/england/leeds/forum/1134.aspx/england/leeds/forum/1134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
silverfisk
2015-02-24 11:27
Eller positivt att vi är flera poäng från nerflyttning...
Leeds United Kristoffer
2015-02-24 11:26
Bellusci är avstängd i dag och på lördag. För många gula kort (10 stycken).
Leeds United Kristoffer
2015-02-24 11:23
@Norman Hunter:
Vi är Leeds-supportrar... vi kan inte vara positiva.
Leeds United Norman Hunter
2015-02-24 11:15
@Kristoffer:

Eller så kan man ju se det positivt och se att vi tagit in 2 poäng på de 2 senaste omgångarna....
Leeds United lufc4ever
2015-02-24 10:34
Brighton.....bogey team.

Oavgjort i kväll känns som världens framgång. Låna in en extra buss att parkera !
Leeds United terry cooper
2015-02-24 10:03
Leeds United Kristoffer
2015-02-24 09:52
Adam Pope twittrade något intressant.

Trots den bra formen har vi enbart tagit in 1 poäng på topp 6 på de senaste 7 matcherna.
Leeds United stonefree
2015-02-24 09:45
Norman Hunter och Rikard//
Det stämmer att biljetterna är 5£ dyrare på matchdagen, det bästa är att beställa hemmifrån och sedan hämta ut dom i biljettluckan, eller få dom hemskickat, men då ska man var tidigt ute, så man är säker på att de kommer hem i brevlådan innan man åker. Mitt tips är det första, kommer man då på fredagen, inför en lördags match, då tar man en liten utflykt ut till Elland Road, går till shoppen och tar att par ölstopp på både Peacock och Billy´s bar. Bättre fredags nöje får man leta efter!
MOT
Leeds United Norman Hunter
2015-02-24 09:04
@Rikard:

I år är biljetterna dyrare att köpa i luckan på matchdagen än om man beställer på nätet i förhand. Har för mig att de lägger på en avgift på £5. Det är dock nytt för i år och har fått en del kritik så jag är osäker om detta fortfarande gäller... Kolla www.leedsunited.com för prisinfo
Leeds United footboll
2015-02-23 22:31
Brighton i morron ?

Upp eller NER ?? Nog dags för förluust ......njee
Leeds United sportcarl
2015-02-23 20:16
nuförtiden kör jag med kort, vill man gardera kan man ju på plats ta ut pund i automat, är ju en liten avgift men inte mer än om du växlar på bank eller Forex hemma
Leeds United Rikard
2015-02-23 20:02
Hallå alla. Kan ni som har varit över i England några gånger hjälpa mig att att ge svar på lite frågor? Vad är bäst? växla till pund här hemma eller handla med visa kortet eller ta ut pengar där borta i deras bankomater? Är det ungefär samma pris på biljetterna i luckan på elland road som de som presenteras på Leeds hemsida? Tack på förhand.
Leeds United kattan_luss
2015-02-23 17:10
Ska se matchen på plats imorgon, första bortamatchen för min del. Någon som varit på Amex stadium?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2015-02-23 15:41
Förlängt kontrakt för Wootton:

Scott Wootton signs a one-year contract extension with #lufc. Deal now runs to 2017.
Leeds United tamuzz
2015-02-23 13:48
Här har ni ett härligt klipp från min första leeds resa 2011. Leeds-Sheffield U...vinst 1-0.
Får gåshud när alla sjunger: https://www.youtube.com/watch?v=_DPFgVw6EVE#t=198
Leeds United Kristoffer
2015-02-23 12:30
Wayne Gardiner @mrwayneg · 1 tim för 1 timme sedan

Hockaday named caretaker manager of Coventry.
silverfisk
2015-02-23 09:17

wolves-leeds 6 april flyttat till 5,15pm da Sky Sport ska visa den.
Leeds United lasse c
2015-02-23 07:26
Kul o se Jack Charlton på läktaren i Lördags..
Leeds United BullenKarlsson
2015-02-22 23:16
För att tala lite mer om matchen.

Heroiskt så klart att vi vinner, matchbilden hade kanske blivit annorlunda om inte målet kommit så tidigt.

Men en del kritiska punkter. Tycker ofta att våra spelare inte riktigt är på tå. Framför allt mittfältet. I många situationer står spelare och sover och motståndarna får enkelt tryck på oss.

Sen var det ofta ett jättehål mellan backlinje och mittfältet. Vi saknar verkligen fortfarande en riktigt bra defensiv mitt. Trots att vi backade hem, så var ytan enorm ibland.

Märks att vi har en bit kvar. Middlesbrough var bättre och lär väl spela PL nästa år. Hade gärna sett N´Doyi eller vad han heter få visa upp sig snart.
Även om jag gillar Austin så är det nog han som får ryka i startelvan, och Cook eller Murphy får kliva upp ett steg.
2015-02-22 23:02
@sportcarl:

Ja det kanske händer. Det finns ju så mycket konstigt folk där ute.....
Leeds United footboll
2015-02-22 20:45
Tipset tisdag 24.2.
Leeds United sportcarl
2015-02-22 19:23
Leeds 18;54 jag tror också att farnan och TL lyckas samla ihop tillräckligt med pengar om 15-20 år, men tänk hemska tanke att någon bjuder över dom,
Leeds United Leeds så klart!
2015-02-22 19:09
Nu blev jag så sugen på pölse att jag var tvungen att kolla om Pölsemannen fanns kvar i Sverige. Det är säkert 100 år sedan jag käkade pölse senast i Köpenhamn och Malmö.

Till min stora glädje så finns Pölsemannen numera även i Fjollträsk.
Det blir dubbel röd pölse, stark senap, ketchup, och rostad lök i morgon:)

Leeds United Leeds så klart!
2015-02-22 18:54
Om Il Duce säljer klubben om si så där 15-20 år så har kanske Farnan och TL lyckats samla ihop tillräckligt med pengar för att köpa en pölse med bröd och rostad lök..
Jag kan bjuda på pilsnern ;)

Efter 32 omgångar ligger vi 15 p. från kvalplats.
Chansen finns, men troligen når vi som bäst Graysons placering med Leeds.

Inte illa pinkat i så fall med den urusla start vi fick på säsongen med Mr Diggeloodiggeley och Mr Jag-har-faktiskt-vunnit-något-i-Slovenien.
Leeds United sportcarl
2015-02-22 17:58
ja om inte om varit, både nu och då och i framtiden ja vad allt sett annorlunda ut, kanske bättre kanske sämre kanske likartat, men egentligen ganska ointressant, vad det än handlar om handlar det ju om att ta chansen när den kommer, farnan gjorde inte det, den dagen cellino säljer undrar man om det skall ältas likadant då, måste han sälja, var det rätt köpare kunde inte den och den köpt istället,
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-02-22 16:46
Mitt mål är inte att trycka ner nån "vapenbroder", min frågeställning är mer att om vi inte kan vara glada och se framtiden lite ljusare nu - när ska vi då göra det? Om inte Leeds supportrar kan se glädje i att ha flera unga egna talanger i laget, spelet börjar ta form, laget känns sammansvetsat och vi är solida - då undrar jag när folk är nöjda? Om svaret på den frågan är när Cellino försvunnit, ja då tycker jag att man tar bort en stor bit av de som arbetat hårt för att vi har kommit en bra bit på vägen. Vi kan spekulera hur mycket som helst om vad som hänt om INTE Cellino tagit över men i klartext så kan man ju säga att vi legat jävligt risigt till. Jag vet att jag läat att Linus skrivit att Cellino var dum som tog över klubben utan due diligence. Samtidigt ville han ha in Farnan istället. Men då han enligt Linus ALDRIG tagit över klubben (eftersom han är en bättre affärsman) om han kört due diligence så förstår jag inte riktigt vad det är ni kräver? Cellino köpte oss och även om det var lite "grisen i säcken" så är iaf jag förbannat tacksam över att han vågade och fortfarande talar gott om oss. Leeds är en galen klubb, folk älskar att hata oss och om vi kommer tillbaka till Premier League så kan jag se en Cellino som passat alldeles utmärkt som högste höns till att måla upp oss till skyarna - och det mina vänner kommer locka både bra spelare och fans till(baka) till klubben som vi älskar. MOT
Leeds United Kristoffer
2015-02-22 13:54
@Rob.:

Ja, Hay skrev om det i YEP. Cellino bråkade med Byrams agent.
Leeds United sportcarl
2015-02-22 12:42
Terre 12:23, gfh skall ju sälja sina 25 % till TL det har jag läst från pålitliga källor här men kom inte ihåg om det var TL1 eller TL2, och tror inte det stod vilken dag vecka månad eller år det skulle ske,och visst får vi glädjas över ett bra 2015 laget börjar bli samspelta, ungdomarnas utvecklas, vi har en bra bänk och bamba och Taylor har blivit en riktig boost i januari, äntligen kan man började se ljust på framtiden
2015-02-22 12:23
Thom //

Tycker det är väldigt trevligt att vi startat 15 så bra. Kanon.
Hoppas verkligen att det håller i sig men vi behöver nog få igång målskyttet.
Bara några funderingar på det du skrev i går.
Att ett lag blir mer o mer samspelt ju mer o längre det spelar o tränar ihop trodde jag inte var en " spådom " . Det är väl helt naturligt eller??
Och att det går så bra nu har väl att gör med att vi ändrade spelsystem ??
Inget annat o då kan man ju fråga sig.
Varför gjorde vi inte det tidigare ?
Vad beror det på ?
Tänk om vi gjort det tidigare , var hade vi varit idag då ?
Sedan det du skriver på slutet är ju ren spekulation.
" Att säga att vi skulle fått in Farnan istället för Cellino för att han är en bättre affärsman och samtidigt anklaga Cellino för att han var dum i huvudet när han tog över Leeds utan due diligence är för mig oförklarligt. Farnan hade ju alltså inte gjort samma "misstag" vilket gjort att vi gått in i administration med GFH som ägare."
Vi vet inte vad som hänt om Cellino inte tagit över.
Kunde blivit Farnan eller någon annan.Vem vet.
Om GFH fortsatt att driva klubben , så har det 2 alternativ.
Rädda de investeringarna de gjort eller som du säger gå i administration.
Om de går i administration så förlorar de allt. Inte vanligt att ett riskkapital bolag gör så men det händer säkert.
Eller så hade de få ta tag i ekonomin o rycket upp den såpass att det de hade kunnat sälja klubben.

När GFH köpte klubben , så fattade man att de inte begriper värst mycket om fotboll o att driva en klubb.
Men jag tänkte att de är ett riskkapital bolag o de vill tjäna pengar o som du har på pekat flera ggr Thom så finns det potential i klubben.
Är de då något sånär smarta så sätter GFH till en bra ledning o får ordning på klubben o säljer den med en hyfsad vinst.
Tyvärr så trodde ju GFH att de skulle/kunde fixa det själva o vad som egentligen har hänt i kulisserna , vet väl bara GFH men det var ju inte bra.

Hartey
2015-02-22 12:14
296 minuter sedan Silvestri släppte in ett mål
Annons: