/england/leeds/forum/1104.aspx/england/leeds/forum/1104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2015-02-08 19:28
@sportcarl:

Tror inte ett 5 årskontrakt hjälper. Kommer de stora klubbarna så......
Leeds United sportcarl
2015-02-08 19:11
29 spelare på kontrakt, 7 på lån som går ut i sommar och 3 med utgående kontrakt, ser bra ut,ger en stomme på 19 som vi kan bygga förhoppningsvis med mer kvalité än de sista 10 åren, Cook Byram utg 2016, mowatt Taylor utg 2017
Leeds United stonefree
2015-02-08 18:55
Alla dessa grabbar har ju en dröm om att få spela i PL och sedan hoppas de ju självklart att därifrån att spela i landslaget. Att stanna i Leeds som allting ser ut just nu är nog inget alternativ. Åren går fort och jag tror inte dessa grabbar vågar tro och vänta på att Leeds ska lyckas.
Vad var det Millner sa när han lämnade Leeds? Jag hoppas en dag i framtiden att Leeds spelar i PL och jag då får spela där igen. 11 år har gått och Millner börjar bli till åren, hans råd till dessa grabbar blir nog,kör hårt och gör det når chansen dyker upp. Hur mycket man än älskar klubben i sitt hjärta, så måste man samtidigt tänka på sin egen framtid. Så är det i dag i den moderna fotbollen. Money talks, shit walks
Leeds United sportcarl
2015-02-08 18:39
Finge jag bestämma skulle Cook Byram Taylor Mowatt få 5årskontrakt,
Leeds United sportcarl
2015-02-08 18:37
Det beror ju hur spelare som byram Cook mowatt själva vill för vi kan ju omöjligen konkurreras med pl-löner, för Cook tex går till arsenal får han minst det 10 dubbla,fördelen är ju deras ålder så de kan ju inte gå som Free transfer även om kontraktet skulle gå ut
Leeds United stonefree
2015-02-08 18:00
sportcarl// 17:41
Vart ska vi få pengarna ifrån, när lagen ifrån PL, kommer med bud på Alla dessa spelare viss kontrakt som går ut sommaren 2016. Har man inte låst deras kontrakt innan Januari 2016, kommer inte en enda spelare som vet om att han har det som krävs för att spela i PL, bara man har rätta spelarna runt sig, skriver på något kontrakt då. Då har personen i fråga alla möjligheter att få absolut bästa dealen, samt att kräva mycket större lön, då det inte blir någon övergångs summa. Vi har inte de musklerna och den plånboken som krävs för det just nu, tyvärr!
Leeds United sportcarl
2015-02-08 17:44
Bullen 17:35
kan nog instämma i det du skriver och tycker det känns konstigt i att medge det men de ligger välförtjänt 4 i serien, om man skiter i leeds så ligger brentford 17 poäng före lag som Fulham och Cardiff som kommer från PL och har sjuka fallskärmar som säkert är större än Brentfords årsbudget
Leeds United sportcarl
2015-02-08 17:41
Silvestri
berardi bamba Cooper Taylor
Byram Cook mowatt där har vi en godkänd stomme, austin och morison får gräna spela säsongen ut men finns ingen anledning att förlänga, allt dökött vi släppt som kostat pengar som vi slipper i framtiden borde ju kunna generera pengar i spelare förhoppningsvis från ej nedersta hyllan, en riktig bra mittfältare , en bra vänsterytter och en anfallare av klass borde ju inte kunna vara omöjligt, att sedan släppa lånespelare som ej levererat ser jag inte som ett problem utan som en möjlighet, sloth och kanske någon till yngre spelare vill jag personligen fortsätter, skönt att vi inte har ett dussin spelare vi måste göra oss av med, Bianchi bellusci är väl 2 som jag är besviken på och inte infriat mina förväntningar de får gärna lämna med
Leeds United BullenKarlsson
2015-02-08 17:35
Tyvärr är Brentford ett bättre lag än oss just nu, tufft att erkänna men så är det. Men att vi är tillräckligt starka för att hålla oss kvar är jag säker på och det finns absolut potential i truppen. No panic no panic.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2015-02-08 17:24
stonefree//

Att Austin är vänsterytter spelar en jävla stor roll om du frågar mig.
Leeds United stonefree
2015-02-08 17:14
Vad säger man efter en sån här käftsmäll, som det blev igår. Många sa att vi blev blåsta på en straff och det var hands på Brentfords mål. Jag vet inte, har inte sett någon video från matchen, men egentligen är det ju fulständigt oväsentligt. Vi har precis kommit från två vinster och vet vad som krävs, att kör man inte 100 hela matcherna då straffas man, men det som får mig att bli fulständigt vansinnig är att , vi möter ett lag som kanske har 30% av Leeds resurser, men ändå så klår dom oss i båda matcherna i år. Sedan när man läser fakta från matchen blir man ännu mer konfunderat:

Bollinnehav: Leeds 44% Brentford 56%

Skott på mål Leeds 3 Brentford 6

Skott utanför Leeds 10 Brentford 10

Utgår man ifrån dessa siffror dominerade vi ju inte matchen precis och om man nu inte riktigt är med i matchen, varför gör man inga byten? Jo därför man är rädd att motståndarna då ska göra mål, men när de ändå gör det för att de är det bättre laget, vad gör Readfern då? Jo väntar mer än 10 minuter innan något görs och sedan kommer andra bytet när det är 5 minuter kvar, tredje uteblir varför? Därför man är rädd att göra bort sig. i samma sekund Brentford gör mål, ska man kasta in ett par spelare till framåt och strax efter göra sista bytet. Man har allt att vinna och inget att förlora. Readfern är av samma jävla skit skrott som alla tränare vi har haft sedan Grayson. en feg jävla skit som är pissrädd att förlora matcherna.

Sedan alla de där uppställningar som florerara: 4-4-2 och 4-3-2-1 eller 3-4-3 eller vad fan som helst, ska inte ha någon betydelse, eller om Austin spelar vänster ytter, hallo, det ska inte betyda något, det som betyder något är om du vill vara på plan eller inte, vill man inte spela på de platser man tilldelas, då vill man inte vinna matcher.

Personligen tycker ja att detta är en katastrof av modell större, vi är nu dömda att förbli här nere i bottenträsket för resten av den här säsongen och tänk att man varje vecka ska sitta och oroa sig, hur det har gått för Millwall, Wigan, Brighton Rotherham istället för att njuta av Leeds segra, Det är fulständigt sjukt!!

Om att prata om PL för Leeds del! Glöm det! Det kommer att ta många, många år innan vi är där! Vi står inför en form av "Mission impossible " Varför? Jo vi har inga pengar och följande är kalla fakta:

Spelare som med 95% säkerhet lämnar oss under sommaren i år, då de bara är inne på lån och många av dom får inte ens spela, så man kanske inte gråter floder av tårar

Taylor - Adryan - Montenegro - Del Fabro - Bamba - N Goyi - Thomson - White - Benedicic - Cani. Men på något sätt måste de ju ersättas av andra, högst troligt av låg avlönade serie B spelare. det som är största faran är att när vi går in i nästa säsong, har vi ett gäng spelare som kommer att sitta på utlöpande kontrakt, som måste lösas, med de resurser som Leeds förfogar över just nu, så kommer det att bli svårt att behålla dessa: Byram - Wotton - Antenucci - Cook - Dawson - Sharp och Morison. Tror att om vi ska få något för dessa, då blir det nog till att låta dom gå redan i sommar. Där utöver kommer nog både Sloth och Dukara att vilja lämna de med.

Då kommer den största frågan av allihopa, vilka spelare är det som ska se till att Leeds, ska komma upp i PL om några år som alla tror?

Till sist det som helt sjukt. I går hatade jag Leeds, jag hatade alla spelare, jag hatade tränaren, jag hatade Cellino, jag hatade tjejen i biljettluckan jag hatade alla vaktaren runt Elland Road, som jag dessutom också hatade. Vad fan har jag gjort som ska förtjäna att hålla på detta mediokra laget, varför kan jag inte bara skita i alltihopa och ägna mig åt viktigare saker? Därför att det bor en liten jävla Billy Bremner inuti mig och han vägra lämna min kropp, jag är dömt att så länge jag lever att ha honom inuti mig. Sedan på måndag så börjar man med att ska försvara sitt då kära Leeds inför alla jävla idioter på jobbet och på nästa lördag sitter jag där igen och hoppas att vi ska vinna och börja se uppåt i tabellen, fram till klockan 17.50, för sedan att börja koka igen och hata, hata och så rullar det på vecka efter vecka.

Jag kan inte släppa det här: Hur fan kan man ta stryk av lag som Brentford 2 gånger Rotherham, Millwall och Bradford i cupen, plus en hel hög av andra matcher och dessutom i många av dom har vi varit totalt utspelade, det är för mig en gåta, som jag aldrig kommer att förstå.

WALLAMOT. Till alla er som kan älska även om dom ni älskar bedrager er vecka efter vecka!
Leeds United sportcarl
2015-02-08 17:12
nu har man sett highlightsen från gårdagens match på LUTV och kom väl en väntad reaktion efter januaris bra spel. segern för brentford verkade rättvis, lite klantigt av austin som skapade kontringen som gav Brentfords mål, verkade som backlinjen låg lite för högt upp vilket skapade en hel del kontringar för brentford, som jag såg det hade leeds bara en målchans och det var ett skott av Sharp som strök precis utanför stolpen, och sedan var det lite kabalik i Brentfords försvar sista minuten, morison på topp och austin på vänsterytter känns väl inte helgjutet
Leeds United BullenKarlsson
2015-02-08 14:04
Redfearn hintade ju om att laget nu var bra nog för att spela 4-4-2 åtminstone hemma. Tycker dock vi inte har spelare för 4-4-2 men det var nog för att få in Sharp i laget.
Leeds United Gary Kelly
2015-02-08 10:14
En gyllene regel inom fotboll: Ändra aldrig ett vinnande lag, eller ett vinnande spelsystem, om nu inte skador/avstängningar tvingar till denna åtgärd såklart.
Leeds United Kristoffer
2015-02-08 10:05
Så enligt många på waccoe gick Bamba från att vara vår bästa spelare mot Huddersfield till att igår nästan vara vår sämsta.
2015-02-08 09:13
@Duke:

Synd. Trodde vi var lite på g. Hade hoppats på oavgjort som sämst.
Leeds United Duke
2015-02-08 08:27
Brentfords första seger på Elland Road sedan 1947.
Leeds United Duke
2015-02-08 08:23
Terry cooper// Nej det var inte en speciellt bra insats.
Leeds United Kristoffer
2015-02-08 08:08
@terry cooper:

Jag hade inte heller tid att lyssna.
2015-02-08 00:33
@Kristoffer:

Mycket märkligt men Leeds gjorde en rätt bra match eller ??
Hade en hel del chanser ?? Hann inte med att lyssna.
Leeds United Kristoffer
2015-02-07 22:31
Varför bytte Redfearn till 4-4-2 när vi hade två raka vinster med 4-2-3-1? Austin som vänstermittfältare...
Leeds United lasse c
2015-02-07 20:51
Leeds torskade, York åkte på en tung förlust hemma
Aik hockey konkursmässiga tur man har en Grimbergen att skölja ner eländet
med skål!
Leeds United Umeå BEN
2015-02-07 18:16
En tröst är att Wigan, Brighton och framförallt Millscum förlorade!!!
Leeds United Duke
2015-02-07 18:07
Leeds-Brentford 0-1. Hade man skrivit det för några år sen hade man blivit inlagd på psyket. Svagt av Readfearn att byta ett vinnande system. Jag vill ha in en vettig tränare i sommar. Readfearn får ta hand om U21.
Leeds United Umeå BEN
2015-02-07 17:53
En jävla skitförlust!!!! Vi borde vunnit den här matchen
Leeds United Bo$$e V
2015-02-07 17:53
@Hartey:

Ring efter 20:00....
Leeds United Gary Kelly
2015-02-07 17:48
inga mirakel sker i dag...tyvärr
Leeds United Gary Kelly