/england/leeds/forum/1099.aspx/england/leeds/forum/1099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2015-07-03 17:54
Sportcarl //

Vad har jag ljugit ?
Leeds United Leeds så klart!
2015-07-03 17:51
Det var tal om upp emot £8M bud från Sunderland på Byram.

Those associated to Leeds United will be quietly delighted with Sunderland's likely deal for Celtic fullback Adam Matthews, with BBC Sport reporting that the Bhoys have accepted a bid of around £2 million for the 23-year-old.
Leeds United sportcarl
2015-07-03 17:40
terry Cooper 17:00, tror du missförstått alternativt cellino förklarat luddigt om de 15miljoner pund, 15 miljoner pund av på spelarköp är ju för bra för att vara sant, och aldrig något jag hookat på och sagt eller ens trott på, känns som det är bara du som fastnat för den detaljen,, ,är vad klubben har att spendera på spelare men det är ju lön inräknad, förra säsongen var summan över det men skall ner denna säsongen, konstigt du aldrig nämner om det är ett påstående som är tvärtom tex rösler som sade för någon vecka sedan att vi har en väldigt begränsad budget, hux flux 2 veckor sedan är Wood här, är ju indirekt en lögn med känns det som men inget jag stör mig på, att allt inte stämmer är ju inte bra men är så samhället är, om någon påstår här om att cellino snart skall avgå, spelare fly redfearn försvinna sådan påståenden och lögner verkar du ju acceptera, jag kan acceptera om allt cellino säger inte stämmer eller går i uppfyllelse, liksom jag kan acceptera lite lögner här med, men sedan är jag som så att hoppar någon på cellino för att ljuga och själv ljuger då hugger jag direkt för sådant gillar jag inte, behöver inte nämna namn, är ju som jag skrev en gång och inte uppskattades här att man inte skall kasta sten på glashus
2015-07-03 17:39
DanneK,

Den största värvningen är deras nye manager Paul Clement.
Ingen dålig CV.
Kan bara hålla med att Derby blir svåra.
Fast vi har ju Morison.... ;)

Leeds United lufc4ever
2015-07-03 17:33
Thom // Jag kan bara tala för mej själv och tidigare idag skrev jag detta : Namn: lufc4ever Sänt: 2015-07-03 12:44 Ändra Som allt ser ut nu så har Massimo lärt väldigt mycket av sina fuck-ups förra säsongen. Long may it continue. Sedan säsongsavslutet har Massimo bara en sak som jag helst såg ogjord och det är den ytterst pinsamma presskonferensen han höll. Fattar fortfarande inte vad han ville ha sagt med den om jag ska vara ärlig. Men sen är allt utmärkt utfört. Han börjar så sakteliga ta sig upp på rätt sida om man kan säga så. Ska jag sätta siffror på det så säger jag 40/60 i kritikens favör sedan dag 1. Men en sak, och den har jag tjatat ihjäl mej på, är att jag kommer aldrig släppa Massimo eller vem som än kommer i framtiden ur sikte. Bates lärde mej det. Tyvärr för Massimos del så har han även ärvt misstron. Han har gett sig in i lejonets kula och för det måste man verkligen beundra honom. Sen det är rätt intressant hur vi nu klassar in folk i olika kategorier här inne. Det är de positiva mot det negativa. End of. Men om man tar 2 steg tillbaka och andas så ser man i denna debatten att alla är i en gråzon mer eller mindre. Tyvärr har vi spårat ur så pass så att vi ser inte/ vill inte se när den ene eller andra skriver nåt som går emot dess klassning. Detta är nåt vi alla kan ta på oss.
Leeds United Danne K
2015-07-03 17:32
Derby blir farliga i år. Ince är klar på fyra år. Lägg där till de andra tunga nyförvärven de landat
Postat via SvenskaFans-appen
2015-07-03 17:29
Jag vet att vissa tycker det är skit att jag pekar ut personer, men jag kommer att göra det igen,,,,

Fem historiska värvningar som förändrade Leeds.
(Varning: personerna är namngivna)
Själv saknar jag Brolin... ;)
Oops! I did it again. Tusan.

God läsning i sommarvärnen tillsammans med en kall pilsner.

2015-07-03 17:00
Thom //

Jag har aldrig tvivlat på att Cellino kommer att ta Leeds till PL.
Har aldrig sagt att han inte kommer att ta oss dit.
Det jag har kritiserat är ju alla lögner ( typ ER , i PL om 2 säsonger mm) o dolda ting ( skulder som sades vara betalda men icke , fanns det 15m till spelare eller inte mm).
Varför håller han på så ?
Likadant med de rättsliga grejer.
Inga stora saker men varför låta det gå så långt som till domstolarna ??
Varför inte vara smidig o lösa det före dem ?
Med tanke på vad han kan förlora på små saker men ändå olagliga.
Och hur mycket finns det dolt med skatter o glömda saker .....

Har inte förstått varför man måste gilla Cellino.
Kommer aldrig att gilla Cellino.
Han är inte min typ.
Om jag uttrycker mej milt.

För förra säsongen får Cellino knappt godkänt.
Betalat skulder. Check.
Föryngrat spelartruppen. Check.
3 tränare. Inte godkänt.
De nya spelarna. Inte godkänt.
Tabell placeringen. Inte godkänt.
Avstängningen. Inte godkänt.
Embargot. Inte godkänt.
Men från sista matchen o fram tills nu är det fullt godkänt.
Hoppas att det fortsätter så.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-07-03 16:31
Jag ska också säga att jag verkligen försöker förstå och acceptera era åsikter, och då menar jag främst lufc4ever, terry cooper och Linus.M. Jag tycker det är beundransvärt att ni fortsätter stå på er och håller fast vid eran åsikt. Jag undrar samtidigt när ni kommer ändra er åsikt om Cellino? Om vi går upp i Premier League kommande säsong kanske? Kanske kommer ni hitta något nytt att kritisera om vi går upp? Oavsett vad så anser jag att om man ska ge Cellino ett omdöme så här långt så skulle jag ge honom 7/10. Godkänt, han har gjort vad han har kunnat men det finns definitivt saker man kan kritisera men jag försöker se "the big picture" och då tycker jag att det ser bättre ut än på länge och då kan man inte komma ifrån att Cellino är den som ska tackas.
2015-07-03 16:26
Thom //

Håller med om att det inte är lätt att ta över Leeds.
Är det inte då man ska ta o försöka att göra det lätt för sig o kanske ta hjälp av de som vet bättre.
Kan CS tex.
Kan engelsk fotboll.
Desto större anledning att söka få hjälp.
Varför får vi inte kritisera saker som hänt längre tillbaka än ett år ?
Kan iofs köpa det. Inget mera Bates snack mm
Hur många år var det inte inlägg på inlägg om han ??
För får vi inte ta upp saker som hänt längre tillbaka än ett år så gäller det väl allt o alla ?
I o med att Cellino sade förra våren att Leeds ska var i PL 16/17. Om 2 säsonger menade han visst. Så trodde i alla fall jag att det skulle satsas lite bättre än det gjorde förra våren o sommaren.
Både på tränare o spelare.
Och att vi definitivt skulle göra en bättre säsong än den vi gjorde.
Trodde att det skulle satsas på att blanda oss i en topp tio placering , för att nästa säsong ta klivet upp.
Det var så jag tolkade det som Cellino sade.
Nu är det visst nya planer som gäller. Nu är 17/18 ska Leeds vara i PL. Bra då vet vi det. För om Cellino sagt det så är det väl så ?
Har aldrig klagat på de ledare o spelare som vi har nu.
Skrev tidigare i veckan att jag tycket det var synd att vi inte kunde landa Charlie Adam.
Leeds behöver en sådan typ.
Till alla ungdomar.
Leeds United lufc4ever
2015-07-03 16:26
@Ballsmash:
Detta är vad officiella säger : 2015 pre-season schedule so far: Friday July 10: Harrogate Town (a), 7.30pm Wednesday July 15: York City (a), 7pm Tuesday July 21: Athletic Bilbao (Austria, venue and kick-off TBA) Saturday July 25: Hoffenheim (Lillestrom, Norway. 4pm local time kick-off)
2015-07-03 15:32
terry// Evigt tjat om Cagliari också. Vart spelar de förresten kommande säsong efter att Cellino lämnat klubben? Som sagt tidigare också, det går inte att jämföra Cagliari med Leeds United då storleken på klubbarna är enormt stor. Vi har en enorm potential medans Cagliari är som typ WBA eller möjligen Stoke i England fast med mindre fans. Vem som helst förstår att den uppgift som Cellino hade när han tog över inte skulle lösas på en dag. En klubb som blödde ekonomiskt och med en enorm spelartrupp där flertalet var 30 tar tid att få ordning på. 1 år senare kan i alla fall jag se stora skillnader och allt är egentligen positivt om man ser tillbaka till innan Cellino tog över. Spelartruppen är bättre och framförallt yngre, tränarstaben och organisationen likaså samt ekonomin. Så då undrar jag fortfarande hur och varför det ska kritiseras över saker som hände för 1 år sedan. Cellino är långt ifrån ett helgon men flertalet tränare och spelare som nu har kommit har talat om hans passion och planer för Leeds United men det betyder väl ingenting antar jag? Om folk trodde vi skulle upp i Premier League efter förra säsongen så förstår jag att man är kritisk över våran mittenplacering men med tanke på att INGEN någonsin sagt att vi skulle upp förra säsongen så tycker jag ändå att "inkörnings året 2014/2015" var en godkänd säsong. Taylor och Cook slog igenom, Byram och Mowatt tog ytterligare kliv, Kalvin Phillips fick chansen, Silvestri gjorde bra ifrån sig i mål, Bamba kom in som en mittbacks general, Cooper gjorde bra ifrån sig som kapten, Cellino sålde Warnock vilket gav Taylor chansen och alla idiotförklarade honom. Antenucci men framförallt Sharp kan bli bättre om vi får in lite speed på kanterna, vi har värvat en spelare för £3m i 23 årige Chris Wood som kan bli grym för oss, Erwin kan bli en hit osv osv osv. Är det inte dags att se att Cellino faktiskt har en plan och att vi på riktigt börjar gå i rätt riktning? Jag säger fortfarande att vi hade åkt ur med GFH som ägare istället för Cellino. Cellino var den enda som visade sina muskler och köpte oss och för det är jag tacksam. Tack också för Rösler, Pearson och alla andra som handplockats av Cellino. FORZA il Duce!
2015-07-03 14:47
2015-07-03 14:47
Går man ut i media med uttalanden som Cellino gjorde i april 2014 , så är det väl inte så konstigt att man blir synad i sömmarna , eller ???
Att vi blödde 1m i månaden , var inte det före Cellino tog över klubben ??
"väl ett allmänt faktum att Leeds United blödde kraftigt under sommaren 2014 "
Det allmänna faktumet dök väl inte upp förrän i oktober/november då klubben helt plötsligt hade en skuld på 25m ?
När det som snackades om skulder o om sommaren så gick ju snacket att skulderna var fixade o att det fanns en transferkista på 15m.

Tycker inte det är konstigt att ställa frågan -varför gjorde inte Cellino detta förra sommaren ?
Han hade ju 22 år i Cagliari , så något borde han ju ha lärt sig.
Ena stunden är det plus med de åren i Cagliari o ena stunden hör man ingenting.
Att det var en ny situation för Cellino , det förstår man ju o desto större anledning att söka hjälp.
Jag tror att klubben hade fortsatt att finnas till , även om inte Cellino köpt den o att vi hade fortfarande spelat i Championship.
Har inte klagat på föryngringen av spelartruppen.
Har däremot haft synpunkter på att den var i stort sett lika stor som förr , när den skulle minskas. blev den 2-3 spelare mindre ??
Har inte haft några synpunkter att skulderna blev betalda.
Att Cellino lånar ut pengar till klubben får han väl göra om han vill o han får väl ta vilka räntor han vill.
Om det är ok eller inte , är väl upp till var o en att avgöra.

Ha det
2015-07-03 14:26
Skit är din åsikt. Ingen åsikt jag delar, men likväl respekterar.
Om vi alla är Leeds-fans hoppas jag verkligen, men i bland kan åtminstone jag börja undra om så är fallet (utan att nämna en enda person eftersom jag inte kan peka ut någon som inte har ett Leeds-hjärtat om än i varierad storlek)

Låt oss ta i hand och sjunga "We shall overcome".
Låt oss bli "lagom", "PK", och "hen" med varandra alla gullepluttar.

Gonatt! Helgfirande på gång.
Leeds United Ballsmash
2015-07-03 14:09
Hittar inget fullständigt försäsongsschema, någon som sitter på det?
Leeds United lufc4ever
2015-07-03 13:37
Vi har alla olika åsikter och så ska det vara. Men att använda andras namn bara för att klargöra sin ståndpunkt och samtidigt försöka vinna poäng på det är väldigt lågt. Sånt skit bidrar inte till en bättre diskussion. När allt kommer omkring så är vi väl alla fans av Leeds eller hur ?
Leeds United sportcarl
2015-07-03 13:30
Mycket lättare komma in dom ägare inför denna säsongen än förra då allt var i kaos(och ärligt cellino gjorde inte allt rätt), men nu när ekonomin är i box så är det lättare att få alla pusselbitar på plats, enligt rösler hade vi egentligen inte råd med Wooden cellino fixade det,min tolkning nu och tidigare är att cellino pytsat in mycket yr egen ficka, men säkert kan Cooper och Linus få det till lån med ockerränta
2015-07-03 12:53
@lufc4ever:
Han kommer säkert att lyckas "fucka upp" något igen eftersom han är impulsiv och hetlevererad italienare, men så länge han lär sig, och inser att han har en duktig stab som hjälper honom så hoppas jag alla framtida "fuck ups" stannar mellan honom och den italienska skattemyndigheten ;) Hellre en känslomännsika som ägare än ett sterilt aktiebolag. Jag hoppas att Cellino åter kommer att vara på ståplats bland alla Leeds-supporters någon gång i framtiden.
Leeds United lufc4ever
2015-07-03 12:44
Som allt ser ut nu så har Massimo lärt väldigt mycket av sina fuck-ups förra säsongen. Long may it continue.
2015-07-03 12:38
@terry cooper:

Terry,

Svaren borde du ha själv. Du har väl liksom alla andra tillgång till artiklar, intervjuer, nyheter, och gud förbjuder Twitter om Leeds?
Eller har du fastnat så hårt i ditt anti-Cellino-tyckande att det inte spelar någon roll vad som sker så länge Cellino sitter kvar?
Lyft blicken. Det är inte längre 2014.

Cellino kom in förra året med sitt Cagliaristuk; jag vet bäst och gör allt själv.
Funkade i Cagliari. Funkade inte i Leeds.
När Cellino kom tillbaka efter sin avstängning så var bland det första han sa att han inte klararde av att hantera allt i Leeds själv. Han behövde hjälp.
Bra att kunna inse detta själv. Sagt och gjort. Nu sitter vi med en ledarstab som få om ens någon (LInusM eller Terrry möljligen) kan klaga på.
En ledarstab med Pearson som stjärnan handplockad av Cellino.
Allt tycks sedan säsongsavslutningen gå rätt väg; en väg som ingen Leeds-supporter hade vågat hoppas på. En väg vi inte har upplevt på vad? 20+ år?
Glädjs i stället för att hålla dig krampaktigt kvar i 2014.
Leeds United Duke
2015-07-03 12:31
Thom// Eller var det tur att vi hade fyra-fem yngre spelare som räddade säsongen trots många dåliga nyförvärv, beror på hur man ser det.
2015-07-03 12:30
Det roliga tycker jag fortfarande är att det liksom inte spelar någon roll vad Cellino gör. Nu verkar det som att han ska få skit för att han inte värvade in en lika bra tränarstab för ett år sedan och likadant med spelare. Om vi fokuserar på här och nu så finns det väl inte mycket att klaga på eller?
Leeds United sportcarl
2015-07-03 12:27
Terry 09:09, klart inte ekonomin hängde på mccormack säkert gjorde vi storvinster med och allt var tipp topp och gfh var bra ägare
2015-07-03 12:27
Embargot trädde i kraft den 1 januari 2015 men det är väl ett allmänt faktum att Leeds United blödde kraftigt under sommaren 2014 med rykten om uppemot £1m minus i månaden om jag inte minns fel. Känns väldigt riskabelt och helt vansinnigt att börja värva in spelare för miljoner pund då. Trots detta så värvade Cellino in ett lag som gjorde att vi inte åkte ur the Championship. Han föryngrade laget och samtidigt tog flera av våra spelare som redan fanns i klubben flera steg framåt (läs; Murphy, Mowatt, Taylor, Cook). Utan Cellino vid rodret förra säsongen så hade vi kunnat se fram emot derbyn mot Bradford kommande säsong, det är jag helt övertygad om.
Leeds United Tobbe O
2015-07-03 12:03
Vi hade väl inget transferembargo förra sommaren, kom väl först i januarifönstret. I efterhand kan ju konstateras att de £9m vi handlade för kunde använts bättre. Var väl bara Silvestri som lyckades och så Bamba också men han lånade vi bara. Kanske blir några av spelarna bättre i år när de varit i klubben och England i en säsong.
Leeds United Duke
2015-07-03 11:49
Nytt transferembargo på ingång. Denna gång Cellinos fel. Agera snabbt nu innan beslut är taget. En central mittfältare och gärna två kantspelare.
Leeds United lufc4ever
2015-07-03 11:44
Enligt Massimo så handlade vi för drygt £9m förra säsongen. Så helt låsta var vi inte. Gissar att försäljningen av Ross gjorde detta möjligt.
2015-07-03 11:27
Thom //

Tack för ditt väldigt tygliga svar på min fråga.
2015-07-03 11:02
terry// Din ironi över "väldiga" är intressant. Utveckla gärna det lite. Sen förundras jag över hur man kan fortsätta fokusera på varför vi inte värvade för miljoner för 1 år sedan när det nu börjar se riktigt bra ut. Där alla kommentarer som kommer ut från Elland Road är positiva, det andas optimism och vi har precis gjort vårat dyraste nyförvärv på år och dagar. Sorgligt i många avseenden och nu fattas det väl bara en liten diskussion om Hockaday också och varför vi värvade in honom för 1 år sedan.
Annons: