/england/leeds/forum/1122.aspx/england/leeds/forum/1122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United MR Clarke Nr8
2015-01-24 16:23
En riktig bra mittback har jag efterlyst i två månader,det kan vara skillnaden mellan topp o botten.Hoppas att det är en riktig fältherre.
MOT
Leeds United sportcarl
2015-01-24 01:30
finns säkert folk här inne som vill att FL och Harvey skall sätta dit Cellino, och det är nog enda chansen att cellino kommer att sälja klubben, men att som visa här tro att det skulle bli till just together leeds det är att verkligen spekulera vilt, så blev det ju inte förra gången och finns noll garanti att det skulle bli så vid en eventuell framtida försäljning, det bör kanske lobbyisterna för farnan och hans div konsortier vara medveten om, oroar mig för eventella splittringar framöver där en del vill ha Cellino en del andra Tl och någon annan kanske någon annan intressent, namnunderskrifterna för cellino och mot FL visar ju ändå hans ställning bland fansen det handlar ju inte om en liten klick eller några enstaka tusen, jag vill säga att han har ett massivt stöd
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-01-24 01:15
sportcarl// Jag har ingen aning om vad det är som hänt mellan oss men plötsligt är du den jag håller med mest på hela Revie Stand tror jag, haha.. jag håller med dig till 101 % och här är min förklaring till varför: (mycket du redan har nämnt) 1) Fått bort känslan av att Leeds är "the last station" för spelare som sedan länge eller sedan ett tag sett sina bästa dagar. Från att ha värvat spelare på löpande band, såsom Norris, Brown, Kenny, Kebé, Hunt, Diouf, Drury, Bessone, Raschubka, Andy Robinson, Dickov och Capaldi för att nämna några till att istället värva unga spelare som faktiskt har framtiden för sig. Det kommer alltid vara spelare som lyckas och som inte lyckas. I varenda klubb är det likadant och medans fans ibland kan skrika sig hesa av lycka när en spelare kommer så är det likväl tränaren, spelaren eller ägarens fel när han väl misslyckas (läs exempelvis Jimmy Kebé här som Linus var helt förälskad i när han kom). Det verkar ibland som att fansen kan få ha hur fel som helst i sina bedömningar medans det inte finns rum för ett enda misstag av en klubb. Ibland är det omöjligt att veta om en spelare lyckas eller inte. Max Gradel var totalt misslyckad i Leicester men blev en ikon för Leeds. Det finns undantag även med spelare som väljer att komma till oss alltså. 2) Fått bort stämpeln av att man kan köpa spelare hur billigt som helst av Leeds. Att få närmare £10m för Ross McCormack kan man bara tacka Cellino för. Hade Bates ägt klubben hade han gått för £3-5m utan tvekan. Detta är också en spelare som egentligen bara gjort en riktigt bra säsong i klubben. 3) Har ändrat filosofin i klubben. Laget ska spela på ett visst sätt, bo i Leeds, lagsammanhållningen ses som väldigt viktigt för Cellino. Därav rykten om att vissa spelare vill lämna klubben om han försvinner. Spelarna sägs se honom lite som en faders gestalt och de lyssnar och tror på hans visioner. 4) Han vill göra Leeds framgångsrikt och är villig att satsa. Vem tror att vi hade hittat Bellusci, Silvestri, Antenucci och i viss mån haft chans att värva Sharp utan Cellino vid makten? 5) Hans sätt. Att stå i Leeds klacken, göra high five med varenda spelare samt laga mat till laget. Säg hur många andra ägare som skulle göra det? 6) FIXAT EKONOMIN. Denna punkt är enligt mig den absolut viktigaste. Från att blöda £1m i månaden till att nu vare extremt mycket bättre har krävt sina offer och tuffa beslut men precis som sportcarl säger så är jag beredd att ge det den tid det tar. 2016 var året vi skulle gå upp, eller i alla fall börja utmana, och det är väl ingen fantasi målsättning? Kan vi få en hygglig placering i år och bygga vidare på det lag Cellino börjat bygga så ser jag inga hinder till att det kan vara en rimlig målsättning. Spelet finns där när vi spelar bra, stommen finns där att bygga vidare på. Kan vi behålla Cooper, Bellusci, Silvestri, Byram, Cook, Mowatt, Taylor, den pånyttfödde Murphy och en spelare som Sharp om han lyckas komma igång så anser jag att vi har en bra chans när allt faller på plats. Men framför allt annat så är jag oerhört tacksam. Tacksam av det fanns en person som var villig att ta i oss med tång efter den totala våldtäkt (ursäkta ordvalet men kan inte komma på något bättre) denna klubben varit med om i flera flera år. Från en tyrann i form av Bates till arabvärldens fattigaste araber så tar jag en galen italienare varenda dag i veckan. Man kan säga vad man vill om hur han inte lyckades ta Cagliari till att bli ett storlag i Italien men han gjorde dom till ett stabilt lag i Serie A, som hade vissa framgångar i Europa Cupen och som faktiskt var och nosade lite på toppen av Serie A. Och då ska det sägas att Cagliari i jämförelse med Leeds är som att jämföra Leeds med exempelvis Brentford. Potentialen i denna klubben är enorm och det var det som lockade Cellino. Han vill inte göra Leeds till ett nytt Cagliari - han vill göra Leeds till Leeds igen, ge oss tillbaka vår fulla potential. Då behövs pengar, ja - men något som också behövs är galenskap, vilja, passion, hopp och tro. Jag tycker han besitter allt detta. Sen kan jag också hålla med om att allt som Cellino gjort inte varit bra. Sportcarl nämner hans tveksamma tränarval och där håller jag också med. Hockaday och Milanic samt behandlingen av McDermott var väldigt tveksamma. Det tycker jag är en poäng som är värdig att nämna i sammanhanget. Något jag är lite trött på att höra är snacket om Elland Road och att han lovade att köpa tillbaka vår arena. Här råder det ju totalt haveri. GFH sägs ju ha ett finger med i detta spelet och vara ovilliga att betala sin del av kostnaden bland annat. Varför skulle Cellino betala 100 % av arena köpet samtidigt som GFH vägrar betala? Deras andel ökar i värde i så fall utan att de behöver betala ett öre för det. Har hört flera andra saker också som jag faktiskt inte kan komma på nu men om någon vill höra dom så kan jag berätta dessa vid ett senare tillfälle. Sen var det ju det här med hans "skatte grejer". Ja gud va hemskt detta är. En miljonär, som säljer en klubb för runt £60m har inte råd att betala skatt på typ £100,000 eller hur mycket var det? Cellino säger ju själv hur jävla dumt det ser ut och att han sedan länge har betalat tillbaka. I skenet av detta sitter det olje miljardärer som fullständigt pumpar in pengar i luftslott som Manchester City och Chelsea. Nån malaysisk tomte i Cardiff, en annan tomte i Coventry, etc etc etc. Nej, dessa behöver inte straffas samtidigt som Leeds får ett transfer embargo (pga TIDIGARE ÄGARNA!) och får sin ägare kickad över en lyxyacht i Miami av alla ställen. Hur i all sin dar går detta ihop? Förklara det för mig snälla. Det är inte okey, och i de färger jag besitter (blue yellow and white) är jag beredd att stå bakom Cellino till döden i denna frågan för han är Leeds United, precis som jag! Som jag skrek ut i frustration när vi fick -25 poäng för att vi inte gick igenom ett giltigt CVA för några år sedan: -15 points, who gives a fuck?! we're super Leeds and we're going up. "Two fingers to the Football League" Då var vi också UNITED, mot FL och vi är där igen. Man väljer att statuera exempel när det gäller oss. Alla hatar oss och det komiska i detta är att på toppen sitter Shaun Harvey som agerade Bates lakej under alla år här och bestämmer. Det äcklar mig, och det borde äckla alla som håller på Leeds United... Avslutningsvis hoppas jag att det finns någon här inne som kommer ihåg att jag var en av dom som sa att vi skulle bli bättre ju längre säsongen led. Laget var nytt, laget var ungt men ju längre säsongen led så skulle vi bli bättre. Jag säger inte på något sätt att jag kommer få rätt men det ser ju onekligen rätt okey ut med tre matcher obesegrade hittills och en hedersam 1-0 förlust mot Sunderland i FA cupen MARCHING ON TOGETHER!
Leeds United Åby.Krona
2015-01-24 00:52
Kan man se
Leeds United footboll
2015-01-24 00:30
I morron vid denna tiden håller raitan tajtan igång på kanal 12. MMA med vår handfaste Alex the Mauhler Gustavssson,,,,,,,,, Då kan man bli av med lite agretioner, som skapas av fotbollsnedgångar och Så många köp o sälj referat från detta forumet.......
Leeds United Åby.Krona
2015-01-24 00:13
sportcarl// Inte så tokigt.
Leeds United sportcarl
2015-01-23 23:56
terry Cooper 18:29, vad cellino gjort för klubben? det är väl inte så mycket, förra året blödde vi med 1 miljon pund i förlust varje månad skattemasen jagade oss för att de inte fick in pengar, spelarna fick inte alltid lön i tid, han har sett över varje utgift tagit många obekväma beslut,mccormackaffären var stark och nödvändig ekonomiskt, rensat ut typ 10 pensionärer i spelartruppen,hoppas han tar in bättre spelare i detta fönster än vad gfh gjorde motsvarande tid förra året i stewart och kebe, älskar hans engagemang som i en tvmatch han gjorde high five med varenda spelare innan de gick in på plan, en annan match såg jag honom bland leedsfansen i en bortamatch(tror du gfh bates eller för den delen farnan skulle visa sig där?) sista matchen lagade han personligen pasta åt spelartruppen, varje spelare som skriver på klubben framöver skall bo i Leeds och inte pendla typ8 mil, nu har vi ju i princip ett helt nytt lag och jag är beredd ge klubben detta år att bygga upp laget med spelare som är utvecklingsbara som, Cook, Cooper, silvestri,mowatt, byram, Taylor, sloth berardi adryan etc, är införstådd att det kommer ta lite tid, poängmässigt helt klart dåligt men sett många matcher då jag njutit av spelet de för, sedan finns det ju experter här som tror och hört rykten att det finns bättre alternativ, konstigt att de inte fanns hade viljan eller råd att köpa klubben när tillfälle gavs, har man knappt råd att köpa klubben så har man enligt mitt sätt att se det inte råd att satsa heller eller täcka upp eventuella förluster, sedan har cellino inte gjort allt perfekt det är jag den förste att medge men visa mig den ägare som kommer göra det? som han lovade köpa tbx ER i november och hockaday valet var inte bra, yackthistorien som han inte skattat för är inte bra men inget att ta notis jämfört med andra ägare som gjort så mycket värre enligt mina ögon att se, är ju bara att se på andra ägare från ryssland arabländer Malaysia Thailand och hur FL behandlat dem, bates nollskattade i Monaco det är ok enligt FL, detta gör att jag står bakom cellino till hundra procent när FL och Harvey av alla gör allt de kan för att sänka klubben, fortsätt på den inslagna med satsning på lovande och spelskickliga spelare kommer det gå vägen, förr om åren så har vi startat godkänt för att tappa allt efter decembernyår, hoppas denna säsongen skall vara ett trendbrott med motsatt effekt där vi kommer bli bättre och bättre nu har det iofs bara gått tre matcher efter nyår men vi är obesegrade där, förra säsongen var jag så less på LU så jag orkade inte åka över, i år vill jag verkligen se dem och visa mitt stöd för klubben, sättet de spelar fotboll på, cellino och redfearn, sedan är det ju alltid lätt att sitta här och klaga men vem hade kunnat göra det bättre? MOT
Leeds United Emil.R
2015-01-23 22:45
hahahaha scums spelade bara 0-0 mot Cambridge i FA cupen :)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2015-01-23 19:43
Kristoffer//

Ah, då förstår jag vad du menar :)
Leeds United Kristoffer
2015-01-23 19:40
@Linus.M:
Ja, vilket även Wootton är, men han kan även spela på högerbacken. Då han inte nämns i citatet antar jag att det till höger han kommer att spela (om han ens blir kvar i klubben).
Leeds United Linus.M
2015-01-23 19:40
@Kristoffer:

Men alla de fyra som nämns är ju mittbackar?
Leeds United Kristoffer
2015-01-23 19:22
Redfearn:

“Sol being with us brings competition for the two centre-back places,” added the United boss.

“He now joins Liam Cooper, Jason Pearce, Giuseppe Bellusci and Dario Del Fabro in competing for those two spots.

Wootton nämns inte ens, så han ses nog mer som backup på högerbacken.
Leeds United Kristoffer
2015-01-23 19:20
Bamba bidrar med fysik, höjd och erfarenhet av brittisk fotboll. Alla tre är väl saker som vi har saknat.
Leeds United qcn
2015-01-23 19:05
Säga vad man vill, men händelsefattigt är det sällan runt vårt lag :)
Leeds United lufc4ever
2015-01-23 18:44
MC kommer inte sälja p.g.a avstängningen eller dom som möjligen kommer.

Det som oroar däremot är varför i helvete Umbers sitter där han sitter och att klubben väldigt passande har fått en ny Winding-up order på sig idag. Gamarna cirkulerar över det skadade djuret.

Synd att livet inte är mer Hollywood för då hade Bates inte andats längre.....
Leeds United Linus.M
2015-01-23 18:41
Sol Bamba är nog förövrigt ett väldigt bra nyförvärv. Han och Cooper kan nog bli ett riktigt bra mittbackspar, Taylor på vänsterbacken är även det tryggt. Högerbacksplatsen är ju sisådär... Men vi åker inte ut ur ligan på grund av en högerbacksposition?
Leeds United terry cooper
2015-01-23 18:29
@sportcarl:

Vad tycker du Cellino har gjort med klubben som är positivt ??
Leeds United Linus.M
2015-01-23 18:07
@Duke:

1) Japp, på grund av att han inte gjorde due diligence.
2) Det får han visst tillbaka. Han har lagt det som "lån", så den som köper klubben efter honom kommer få betala tillbaka till han. (Om jag inte är helt ute och cyklar, ska försöka bekräfta detta).
3) Blir han skyldig för skattebrotten så kan han inte vara i klubben på ett år, minst, till. Det är inte hållbart vilket kommer göra att han säljer TROR jag.
Leeds United Duke
2015-01-23 17:53
Förstår resonemanget om en försäljning men en hel del talar emot det: 1. Cellino köpte för dyrt, gjorde en dålig affär med andra ord. 2. Cellino har investerat ganska mycket pengar i klubben redan som han inte får tillbaka. 3. Vad ska han annars göra?
Leeds United Åby.Krona
2015-01-23 17:36
Han kommer inte sälja kämpat för att köpa en Eng klubb i tron att han kan skapa nåt har nog skapligt med plenty för att leka en stund till .Känns lite som det är en lek för miljoner för de som har det i de flesta klubbar tyvärr
Leeds United Linus.M
2015-01-23 17:35
@silverfisk:

Hehe, jag vet vad han sagt. Självklart går han inte ut med att han vill/måste sälja, då sjunker priset direkt. Det är ganska logiskt.
silverfisk
2015-01-23 17:33
Linus.M//
läs på Leeds United. News : statement:Massimo Cellino, då kan du läsa vad han vil och inte vil.
Leeds United Linus.M
2015-01-23 17:28
@sportcarl:

Du är ju värre än mig med konspirationsteorier :)

Jag tycker Cellino har gjort bra saker, men väldigt många dåliga saker också. När (det enligt mig) finns bättre alternativ där ute så ser jag gärna att detta verkställs istället. Det är mycket negativt jag inte lägger ut här heller, för jag orkar inte. Sitter 90% på mobilen så det blir lite jobbigare.

Vi är helt enkelt inte överens. Det är ju trevligt på sitt sätt, sålänge vi håller det på en bra nivå, även jag!
Leeds United sportcarl
2015-01-23 16:32
tror gör man i kyrkan, Cellino har väl inte en endaste gång nämnt att han skall sälja, även om det vore det lättaste alternativet,sedan undrar man ju lite till mans om Linus lobbyar för FL Harvey och Farnan, hitta skit om Cellino kan han, själv läste jag 2 positiva artiklar igår i YEP om Cellino men den informationen får man inte från Linus, men folk är olika en del vill hitta det positiva och en del det negativa
Leeds United Emil.R
2015-01-23 16:13
Linus M det som talar för att Celino kommer tillbaka är att han hade exakt samma motstånd i Italien och blev avstängd vid ett flertal gånger men kom alltid tillbaka när avstängningen "avtjänats" och han stannade ju rätt länge i caligari. Så säger han att han kommer tillbaka så kommer han tillbaka!
Leeds United Linus.M
2015-01-23 15:47
Cellino har två skattebrott som ska upp i rättegång och även ett där han sägs ha förskingrat pengar. De två skattebrotten är snarlika de han blev bannad för nu. Vad pekar egentligen mot att han kommer tillbaka om vi kollar fakta?
Leeds United Linus.M
2015-01-23 15:40
@LUFC: DONE DEAL: The club can now confirm the loan signing of Sol Bamba until the end of the 2014/15 season #lufc http://t.co/QEjPdAa5el
Leeds United Linus.M
2015-01-23 15:32
Thom// Sammanträffandet tror jag är att Cellino kommer sälja. Men det är bara vad jag tror :)
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-01-23 15:16
Linus//

Ja, sammanträffandet är väl att Cellino avgått?
Leeds United Linus.M
2015-01-23 15:06
Palermo har bekräftat att Bamba signat för oss! Lån säsongen ut och vi kan köpa honom i slutet av säsongen om vi vill.
Annons: