/england/leeds/forum/1116.aspx/england/leeds/forum/1116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2014-12-02 16:18
Cellino svarar med Leeds-hälsningen.
Länktips: t.co/2Klpt4UlQ4
Leeds United PutteBJ
2014-12-02 14:19
@stonefree:

Bra skrivit där stonefree!

Tycker också vi lugnar oss och väntar och ser. Blir nog bra i slutändan. MOT MOT
Leeds United Åby.Krona
2014-12-02 13:34
Många härliga åsikter synpunkter har ventileras i denna soppa en del lite bitska men det hör nog till och de flesta tål nog det.Tror alltid att det ordnar sig på not vis det brukar det så även för LEEDS U

M.O.T
Leeds United stonefree
2014-12-02 11:41
Jag går fortfarande som i ett rus efter helgens match på Elland Road. Jag är ingen expert och vet ganska lite om vad som händer och sker i korridorerna runt Elland Road. Men efter att ha varit över 4 gånger den här säsongen, vet jag med stor säkerhet några saker. Jag kan inte säga att jag var 100% till Cellino när han kom, inte tyckte jag att han köpte rätt spelare i alla lägen. Han har kanske inte levt upp till alla de löften han gav när han tog över. Men pratar man med folk i Leeds, det är folk i baren, på restuarangen eller taxichaffis you name it, så säger alla samma sak. Cellino är det bästa som har hänt Leeds på många år, han har fått klubben på fötter, ekonomin är bättre än på länge, han har en vision om uppflyttning 2016, lite väl optimistiskt. Mer troligt säsongen 2017.
Hoppas och tror inte att han kommer att sälja, han har pumpat in så mycket i klubben, att jag tror i nuläget det kan vara svårt att få ut den summan.
Sedan fanns det lite väl många lik i garderobensom han inte visste om när han köpte. (har jag hört)
Men som sagt, vi är Leeds, alla är emot oss, så har det alltid varit. Tror inte riktigt Cellino har fattat det, fören nu. Att det finns Maffiosor som är 100 gånger värre i PL, hör inte hit, de kan alltid köpa sig fri och så tillhör ju många av dom ju topplagen och dom rör man inte vid. Det är likadant i Spanien. Både Real och Barca borda ha gått konkurs flera gånger om, men räddats av stat och komun, vid flera tillfällen.
För oss kära Leedsare finns bara en sak att säga MOT. MOT. MOT. ALLTID.
Leeds United lufc4ever
2014-12-02 10:31
@terry cooper:
Med Massimo får man ta allt med en enorm nypa salt. Han personifierar ordet gråzon. Han är extremt bra på att hångla med oss fans och vi faller för det. Inte alla men många. Sen hur ärlig han är med det han säger är nog upp till var och en av oss. Han sa han skulle köpa ER dag 2 eller nåt liknade. Visst, det lät ju jäkligt bra men rent ärligt hur många trodde verkligen på honom. Speciellt eftersom vi redan visste att han förmodligen skulle få svårt att få tag i den rätta ägaren på så kort tid. Vi har varit här betydligt längre och vi vet inte vem ägaren är. Vi kan gissa men vi vet inte. Jag tycker han har satsat på truppen. Efter hans mått mätt. Han har aldrig kastat pengar i havet. Historiskt så är han lite plus på sina utgifter i Cagliari men det är inte många miljoner. Köp billigt och sälj dyrt är han adelsmärke. Inga problem med det så länge allt han får in inte går i egen ficka och tittar man bakåt så ser det ut som att han stoppar merparten in i truppen. När det gäller denna biten av hans ägande så känner iaf jag mej trygg. Detta område verkar han behärska och håller det sunt. Han fuckade upp totalt med BMD. Han hade iofs rätt i slutändan men tidpunkten och sättet han valde att fota BMD på var oerhört korkat. Samtidigt borde vi inte ha blivit så förvånade för hans historia pekar på att han tar såna här beslut hela tiden. Han är a loose cannon. Inget uppförande framförallt ängländare gillar eller är vana vid. Jag tror han ville göra mycket mer med Cagliari men dels hans egna sätt och korrupta kommungubbar ville annat. Det ser ut som att han la alla sina ägg i en korg vad det gäller stadiumbygget och när det väl havererade så blev det så enormt mycket kraft slösat på det så allt annat gick i stå. Drömmen var nog att satsningen skulle finansieras med den grundstenen. Att locka stjärnorna att spela i en gammal sliten betongklump var nog inte lätt. Han är vad han är helt enkelt. I grund och botten tror jag han vill väl och han är så ärligt han kan vara i ett klimat av lurendrejare och rövhål. Tyvärr är väl det också hans problem. Han talar innan han tänker och det slutar många gånger med en jäkla soppa. För mej är han mer positiv än negativ. Jämnfört med vad vi haft så är han en Gud men det säger iofs inte mycket. Men däremot mot en sån som Farnan så vinner han också alla gånger. Människor som hela tiden ska smyga med vad dom kan åstakomma och hela tiden behandlar oss vanliga dödliga som att vi ska bara acceptera vad dom säger kan ärligt talat fara åt helvete. Såna människor är dom minst pålitliga som finns. Vi vanliga är inte dumma i huvudet så sluta behandla oss som om vi var det.
Leeds United Linus.M
2014-12-02 08:48
Thom// Suck... Jag har skrivit "tror" i mina senaste inlägg. Inte att jag vet...
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Leeds så klart!
2014-12-01 23:22
@terry cooper:

+1 på den.

Vi kan var sura och förbannade, men god ton gäller.

2014-12-01 23:16
Vad har TogetherLeed och jag gemensamt?
Vi vill bestämma över Leeds, och att Cellino betalar för kalaset.

Skål och gonatt!

Leeds United terry cooper
2014-12-01 23:16
Thom //

Tycker du ska be Linus om ursäkt.
Man skriver inte så.
2014-12-01 23:14
Thom //

Om Cellino myglar med småsaker.
Hur sköter man stora saker då ??
Cellino visste att det här kunde hända när han köpte klubben.

Hade jag varit i TL kläder hade jag inte talat om hur mycket pengar jag har att röra mej med. Varför göra det ?
Klubben var ju inte i något bra skick i början av året , så vem som än som hade tagit över rodret hade ju fått gått in en hel del stålar.
2014-12-01 23:03
@terry cooper:
Japp, det har redan fastställts ett antal gånger. TogetherLeeds ville granska allt + lite till, men GFH/Haig var inte intresserade utav mer granskning, vilket vi numera förstår då GFH höll på att köra Leeds i fortsatt ekonomisk ruin. Tur för oss att Cellino tänkte mer med hjärta än hjärna annars hade vi säkert haft klubben i administration igen.
2014-12-01 22:53
Tror att TogertherLeeds visste mer än Cellino om hur det stod till med klubben o GFH.
Det var därför de inte vill gå in med lika mycket pengar.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-12-01 22:53
Linus//

Jag går inte att diskutera med? Vem fan är du att säga det? Det är ju du som alltid skriver att du är 100 % säker på allting du skriver men det går alltid helt isär det du skriver. Du har ju aldrig rätt i någonting du skriver med dina så kallade källor och "vänner" du sägs ha.

terry cooper//

Som jag sa, jag tycker inte att en obetald skatt pga en yacht ska ta bort hans rättigheter att äga Leeds United. Framförallt eftersom det aldrig kan vara i klubbens bästa intresse att bli av med honom som ägare. Du säger att TogetherLeeds hade gjort ett bättre jobb. Varför? Dom har ju inga pengar. Vad skulle de bidra med?
2014-12-01 22:51
@Linus.M:

Livet behöver inte vara svårare.
Det är upp till dig om du vill simplifiera eller komplicera livet.

Är det något man har lärt sig från Serie A så är det att italienare är superba på att hitta andra vägar än "traditionella" när det gäller att lösa problem ;)

2014-12-01 22:44
Thom // Om Cellino är så jävla bra. Varför måste det då bli tvivelaktigheter om en yacht ?
2014-12-01 22:37
Leeds så klart //

TogertherLeeds tror jag hade gjort ett bättre jobb än Cellino.
Jag gillar inte Cellino. Han pratar bara en massa skit.
Vad har blivit som han sagt.
Banta spelartruppen , jo jag tackar.
Jag köper klubben i dag o Elland Road i morgon. Visst.
Hur mycket sa han att han skulle stats på spelartruppen o hur mycket har han satsat ?
Allt han säger går ju ut på att hålla sig väl med fansen o det skulle jag åxå göra om jag var Cellino.
Första mötet mellan fansen o Cellino gick ju inte så bra.
Om Cellino är så jävla bra på detta med fotboll mm
Varför satsade han i på att göra Cagliari till en storklubb ?
Han hade ju chansen att göra något stort för sin föddelse stad.
Att visa vad man går för i Italienska ligan , är väl inte katt skit ?
Leeds United Linus.M
2014-12-01 22:08
Om det ändå vore så enkelt....
2014-12-01 21:55
Personligen tror jag att Harvey ligger bakom skiten.

Cellino kommer säkert att skriva över Leeds till sonen eller dottern, och under tidsperioden tre månader stå på läktaren med övriga supporters med långfingret i luften åt Harvey innan han åter igen tar över rodret.
Punkt.
Case closed.
Leeds United Linus.M
2014-12-01 21:53
Thom// På vilket sätt är dessa tomtar? Har du redan glömt? De erbjöd sig att buda på klubben, fast de fick inte det för TL ville göra due diligence först. Det ville inte GFH och istället köpte Cellino klubben utan att kolla någonting. Tänker inte diskutera med dig mer då du inte går att diskutera med. Vi kommer se vad som händer.
2014-12-01 21:51
Från intervjun nedan:

Att TogetherLeeds inte hade mer pengar än £7 miljoner för att köpa klubben (Cellino betalade £25 miljoner) förnekas av Farnan.
Det var en halv sanning/halv lögn från GFH/Haig.
TogetherLeeds bjöd £7 miljoner + "add ons".
"Det måste ha varit många "add ons" för att £ 7 miljoner ska bli £25 miljoner. Hur dessa "add ons" ska finansieras nämns inte.

Farnan ger inget löfte, eller ens antydan om att Together Leeds vill köpa klubben.
Det enda som nämns är att Together Leeds vill hjälpa Cellino med sin kunskap, och att ev. också placera någon från Together Leeds + en supporter i styrelserummet.

Jag tvivlar inte på TogetherLeeds vilja att hjälpa till, men pengar verkar fortfarande saknas.

Jag kan förstå om Cellino inte vill ha s.k. hjälp från TogetherLeeds (denna gång heller).
Ponera följande:
Du köper ett hus, men sedan ska någon annan bestämma vilken färg det ska vara på huset, och vem som får bo där.
Put up or shut up.
Om Together Leeds nu åter vill hjälpa klubben så skaka fram pengarna som behövs för att Cellino ska vilja sälja antingen hela klubben, eller delar av klubben. Sedan kan vi prata om TogetherLeeds vilja.
Leeds United lufc4ever
2014-12-01 21:49
Suck

Lagom till jul igen.....

Det är svårt att inte tycka om Massimo även om det sunda förnuftet säger att han är farlig.

Men av den lilla info vi har och någonsin kommer få så känns det som att det finns betydligt farligare pirayor i våra vatten än Massimo. Här ligger inte bara en hund begravd. Shaun Harvey känns som den farligaste av dem alla. En del av mej önskar att Massimo har connections med tillgång till avhuggna hästhuvud för det börjar snart bli dax att bädda ner ett sånt i Harveys säng.

Hoppas verkligen MC orkar och kan ta detta hela vägen till High Court. Sen får man hoppas att man inte lagt sina pengar på fel häst...

Farnan......jisses...

Ingen här som är bundis med Kamprad ? Jag menar han borde vara skyldig oss alla en tjänst. Han har trots allt gjort miljarder på namnet Billy !
2014-12-01 21:49
Snälla Linus, börja inte på med det där nu igen...

Minns senast när du var "helt säker" på att Cellino inte skulle bli ägare och de där tomtarna skulle ta över.

Det blev inget då, det blir inget nu och Cellino vill inte sälja. Punkt.
Leeds United PutteBJ
2014-12-01 21:47
@¤Thom Mattsson¤:

Står på din sida Thom. Har inte känts såhär bra inom klubben på många många år. Älskar Massimos passion och driv att verkligen göra denna klubben till den klubb den förtjänar att vara.

2014-12-01 21:26
LinusM,

TogertherLeeds ville köpa Leeds tidigare, men det saknades pengar.
Hur ska detta gäng skaffa nödvändig mängd pengar denna gång?
Leeds United Linus.M
2014-12-01 21:23
Länk till Farnans intervju
Leeds United Linus.M
2014-12-01 21:22
TogetherLeeds med Mike Farnan, Gary Verity, Adam Pearson med flera vill köpa klubben. Farnan sa detta i en intervju för en halvtimme sedan. Googla Gary Verity... Borde räcka för att förstå att detta hade vart ett fantastiskt scenario :)
2014-12-01 21:06
Tack för länken Kristoffer.

Begrunda nedanstående Terry Cooper, och fråga dig sedan vem vi har haft som bättre ägare, eller vem du kan hitta som bättre ägare i England.
Jag ser fram emot namngivna personer från dig.

"If I am not allowed to run the club I will buy a ticket and sit with the fans but I am not going to run away."
"Who's looking after Leeds? People from Bahrain and people from Italy. Why don't English people look after the club, they should be ashamed. I come from Italy and I love this club more than someone from Britain."
Leeds United Kristoffer
2014-12-01 19:39
Intervju med Cellino.
2014-12-01 19:19
terry cooper// Vart är dom ägarna då? Över 10 år har gått sedan vi åkte ur PL och jag har fortfarande inte sett någon. Och vad är det, förutom kanske hans tveksamma ageranden vid tränarfrågan, som gör att Cellino inte är tillräckligt bra för Leeds? Jag tror inte för fem ören att spelare som Doukara, Bellusci, Silvestri, Antenucci, Adryan, Cooper och Bianchi hade varit i klubben utan Cellino vid rodret. Jag vet också att jag för första gången på väldigt länge iaf känner att vår ägare vill det bästa för klubben. Vem ska sköta klubben om Cellino lämnar? Vem ska pumpa in pengar? Vart ska klubben ta vägen? Jag ställer fortfarande frågan; vad är det i klubbens bästa intresse att bli av med sin ägare pga av yacht? En ägare som lägger in pengar för att täppa till hål som exempelvis Bates och HARVEY skapat. Samma Harvey som drivit frågan om att fälla Leeds United som klubb! Vi stod själva, med en dyster framtid. Ingen ville ta i oss med tång. Cellino köpte oss UTAN due dillegence. Bara det säger hur galen han är och hur rätt han är för denna galna klubben. Jag skiter i om han glömt betala skatt på en lyx yacht, det ska inte vara tillräckligt för att sätta en hel klubbs existens i jeopardy. Om jag äger ett företag med 700 anställda och åker dit för att inte ha betalt tillräcklig skatt på ett företag i något annat land; varför ska då jag förlora MITT företag i ett helt annat land? Är jag inte fit and proper om jag betalar tillbaka skatten, och fortsätter att ge mina 700 anställda löner och driver MITT företag vidare?
Arsenal Thegunners80
2014-12-01 19:19
Hur går det för er Leeds???Vill faktiskt ha upp er till Premier Leauge.kämpa på.

Men va fan?

http://www.expressen.se/sport/sportfeed/video-har-gor-brasilianska-talangen-den-varsta-filmningen-du-sett/
Annons: