/england/leeds/forum/1120.aspx/england/leeds/forum/1120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 19:47
@sportcarl:

Det handlar inte om att köpa klubben. Det handlar om att köpa ut GFH´s 25% och få in 2st utvalda fans i styrelsen.

Hur man har kommit fram till att £10m är en siffra GFH vill ha för sin del har jag inte begripit än och just nu diskuteras det på Waccoe om det inte är så att MC har första tjing om GFH sätter upp till salu skylten.

Det jag har läst kring detta under dagen är i mitt huvud väldigt intressant men kräver en del svar fortfarande. Enligt folk som var på mötet igår så finns det mesta i det jag länkade. Bl.a ska där finnas en kalkyl (kan det heta så?) på hur folk ska bidra för detta ska kunna bära frukt. Den kalkylen fick iofs en slutsumma på £7,5m men man får en hint om hur man tänkt sig.

Som sagt det är intressant. Det som gör att jag inte faller pladask än är att lite känns det som ett pyramidspel och såna brukar ju inte sluta så väl för den lille människan. Men det är jäkligt lockande samtidigt att få chansen att bli delägare i det man älskar 2% mindre än sin familj. Framförallt om det kan leda till att vi blir av med GFH. Vilket i förlängningen innebär bort med Bates från det hållet iaf.

Jag säger all heder iaf åt dom som nu gör ett försök att förändra och kan det leda till att vi får tillbaka vår klubb i långa loppet så tror jag nog vi alla blir glada. Men detta projekt kommer kräva en enorm PR apparat för att nå ut och kunna övertyga. Det är nog den stora frågan om det är möjligt.
Leeds United terry cooper
2015-01-25 19:32
@sportcarl:

Visst det är ju väldigt mycket spekulationer men det har det väl alltid varit här...
Leeds United sportcarl
2015-01-25 19:28
enda gången man har chans att köpa en klubb är när den är ute till försäljning och ägarna är intresserade av att sälja den, vilket fall var för ett år sedan, då är det bara att öppna plånboken, går ju inte att komma i efterhand och klaga. personligen tycker jag det är ganska ointressant att sitta här och gissa och tro om framtiden och att ev den eller den kommer att köpa klubben,
2015-01-25 19:15
@¤Thom Mattsson¤:

Hur vet du att TL hade 10 år på sig att köpa klubben ???
Leeds United sportcarl
2015-01-25 19:11
jag är inte så insatt i Together Leeds men nu verkar det enligt tidigare inlägg här från LUFC4ever att detta inte är i samma skepnad som tidigare med Farnan/verity, och detta TL som det var länkar till här nere verkar ju bara vara intresserad av att komma upp till en summa på typ10miljoner pund, behjärtansvärt ändå men fattr inte syftet(läste inte jättenoga) vad pengarna skulle gå till och om det har någon betydelse vem som är ägare av klubben, min personliga åsikt är att om man skall kunna köpa denna klubb bör man nog ha minst 100miljoner pund över för att kunna köpa klubben gå in som garant för eventuella skulder, återköpa ER och TA
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-01-25 19:08
Linus//

Okey, men har han varit i förhandling med klubben under dessa 10 år? Alltså, på allvar, riktiga förhandlingar. Eller har priset legat på £35m under alla år, aldrig gått ner eller upp och that's it?

Att Cellino köpte klubben för priset han gjorde tyder lika mycket på smarthet som dumhet. Smarthet för att han ser en enorm potential i klubben. Bara genom att få oss tillbaka till Premier League hade ju ökat vårt värde något otroligt. Då anser inte jag att £35m är ett så fruktansvärt överpris på klubben. Man ska inte glömma att Leeds United är en "one club city" och att Leeds som stad är och har varit på rejäl frammarsch. Tittar man på vår historia så är vårt stöd enormt både i Storbrittanien och runt om i världen. Jag har också sagt vid olika tillfällen genom åren att det i flera fall inte krävts mer än kanske £5-6m för att vi ska ha tagit steget upp för länge sedan. Istället har vi under januari månaderna fått se våra bästa spelare försvinna och inte värvat in någonting av värde för att klara att pusha även under våren.

Med Cellino kan jag inte se varför han skulle släppa våra bästa spelare för att tjäna en slant på det. Farnan och övriga, som du säger är affärsmän ut i fingerspetsarna skulle mycket väl kunna se ett par miljoner pund som ett bra pris och snabba cash istället för att se långsiktigt som jag tror Cellino gör efter alla sina år i Cagliari.

Vem har rutinen inom fotbollen? Vem har suttit som president i över 20 års tid och ändå fått en relativt liten klubb som Cagliari att bli ett stabilt Serie A lag. Hur många tror att Blackpools fans varit svinnöjda med att se sin klubb ligga i Premier League år efter år med ett antal säsonger där man närmar sig topplagen, något år med Europa League spel osv?

Med Leeds är det annorlunda och det var ju anledningen till varför Cellino kom i första läget. Han tröttnade ju på Cagliari och dess minimala potential. Han tog ju dom typ så långt det gick.
Leeds United sportcarl
2015-01-25 19:03
jag tycker Cellino visar en större vilja en större älskan att äga klubben, men vem vet Farnan kanske köper klubben i framtiden om han får den billigt och utan budgivning,
Leeds United Linus.M
2015-01-25 18:52
Thom//

Handlar väl lite om vad Cellino är för snubbe. Läs nu noga:

Mike Farnan köpte inte klubben för att det var ett FRUKTANSVÄRT överpris på Leeds. £35m är helt sjukt att betala för 75%. Detta visar väl mer på att Farnan är en bättre affärsman än vad Cellino är :)

Men, kommer inte kunna ändra din åsikt så jag släpper detta nu. Så får vi helt enkelt se vad som händer med vår kära klubb.
2015-01-25 18:42
terry cooper//

Förstår inte vad poängen är med hur mycket Cellino betalade för Leeds? Han betalade ju i alla fall för klubben till skillnad från dessa fantastiska Together Leeds, Farnan och övriga som "bara" haft lite drygt 10 år på sig att "rädda" klubben men inte lyckats eller haft kapital att köpa klubben.

Mycket snack men liten verkstad skulle jag säga. Sen om Cellino betalade £100m eller £10m spelar ingen roll för mig.
Leeds United sportcarl
2015-01-25 18:19
rätt pris för en klubb är ju också en fråga, allt har ju sitt pris och avgörandet är ju vad man vill ge för det man får, är ju som att gå på en konsert med tex Rolling stones och biljetterna släpps för 1000kr, sedan finns det säkert fanatiker som kan ge 5000-10000kr om de inte kommer över biljetter direkt, gör de rätt gör det fel? finns inget rätt svar enligt mig,betalar man fö rlite kommer det klagas på det betalas det för mycket kommer det klagas på det, cellinos största bekymmer är inte pengar utan FL
Leeds United sportcarl
2015-01-25 18:13
stonefree 16:49, intressant det du skrev, här kan man säga att det kommer ett fans med ytterligare alternativ till MC och TL, sedan kommer det säkert komma ytterligare något alternativ om klubben ev skulle komma ut till försäljning, för mig skulle det passa ypperligt med 100% på Cellino, alternativt cellino 75% och TL 25%, GFH vill jag ha bort,rent formellt skulle MC ge bort klubben till sina barn och sitta kvar som vd,
2015-01-25 18:03
@¤Thom Mattsson¤:

Tycker du Cellino betalade rätt pris för Leeds ??
Leeds United stonefree
2015-01-25 16:49
Mycket skriverier om Cellinos ska vara ägare till Leeds eller inte, samtidigt som det verkar som Thom och sportcar har förlovat sig så eniga som dom är. Men var f.. det är ju nästan omöjligt att detta inte utmynnar i två läger om Cellinos vara eller inte i Leeds!

Utan att veta allt om alla turar runt den Italienare, så tror inte jag att man ska gå så djupt in i om Cellino är rätta mannen eller inte för Leeds. Det stora problemet just nu är om han kommer att förstå och ha tålamod med all den byråkrati som omger det konservativa Engelska fotbolls förbund, han har flera rättergånger som väntar och straffen från FL, lär inte bli mildare om han fälls och då hamnar vi i ett läge där dom som äger resten av aktierna i Leeds nog börjar protestera och vill ha möjlighet att få tillgång till hela Leeds. Har han det tålamod som krävs, det här är England, det finns inte en möjlighet att muta sig ifrån sina problem. Själv tror jag att han kaster in handduken om han fälls igen, tror han kommer att göra uttalande som kommer att ha en prägel av en bortskämd tonåring, vilket kan göra allting ännu svårare för honom och inte minst för klubben Leeds.

Mitt tips till Cellino är att lämna över klubben till någon som står honom nära, inte lägga sig i något som har med klubben att göra under tiden som han har alla dessa rättergånger och andra oklarheter runt sin person. När sedan allt detta är klart, kan han komma tillbaks och börja med allt det som han har satt sig för med Leeds. Gör han inte det är risken stor att han rökt innan vi står med nacken vänt upp mot himlen och önskar varann ett gott 2016. Vi måste samtidigt komma ihåg att vi pratar om Leeds. Klubben där allting som har med jävelskap att göra är vardagsmat.
MOT
2015-01-25 16:01
terry cooper// Samme Cellino som ägde Cagliari i över 20 år menar du? Om möjligheten funnits att köpa Leeds tidigare så hade han kanske gjort det men det var väl en bra tidpunkt för honom när han gjorde det förmodar jag? Ser lite skillnad på en italienare utan några som helst band till klubben och som dessutom redan äger en klubb i Italien till "rika" supportrar som sitter i Leeds och följer katastrofen på nära håll. Vilka borde ha haft störst möjlighet och vilja att köpa Leeds? Det var en som lyckades för att han hystade fram miljonerna medans ett gäng som suttit nära klubben återigen lät en möjlighet gå dom förbi.
2015-01-25 15:49
@¤Thom Mattsson¤:

Hur var det nu Thom. Hur många år hade inte Cellino på säga att köpa Leeds ??
Trodde vi hade klarat av o löst en del av frågeställningarna i nov/dec ??
2015-01-25 15:45
@¤Thom Mattsson¤:

Det jag inte gillar med Cellino är bl.a. hans snack om allt från ER till meloner.Finns väl lite att ta på där.
Hans förflutna är väl inte plus heller egentligen.Tycker inte det. Varför dessa rättegångar ?? Ska vi inte ha högre krav på en ägare i Leeds ??
Med alla hans pengar så måste han riskera att bli anklagad för fiffel mm. Mycket dåligt.
Alla tränare ?? Hur blir det i Leeds?? Har ju inte börjat lysande. Ingen respekt alls.Ingen tanke alls skulle jag vilja säga.
Leeds United Duke
2015-01-25 15:44
Kan inte förstå försäljningen av Smith. Sälja Pearce till Wigan låter väldigt dumt det med.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 15:34
Bilder och kommentarer från mötet.
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 15:32
4 länkar till info om TogetherLeeds. Detta är inte samma TL som Farnan/Verity snubbarna tidigare. Men dom var på mötet igår där allt detta presenterades och diskuterades.

Jag har inte orkat plöja mej igenom allt själv men visst.....utan att ha gått in i detalj så kan det ju låta bra men sen om det verkligen är genomförbart är en annan femma. Provar man inte får man ju aldrig veta.

Hade man kunnat få svart på vit att Bates inte är i närheten av klubben längre så dumpar jag gärna pengar på detta men när den gubbens lukt fortfarande finns i rummet så tar det emot.
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 15:25
.
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 15:25
.
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 15:24
.
Leeds United sportcarl
2015-01-25 15:13
håller med Thom i allt vad han skriver, verkligheten var att när Cellino tog över hade vi inkomster per år på 30 miljoner pund men 42 miljoner pund i utgifter,helt galet, detta får ju även Cellino lida för(och även om vi hade fått in en annan ägare) visar ju sig inte minst i economic fair när det gäller förstärkningar i januarifönstret, vi kan ju sitta här och klaga i evigheter på ägare, en sak vet jag och vi kommer aldrig få en ägare som alla är nöjda med, detta år får bli ett rensningsår och bort med high earner som tagit leeds som sin sista last resort, nu har vi väl bara Morison kvar i den kategorin,(sedan har vi väl tonge, norris och någon till på mer normla löner men som inte finns någon anledning att förlänga), alla cellinos värvningar kommer inte att vara lyckade då vi inte är i den positionen att vi kan plocka från översta hyllan utan snarare på nedersta, men cellino är garant för att ingen medelmåtta kommer typ ha 20000 pund i veckan utan att leverera och gå här år in och år ut, instämmer också med Thom vad hade hänt om den eller den hade tagit över, har man haft chansen och inte tagit den så varför skulle de kunna göra det vid ett annat tillfälle? personligen fattar jag inte vad TL håller på med, för det första har cellino sagt att han inte är intresserad av att sälja(gör han det är det för att FL kommer tvinga honom), och om han ev säljer varför skulle han sälja just till TL?. de som lobbyade för att GFH skulle ta över får ju nu stå i skamvrån, kan bli samma sak med TL, vi vet vd vi har(och det är bra men inte perfekt) men vi vet inte vad vi får
2015-01-25 14:46
terry cooper//

"Allt från Elland Road till meloner". Vi kan glömma snacket om Elland Road nu. Problematiken där stavas GFH.

"Visst ekonomin var ju urusel men hur hade det gått om inte Cellino köpt klubben."

Jag förstår inte denna argumentationen om jag ska vara ärlig. Ska vi börja prata om vad som hade hänt om Abramovic tagit över oss när vi åkte ur Premier League också? Vart hade vi varit då? Cellino köpte klubben och ska bedömas efter det. Tycker inte vi ens ska fundera på vem eller vilka som hade kunnat ta över istället. Farnan och Together Leeds tomtarna hade 10 år på sig att ta över från Bates men gjorde det inte. Om de hade haft ekonomiska muskler hade de "räddat oss" för länge sedan. Där, om någonstans, så är det "Allt från Elland Road till meloner". Cellino lade fram pengarna och förvandlade Leeds från ett blödande sår till en mer stabil klubb. Endast den anledningen är god nog att stå bakom honom.

Sen tycker jag som sagt många andra saker varit bra också.
2015-01-25 14:37
terry cooper//

Vad är det som inte funkar med Cellino som du är upprörd över? Ekonomin är bättre, så det kan det ju inte vara. Truppen är bättre än för 1 år sedan, det kan vi väl nästan vara överens om? Så vad är det som inte funkar?
2015-01-25 14:28
@Leeds så klart!:

Kan ju åxå tolkas som att Cellino inte visste vad han gjorde. Han betalade utan att ha koll.
Visst GFH myglade o fifflade men ändå......
2015-01-25 14:23
Thom //

1. Har aldrig varit mot att vi föryngrar spelartruppen o det är svårt att vet var unga spelare står. Se bara på Sloth som gjort några landskamper. Trodde på han men svårt att se om det blir något av han.
Dock svårt att banta spelartruppen om vi måste ha x antal spelare som vi inte vet om de blir bra.
Sol Bamba faller väl tyvärr under Last Station.....

2. Visst vi fick bra betalt för McCormack men det var väl inte helt Cellinos förtjänst.Hade inte McCormack gjort 30 pytsar , o Fulham så pigga på att värva han så hade vi väl inte fått ens hälften för han. Cellino hade ett bra förhandlings läge.

3. Bra att de måste bo i Leeds. Får se om det funkar med spelare som kan ha egna krav. Hoppas det.

4. Får hoppas att Cellino har inställningen att han vill göra klubben framgångsrik.:))
Hade dock hoppats på bättre spelare.

5. Visst kul att stå i klacken o göra high five o laga mat men kräver lite mer av han.

6. Visst ekonomin var ju urusel men hur hade det gått om inte Cellino köpt klubben.
GFH hade hittat någon annan köpare.
GFH hade fortsatt att drivit klubben , mot vad ??
GFH hade gjort konkurs.
Troligtvis hade de väl sålt till TL eller någon annan.Om inte annat för att rädda en eller annan krona. Bra eller dåligt?? Vem vet ??
Vad som än hänt så hade ju den nya ägaren fått ta tag i ekonomin.

Det jag inte gillar med Cellino är bl.a. hans snack om allt från ER till meloner.Finns väl lite att ta på där.
Hans förflutna är väl inte plus heller egentligen.Tycker inte det. Varför dessa rättegångar ?? Ska vi inte ha högre krav på en ägare i Leeds ??
Med alla hans pengar så måste han riskera att bli anklagad för fiffel mm. Mycket dåligt.
Alla tränare ?? Hur blir det i Leeds?? Har ju inte börjat lysande. Ingen respekt alls.Ingen tanke alls skulle jag vilja säga.
Leeds United Leeds så klart!
2015-01-25 14:16
Jag kan inte låta bli att avsluta min monolog... Jamen, det är därför Together Leeds finns - att se till att vi fattiga grannar får inflytande över vad som sker i Leeds. Tyvärr. Det fungerar inte. Ponera att TL lyckas att skramla ihop ett gigantiskt stort antal fattiga grannar som alla köper någon eller några "aktier" i TL för £100 styck. TL förblir en minoritetsägare. Ett begränsat inflytande. Vad som däremot blir en skyldighet även såsom minoritetsägare är behovet av att pumpa in pengar med jämna mellanrum för att betala skulder och nyförvärv i någon form (kontant, reklambidrag, eller genom uppstart av redovisningsekonomiska satellitklubbar tex Halmstad United). Oavsett vad tandlösa FIFA Fair Play må tycka. Hur ska den stora massan fattiga grannar, och potentiella TL-aktieägare klara av detta? Resultatet för 2014 var visst -300 miljoner SEK. Sätt i gång och skramla. Det kostar att lira med stora grabbar. Alternativet, och troligen det enda rimliga alternativet om fattiga grannar ska få bestämma över klubben, vore att starta om från noll som Wimbledon. Fast då kan vi glömma alla drömmar om Premier League och Champions League. För att ta sig dit behövs ekonomisk doping idag.
2015-01-25 14:06
@Leeds så klart!:
Tog inte så lång tid :)
Leeds United Leeds så klart!
2015-01-25 13:29
Även om Cellino räddade Leeds åt oss så behöver man inte tycka att allt är fantastiskt. Cellino har begränsningar. Han är inte någon vidare Manager - alltså varken någon vidare tränare eller sportchef. Leeds hade gynnats mer utav att ha en professionell Manager. Men..... Hade jag köpt en klubb med mina pengar, i detta fall mer än £35 miljoner, så hade jag gjort precis likadant, och säkert många med mig. Jag hade valt vem som skulle träna Leeds, och vilka spelare jag ville ha i Leeds. Ingen annan ska leka med mina prylar. För något annat än än pryl är vi inte i förmögna klubbägares ögon oavsett om dessa kommer från Ryssland, Malaysien, USA, eller Italien. Vi är fattiga grannar som tittar på utanför sandlådan när klubbägarna leker. Fördelen är att det är gratis att titta. Nackdelen att vi inte har något att säga till om vad som händer i sandlådan.
Annons: