/england/leeds/forum/1105.aspx/england/leeds/forum/1105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2014-12-15 15:01
Nottingham borta nästa lördag. Känns kört innan det ens har hunnit blivit tisdag.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2014-12-15 12:41
Thompson, Montenegro, Cairns, Dawson, Del Fabro, Charlie Taylor, Cook, Mowatt, Adryan och Benedicic räknas ju alla bort då de är yngre än 21 eller har färre än fem spelade matcher för A-laget.
Leeds United Kristoffer
2014-12-15 12:34
Phil Hay:

So, Leeds United January transfer embargo confirmed by the Football League. But as per Saturday's column, signings can still be made. #lufc

Leeds can still maintain a 24-man squad. That quota doesn't include U21s or senior players with less than five appearances. #lufc

If Leeds have fewer than 24 established players (which they do) they can sign players for no fee and a max of £600k in wages a year pro rata

So basically they can still sign players on more than £10k a week. Can make loan signings but not pay a loan fee.

Leeds would also be permitted to sign an emergency goalkeeper. #lufc
Hartey
2014-12-15 11:13
Leeds måste kunna prestera i 90 minuter. Oftast är det bra eller Ok i 45-60 minuter och det duger inte.
Leeds United stonefree
2014-12-15 09:37
@krelleg:

Jag kan köpa sånt om man har spelare som klara av att spela sånt. Men hallå vi spelar i Championchip, här är det ryck och slit som gäller, här florera inga Ronaldo, Messi eller Zlatan typer. Vi får för fan ståpäls om vi någongång ser någon drar mer än en motståndare. här gäller 4-4-2 , spring som fan upp och ner på den plats du blir tilldelat. Vi ser ju hur det har gått så här långt! Alla motståndare behöver bara spela så mycket som möjligt på kanterna och vi är körda direkt.
Leeds United krelleg
2014-12-15 08:52
Apropå diamanter som det snackades om i helgen, läsvärt om West Hams taktik.
Leeds United Duke
2014-12-14 22:42
Aldrig snyggt att förlora hemma och tappar vi hemmaformen så ser det riktigt illa ut. Som tidigare säsonger så tycker jag att mittfältet är problemet. Tre väldigt unga och en ojämn/orutinerad italienare det håller inte. Austin hade varit nyttig och kanske peta Doukara och ge Adryan en friare roll med fyra mittfältare bakom.
Leeds United Kristoffer
2014-12-14 22:26
Enligt Warnocks twitter så skadade han sig inte.

Stephen Warnock @StephenWarnock3 · 13 dec

Poor result and poor performance today. Not pulled my hamstring I wasn't feeling well during the game and got dehydrated and cramped up.
Leeds United stonefree
2014-12-14 21:26
@Linus.M:

Jag vet. Men det går att ta in någon annan , vem som helst och då menar jag verkligen vem som helst och det kan inte bli sämre, i går var han en katastrof, han borde ha blivit utbytt redan efter 25 minuter.
Leeds United Linus.M
2014-12-14 21:18
Stonefree// Bellusci är skadad. Därför spelade Pearce.
Leeds United Kristoffer
2014-12-14 20:57
Det var väl Hockaday som sa att yttermittfältare inte var viktiga längre. Att det inte var modernt att spela med sådana eller liknande.
Leeds United lufc4ever
2014-12-14 20:25
@Kristoffer:

Om vi hade haft några som gör under 13 sek på 100m så hade vi säkert kunnat spela det också men nu när vi bara har 19st centrala fältare i truppen så tror jag inte det funkar.

Jag gillar verkligen din 4-2-3-1 uppställning. Har själv varit inne på nåt liknande länge nu. Säg vad man vill om Chelski men där funkar det rätt bra. Visst har vi inte den kvalitén men det jag gillar med den är att man har i princip alltid minst 6st på rätt sida bollen om det vänder mot. Dom 2 defensiva mittarna ger lite bredd framför innebackarna och den hjälpen behövs verkligen i vårt glasförsvar.
Leeds United stonefree
2014-12-14 20:08
Hur ska börja ett sånt här inlägg, utan att bli halshuggen och idiotförklarat, bannlyst mm.
Jag vet inte och om jag ska vara uppriktig så ger jag fullständigt fan i det också. Hur i helvete kan jag låta mig luras att tro att allt var på väg åt rätt håll efter Derby matchen, kanske därför att man hade set lite tildens till bättre organisation i truppen. (Trodde man) men sen då. Är det inte något jävla skattemål med Cellino eller något annat maffia tjafs han inte har betalt, så är det laget, aldrig får vi någon lugn och ro, aldrig får vi lite stadga i laget, aldrig vinner vi mer än en match i månaden, aldrig spelar vi bättre än motståndarna (utom mot just Derby) aldrig är det vi som har något geni drag i ärmen, aldrig är det vi som vänder och vinner någon match (utom mot Bourmouth) Aldrig, aldrig är det vi som slås i toppen, trots vi anser att vi har några av de bästa spelare i serien. Jag börjar undrar mer och mer, nämn någon som skulle platsa i ett lag som Brentford t.ex???
Vi spelar i en serie med många bra lag, men det är som någon skrev en hel del Kalla Anka lag också och alla dom är ljusår ifrån oss just nu. det är ta mig fan inte klokt, det ska bara inte hända.
Sedan var det ju som sagt det med Readfern, han gled om kring på en räkmacka under alla de gånger han har hoppat in under tiden vi har letat efter ny Coach, nu är det han som styr skutan, med den stora tyngden som det innebär på sina axlar och inte är det bättre än de förra coacherna och då menar jag de tre senaste. Han verkar inte ha någon joker i ärmen i matcherna och det som fick min bägare att rinna över den här gången är följande: Man åker inte till Ipswich och får stor stryk ena lördagen och sedan ställer upp med exakt samma lag lördagen efter. Vad ger det för signaler till de övriga i truppen? Han säger rent ut att de 11 som spelar de senaste matcherna är de enda som platsar i Leeds ni andras kan sitta på bänken eller dra åt helvete och det är just det Austin gör nu, han har gjort sitt och jag förstår honom. Att sedan Redfearn sitter på presskonferensen efter matchen och ger Austin skulden för förlusten eller som han sa att han fick göra ett viktigt byte på bänken innan matchen. Jag säger kyss mig i arslet, har man inget bättre att komma med, kan man lika gärna hålla käften. Han skulle ha ställt sig upp på presskonferensen och spytt sin galla över att han har ett lag som inte är intresserat i att vinna.
Sedan skulle han ha gått ner i omklädningsrummet och sparkat till första och bästa papperskorg som kom i vägen för honom och sedan skällt som en hyena och krävt att alla spelare ska infinna sig på tränings anläggningen direkt på söndag morgon klockan 07.00 omklädda och klara och sedan vara där fram till 18.00 varje dag ända tills de hittar formen och orkar springa i 90 minuter. Punkt slut, hur svårt ska det var? Han skulle ha haft råg i ryggen innan matchen och bytt halva laget efter Ipswich och om de sedan ändå hade åkt på stryk av Fulham, då hade han åtminstone kunna sagt “Jag försökte men det gick inte” Jag fattar inte att det ska vara så svårt att hitta en Coach som kan få laget att jobba och slita i 90 minuter. Varför gör vi aldrig några snabba byten i andra halvlek t.ex och försöker att få motståndarna att bli konfunderat och tappa greppet, nej helst ska vi vänta med byten till det är 10 till 2 minuter kvar av matcherna. Bara en idiot till Coach gör så match efter match, måste ha lärt sig det av BMD, för det var samma visa då!
Sedan så kan jag inte i min vildaste fantasi fatta hur Pearce kan få spela match efter match, han är en stor katastrof, som bara blir värre och för varje match han är med i, han har precis noll spelförståelse, han är ungefär lika snabb som Peter Lorimer anno 2014. Det hela gör att grabbar som Cooper och Byram blir nervösa de med och allt blir kaos, varje hörna inlägg mm mot vårat försvar är en 50% målchans. Jag läste någonstans att vi släpper in mål på vart tredje skott som motståndarna har på vårat mål. det är ju helt sjukt.
Sedan kan man för vilken gång i ordningen börja tjafset om vi åker ut eller inte. Tror de flesta nog tror vi hänger kvar, men det är tufft att vara där vi er just nu och sedan ha både Nottingham och Derby på bortaplan kvar innan nyår, så utsikterna till något annat än plats runt 20-21 när vi går in i det nya året är nog bara att glömma. Förra nyåret låg vi på en 6 plats, med ett lag som alla tyckte var 100 gånger sämre än det här!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag vet inte vad jag tycker eller tänker om det just nu, dom kanske var ett sämre lag på pappret, men de visade stort hjärta i matcherna, som sedan förstördes av de lånespelare vi tog in som visade sig vara fullständigt odugliga, vilket till dags datum fortfarande är en mysterium. Så vi får hoppas vi lånar in några dåliga spelare som kommer att visa stort hjärta i matcherna, om vi får ta in några nya alls, det verkar visst som vi inte får det.
Jag har varit över och sett 4 matcher live denna säsong och har tre stycken inbokat och klara till efter nyår, just nu känns det som att jag bara har lust och skita i det, man hållerjust nu på ett lag där det inte finns mer än ett par spelare som går ut och ger 100 i matcherna. Har stor lust att bara glömma allt som har med Leeds att göra för resten av säsongen. Det tar så oerhörd så mycket av mina krafter, man sover dåligt, man blir påmint 200 gånger varje dag om att man håller på ett lag som är mycket närmare League 1 än vad man är att ens tillhöra det övre skicket av Championship, mest är det ju mitt eget fel, då jag i min vildaste fantasi skröt till alla som orkade höra på det att vi skulle tillhöra toppskiktet i serien hela säsongen, hur stor en idiot får man vara egentligen???? ?
Till att börja med så måste vi börja spela ett helt vanligt 4-4-2. inte en massa jävla fjoll fotboll, sedan måste det ju finnas några som kan spela yttrar i laget och om så behövs spela försvarsspelare även om man inte är det de spelar i vanliga fall, hur skulle det se ut ute i vanliga arbetslivet om vi andra inte kunna ta över för någon arbetskamrat som har andra arbetsuppgifter en ens eget, de är ju proffs, hur svårt ska det vara?
Alla andra lag i Championship spelar 4-4-2. Så hur svårt kan det var, ta hit den idioten som tror han är ett geni vid att spela den där diamant fotbollen, i nuläget är som att påstå att solen skiner samtidigt som regnet vräker ner.

MOT Till er allihopa från en mycket trött hemkommen Leeds supporter som har kastat in handduken för gott den här säsongen. Ser ingen ljusning på eländet, nu är ju även Warnock borta, säkert för resten av det här året.
Leeds United Kristoffer
2014-12-14 19:42
@lufc4ever:
Middlesbrough som ligger två (samma poäng och målskillnad som Bournemouth men färre gjorda mål) i Championship kör dock med en klassisk 4-4-2.
Leeds United lufc4ever
2014-12-14 15:21
4-2-3-1 är modernt. Diamant 10 år gammalt. Frågan är bara om MC och Redders har sinnesnärvaro och våga prova. Något måste iaf göras för snart är vi riktigt i skiten och har ingen erfarenhet att lita på.
Leeds United Kristoffer
2014-12-14 15:03
Vi kanske kan spela med smal diamant på mittfältet på hemmaplan men på bortaplan passar det nog bättre att spela med yttrar och en anfallare. Kanske 4-2-3-1 som de flesta topplagen både i PL och Championship spelar eller kanske 4-5-1.. ---------------------Silvestri------------------ Byram-----Bellusci---Cooper----Warnock ------------------Cook---Bianchi---------------- Antenucci----------Mowatt------------Adryan ---------------------Sharp-------------------- Eller: ---------------------Silvestri Byram-----Bellusci---Cooper----Warnock ---------------------Bianchi--------------------- --------------Cook----------Mowatt----------- Antenucci-----------------------------Adryan ---------------------Sharp--------------------
Leeds United Kristoffer
2014-12-14 14:08
@Tobbe O:

Lite yttermittfältare skulle inte heller skada., så det finns en plan B.
Leeds United terry cooper
2014-12-14 13:33
Leeds så klart//

Försöker att tänka positivt men jag klarar inte av det. Tyvärr.
Tycker vi står o stampar på samma ställ som vi gjort de senaste åren.
Fast vi investerat i nya spelare. Borde dock bli bättre med åren.
Leeds United lufc4ever
2014-12-14 13:10
Det är lugnare i league 1. Inte nån större risk för att göra bort sig på tv och många små mysiga arenor. En tisdagkväll i Oldham är oerhört romantiskt på sitt sätt.
Leeds United Leeds så klart!
2014-12-14 12:43
@terry cooper:

Ja, det har du rätt i Terry. Bra att du ser det positiva : )
Leeds United Tobbe O
2014-12-14 11:00
Redfearn kritiserar Austin för att det inte var professionellt att inte veta allvaret i sin skada innan uppvärmningen igår. Skulle tro vi sett det sista av Austin, han lär lämna i januari. Vårt mittfält är ungt och jättelovande men vi måste ha kvar en spelartyp som Austin och någon med rutin.
Leeds United Åby.Krona
2014-12-14 09:30
@sportcarl:

Vi är nog et bra lag men ungt kan vi bara hänga kvar i cc blir det nog bättre nästa år
2014-12-14 02:11
@sportcarl:

Ser du något som liknar stabilitet ??
Något som liknar Leeds ??
2014-12-14 02:06
@Rob.:

Men vi har ju Cellino.

Leeds United footboll
2014-12-13 23:38
Just sett en fin duell med Erik Skoglund mot Glenn Johnsson Jamaica.
Erik Skoglund tog sin 22 raka seger. En spännande match från början till slut.
Johnsson var 45 år- Skoglund 23 år.
Skönt att ha mer än Leeds att se på .Som omväxling till nerdragna mungipor-
så får man dra på smilbanden istället på motsatta hållet.
Snart kommer också The Mauhler-Alexander Gustavsson att boxas i en större match. Lite off topic- men ett av mina 3 alternativa intressen.
Leeds United sportcarl
2014-12-13 22:45
mycket märkligt lag vi har, sexa från slutet, men topp3lagen i ccc Bournemouth,Derby och Middlesbrough har vi alla slagit
Leeds United Rob.
2014-12-13 22:15
Känns bara jobbigt att KalleAnka lag som lirat i lingonserierna kommit längre än oss. Vi verkar ha stått still i minst tio år. Snart är väl Wimbledon å co som startade om i korpen också ikapp.

Frustrerad :(
Leeds United Duke
2014-12-13 19:49
Rob// Gamla meriter spelar ingen roll idag. Fulham har ett bättre lag än oss och de kommer att sluta topp 6. Vår säsong känns ganska tråkig då vi kommer att hamna i mitten av tabellen. Nedflyttning borde inte vara aktuellt, räcker att vinna var tredje match som är kvar.
Leeds United Åby.Krona
2014-12-13 19:45
Jaha
Leeds United Kristoffer
2014-12-13 19:34
Vi har ingen plan B. Fungerar inte diamanten så har vi inget vi kan byta till. Inga kantspelare, inga spelare som kan vinna nickdueller (Doukara har inte vunnit en enda nickduell trots hans längd) eller skarva bollen vidare etc Vi har ett sätt vi kan spela på.
Annons: