/england/leeds/forum/1109.aspx/england/leeds/forum/1109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Leeds så klart!
2015-06-10 17:28
@lufc4ever:

Jag kan förstå ditt resonemang, och din önskan att ha en superhjälte till ägare av Leeds.
Det är bara det att det är svårt att hitta superhjältar i dag.
Även om LinusM nyligen har hittat sin superhjälte (Twitter).... :)
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 17:12
@Emil.R:

Underbart !

Hoppas nu inte Samba Bamba förvandlas till en Zaliukas bara :)
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 17:10
LSK // Bra skrivit och det är inte mycket där jag inte håller med om. Men.....:) Jag håller inte med om att man måste vara fläckfri för att kunna bedöma nån annan. En tjuv är utmärkt till att bedöma om nån annan är en tjuv. Förmodligen än bättre på det än de få som har helt rent samvete. Ingen big deal säger du om att Massimo försöker böja eller testa lagar och regler. Helt ärligt hade jag inte brytt mej ett dugg om det inte var för en liten sak. Det han gör påverkar Leeds United. Köper han en spelare påverkar det Leeds United. Betalar han inte skatt på en jolle och hamnar i rättssal påverkar det Leeds United. Utav dessa 2 ytterligheter vet jag vad jag önskar han höll sig till och slutade med. Exempel på hur jag tänker : Du betalar inte TV-licens och ärligt talat så bryr jag mej inte. Massimo gör inte rätt för sig för i sammanhanget småsak, och jag är kritisk. Dubbelmoral ? Yepp, alla dagar i veckan. Skillnaden för mej är att det han gör påverkar oss och vår klubb Leeds United. Sen att det andra påverkar oss alla i landet väljer jag att blunda för och skyller på att jag är inte ett dugg bättre än nån annan :)
2015-06-10 16:42
Det är väl för ett "offer" att få fortsätta sätta sin gamla tjänst enligt det kontrakt som gäller för tjänsten? Har någon sagt något om att Redfearns kontrakt för sin gamla tjänst har omförhandlats, eller skulle omförhandlas? Finns ingen anledning om kontraktet fortfarande är giltigt, och båda parter accepterar detta. Detta eviga sökande på Twitter efter den bekväma, och väldigt selektiva sanningen gör att jag ger upp. Nu förstår jag varför folk tror på scientologer, UFO, och annat tjafs. Over and out för i dag innan det kokar över ; )
Leeds United Linus.M
2015-06-10 16:30
Terry// Rätt. Förövrigt... @sport_simon: Worth noting that Redfearn has only continued with his existing contract. There was no 'offer'. Don't think it's all happy families.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-06-10 16:30
Terry,

Vet ej, jag har dålig koll på mina "grejor" ;)

Oavsett om han började på 0 och slutade på + såsom enreprenör, eller började på + och slutade på ++ såsom förvaltare så anser jag i alla fall att han har lyckats med sitt.

Leeds United terry cooper
2015-06-10 16:22
LSK //

Var det inte Cellinos far som fixade pengarna o Cellino fíck ärva eller plockade ut arvet i förskott ???
2015-06-10 16:13
Lufc4ever, Kort svar: Ja. Långt svar: Ingen har rent mjöl i påsen som du skriver. Vi alla tänjer tex på samhällets gränser/normer, gör saker annorlunda när vi tror att ingen ser på, och önskar få en specialbehandling med mer frihet/fler alternativ än någon annan. Att jaga individuella fördelar ligger i vår natur. Vi vurmar om våra ideal, och rider på moraliska käpphästar, men när tillfälle erbjuds så överges dessa snabbt. Det behöver inte innebära att vi har dålig koll på våra "grejor" - bara ett flexibelt agerande/samvete, med målet att skaffa en individuell fördel. Det går att ha full koll på sina "grejor" även med ett sådant agerande. Det kallas en kalkylerad risk. Något många tar dagligen i olika situationer. Så om nu Cellino själv eller hans skatterådgivare har tolkat lagen annorlunda än skattemurveln, och därmed tagit en kalkylerad risk, vilken kräver en domstols utredande om vilken part som har rätt i sak, what's the big deal? Får skattemurveln rätt i sak så blir det straffskatt för Cellino. Det är inte olagligt att försöka. Att kritisera en persons beteende är en sak. Ex. att kritisera en person för att försöka få en skattemässig fördel mot dig och övriga. Att bedöma en person är en helt annan sak. Ex. eftersom du försökte få en skattemässig fördel så är du en dålig person. När du bedömer någon så utser du dig själv till rättskipare/domare/gud, och då jäklar ska ditt eget beteende vara fläckfritt, eller så fläckfritt det nu går i dagens samhälle. I min bok i alla fall.
Leeds United Emil.R
2015-06-10 15:58
Erwin klar på 3 år och Bamba har skrivit på ett permanent kontrakt!!
Leeds United BullenKarlsson
2015-06-10 15:57
Ny bra dag på värvningsfronten.

Jag vill gärna ha in en bra mittback till. Gärna Liam Moore, har för mig att han är snabb. Behöver en snabb back bredvid Bamba, någon som tar djup. Belluschi var ju ganska snabb och det var väl därför de funkade ihop, men tyvärr är han ju alldeles för dålig på allt annat.

Ser gärna en rutinerad räv på mitten tillsammans med Cook och Mowatt. Typ Barton. Osäker om Murphy räcker till.

2 målfarliga och snabba yttrar är väl dock forfarande prio 1 om nu Bamba är klar. Chocka och släng 10 mille på Gradel nu ;)
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 15:49
@Danne K:

Gött !

Bra jobbat Massimo !

Ser ni.........beröm !! ;)
Leeds United Danne K
2015-06-10 15:44
Erwin klar på tre år
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 15:43
LSK //

Men det är ju det du skriver till Terry. Att man ska inte kritisera om man själv inte har helt rent mjöl i påsen :

"Du själv har väl alltid betalat rätt skatt - aldrig något kreativt avdrag i deklarationen, betalar TV-licensen med glädje varje år, håller hastigheten på vägarna, och aldrig parkerar olagligt?
Annars vore det konstigt att du anser dig helig nog att bedöma en annan person."

Eller jag missuppfattar helt ?

Hade det bara varit en sak han var jagad för så hade jag också tyckt det var en aning löjligt. Men när det staplas saker på hög, även om de i sammanhanget kan te sig som småsaker, så har jag svårt för att känna förtroende till människan.
Jag menar nu har vi under den korta tiden vi lärt känna Massimo fått reda på att han har eller har haft 4-5 rättegångar. Hans "grejor" började långt innan vi lärde kännas vid honom. Och det är väldigt svårt att tro att hans sätt att sköta sina "grejor" varit helt renhåriga innan han dök upp på vår radar.

Jag håller med om att straffskalan på det Massimo påstås ha gjort är helt jävla patetisk. Men det är reglerna FL satt upp och det är reglerna han liksom alla andra under FL måste foga sig till. Att sen FL jagar Leeds United mer är horibelt men det är liksom en helt annan saga. Massimo får stå till svars för sitt och FL för sitt.
2015-06-10 15:18
@Norman Hunter:

You go girl! ;)

Du är på hugget i dag Norman. Kul!
2015-06-10 15:14
lufc4ever, Kritisera kan du få gör hur mycket du vill, men att påstå att en person inte kan sköta sina "grejor" är en annan sak. En person har en tvist med en skattemurvel, och tvisten behöver lösas av domstol. Baserat på detta så anses personen inte kunna sköta sin "grejor"? Tycker man det så sätter man sig väldigt högt upp på den moraliska bergstoppen. Blatter är ett bra exempel. Det är lättare att nita dit någon för en skattetvist över en bil/båt än att ge sig på Blatter.
Leeds United Norman Hunter
2015-06-10 15:09
@Linus.M:

"Ett brott är brott"?
Det där är rent skitsnack, ett uttalande du gör för att det passar dina syften.
Vi har straffskalor för att straffet ska stå i paritet med brottet, annars skulle man som Leeds så klart! är inne på jämställa en fortkörning med ett rån eller rentutav ett mord. Det där resonemanget kanske funkar i gamla diktaturer eller kommuniststater där man straffas för vem man är och inte vad man gjort.
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 15:02
LOL

Så om man själv kör för fort på motorvägen så har man inte rätt att kritisera Massimo ??

"Bevisligen kan Cellino sköta sina saker eftersom han har skramlat i hop en förmögenhet. "

Samma mening skulle kunna användas för en viss Herr Blatter och hans kumpaner. Fast dom är ju klart oskyldiga för ingen har dömts än......
2015-06-10 14:44
Terry, Bevisligen kan Cellino sköta sina saker eftersom han har skramlat i hop en förmögenhet. Att han sedan möjligen har en annan syn på vad som är en lämplig skatt än Skattemyndigheten i Italien är en annan sak. Saken avgörs i domstol så det kan knappast vara en busenkel uppgift att bedöma. Du själv har väl alltid betalat rätt skatt - aldrig något kreativt avdrag i deklarationen, betalar TV-licensen med glädje varje år, håller hastigheten på vägarna, och aldrig parkerar olagligt? Annars vore det konstigt att du anser dig helig nog att bedöma en annan person. Norman Hunter uttryckte det väl. Skulle Cellino bli avstängd för ett skattemål gällande en sketen bil också då är det något ruttet i FL. Det är ungefär som att jag skulle bli uppsagd/avstängd från jobbet pga en parkeringsbot...
Leeds United terry cooper
2015-06-10 14:30
FL o FA kan väl inte hjälpa om Cellino inte kan sköta sina saker.
Bara de är rättvisa så .....
Leeds United Linus.M
2015-06-10 14:28
Norman// Håller med dig till viss del... Men ett brott är ett brott. Sedan låter jag det vara osagt om det finns korruption i FL..... Vill dock fortfarande inte ha en ägare som Cellino.
Leeds United Norman Hunter
2015-06-10 14:10
@Linus.M:

Om Il Duce blir bannad ett år för att skattmasen i Italien(!) anser att han ska betala moms på en biljävel... Då är det inte fel på Cellino, då är det fel på hela jävla Football League!

Hur många ägare, agenter, spelare och tränare har inte tveksamma skatteupplägg i England av större karaktärer än detta utan att någon lyfter ett ögonbryn?

Linus, om detta händer borde du fanimej släppa hörnflaggan och din kamp på vår ägare. Ge dig på den riktigt fula fisken FL istället, ett FL som alltid verkar se mellan fingrarna när det gäller andra klubbar men som ger sig på Leeds United med full kraft så fort de har ett uns av chans att sätta dit oss.
Leeds United Linus.M
2015-06-10 13:55
Leeds så klart// Så du menar att Cellino inte kommer sälja om han blir bannad ett år? Tror jag ger upp med att försöka övertala er...... ;) Vi får se hur det går... Roligt att bra saker händer iallafall!
Leeds United Duke
2015-06-10 13:51
Äntligen har vi fått en ledarstab i våras skötte Readfearn allting själv. Med facit i hand är det en perfekt lösning med Rösler som A-tränare och Redders akademiansvarig. Är bara Cook och Phillips som förlängt kontrakt i seniortruppen men glädjande att många av de yngre fått nya kontrakt. Fortfarande önskar man förlängning av Mowatt och Byram. Den sistnämnda bör säljas i sommar annars.
2015-06-10 13:41
@lufc4ever:

Så nu har vi Bamba också. Gött.
2015-06-10 13:39
@Linus.M:

Petitesser.
Bara sådant man hittar om man önskar att allt gå åt h-vete ;)

Skulle Il Duce bli bannad för att inte ha betalt vad en italiensk skattemurvel anser är rätt skatt på en bil så spelar det mindre roll när vi nu har ett riktigt bra management team som kan ta hand om rulljansen under den ev. banningstiden.
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 13:38
Adam Pope ?@APOPEY 23s23 seconds ago
#lufc Latest I have on Sol Bamba is that a deal is likely to be done but nothing confirmed yet.
Leeds United sportcarl
2015-06-10 13:29
Pearson,Rosler,,Kelly och nu Redfern, nu väntar man bara på att klubben skall bekräfta Hayton,Hartis och Glover, och alla våra lovande ungdommar och Redfern kvar, kunde man inte tro för en månad sedan när vissa personer skrek vargen kommer, vargen kommer varje dag, som läsare har man ju lärt sig att skilja på rykten från påståenden från Twitter och engelska blaskor och personers personlig övertygelse till vad som verkligen är fakta ,
Leeds United sportcarl
2015-06-10 13:25
Person Rosler, Kenny och nu Redfearn, här händer det grejer, nu väntar man bara på att klubben skall bekräfta Hayton, Hartis och Glover sedan är hela staben klar, detta kunde man inte tro för en månad sedan när olyckskorprna skrek varje dag att vargen kommer vargen kommer, och adjö till alla våra lovnde ungdomar och redfearn,
Leeds United Linus.M
2015-06-10 13:23
Slutet gott allting gott? Ni har inte glömt rättegångarna va? Range Rovern snart...
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-06-10 13:12
Redfearn som skulle sticka, alla unga spelare som skulle lämna för att han inte blev huvudtränare, allt kaos som skulle ske när Cellino kom tillbaka, han skulle ju "garanterat" bli bannad igen. Så här i efterhand kan man väl säga att allt verkar ha ordnat upp sig sedan han kom tillbaka. Ledarstaben ser stark ut, Redfearn tar hand om akademin där han hör hemma, våra unga spelare signar kontrakt på löpande band, vi ryktas med bra spelare, vi har fått en tränare i Rösler som förespråkar en offensiv fotboll, en taktiker till skillnad från Redfearn som många gånger inte riktigt visste hur han skulle förändra en matchbild även om jag är tacksam över jobbet han gjorde. Tycker det ser väldigt lovande ut inför fortsättningen där vårt första nyförvärv är en extremt talangfull målvakt. Forza il Duce!
Annons: