/england/leeds/forum/1107.aspx/england/leeds/forum/1107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2015-03-28 15:15
Nä, humor var de ja.

En oldie but goldie :)))
Leeds United lufc4ever
2015-03-28 15:10
Mama mia så bara för att man aldrig har varit över så har man inte rätt att var kritisk ?? Det var nåt av det sämsta argument jag någonsin har hört.

Hur många gånger måste man ha varit över för full rätt till att gnälla ? Börjar bli rädd att mina 3 inte räcker....
Leeds United sportcarl
2015-03-28 14:48
målsättningen att gå upp nästa säsong säger ju en del spelare med, byram nu i YEP, inget fel i det, och skulle det inte gå så finns det ingen anledning att klaga på varken byram eller cellino för det, och skulle mot förmodan cellino avgå sälja så ser jag inget fel om ägarna efter har den målsättningen också
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-03-28 14:35
terry cooper//

Som svar på ditt senaste inlägg där det finns rena faktafel.

"Typ köpa ER"
Återigen detta Elland Road. Tanken var att köpa det men det visade ju sig vara svårare när inte GFH ville gå in med pengar till att hjälpa honom och det var många andra svårigheter dom kom upp med Elland Road. Skyll inte allt på Cellino i den affären.

"Banta spelartruppen"
Hur många år har vi snackat om att vi har haft en stor spelartrupp där hur många spelare som helst ALDRIG haft en chans att få spela? David Norris, Michael Tonge, Adam Drury, Danny Pugh, Diouf, Ashdown, Peltier, Varney, Brown, Green, Warnock och Pearce för att nämna några. Räkna ihop medelåldern på alla dessa föredettingar och säg mig om detta är en utrensning av dödkött eller inte. Spelartruppen är både yngre, smalare och betydligt bättre.
Inför kommande säsong så går en del kontrakt ut och lån på vissa spelare går också ut så vi är definitivt i en betydligt bättre situation nu än vi var när Cellino tog över.

"Målsättningen"
Målsättningen är att vi ska ligga i Premier League 2016. Den var det åtminstone. Sååååå, vad är problemet med målsättningen? Är du 100 % säker på att det inte finns någonting i klubben nu som talar för att vi skulle kunna ha chans att bli uppflyttade efter nästa säsong? I så fall helt i linje med Cellinos uttalade målsättning.

"Höll sig inom lagarna"
Mig veterligen har han inte begått några brott när han varit i Leeds? Så de han står anklagad för skedde alltså innan han kom till Leeds, något han fortfarande inte är helt dömd för i alla instanser i Italien.

"Om han inte kan göra allt själv, så får han se till att få hjälp. Delegera"
Salerno, Umbers, Redfearn, Sullivan, Thompson etc etc... vem har sagt att han gör allt själv? Delegera är väl precis det han gjort?
Leeds United sportcarl
2015-03-28 14:28
framtiden ser ljus ut, vi har den näst yngsta spelartruppen i ccc (24,4 år), squad 14/15, mer kvalité föryngrad och betydligt lägre lönekostnader och mer införtjänta poäng hittills Nuvarande Silvestri Taylor Cairns, Bellusci Bamba Del Fabio Cooper Wooton White Taylor Byram Berardi Cook Austin Murphy N´Goyi Bianchi Mowatt ThomsonDawson Adryan Sloth Benedicic Doukara Antenucci Sharp Morison Cani och Montenegro. Föregående säsong Butland Kenny Ashdown Cairns Zaliukas Lees Pearce Wotton Warnock White Drury Byram Peltier Austin Green Murphy Tonge Norris Brown Thomson Mowatt Pugh Stewart Kebe Airybi Wickham Mccormack Smith Blackstock Poleon Hunt Varney Diouf
Leeds United terry cooper
2015-03-28 13:23
Sportcarl //

Det jag har synpunkter på är det Cellino säger han ska göra o som det blir si o så med.
Typ köpa ER , banta spelartruppen , målsättningen mm
Tycker åxå om det inte framgått att det gjorde inte något om vi fick en ägare som höll sig inom lagarna.
Om han inte kan göra allt själv , så får han se till att han får hjälp. Delegera.
Men tror inte det är Cellinos stil.

Visst det är lätt att sitta hemma o kritisera men det är här jag bor :)
Leeds United sportcarl
2015-03-28 13:08
Terry Cooper 12:38, jag har aldrig påstått att du inte stött klubben, däremot att du aldrig varit över och sett leeds i ditt 60åriga liv, och sitter och klagar på cellino dag ut och dag in, andemeningen är att cellino inte kan gör allt själv och det är mycket lättare sitta jämte titta på och klaga istället för att göra mycket själv, är väl mycket lätttare sitta i soffan och klaga på att banta spelartruppen mer, in med mer kvalitestsspelare inte tillräckligt bra matcher, varför gjorde han inte cagliari till en storklubb, varför köpte han inte klubben tidigare om han var intresserad osv, jag vet vad cellino gjort under det året han ägt klubben och för mig är det mer för klubben och viktigare än att sitta hemma och klaga på att det och det är dåligt men det är min personliga åsikt,
Leeds United Leeds så klart!
2015-03-28 12:38
@lufc4ever:

Kul att det är textat på engelska för alla ovan Hallandsåsen ;)
2015-03-28 12:34
Sportcarl //

Kan ta det där med att du tycker att jag inte stöttat klubben , för att jag inte varit över o sett Leeds på plats.
När jag i augusti/september 1968 som trettonåring stod utan för realskolan o ÅMÅL o tog beslutet att Leeds skulle bli mitt lag i England.
Så visste jag inte att man var tvungen att se laget på plats för att få hålla på det.
Hade glömt att kolla det.
Tar på mej allt ansvar. Hur kunde jag glömma att kolla det ??
Att jag sedan bara sett dem i Sverige o Norge o nara i träningsmatcher , kan ju inte räknas förstår jag.
Kan väl kasta mina 10-12 matchtröjor åxå tillsammans med alla videos , dvder , cds , halsdukar mm
Leeds United lufc4ever
2015-03-28 12:31
@Leeds så klart!:

Tja varför inte denna ? Både humor och tänkvärt. En vecka tidig men va fan...

Skrattar man inte åt de så e man nog fan dum i huet som Johan hade sagt :)
2015-03-28 12:20
Sportcarl //

Jag klagade på att han inte använde mer pengar i somras till att värva spelare.
Som han senare fick göra när säsongen började. För att rädda upp situation.
Vad är det mer som jag har klagat på , som han inte gjort tillräckligt ?
Leeds United sportcarl
2015-03-28 12:06
Man kan ju vara 60 år Terry och aldrig varit över och stött dem, tur vi har Cellino som pytsar in, inte bara pratar utan agerar med, tycker det klingar lite ihåligt milt sagt när du klagar på att han inte gör tillräckligt
2015-03-28 11:39
@sportcarl:

Ska åka med jag lovar men har haft mina grabbar varje gång det har varit LUSSresa. Har dem 2 veckor i stöten.
Har tänkt ta en resa över någon annan gång men har ett hus som behöver lite vård o får gå i första hand.
2015-03-28 11:33
@Leeds så klart!:

Håller med dej. Alldeles för lite humor här.
Leeds United Silvestri , the King...
2015-03-28 11:32
I sanning så tycker jag, att det är ännu värre, ÄNNU,tråkigare, när man tittar in här och inte en,JÄKEL, har skrivit här, på över 24 timmar !!
Ändå visar inloggandet att det finns de som sitter tysta som små-MÖSS här på sidan. Men de kanske är i full aktivitet med andra saker, eller bara drömmer om att Leeds snart är i PL. Låt alla diskutera vad som helst, tystnaden är ett ABER,
och leder ingenvart !!;))
2015-03-28 11:30
@terry cooper:

Vafalls??? Humor!
Det är något som har saknats här. Tumme upp på den.
2015-03-28 11:24
Guten Morgen alla galningar.

Vad ska vi prata om i dag då?
Överraska mig :)
Leeds United sportcarl
2015-03-28 11:21
Terry Cooper11:12, låter som en trevligt dag, du får väl göra som bossebee föreslog hänga med på lussresan så lär du må ännu, när var du över och såg ditt kära Leeds sist?
2015-03-28 11:12
Thom //

Varför får jag inte fråga hur du mår ?

Har spelat innebandy o tar en kopp kaffe o kollar på F 1 kval o mår alldeles utmärkt men det går väl över :)
Leeds United BosseBe
2015-03-28 10:30
Hur orkar ni hålla på, inte mycket som är positivt här inne längre, trots att
det går bättre än på länge.Nej häng med på Lussresan istället, där är stämningen på topp, Cardiff hemma på Lördagen, borde kunna bli över
30 000 på den.
M O T
Ps Välkommen hem Hartey Ds
Leeds United sportcarl
2015-03-28 10:29
Cellino vara eller inte vara tycker jag personligen tar för mycket diskussion i förhållande till allt annat i klubben, finns inget facit hur det skulle sett ut annars med andra ägare, finns ingen spåkula som kan säga hur framtiden kommer att bli om han ev säljer, vi vet vad vi har dock inte vad vi ev skulle få, Cellino är som Zlatan delar upp i 2 läger, för en del är han Gud och Sveriges bästa fotbollsspelare genom tiderna för andra är han ett ego och landslaget skulle vara bättre utan honom och att spelarna blir sämre med honom,
2015-03-28 09:41
terry cooper//

Varför frågar du hur jag mår? Vad har min hälsa med mina åsikter att göra? Och vad får dig att ifrågasätta hur jag mår i förhållande till mina åsikter? Riktigt jävla lågt måste jag säga...

Men visst, vi kör på det då. Jag mår bra, jag ska till Thailand på semester här nu de 4 april - 27 april följt av Grekland för min femte säsong den 4 maj. Blir där till mitten på oktober. Sol, bad, surfing, dykning och massa möten med människor. Det är lite så mitt liv är och har varit de senaste 6 åren då jag jobbat i flera olika länder och mött människor från hela världen. Har rest en hel del under de senaste 10 åren också och sett stora delar av världen.

Hur mår du själv då om man får fråga? Själv är jag positiv och glad över att klubben rör sig framåt, att vi tycks få ordning på ekonomin och vår spelartrupp känns intressant. Är du inne i en depression kanske då du verkar se allt svart och negativt.

Så terry cooper, hur mår du?
Leeds United Pole p
2015-03-28 06:59
Ett forums uppgift är ju att vädra åsikter och att spekulera. Skulle man bara skriva om vad som är reellt blir det minst sagt torftigt och är inget forum. Marching on together
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United johnnyS-
2015-03-28 02:52
Behövs lite modern musik här!
1900-talet: (tror den kommit ut nu
Leeds United johnnyS-
2015-03-28 02:34
Fredag.
(igår iaf)
M.O.T!
2015-03-28 00:17
@¤Thom Mattsson¤:

Allvarligt Thom , hur mår du ?
2015-03-27 23:50
terry cooper//

Efter Bates, GFH, Ridsdale och allt annat vi varit med om så hade jag också hoppats på att vi hade fått en Leeds supporter, med 78 miljarder på banken, som investerat smart och långsiktigt, en svärmorsdröm, som hade varit beredd att offra allt för Leeds, som dragit ner på biljettpriserna för att fylla Elland Road, som inte hade brytt sig om att tjäna pengar, som hade investerat 150 miljoner på nya spelare och som var genuin, massa erfarenhet och en den största viljan att föra oss tillbaka till toppen av Premier League.

Men vart finns den riddaren i vita rustningen undrar jag lite? De små små rykten som varit under hela denna tiden som vi har sagts vara "under försäljning" har varit en "diskussion från oktober med Red Bull, där båda parter totalt förnekat någon affär, Together Leeds som tycks ha gått under jorden med Farnan framförallt.

Så vad har vi att se fram emot undrar jag lite och vad ska vi fokusera på under tiden? Vilka vi kunde ha haft? Där ingen visade några pengar förutom Cellino? Vilka vi kan få i framtiden? Där ingen tycks officiellt gå ut och säga att man vill köpa klubben förutom Russel Crowe då som med all respekt, jag ser som ganska långsökt som ensam majoritetsägare.

Ska vi bedöma Cellino under hans första säsong i klubben? Ja det har funnits felbeslut och misstag. I vilken klubb gör det inte det? I scums ansatte man en tränare som Alex Ferguson själv sagt skulle vara hans efterträdare. Jag har läst hans självbiografi där han hyllade Moyes. Hur gick det där egentligen? En tränare med all den erfarenheten som Ferguson har och en klubb som scums, hur kunde de göra ett sådant enormt misstag vilket till slut ledde till att de sparkade Moyes som var tänkt att bli deras nya Ferguson? De är mänskliga...

Alla gör misstag, men i Leeds tycks det nu vara så att ingen är tillåten att göra misstag längre för då ska de bort. Kan ni verkligen inte glädjas och se framåt mot framtiden positivt. Om ni nu är så övertygande om att Cellino måste sälja och att han måste bort så kan ni väl i alla fall glädjas åt att det kommer komma in någon senare, med miljarderna, med hjärtat och supporterskapet som ni tycks tro det ska göra och i så fall glädjas åt det då.

Just i detta nu ser det bra ut för klubben. Lönerna betalas, enligt Redfearn så verkar det som att det pågår diskussioner med våra unga spelare om kontrakt och Salerno och Cellino har han goda kontakter med. Framförallt Salerno nu som sköter fotbolls delen medans Cellino är borta.

Borta är ALLA rykten om spelare som kommer bli tvingade att säljas, kontrakt som inte kommer kunna förlängas pågrund av dålig ekonomi etc etc som vi hade för bara ett år sedan INNAN Cellino kom in.
Leeds United sportcarl
2015-03-27 23:02
handlar väl om man vill se möjljgheterna eller problemen, om man värvat tex 15 spelare och typ 10 är bra så vill jag gärna nämna det, någon annan som inte ser möjligheterna vill kanske lägga fram titta här vilka 5dåliga lån värvningar vi gjort, accepteras inte misstag nu så får nog dom som klagar räkna med samma kritiska granskning den dag vi byter ägare, allt från cellino fått skit för, varför har tidigre klubbar som Cagliari inte varit bäst till varför har han inte köpt tidigare om han gillat leeds, och är det så dåligt nu eftersom han enligt några här inte gjort tillräckligt så är ju ribban lagd, bättre ekonomi, gallring ,placering, spel är ju inte tillräckligt första säsongen
2015-03-27 22:47
@lufc4ever:

Word !!
Leeds United lufc4ever
2015-03-27 22:23
Som jag ser det så är där ingen här som inte håller med på allt som är uppenbart positivt. Framförallt det som hänt i truppen och på planen. Så det var därför jag reagerade på vad du skrev. Det kändes lite väl dramatiskt.

Jag kan inte tala för alla men jag gissar att vem vi än är och vilken ståndpunkt vi än har kring allt detta så vill vi alla att de som har halvfulla glas får rätt i slutändan. Detta handlar inte om vem som har mest rätt och fel. Det som positiva ser som negativt ser iaf jag som oro och att man bryr sig. Det kan aldrig vara fel. Själv tycker jag det är väldigt sunt att diskussionen förs för alla har viktiga saker att säga. Ärligt talat så tror jag att den dagen vi alla tycker samma sak är den dagen dragningskraften kring denna klubben tar slut. Då har det blivit för lätt och då är det inte Leeds längre.

LUFC ska vara en berg och dalbana. Vill man bara vara nöjd kan man hålla på Fleetwood Town som jag ser det :)
Annons: