/england/leeds/forum/1117.aspx/england/leeds/forum/1117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2015-04-26 20:34
@Leeds så klart!:

Håller med.

Jag tror att ett trådforum faktiskt hade kunnat locka tillbaka en del av orginalen här inne. Och bara en sån enkel sak som att ha renodlad matchtråd. Sen om Svenskafans sidupplägg tillåter trådar vet i fasen. Inte ens de mest aktiva forumen kör ju tråd så det kanske inte går rent tekniskt ?
Leeds United Leeds så klart!
2015-04-26 20:29
På tal om inte hitta något annat vettigt att prata om....

Nu kan Dansken inte längre besöka Stockholm och åka tunnelbana ; )
2015-04-26 20:21
@lufc4ever:

Jag har även efterfrågat detta tidigare.
Svenska Fans-upplägget är stenåldern.
2015-04-26 20:19
Jag håller med dig Sportkalle.
Att älta om Cellino i spaltmeter dag ut och dag blir förbannat tradigt i längden.

Att det trots detta blir spaltmeter har att göra med att Cellino (+GFH tyvärr...) blir svaret på nästan varje diskussion vi kommer att starta oavsett om det gäller ekonomi, värvningar, manager, ER m.m.

Fast lite borde folk anstränga sig för att hitta andra samtalsämnen eftersom Cellinos vara eller icke inte avgörs här.
Om Cellino sitter kvar eller lämnar bestämmer han själv.
Oavsett vad är det bara att acceptera svaret.
Tills dess gäller det att njuta av det lilla.
Leeds United lufc4ever
2015-04-26 20:03
Sportcarl //

Men så är baggarna också 100 tals om inte tusentals fler än oss stackare här inne. Plus att dom har just trådforum vilket gör det enkelt att undvika Cellino snacket. Vill man mala Cellino så finns det ju en tråd på 116 sidor med nästan 3500 svar.

Trådforum har har varit på tapeten här tidigare men aldrig blivit av. Har aldrig riktigt begripit varför egentligen.
Leeds United Duke
2015-04-26 20:00
@sport_simon: truth is Cellino wants to pay economy prices for everything (coaches/ players/ staff). Only thing he's paid top whack for so far = lawyers
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2015-04-26 19:59
@sport_simon: Cellino did tell me he had someone in mind if Redfearn does go. Wouldn't say who it was.
Leeds United sportcarl
2015-04-26 19:18
personligen tycker jag att klubben, matchen, spelarna, klubbens histora och dess gamla legender, hur laget skall se ut till nästa säsong osv är förpassade till en parentes bakom cellino kvar och cellino out, är ju bara kolla på matchen igår och hur löjligt lite det skrivs innan under och efter matchen mot för några år sedan, just nu känns det som här är det bara ett tiotal som skriver aktivt och uppdelad i 2-3 falanger försöke man skriva om något annat med leedsanknytning så händer inger men nämns cellino positivt negativt så vaknar alla...tråkigt. lilla Norge med sin luscocsida har hur hur mång trådar som helst och minst 10 gånger mer inlägg per dygn
Leeds United sportcarl
2015-04-26 18:55
skulle redfearn gå i sommar får han inte sparken utan då blir det ingen förlängning av kontraktet, och det är en viss skillnad. peronligen tycker jag att cellino och redferan kanske kunde få ett år till på sig i lugn och ro.sedan att det säkert finns både bättre ägare och bättre managers är en annan femma
Leeds United Cellino's citat
2015-04-26 18:41
In Cellino we trust, and qoutes will come naturally...
Leeds United Linus.M
2015-04-26 18:36
Thom//

Vad är det du inte förstår med ordet "förmodligen"? Länkade en bra länk som du kan ta dig tid att läsa :)
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-26 18:20
Linus// Detta med SpA är något jag hört om från dig först de senaste dagarna. Mig veterligen är det ingenting som jag sett dig skriva om tidigare när jag tagit upp detta med Farnan och due diligence. Sen undrar jag, har Redfearn fått sparken? Jag visste inte det. Vem av alla dina kontakter i klubben som du snackar med har sagt detta? Mig veterligen så har Redfearn och Cellino, iaf innan avstängningen av Thompson, haft en bra relation. Men då är det klart alltså? Redfearn har alltså fått sparken? Eller ska du kanske vänta med dina profetior alá Nostradamus tills han faktiskt fått sparken eller blivit degraderad till akademitränare igen?
Leeds United lufc4ever
2015-04-26 18:08
Thom//

Ärligt talat är du verkligen överraskad efter så många års misshandel ? Det är självklart att det är inte Cellinos fel vad Ridsdale, Bates och GFH har ställt till med. De 3 har lämnat ett svårt skadat djur i vägkanten för Cellino att plocka upp och misshandeln bara fortsätter. Kanske inte i lika stor utsträckning längre för djuret har fått lite nytt blod iaf men då och då slår även Cellino djuret som nu har lärt sig att inte lita på någon längre. Det kommer krävas enorm omsorg och kärlek innan djuret litar på någon utomstående igen.

Djupt tragisk skulle jag vilja säga, hade varit om djuret än en gång tillät sig misshandlas under lång tid innan det bet tillbaka. Nu har det åtminstone lärt sig att göra det ganska fort. Nu ska bara dess rättmätiga ägare få vårdnaden också.
Leeds United Linus.M
2015-04-26 18:01
Jag tycker det är djupt tragiskt att Cellino förmodligen kommer göra sig av med den tränare som tog in ynglingarna i laget, fick oss ur en nedflyttningsstrid med all denna kaos. Tycker även det är djupt tragiskt att han såg till så att Umbers blev chairman medans han är bannad, samt att skriva på SpA avtalet som såg till att han har båda händerna bakbundna (läs: Elland Road köpet som inte blev av trots två löften).

Sen att han som lufc4ever så fint påpekat... Han är "ME ME ME"... Han måste vara i centrum, annars passar det minsann inte.

Cellino out.
2015-04-26 17:48
Jag tycker det är tråkigt och djupt tragiskt att fans har vänt sig mot Cellino så till den grad att de ser en vinst som en "knäpp på näsan" mot vår ägare och samtidigt skyller en förlust på densamma. Varför kan man inte bara vara glad när vi vinner och diskutera om vissa spelare ska spela eller inte vid en förlust? Klart man kan kritisera sin ägare liksom.. jag var en av de som var absolut mest kritisk mot Bates genom alla år men jag var en av dem som stod bakom McDermott längst och som också talat gott om Cellino genom hans första år. Jag tycker folk är väldigt förhastade i sina slutsatser och jag skulle önska lite tålamod. Att vi redan väntat i över 10 år på Premier League är en sak men att kräva ett mirakel och ta oss upp på 1 år är att kräva för mycket. Det hade inte ens varit säkert att vi gått upp om vi så satsat £20m. Allt ska stämma om man ska bli uppflyttade. Jag tror på detta och när till och med terry cooper tror att vi kommer gå upp med Cellino så borde det ju stämma ;) (även om han kanske tror att det sker om 20 år, hehe..)
Leeds United lufc4ever
2015-04-26 15:39
Videon får mej att rysa varje gång jag ser den.
Leeds United lufc4ever
2015-04-26 15:35
Terry//

Det är upp till oss. CBS ska vara vårt verktyg att få insyn i vår klubb.
Leeds United terry cooper
2015-04-26 15:07
LUFC4ever//

Hoppas att CBS kan fixa så vi får lite insyn i klubben
Leeds United lufc4ever
2015-04-26 10:00
Skandaler känns lite Se&Hör men att det hela tiden händer saker som stör ordningen och lugnet som behövs för att nå framgång.

Egentligen borde det räcka med att skriva Dave Hockaday för att vi alla ska börja kasta oss efter nödbromsen. Visst hade det bara varit det skämtet så hade man kanske lugnat sig efter ett tag men det är ju nåt skit nästan varje vecka och förklaringarna varför är hela tiden inga eller väldigt ihåliga. Vi fans blir hela tiden behandlade som andra hands sortering. Vi ska bara svälja skiten och betala nästa matchbiljett.

Men nu har vi ett alternativ och det är CBS. Det finns mycket kring det som jag kan förstå får folk att tvivla och att det bara låter som en dröm men vad skadar det att försöka ? Alternativet är att fortsätta ställa förtroende till Cellino, Umbers och GFH. Själv väljer jag att tror på och drömma med mina systrar och bröder.
2015-04-26 07:15
Ja men det är lite det jag menar terry.. kanske hade det kunnat bli bättre med en annan ägare, kanske hade det gått åt skogen etc etc.. det är ju bara massa kanske. Ingen vet och för mig handlar det lite om nu och fakta. Spekulera vad som hänt om inte Ridsdale gjort som han gjort, om vi gått upp andra säsongen efter degraderingen osv kan man göra till Jesus avlöser en men det går inte att ändra på historian. Nu är det nutid och vi har Cellino. Jag håller inte med om att det är lögner, rättegångar och skandaler hela tiden heller för den delen. Har det varit ett myteri kan man väl lika gärna skylla den på Redfearn då som inte lyckats göra alla glada eller? Rättegångarna hängde över Cellino redan innam han godkändes och då folk stod 100 % på hans sida. Vad har ändrats där? Och vad är det för skandaler som sker "hela tiden" förutom Thompsons avstängning som ingen här vet varför han blev?
Leeds United sportcarl
2015-04-25 22:52
duke 18:18, snittålder 24,7 och det är näst lägst i CCC efter Huddersfield
Leeds United Duke
2015-04-25 22:40
Thom// Det handlar inte om andra ägare det handlar om att Cellino måste sluta hantera klubben som en cirkus. Det är lögner, rättegångar och skandaler hela tiden. Inget fokus på fotbollen överhuvudtaget.
Leeds United terry cooper
2015-04-25 22:14
Thom //

Man kan ju åxå fråga
- Vad har Cellino gjort som ingen annan ägare skulle ha klarat av ??

Vi vet ju inte ens vad GFH hade hittat på om inte Cellino köpt.
Kursat eller sålt eller satsat ??
Tror inte de kursat för då hade de förlorat de pengar de satsat.
Satsat , kanske men tror inte det. Viss uppryckning kanske för att få klubben att se bättre ut vid försäljning.
Då åter står att de sålt klubben.
Anta att någon annan än Cellino köpt då.
Mr X går in o köper.
Tror du någon gå in o köper klubben o inte har mer pengar än att köpa den ??
Inget mera kapital ???
Inget att satsa ?
Tror inte det i så fall.
Så nu har Mr X köpte klubben.
Vad är det som säger att inte Mr X skulle kunna bli avstängd o ljuga mm :))
Det sista var ett försök att vara lite ironisk o lustig.
Tror att du fattar vad jag menar.

Leeds United sportcarl
2015-04-25 22:04
Thom 20:56, reflekterade också över "do it for redders", och också "all the players too", men ville inte skriva och provocera tillbaka direkt, måste ju inkludera de som gjorde myteri och gick ut i strejk.
2015-04-25 20:56
"Do it for redders".. nu är det hans förtjänst igen efter 5 raka nederlag som var Cellinos fel. Kan bara garva åt detta. Klart som fan spelarna är på Redfearns sida. Har någon ifrågasatt det? Men det är inte Redfearn som äger klubben, det är Cellino och försök fortfarande intala mig att denna Farnan hade köpt klubben om inte Cellino kommit in. Patetiskt, var är han nu då? Varför lägger han inget bud nu då Linus? Du som sagt att vi varit uppe till försäljning i 8-9 månader. Hur lång tid behöver Gud fader himself på sig att lägga ett bud?
Leeds United lufc4ever
2015-04-25 20:56
2 stensäkra avslut.
Leeds United Duke
2015-04-25 18:18
Sportcarl// Precis, 15'e plats förra säsongen och 15'e eller 16'e plats denna säsongen. Men vi har ett yngre lag nu kanske den yngsta startelvan i ligan. Nu gäller det att förlänga kontrakt på de fem unga, Austin och Readfearn samt behålla bamba. Görs detta kommer vi vara bättre nästa säsong. Ska vi kriga om uppflyttning krävs 3-4 riktigt vassa spelare till.
Leeds United sportcarl
2015-04-25 18:12
Watford klara för PL och Bournemouth har guldläge för att bli klara i morgon det räcker med vinst hemma mot Bolton,för Leeds så räcker det med vinst mot Rorherham hemma i säsongsavslutningen för att bryta en negativ trend med att för varje år ta mindre poäng, då landar vi på 58 poäng mot 57 poäng förra säsongen
Leeds United sportcarl
2015-04-25 18:05
stonefree 16:08, på tal om McCormack gjorde han ett hat tric idag(må vara att 2 mål kom på straff),
Leeds United sportcarl
2015-04-25 16:36
stonefree 16:08, 2 matcher har vi haft mer än 28600, det var rmo tHuddersfield och Nottingham, sammanlgt 3 matcher över 28000, 7 matcher över 26000
Annons: