/england/leeds/forum/1119.aspx/england/leeds/forum/1119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Blackburn Jacques
2015-05-22 15:14
Tydligen är Rovers (och ett gäng andra Championship-klubbar) sugna på Leeds f.d mittfältare Rodolph Austin. Vad har han för styrkor och svagheter som spelare, och hur kommer det sig att han inte fick nytt kontrakt efter förra säsongen?
Leeds United PutteBJ
2015-05-22 12:25
Hayton har figurerat som sekreterare åt Liverpool de 2 senaste säsongerna och innan dess 20 år i Wigan.

Är Wigan klubben vi plockar ifrån nu? Rösler, Hayton, McClean???
Leeds United PutteBJ
2015-05-22 12:22
Vår italienske journalistvän Ema säger såhär på Twitter:

@EmaGiulianelli: +++ Cellino has told me that Stuart Hayton is the Leeds United's new secretary.
Leeds United PutteBJ
2015-05-22 11:41
Jag är väldigt svag för sånna som Beckford, skulle gärna se klubben plocka in han till rätt lön som typ 4e anfallare. Men som jag även skrev om Rösler så kanske man måste stoppa undan hjärtat ibland och tänka på vad som vore bäst för klubben och vad som kan ta oss till PL. Men jag är väldigt tudelad. Ser ändå nånstans att Beckford kan fungera som en supersub till ett topplag i Championship. Frågan är bara om han accepterar den rollen?
Leeds United Leeds så klart!
2015-05-22 11:03
Beckford är en legend även om jag inte gillade hur han valde att lämna klubben, men historia är historia inkluderat oftast ljuvliga minnen.
Fast i dag är han Ingen spelare som kommer att ta oss till PL.
Varför betala för gamla minnen?
Leeds United BullenKarlsson
2015-05-22 10:46
Skulle gärna se Beckford i den vita tröjan igen. Komplett anfallare och ikon.
Leeds United Norman Hunter
2015-05-22 10:12
Vad skulle ni tycka om Beckford kom tillbaka i sommar? Han är utan kontrakt nu och kommer som 31-åring säkerligen gå till den som ger ett 3-årskontrakt om han får chansen.

När han lämnade oss gick han till PL och cashade in rätt bra med pengar. Nu kommer det inte krävas den typen av pengar för att signa honom. Han ju inte direkt bevisat nånting i varken PL eller CC så inte troligt att det kastas stora högar med pengar på honom...

Jag tror han skulle passa in bra som komplement till alla unga spelare. Han är en ikon på ER och har fått en del rutin vid det här laget. Kanske ingen startspelare om vi ska ta sikte mot PL men skulle kunna fylla en grym roll som "super-sub". Frågan är väl bara om det går att få honom för de pengar som det är värt att lägga på en forwardsavbytare...
2015-05-22 10:02
Och några citat från Ove som känns helt rätt.

"I like to work with young, ambitious players. It's all about getting the right balance. We need players with experience, know-how and talent. Talent also costs money so we'll have to look abroad.

"Mr Cellino made it clear I have an input in signings. I have absolute control on how we play, tactically, who I can pick. Obviously, the head coach must be involved in recruitment - and who's going in and going out."
2015-05-22 10:01
Inte ens rykten utan mer spekulationer men James McClean kanske skulle passa in...
Leeds United terry cooper
2015-05-22 07:00
Hartey //

Hoppas att du får många rätt :)
Hartey
2015-05-21 21:40
Ny tränare för femte gången på ett år vad skall -man tro? Hoppas att Uwe Rösler kan få bort spelarnas rökande runt matcherna i Leeds.

Hoppas han kan få våra ungdomar att höja sig en nivå.

Hoppas han får medel till att värva in 3-4 riktigt bra spelare som avlastar våra ungdomar

Hoppas Cellino håller vad han lovat att hålla sig lite mer i bakgrunden och deligera ansvaret till andra.Ge Adam Pearson ansvaret.

Hoppas Silvestri höjer sig och blir CCC:s bäste målvakt.

Hoppas Redders accepterar att bli chef för akademin och ge han en rejäl löneförhöjning. Redfearn och Lucy Ward har skapat det vinnande receptet och dom är akademin på Thorpe Arch

Nu när Rudy är släppt så släpp Morison. Dom två kan aldrig ta Leeds till PL och riktigt bra ersättare skall komma in.Ändå tack till Austin och Morison att dom gav 100% och gjorde skillnad(ibland..)

Till slut hoppas på en preseason i Sverige, när Leeds hade det då var vi ett världslag

Ps Hoppas att IF Elfsborg tar guldet och att AIK ramlar ut när jag ändå önskar :-))

M O T

Leeds United strachan
2015-05-21 16:46
Skönt att äntligen ha en bra coach i Leeds. Det ska bli intressant at se laguppställningarna på försäsongen.
Hoppas på några hyfsade spelare in och Morrison ut, men det är tämligen självklart
Leeds United Linus.M
2015-05-21 15:52
Så sant som det är sagt.
2015-05-21 14:32
Vill ha in minst 2 forward som är giftigare än de vi har just nu.
Behåll Sharp o Ante o den unga killen.
Leeds United Rob.
2015-05-21 13:22
Hoppas vi slipper se de strejkande Italienarna något mer i LUFC-tröjan, det dom gjorde är inte försvarbart.
Leeds United lufc4ever
2015-05-21 13:16
Putte //

Inget är omöjlig ,förutom att vettiga människor börjar följa scum :))

Vi får väl se vad den tyska maskinen kan mala fram :)
Leeds United PutteBJ
2015-05-21 11:35
Lufc4ever/

Vem har sagt att inte Ove kan skrika vett i dem :-D

Spelare kan förändras med coachbyten så chansen lär de få, tar de den inte så är det nog byebye, men jag hoppas innerligt att inte minst Douk får en ny rejäl chans.
Leeds United lufc4ever
2015-05-21 11:26
Om Ove sett mycket Leeds under säsongen så har han sett en Doukara som inte kommer vara i närheten av start 11:an misstänker jag. Doukaras inställning och arbetsvilja är nog mil ifrån vad Ove kommer kräva av sina spelare.

Ante är svårare. Han känns mycket mer gedigen men frågan är om inte han också kommer komma till korta. Jag får intrycket att det är illrar på crack som gäller i Oves filosofi. Inget av dessa 2 känns som det tyvärr.
Leeds United PutteBJ
2015-05-21 10:59
Norman/
Absolut, jag tror Antes rörlighet passar att spela på en ytterforwardsplats i Uwes 3-manna anfall. Vore kul att se Douk, Ante och kanske en nyinvärvad till vänsterforwardsplatsen. Byram och Taylor kan då återgå till sina ytterbacksplatser.

För övrigt så har jag en krypande bra känsla över det här. Uwe känns som en stabil och bra coach. Det låter spännande med det nya tänket att anställa en "chief of recruitment" som skall jobba tätt med Rösler och hans assisterande som det även kommer plockas in. Jag tror på den modellen mer än den klassiska brittiska där managern plockar in det han vill ha i truppen.

Vad det gäller den taktiska biten och spelstil så köpte jag Uwes koncept direkt. Och det känns som det verkligen kommer att passa i championship med den typen av fotboll. Förväntansfull nu att se vilka spelare som väljs att plocka in och sedermera se dem i träningsmatcherna.

Kul att läsa alla andras åsikter om detta nybygge. Kul att det kommer en vind av positiv energi här nu.

M.O.T !!!
Leeds United Rikard
2015-05-20 22:10
Mycket synd om Redders inte går tillbaka till akademin. Tycker dock det är bra att vi fick in någon ny som Uwe. Gillar inte tränare som kör med en o samma elva i 89 minuter när man ligger under med 3-0 för att sedan göra ett byte i dom sista sekunderna. Ligger man under måste man fan chansa lite. Wise och Poyet var fantastiska på det.

Det finns ingen som vill köpa Leeds för tillfälligt för då hade väl klubben redan varit såld, eller?? Får hoppas att Cellino fortsätter som han har börjat nu. Erkänt sina misstag och tagit hit Adam Pearson. En friande dom i juni så kan FA kolla upp abramovitch istället och se om han inte har fuskat med några dineros. Problemet är att han betalar säkert halva deras årsinkomst under bordet.
2015-05-20 21:59
putte// duke // doukara började väldigt lovande förra säsongen. Jag jag trodde han skulle göra 15-20 mål efter att ha sett honom de första matcherna. Skulle inte förvåna om det lossnar för honom i höst. Trots sparsamt med speltid vann väl douk assistligan... Även Ante har potential att göra 15-20 mål.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Emil.R
2015-05-20 21:48
är det bara jag som tycker uwe är ruggigt likt vår allas Wikis?!
Leeds United Duke
2015-05-20 21:47
Putte// Håller med, han startade strålande förra säsongen sen försvann självförtroendet och mot Derby borta var han en katastrof. Efter det fick han inte många chanser.
2015-05-20 21:06
[QUOTE=lufc4ever]Italienska sjukstugan får nog illa kvickt lära av med ciggen om dom vill spela något under den tyska disciplinen. Adam Pearson ångar professionell. Jävligt obehagligt med så pass mycket positivt på så här kort tid. Kroppen är liksom inte i synk med sånt. [/QUOTE] Ove åkte ju dessutom på lungcancer som 34-åring...
Leeds United Silvestri the King
2015-05-20 20:53
Gott att se glada nunor här idag. Även de som är mindre glada.;))

Leeds United Leeds så klart!
2015-05-20 20:47
Bra LinusM ;)
Leeds United Linus.M
2015-05-20 20:39
15:e Juni är en ny rättegång om skattefusket som Cellino håller på med. Då kan han bli bannad i ett år av FL igen om han åker fast. There you go... Leeds så klart ;)
Leeds United PutteBJ
2015-05-20 20:35
@Duke:

Nu är jag osäker på om det är ironi :-) .. Men jag hoppas verkligen att Doukara får en rejäl ny chans i klubben. Han imponerade på mig så pass i höstas att han kan blomma ut till nått riktigt bra. Han kan vara den bästa "finishern" vi har i laget.

När jag hörde vad Uwe hade för idé om taktiken så tänkte jag på Douk direkt. Känns dom det passar honom som handen i handsken :-)
Leeds United lufc4ever
2015-05-20 20:22
@terry cooper:

Morison på topp i första träningsmatchen och allt är Status Quo ;)
2015-05-20 20:16
@lufc4ever:

Usch ja. Måste komma en häftig motgång illa kvickt :))
Annons: