/england/leeds/forum/1135.aspx/england/leeds/forum/1135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2015-05-03 23:51
Wayne Gardiner ?@mrwayneg 21 sför 22 sekunder sedan
Re the players/Thompson. Asked Bamba about the 'stories' at the time and what had allegedly happened. He didn't deny it.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 23:41
Här har även Phil Hay intervjuat Bamba.

Cellino OUT
Leeds United Linus.M
2015-05-03 23:38
Nu går även Sol Bamba ut och kritiserar... Men de klart... Han har väl också fel.

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 7 minför 7 minuter sedan
Sol Bamba: "The club deserves better and I think the person in charge has to do better for our club/supporters because they deserve better"

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 7 minför 7 minuter sedan
Bamba on squad reaction to Thompson axe: "We had a few chats; some of the players think it was the right decision & I think it wasn't" #lufc

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 6 minför 6 minuter sedan
Bamba: "If MC decides not to keep me because of what I say, that's up to him, I can't just hide my feelings.I speak the truth." #lufc 2/2

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 5 minför 5 minuter sedan
Bamba: "We can't give this image to the football world, because Leeds have a great history and what we've shown the last few years is wrong"

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 2 minför 2 minuter sedan
Bamba was absolutely adamant that Redfearn has to stay, above any player or employee.

Undra vilka spelare som inte gillade Thompson - Ska vi gissa på några italienare kanske?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-05-03 23:06
Linus//

Du skriver ju att det är skrattretande att tro att Umbers är en helylle kille. Vad är det du inte klarar av att läsa kan ju jag undra istället? Vart har jag skrivit att han är det?

Så alla som vill tjäna pengar gör ett dåligt jobb då? Det var något nytt. Du kanske ska ge dig ut i arbetsmarknaden först och se hur långt du kommer med det påståendet.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 22:59
Thom//

Umbers vill tjäna pengar, inget annat. Det är därför han är i Leeds.

Vem har sagt att jag vet allt inom Leeds? Jag delar med mig av viss fakta och om mina tankar. Varför klarar du inte av det?
2015-05-03 22:56
Linus//

Vad är det som är skrattretande? Och vart har jag skrivit att Umbers är en helylle kille? Du läser ju precis det du vill läsa och skiter i hela poängen.

Du som har alla svar och vet exakt vad som pågår inne i de djupaste katakomberna av Leeds United kanske kan förklara varför Umbers försöker motarbeta klubben och köra den i botten och samtidigt få betalt av Cellino som investerat massa pengar i klubben. Vad tjänar dessa herrar på ett icke framgångsrikt Leeds? Vad tjänar de på ett framgångsrikt Leeds?

Det känns som att båda två hade tjänat på om Leeds hade gått bra, eller? Vad är det för dold agenda dessa besitter som endast dom två vet om? Och du också då givetvis.
Leeds United Silvestri the King
2015-05-03 22:24
@Linus.M:

Inga svårigheter att läsa dessa ung 20 st inlägg. .. varför kan vissa inte få
till det
Leeds United sportcarl
2015-05-03 22:12
Linus 22:04, hav tröst gfh skall ju sälja sina 25% till tll, det skrev du ju redan 4 februari, utgår från att det du skriver stämmer
Leeds United Linus.M
2015-05-03 22:04
@sportcarl:

Just nu ser jag inte så mycket positivt med Leeds. GFH äger fortfarande 25% av klubben och har fortfarande massor att säga till om... På grund av avtalet (SpA) som Cellino skrev på. (Till exempel).
Leeds United Linus.M
2015-05-03 21:59
Thom//

Du får ursäkta men det är skrattretande att man tror Umbers är en helylle kille. Borde inte det vara ganska självklart att han inte vill Leeds bästa efter de personer han umgåtts med inom Leeds? Bates... GFH m.m.....
Leeds United sportcarl
2015-05-03 21:52
tänk att vara på en arbetsplats där det bara sprids negativ energi eller pratas bara skit om vissa personer både sant och falskt, allt positivt tigs det om och all skit skall letas fram, jag hade fått spel
2015-05-03 21:45
Linus// Och där kommer din fina ton som du är så snabb med att anklaga andra för att ha. Allt jag säger är att vi inte vet om Umbers motarbetar klubben. Han kanske försöker så gott han kan att få ordning på saker och ting i Cellinos frånvaro. Är det helt uteslutet menar du? Han får betalt från Cellino för att förstöra en klubb som Cellino investerat massa pengar i. Det verkar "logiskt".
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-05-03 21:44
Linus 21:03 , gick ju inte att öppna denna heller, men kan man gissa att det är om umbers och gammall skåpmat som lagt ut berättats eller skrivits om här innan
Leeds United Linus.M
2015-05-03 21:03
Läs detta, Thom, och gärna alla andra som inte läst det.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 21:00
Ryktena går om att Redfearn kanske får stanna iallafall. Cellino verkar ha insett att det kanske inte är så smart att gå emot fansen när det gäller det där.

Hoppas kan vi ju alltid göra.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 20:58
lufc4ever//

PM
Leeds United Linus.M
2015-05-03 20:57
Hahah nä men sluta nu... Tycker du Umbers OCKSÅ är bra för Leeds, Thom??? Jisses!

Iallafall... Sol Bamba är inte nöjd med vad som hänt iallafall.

Phil Hay ?@PhilHayYEP 5 minför 5 minuter sedan
Bamba wants to stay at Leeds but he's not at all impressed with what's been going on. Compelling stuff.

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 3 minför 3 minuter sedan
Some tweets and story with Sol Bamba at 1030, who's not willing to keep quiet in order to get the new deal he desperately craves. #lufc
Leeds United lufc4ever
2015-05-03 20:01
Det är inte särskilt lätt att spekulera i positiva tongångar när säsongen har sett ut som den gjort. Rättegångar,avstängningar, sura spelare och sparkade folk. Det har inte varit lugnt en minut känns det som. Och mer kommer framförallt med rättegångar. Allt detta tar liksom kraften ur själva fotbollen. 2 bra saker har Massimo lyckats med. En rejäl föryngring och nästan helt rensa ut PRO klubben.

Jag vill inte ha honom här för jag tror inte cirkusen kommer ta slut. Men just nu får man utgå ifrån att han kommer hänga i och då får man verkligen hoppas att han lägger på ett kol innan nästa avstängning. Det är verkligen upp till honom nu att vända alla oss som spyr galla över honom.

På Morison frågan tror jag det bara finns ett svar. Vi behövde desperat poäng och Redders la sitt hopp till att säkra bakåt först. Därav fick Morison spela och gjorde jobbet bra. Och då menar jag defensivt. Att det sen gick ut över den lilla offensiv vi hade innan dess fick så vara. Och för detta ska vi vara Redders/Thompson grymt tacksamma.

Redders är definitivt inte felfri, ingen är men att ta över som han gjort i det kaos som varit är inget annat än hedersvärt. Kan han ta oss framåt ? Absolut om han backas ordentligt. Jag tror t.o.m att han kan göra det utan nämnvärd backning bara han får behålla alla som är nåt att ha plus att försäsongen för en gångs skull sköts ordentligt.

Lugn och ro är vad klubben behöver. Kommer den någonsin få det med Massimo och hans gäng ? Jag är ytterst tveksam. Han får gärna bevisa motsatsen.
2015-05-03 19:01
Vet vi med säkerhet att Cellino och Umbers och övriga människor med utbildning, erfarenhet och pengar involverade i klubben endast är i klubben för att förstöra den? Att förstöra, skingra, command and conquer allt gott som någonsin varit Leeds. Vet vi att Darth Vader i själva verket är Andrew Umbers och Cellino är riddar Cato med ett hjärta av sten? Är vi säkra på, att oavsett om Umbers nu är en Leeds supporter eller inte, inte försöker göra klubben framgångsrik? Jag avskydde Bates och beviset på min avsky är hans misslyckande att göra Leeds framgångsrikt under alla år han var här. Alla hans försäljningar av våra bästa spelare, administration, minuspoäng, nedflyttning med the lowest point ever, avstängningar av Leeds fans likt en diktatur, miljontals kronor minus vid försäljning osv osv. Detta finns det ju bevis för. Med Cellino har vi inte ens en aning om Redfearn snart sitter på ett 3 års kontrakt, om vi ska satsa £10m på nyförvärv och om alla våra unga snart får nya kontrakt och om vår ekonomi ser betydligt bättre ut TACK VARE det jobb som lagts ner. Jag tycker folk spekulerar och det är okey men alla spekulationer är bara negativa. Faktum är fortfarande att Cellino varit avstängd och om jag hade varit Cellino med den egocentriska personlighet han har så hade jag aldrig låtit någon annan ta äran över att ge Redfearn ett nytt kontrakt eller säkra upp våra unga spelare. Jag hade varit den som uttalat mig om det. Jag kan ha fel. Redfearn kan få sparken, våra unga säljas, Leeds går bankrutt, Umbers och Cellino är falska lurendrejeriare och allt med Leeds är skit men är jag en idiot som hoppas att så inte är fallet? Jag hoppas jag har fel av den enkla anledningen att det är snabbaste vägen till framgång. Cellino har pengarna att investera och befogenheterna att ge Redfearn nytt kontrakt och erfarenheten och kontaktnätet att bygga ett lag som tar oss till PL. Det är vad jag tror.. Alla nyförvärv har inte varit bra. Man skulle kunna räkna Sharp som ett dåligt nyförvärv men han har folk dreglat över i år och dar. Så kanske man borde skylla på Redfearn som inte fått ut hans potential likaväl i så fall eller får man inte kritisera honom? Antenucci, är han ett dåligt nyförvärv? Nyss gick folk bärsakagång här inne för att han inte skulle få spela fler matcher vilket han sedan fick. Det var tydligen ett krav från "typ Cellino" vilket inte visade sig stämma (som vanligt). Sen Silvestri, ordinarie hela säsongen men sedan inte uttagen av Redfearn av någon anledning han inte förstod till förmån för en målvakt en bra bit över 30 bast som inte varit ordinarie i ett lag någonsin. I januari fönstret förstärkte vi med Bamba vilket vi normalt inte gör då vi brukar sälja våra bästa spelare och detta under ett embargo som GFH fick oss i. Cook har kommit fram under säsongen vilket endast är positivt och inte har någonting att göra med att Cellino inte köpte in en spelare för £5m. Han har varit jävligt bra och ses som en av de största talangerna i engelsk fotboll. Det hade varit tufft för vilken spelare som helst att peta honom. Adryan då? Han dreglade folk över här inne men där verkar Redfearn misslyckats med att få in honom i laget. Kan Cooper och Bellusci räknas som misslyckade nyförvärv också? Montenegro, Del Fabro, Doukara, Berardi, Bianchi osv också då? Alla kan inte spela och alla kan ALDRIG vara nöjda men det verkar som att i Leeds United så är de flesta spelarna missnöjda på något sätt. Italienarna ska tydligen vara missnöjda, vissa ställer sig bakom dom trots att de då varit helt ordinarie (Silvestri exempelvis), de unga kommer lämna om Redfearn drar osv osv.. vad fan är det om? Det absolut sjukaste i detta är hur fan Steve 'fucking' Morison fått vara ordinarie i stort sett hela säsongen och i 8/10 matcher varit helt jävla värdelös. Kan någon expert på Redfearn och hans stora kunnande förklara det? Kan någon också förklara hans tafathet vad gäller byten och förändring av matchbilden vilket enligt mig varit lika med noll i många matcher? Och i allt detta är jag okey med att vi förlänger hans kontrakt då jag tycker han gjort ett bra jobb under omständigheterna.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 16:46
@terry cooper:

Han verkar ha problem med hemsidan. Försök igen :)
Leeds United terry cooper
2015-05-03 16:41
@Linus.M:

Fick inte länken att funka.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 16:24
Simon O´Rourke mötte Andrew Umbers igår. Att Umbers får vara nära denna klubben är idioti.
Leeds United Duke
2015-05-03 15:37
Vill Cellino ha Grayson blir det lättare om inte Preston går upp. Nästa vecka händer det nog mkt när Cellino kliver in igen.
Leeds United sportcarl
2015-05-03 15:26
Robin 15:02, och grayson Preston missade direktuppflyttning i sista matchen då MK DON passerade dom, tråkigt men de får en ny chans i PO
Leeds United Rob.
2015-05-03 15:02
MK Donalds ser ut å lira i The Championship nästa säsong, suck.
Leeds United Silvestri the King
2015-05-03 14:54
Idag- 6-1 till ,blågula KILLARNA. Är det, det som kallas att "lerevera", ?
Leeds United sportcarl
2015-05-03 14:02
Linus 10:19, att gfh skall sälja sina 25 till tll har du ju redan skrivit, nu väntar vi bara påde övriga 75 % och om det blir snart, juni eller augusti, väntar med spänning om det blir Farnan, red Bull, tll eller gent grupp,skådespelare eller någon annan,men det kanske du vet med vem det blir?, har ju varit många om budet om man läser här, är kanske skarpt läge med nu?
Leeds United PutteBJ
2015-05-03 13:33
Blir Bamba kontraktslös från Palermo i sommar lr måste vi köpa loss honom? :-/
Leeds United Tobbe O
2015-05-03 12:06
Någon av höjdarna i klubben har sagt att embargot inte ska finnas kvar i sommar, minns inte om det var Cellino eller Umbers. Får väl hoppas det är så då. Hoppas vi kan signa Bamba, tycker han gett en helt annan stabilitet till försvaret. Han berättade igår att han inte fått något kontraktsförslag ännu i alla fall men det kanske kommer nu när Cellino är tillbaks. Hade varit vansinne annars.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 10:19
Ja... Massimo är nog kvar i Augusti. Ungefär lika troligt som att han skulle vinna sina rättegångar........ Och det hänger ju lite ihop. Den som lever får se.
Annons: