/england/leeds/forum/1110.aspx/england/leeds/forum/1110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2015-02-03 13:30
terry Cooper 12:16, jag skulle självklart vilJA att man köpte in spelare för 5-6 miljoner st men vi borde kanske vara visa av historien och isf blir det med lånade pengar för inga banker lär vilja låna ut då får cellino låna ut ännu mer och det är väl frågan om det är rätt väg och då lär FL s'kert hitta någon ny sanktion. och även om vi släckt den värsta branden ekonomiskt så går vi forfarande med förlust. Min önskan är väl att vi skall fortsätta bygga på den stommen vi har med 5-6 riktigt bra egna produkter hopas de utvecklas ytterligare ge dem speltid och tillit och hands off för försäljning, förhoppningsvis kan vi kanske lägga mer på spelare framöver men tycker vi började i rätt ände och gjorde oss av med typ 10-15 överflödiga spelare som kostat miljontals pund för ingenting, haft dessa kvar och direkt slängt in en massa lånade pengar på stjärnspelare nej tack, ha tålamod vi är på rätt väg
Leeds United sportcarl
2015-02-03 13:22
rodell 13:17, detta laget är nog nära startlaget i nästa match mot brentford, redfearn verkar ha låst in sig på morison så tippar att han startar, verkar ha gått lite prestige i det, spelar man på hemmaplan tycker jag man skall satsa på adryan på austins plats med, austin kan man ha på bortamatcherna,
Leeds United Rodell
2015-02-03 13:17
Alltså, tänker man lite såhär.. tycker iaf ja...
Silvestri
--Wootton-Bamba-Cooper-Taylor---
-----------Murphy-Cook---------------
------Byram-Austin-Mowatt----------
----------------Sharp------------------
Nu blir det ju lite svårt efter morison brukar spela där och nu har vi Cani också samt antenucci men en bänk med
Taylor, Bellusci, Berardi, Ngoyi, Sloth/adryan Antenucii, Morison/cani
Svårt att veta vem som ska sitta på bänk samt starta men vi har ju ganska många olika forwards alternativ i sharp, antenucci och morison/cani

Fortsätter vi spela detta spel och ge kanske adryan eller sloth chanser på austins plats testa antenucci på mowatts kant lite mer kanske få in en montenegro och börja spela där alltså vi har många alternativ och vi har fan inte ett dåligt lag... vi har ett skulle jag säga bättre lag än många andra och kan saker o ting lugna ner sig runt klubben och redfearn få sköta sitt så är ju nedflyttning inga somhelst problem och jag tror potentialen i laget är grymt bra, liksom Adryan har inte levt upp till förväntningarna... nahe! no shit... helt annan liga i ett helt annat land... Thierry Henry va värdelös i barca första säsongen och säsongen efter va han riktigt bra! låt killarna komma in i ligan, landet och laget! Det formar sig bättre o bättre och nu måste jag säga att jag är nyfiken på att se fortsättningen sen har jag självklart synpunkter på värvningar osv att saker o ting kan göras bättre men det är ju inte jag som har en bakgrund inom fotboll eller får betalt för att sköta något inom en fotbollsklubb!

Nu jävlar tar vi oss till övre halvan! MOT!!!!
Leeds United Kristoffer
2015-02-03 13:07
Frågan är om det är bra om klubben lönemässigt klarar av att ha över 30 spelare i A-laget. Det kanske visar på kvalitén på spelarna.
Leeds United terry cooper
2015-02-03 12:16
Sportcarl//

Är stjärnspelare lika med kvalitet , så har vi ingen kvalitet i laget.
Har inga problem med att det satsas på unga utvecklingsbara spelare men då är vi inte PL så snart o det var väl tänkt att vi skulle vara där 2016 eller.
Och om vi har dålig ekonomi , ska vi då chansa på att köpa in 10 st o hoppas att 3 st blir bra eller köpa in 5 st med kvalitet. Inte stjärnspelare , de köper vi när vi är i PL.
Leeds United sportcarl
2015-02-03 10:58
terry Cooper 08:59, det är sant, men även du vet väl hur ekonomin var, att hoppas på att få ta in stjärnspelare är att hoppas på för mycket, för mig personligen tycker jag den inslagna vägen med att mestadels ta in unga spelare som är utvecklingsbara är bättre än den gamla med föredettingar, det kan kanske ta lite tid man märkte ju i höstas att många spelare kanppt hade ork för 90 minuter av de yngre, men nu på slutet så ser man bl a på Cook att han är en nittiominutersspelare, när man är i den situationen man är och vi endast har råd med att ta in spelare från de nedre hyllorna får man ju räkna med att garanterat en hel del floppar( och det gäller alla klubbar), men viktiga framöver är inga dyra långtidskontrakt på spelare som har sin framtid bakom sig, jag är beredd att ge klubben cellino och redfearn tid, när det gått ett år så kan man göra en bedömning om vi är på rät väg eller fel både sportsligt och ekonomiskt
Leeds United PutteBJ
2015-02-03 09:31
Vi har nu 31 spelare under kontrakt. Då är Cairns, Dawson, Phillips, Thompson och Walters inräknade.

Truppens medelålder ligger på 23.9 år.

En halv säsongs erfarenhet till på truppen och ett par spetsvärvningar i sommar så tror jag faktiskt på det här laget.. Några kommer att få lämna i sommar, återstår att se vilka.

Men det var viktigt att rensa ut dökött som tonge och norris .. MOT

2015-02-03 08:59
Sportcarl //

Adryan, Sloth, Benedicic, Del Fabro o Montenegro kom väl före sanktionerna ?
Håller med om att det är bättre men på vissa platser är det inte bra.
Leeds United sportcarl
2015-02-03 07:35
Har inte räknat men känns som vi släppt mer spelare än vi tagit in, det är med spelare som med mat och kläder, kvalité kostar,vi är bakbundna, tror du är så insatt Terry så du vet vilka ekonomiska villkor som gäller för LU när det gäller värvningar, och följer vi inte dom så lär det bli ytterligare sanktioner, är sjukt nöjd med hur många dyra överflödIga spelare vi blivit av med sista 12 månaderna,
Leeds United Duke
2015-02-03 07:29
Ett bra fönster då vi inte blev av med någon av våra fyra unga startspelare. Salernos värvningar måste bli bättre framöver om vi ska nå PL så småningom då räcker det inte med enbart unga egna produkter.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-02-03 05:46
Bullenkarlsson//

Visste det har blivit bättre. Blivit av Tonge o Norris mm men tycker att vi borde satsat mer på lite kvalitet på spelarna. Har svårt att se spelare som Adryan, Sloth, Benedicic, Del Fabro , Montenegro ta oss till PL. Tycker de vissat för lite redan.
2015-02-03 05:35
@sportcarl:
Skulle inte den slimmas förra sommaren ? Var väl en av målsättningarna vi hade ??
Leeds United BullenKarlsson
2015-02-03 00:19
Lite knepig värvningsstrategi men hellre att vi lånar unga spelare med köpoption än att vi värvar 30+ legoknektar på långa kontrakt som warnock. Det positiva med detta fönster är att alla dussinlirare från Warnock-eran försvinner och vi börjar urskilja vilka som är en stomme och förstärker där vi behöver förstärka. Nu kan vi spela ihop laget, spelare som Adryan, Sloth, Benedicic, Del Fabro osv kommer slåss för att slå sig in och bli kvar och det kommer hålla våra ordinarie spelare på tå. I sommar kommer vi få se vilka som blir kvar och då kan drömmen om icings on the cake bli sann. Tragiskt dock att det är 10 år på raken som man har sagt - I sommar kommer allt bli bra Jag tycker Cellino och Redfearn gör det bra, än så länge litar jag på dem. Cellino må vara en tjomme, men han inser sina misstag, är ärlig med att han gör fel, lär sig av det och försöker igen. Raka motsatsen till Bates. Jag tror att Redfearn har bra mycket mer inflytande och respekt hos Cellino än vad många tror.
Leeds United sportcarl
2015-02-03 00:17
Linus M 22:58, cellino har både lånat ut(för atti nga banker har velat låna ut till klubben) och även skänkt pengar vid övertagandet, men att cellino framöver(eller någon annan ägare skall bedriva välgörenhet är att begära för mycket), men viktigaste är väl att han har minskat utgifterna, allt han gjort har kanske inte varit populärt, men jag ser ljuset i tunneln nu
Leeds United sportcarl
2015-02-03 00:11
Thm 22:05 kan tillägga att vi har blivit av med sjukt många pensionärer med fallskärmar med, och det har varit många highearner där, självklart har man alltid spelare utanför a-truppen men de skall aldrig fåligga på typ 18-20000 pund i veckan som en del har gjort är sjukt, inte gratis att lösa ut dem men ändå enda rätta vägen för de som inte gått att få utlånade, helt fantastiskt att få läsa när man kommit hem från kvällskiftet att norris är löst från kontraktet och tonge utlånad säsongen ut, förhoppningsvis är ekonomin i fas inom 2 år, nästa bokslut borde visa en klar bättring så att vi framöver kan ta in spelare och inte vara för mycket bakbundna, framtidens recept borde vara en mindre mer slimmad trupp byggd på egna talanger plus kryddade med riktiga förstärkningar, för att få detta att fungera krävs en fungerande ekonomi det har vi inte haft och därför har vi haft spelare därefter
Leeds United Danne K
2015-02-02 23:53
Becchio till Sheffield W på lån tydligen
Leeds United Leeds så klart!
2015-02-02 23:47
Hockaday har blivit sajnad av Coventry.
2015-02-02 23:43
Enligt Hallandsposten:
Kebé går till Halmstad BK.
Femårskontrakt.
Leeds United Danne K
2015-02-02 23:42
Varför lånar vi Benedicic, Del Fabro och Montenegro. Är det dålig scouting eller har dom underpresterat. Går det inte att avsluta lån eller vill man köpa loss dem till sommaren. Vet att Benedicic varit skadad ett tag. Sloth har heller inte spelat mycket. Har tanken varit att bredda truppen eller har man tänkt..."vi lånar in 5-6 stycken så kanske 1-2 e bra och tar en plats i startelvan" Många funderingar tankar här på på kvällskvisten
Leeds United Danne K
2015-02-02 23:25
Saftigt lån Derby plockar in i Ince
2015-02-02 23:15
Känns som att någon mer tas in endast för att fylla kvoten. Rio Ferdinand comeback - usch nej
2015-02-02 23:13
Något mer som händer ikväll eller är det dött på rykten? Har ingen koll alls. Läst rykten om frazier campbell, Barry bannan (som ju var usel hos oss på lån) och woolford i Millwall. En ytter är väl det enda jag kan tänka mig att vi tar in eller?
Leeds United Linus.M
2015-02-02 22:58
Att ekonomin ser bättre ut än vad GFH lyckades med är ingen bedrift... Leeds är ju ändå skyldiga Eleanora Sport massa miljoner pund.

Vi har vant oss vid Bates/GFH... Och jämfört med dem så är ju Cellino helt OK...
Leeds United Emil.R
2015-02-02 22:50
säsongen är inte slut ännu Terry tar tid att bygga ett lag.... tror fortfarande på Celinos lagbygge men det måste få en chans att bli ett lag också innan man dömer ut dom!
Leeds United footboll
2015-02-02 22:49
motsatt, Brentford ligger bra till, kanske något sämre efter lördagsmatchen;))
2015-02-02 22:31
Leeds så klart //

Det är lugnt. Jag ville ju åxå att det ska gå bra för Leeds.
Det jag reagerat på angående Mr Cellino , är hans skit snack.
PL om 2 år o historian om ER mm. Spelartruppen tyckte han var okay i somras , var ju en katastrof.
2015-02-02 22:08
@lufc4ever:

Japp, Terry sitter säkert hemma frustrerad över att Il Duce varken har lagt bud på pygmén i Barca eller transan i Real ; )

(Skojar bara Terry)
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-02-02 22:05
Två saker som gör att jag stöttar Cellino och som får mig att undra varför vissa gör det. Ser laget bättre ut nu än vid samma tid förra säsongen? Ja Ser ekonomin bättre ut? Ja Ser framtiden ljusare ut? Ja Kan någon svara nej på något av dessa?
Leeds United lufc4ever
2015-02-02 22:03
@Leeds så klart!:

Ja, jävla Cellino !! ;)
2015-02-02 21:56
Lennon till Everton.
Där missade vi något.
Milner och Lennon tillbaka i Leeds hade varit något.
Annons: