13:04
Transferrykte in.
Alvaro Pereira (f)
2015-05-05 13:00
Status alla spelare i a-laget.
2015-05-05 12:54
Det är bevisligen populärt att gnälla, ibland är det rena syjuntan här på Revie Stand, men nu får ni i stället möjligheten att berömma. The 2014/15 End of Season award winners are: Alex Mowatt – Player of the Year, sponsored by Burflex Lewis Cook – Young Player of the Year, sponsored by Maples & Birch Rodolph Austin vs Watford – Goal of the Season Alex Mowatt – Players’ Player Shaun Ford – The Bobby Collins Unsung Hero
Leeds United Duke
2015-05-05 11:52
"Diamanten" var Cellinos krav att vi skulle spela. Även petningen av Warnock låg han bakom som straff för att Warnock inte ville åka med spelarbussen hem. Numera är det säkerligen Redders lag men det kan kosta honom jobbet.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-05-05 10:24
lufc4ever//

Att Cellino lägger sig i laguttagningar vet du med säkerhet? Jag vet inte hur många gånger jag sett Redfearn uttala sig om att det är han och ingen annan som tar ut laget men då ljuger han alltså?

Att Cellino lovade Elland Road och Thorp Arch tillbaka kan vi ju prata om igen om du vill. Det visade ju sig vara lättare sagt än gjort med bland annat GFH som klart motarbetade det köper då de inte ville vara med och betala på köpet. Exakt varför Elland Road inte köptes vet vi inte. Kanske stod valet mellan att köpa arenan eller fixa ekonomin och då tycker jag det var viktigare att vi täppte till hålen och blödningen än att vi hade ägt en arena med ett lag som nästa säsong hade spelat i League One.

Resten av det du nämner handlar ju mest om laget. "Ägaren ska vara på plats" (japp, jätte gärna), "inte lägger sig i laguttagningar" (ingenting tyder på det), "inte snackar och lovar innan han vet om det går att genomföra" (så man kan aldrig sätta ut framtidsmål längre då heller antar jag? exempelvis att man ska spela i PL om X antal år etc), "hålla sig til att äga och inte leka manager" (ingenting som vi vet om med säkerhet som sagt), "låter managern få tid och rimliga resurser etc etc" (vilket han som du säger har fått).

FL har sina regler att följa säger du? Ja, de skriver ju nya lagar hela tiden när det gäller Leeds. Våra -25 var ju helt nytt när det inträffade, vår avstängning av Cellino tror jag inte har hänt tidigare heller. Ska de stänga av honom ytterligare en gång för att se honom komma tillbaka efter ett par månader då eller? Ge honom böter hade kanske varit bättre i så fall om de nu prompt ska straffa honom för något som hänt i ett annat land och som han är under utredning för i domstol. Frågan är ju lite hur FL kan agera domstol i denna frågan.
2015-05-05 09:58
Vi kunde ha haft Grayson tillbaka. Synd.
Han blev visst erbjuden jobbet innan Redfearn.
Annons: