/england/leeds/forum/113.aspx/england/leeds/forum/113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2018-02-08 10:02
Raz tankar om truppen till nästa säsong: My idea for the squad is 20 players plus four or six coming from the youth. Då har vi runt 5 spelare för mycket just nu. Sedan tillkommer ju Ideguchi till nästa säsong.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-08 09:56
Jag får uppfattningen att Radz har gett nycklarna till Orta och sagt varsågod kör. Han har helt enkelt lagt för stort förtroende i Ortas knä eller omvänt Orta har sålt sina idéer lite för bra. Radz har nu insett detta och kommer hålla Orta mer i örat.

Bra eller dåligt svårt att säga ännu. Känns som att man fortfarande lär att hitta rätt balans. Blir nog inte så bra heller om Radz lägger sig i för mycket för då blir Ortas roll menlös. Behövs nog ett kvartssamtal :)
Leeds United Rodell
2018-02-08 09:34
Krelleq //

Radrizzani säger i intervjun med Phil Hay att dom kommer titta mer på inhemska spelare. Han har försökt med Christiansen och spelare utomlands så tror han förstått att han måste göra på ett annat sätt för att ta oss framåt.

Själklart kommer vi fortfarande värva fynd men tror vi iaf kommer få se lite mer nyförvärv som Forshaw och Roberts.
Leeds United krelleg
2018-02-08 09:29
Lurigt med Orta, de pratar om det bra i Squareball-podden som kom igår, han är ju inte ansvarig bara för värvningar utan även för mkt runtomkring, få igång scoutingverksamheten (sinnessjukt, men inte längesedan vi varken hade en enda scout eller ens något Wyscout eller liknande), nätverk etc. etc., känns lite svårt att se utifrån exakt vad som görs på den fronten och exakt hur inblandad han är.

Vi har inte ekonomin så vi kan köpa en Britt Assombalonga för £15M utan måste förlita oss på att hitta fynd. Får la se, kanske ändras om det puttas in mer pengar i sommar, om inte lär vi få fortsätta värva spelare från andra ligor (och hoppas det är en Saiz snarare än en Klich/Bianchi/Sloth), kryddat med en eller två från PL/CC (och hoppas det är en Forshaw? snarare än en Steve Morison/Luke Murphy/Billy Sharp/Noel Hunt etc.).

Hade dock varit jävligt roligt om Adryan lyckats i Leeds 2014 ändå. :)
Leeds United WhitesMOT
2018-02-07 22:47
@Linus.M:

Får mer känslan att han öppet talar om för Orta att han next om han inte levererar.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-07 22:41
Ja det känns lite "kulturkrock" över detta. Gillar raka människor men samtidigt känns detta lite smaklöst och luktar Massimo.

En del av mej tänker att han svarar på frågorna med känslorna utanpå. Han tänker högt på samma saker som oss. Han verkar väldigt frustrerad över att inte ha lyssnat på sin egna magkänsla vilket är ok att han erkänner men att sen slänga TC och Orta under bussen känns som sagt smaklöst. Hade gått att säga snyggare detta.

Väldigt 50/50 detta för mej.
Leeds United sportcarl
2018-02-07 21:57
är detta något typiskt italienskt att prata illa om sina kickade headcoch/managers när de väl fått sparken?, känns lite som att sparka på en liggnde, tycker lika illa om detta om TC, som jag tyckte illa om Cellino när han sa nedvärderande om Redfearn när han fått sparken, skall han säga samma sak framöver om han en dag sparkar Orta?
Leeds United WhitesMOT
2018-02-07 21:55
Vet inte vad jag ska tycka om den artikeln om jag ska vara ärlig.

Å ena sidan trevligt med en ledare som öppet erkänner sina misstag men å andra sidan lite väl öppen sågning även om det stämmer in bra på hur man själv sett på TC.
Leeds United Linus.M
2018-02-07 21:47
@Kristoffer:

Bara jag som inte tror på det? Känns som att han vill skydda Orta.

Kan ha fel... Men en känsla jag fick.
Leeds United Kristoffer
2018-02-07 21:18
Så TC kunde ha sparkats mycket tidigare om inte Orta hade bett Radrizzani vänta flera gånger om.
Leeds United Linus.M
2018-02-07 20:16
Första intervjun med Radrizzani.
Leeds United Kristoffer
2018-02-07 19:13
Adam Pope ? @APOPEY 42 minför 42 minuter sedan Andrea Radrizzani has apologised to supporters for appointing Thomas Christiansen. Speaking to Sky he says Paul Heckingbottom is someone “who knows the territory.” #lufc 126 svar 56 retweets 152 gillanden
Leeds United Svanen75
2018-02-07 18:59
Någon från GBG som vet någon bra pub som visar matchen på lördag
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2018-02-07 18:47
Phil Hay kommer med en intervju runt 22-00 (gissar jag) där han pratat med Radrizzani om U23, Orta, TC, Heck, Aspire kontakten osv osv...

Ska bli riktigt intressant. Hoppas det inte är standard-svar som inte ger någonting utan att det faktiskt sägs något vettigt.
Leeds United Rodell
2018-02-07 12:35
Christiansen tappade spelartruppen och förtroende för längesen, finns ingen annan förklaring till alla röda kort och dumma beslut han gjorde. han vågade inte förändra och hade sina favoriter och som coach verka han rätt oduglig.

Han har ju sagt i otaliga pressträffar att han pratat med truppen om röda korten sen går laget in o tar ett rött det gör man inte om man har ett förtroende och tillit till tränaren precis som Chelsea spelarna har tappat för Conte och gjorde för Mourinho innan han försvann. Går att efterlikna med Ranieri året efter guldet då Leicester spelarna bara sluta spela för honom.
Leeds United BullenKarlsson
2018-02-07 12:26
Ännu en manager. Återigen får man upp hoppet. Man har en tanke om att laget kommer springa ut på lördag och spela bländande fotboll och sen kan man geniförklara Heckingbottom och skylla allt på dansken.

Det finns ju glimtar av bra spel. Innan 0-2 så hade vi chanser och ibland såg man den kvalité som finns hos Lasogga, Pablo, Alioski och Forshaw (Som jag för övrigt är imponerad av än så länge)

Jag var inte imponerad av Bristol City mot Bolton. Jag tyckte inte Cardiff var speciellt bra mot oss egentligen.

Jag tror fortfarande att i slutändan så måste vi bygga vidare på en spelidé där det är vi som är spelförande. Där vi pressar högt oavsett vilka vi möter.
Där vi försöker spela bollen på backen.

Men av nån anledning så är vi livrädda för att spela bollen på en markerad spelare. Går in med dobbar och fötter i närkamper istället för kroppen.

Kanske hade TC tappat truppen nånstans för det verkar som att Chelsea spelar exakt likadant som oss. Såg matchen mot Watford och det var exakt samma problem och inte fan har de några dåliga spelade direkt.

Vi har definitivt en bra trupp. Vi har mittfältare som kan spela runt bollen mot vilket lag som helst i den här serien. Vi har kreativa spelare som ska kunna utmana och ingjuta respekt i motståndarna så att de backar av.

Vi har dock ingen spelare i anfallet som kan vinna en nickduell. Har aldrig sett Lasogga vinna en duell. Så sluta slå långa bollar.

Jag trodde på TC:s spelidé. Men varför slå frisparkar in mot mål utan en enda spelare som kan nicka? Varför inte slå en kort boll?
Varför ta ut Lasogga? Han är inte en superbra spelare, men var den enda som lyckades hålla fast bollen ibland.

I den matchen fattade jag verkligen ingenting av hans taktiska beslut. Kanske visste han redan vad som skulle hända.

Leeds United Rodell
2018-02-07 12:16
Sportcarl //

CBJ, nja alltså hade han fått mer speltid i början av säsongen så tror jag att han hade varit bättre dok va hans attityd allt för dålig..
Anita är holländare och han var bra när vi spela som bäst sen har han blandat och gett. Forshaw verkar vara en riktig fotbollspelare och Pennington verkar bra bara han håller sig hel och får spela några matcher så han kommer in i det.
Leeds United sportcarl
2018-02-07 12:12
Sedan har väl inte britterna heller imponerat så mycket som han tagit in se Anita CBJ och allt vad de heter. 2 spelare som jag hade trott på skulle leverera betydligt med
Leeds United Rodell
2018-02-07 12:08
Hoppas Heckingbottom kommer vara delaktig i värvningarna och att vi kommer få se lite fler britter i laget. alla utländska chansningar fungerar ibland men han har inget bra hitrate Orta
Leeds United Linus.M
2018-02-07 12:05
Rodell//

Ja, dumt att gå fullt ut första träningen efter match. Han spelar.
Leeds United Rodell
2018-02-07 12:00
Linus.M //

Såg tweeten från hans bror/morbror/farbror eller vad han är :) Så det förstärker ju oddsen att han spelar verkade dok inte riktigt delta i alla övningar på träningen igår men det är säkert bara försiktighetsåtgärd
Leeds United Linus.M
2018-02-07 11:53
Rodell// Se länk ;)
Länktips: t.co/IxHRO6FakG
Svensson,s
2018-02-07 11:40
Ser fram mot lördag och nästa problematik på planen.
Ny tränare och samma trupp ändrar nog inget.
Tyvärr har min dator tydligen bestämt att jag tippar förlust för Leeds på lörda,
detta tips har tagit sig dit utan mitt godkännande, vet inte hur!!
Sk-t samma det kanske är ett ,OMEN, !
Leeds United Ballsmash
2018-02-07 11:04
Ett långskott, men någon som vet om det finns en sportbar i Helsingfors som visar Championship, där jag kan plåga mig i helgen och se matchen?
Leeds United Rodell
2018-02-07 08:26
Milner har väl sagt att han vill tillbaka till Leeds och avsluta karriären sen om det sker i sommar har jag svårt att tro han har nog mycket kvar i kroppen än.
Hans kontrakt går ut 2019 så kan ju hoppas han kommer till oss då när vi förhoppningsvis tagit steget upp.
Leeds United Terry Connor
2018-02-07 07:52
Thom Mattsson// Håller med dig om att det inte är troligt att varken Milner är intresserad eller att klubben har råd att köpa loss honom från Liverpool. Jag kan ändå tycka attest är precis en sådan här värvning som vi skulle behöva göra. Jag tänker på när vi vann serien 92 och dessförinnan hade plockat in spelare som t.ex. Gordon Strachan och Mel Sterland. Spelare som hade peakat men fortfarande hade hunger och framförallt väldigt mycket erfarenhet.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-07 02:54
Terry Connor// Verkar hur enkelt som helst när Vinnie Jones säger det. I själva verket så tror jag inte Milner är speciellt sugen på att kasta bort typ 85 % av sin lön samt gå ner en division. Leeds måste väl dessutom betala Liverpool runt £5m för honom och Milner är ju mer eller mindre ordinarie och vise lagkapten där.
Leeds United Terry Connor
2018-02-06 22:45
Vinnie Jones tycker att första värvningen som Heckingbottom borde göra är att plocka hem James Milner.
Leeds United sportcarl
2018-02-06 21:42
Leeds och Barnsley är ju 2 lag i svag form, kollade Barnsley 10 sista matcher och 7 poäng och 3 raka förluster, det intressanta dock är att i de 3 sista matcherna har Heck kört med 3 olika formationer,sista matchen mot QPR var det 5-3-2, matchen innan mot Fulham var det 4-3-3, matchen innan dess mot Aston Villa körde Heck med 4-4-2,
Leeds United WhitesMOT
2018-02-06 21:38
@Rodell:

Såg precis intervjun och även om jag fortfarande är väldigt tveksam och många svar är klassiska på urtvättade frågor så gillar jag när han pratar om den närmsta månaden och spelstil och att det är bara att gå på och ösa, vad har vi att förlora ? Speciellt nu ?

Lätt svar kanske så som det ser ut nu men kan han slå in det i huvudena på spelarna så finns ju den lilla chansen fortfarande. Fördelen med vårt schema den kommande månaden är ju att vi faktiskt själva kan styra vårt eget öde.
Annons: