/england/leeds/forum/1097.aspx/england/leeds/forum/1097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United stonefree
2014-12-29 18:03
Jag är stor förespråkare av en helt vanlig 4-4-2 uppställning. I Championship spelas det Engelsk fotboll, kanske inte den fotbollen som många av oss växte upp med på 70 talet. Men det är ändå här man kan känna den Engelska atmosfären, i PL spelas det Europeisk fotboll, det finns nog fler utlänningar i PL än det finns Britter, så man hittar de riktiga kämparna här nere i våran liga, det är också därför (Tror jag) att det inte går så bra för Leeds, vi har allt för många utlänningar i laget, många av dom trodde nog att, hur svårt kan det var att spela i Engelska 2 ligan, för sedan att vakna upp och upptäcka att de spelar i världens bästa 2 liga. De bästa lagen här skulle inte skämma ut sig i någon 1:e liga ute i Europa. Visst kanske runt 14-18 plats i både Tyska, Italienska och Spanska första ligan.
Vad vi behöver just nu är några riktigt tuffa britter, gärna några dirty Scotscmän, som inte viker sig för någon och kämpar till slutsignalen i varje match. Det värsta är att vi nog behöver minst 5-6 stycken om det här ska gå vägen.
Vad fan gör det ,in med dom och reda ut den här skiten vi har hamnat i, vi har ändå inte en enda spelare som kan hänga mer upp till PL, kommer vi någon gång dit, så är det inte med någon i den här truppen.
Kanske , kanske några av de unga spelare som inte har fått speltid än har en framtid där, men det blir nog högst troligt hos någon annan klubb!
Leeds United Kristoffer
2014-12-29 17:02
Redfearn borde vid det här laget borde inse att diamanten inte är något att ha. Tittar man dock på Redfearns meriter när det gäller A-lag så är de ju faktiskt nästan i nivå med Hockaday.
Leeds United lufc4ever
2014-12-29 14:32
4-2-3-1
Leeds United Rodell
2014-12-29 13:36
@Kristoffer:

Precis, Sharp fick ju spela till vänster senast när det va tvsänt... uttnyttjar honom helt fel. Och Montenegro har väl satt lite pyttsar i reserverna/ungdomslaget.
Jag tror faktiskt inte vi kommer mycket längre än såhär med denna formationen men jag är ju inte heller en betald tränare så vad vet ja :) tror iaf ett ordentligt 433 skulle fungera bätte alá barca modell vi har iaf spelare till det defensiv mitt som sjunker ner mellan mittbackarna som har en försvarsroll just nu är det cook och mowatt som styr allt tycker ja dom springer sig yra över hela planen och kämpar. Hoppas iaf på att få se lite förändring formation eller spelare eller vad som tydligen fungerar ju inte det vi gör nu
Leeds United Kristoffer
2014-12-29 13:24
Ja, att inte Montenegro får chansen är konstigt. De få gånger som vi har spelat 4-3-3 den här säsongen har ju Sharp eller Morison fått spela på en kant, vilket de inte passar att göra.
Leeds United Rodell
2014-12-29 12:59
Jag skulle vilja se lite Montenegro, Del Fabro och Benedicic spela lite boll skulle säktert kunna ha en 433 upställning med montenegro - sharp/antenucci - Adryan sen Benedicic bakom dom och sen två tyngre slitvargar på mitten... Tror vi har en spännande trupp som vi kan spela utan att köra smal diamant med bara centrala spelare.. Vill se mer av det vi har i truppen med tanke på att vi just nu står och stampar... så kan inte lite förändring förstöra så mycket mer.. Får sharp spela som spetts så kommer han göra mycket mål tror ja både doukara och antenucci kan agera som yttrar i ett 433, och bianchi är det dags att peta tycker ja ser väldigt nonchalant ut och hjälper knappt byram i defensiven, gillar inte austins passningsfot men han kämpar o ger allt iaf! Tror också vi kan behöva tighta till truppen lite men vi har nog mest lovande ungdomar i hela championship i år och det är ju något positivt i denna skit när vi ligger 4p från att åka ur :P
Leeds United MR Clarke Nr8
2014-12-29 11:18
Varför tittar dom inte efter försvarsspelare,först o främst en med ledaregenskaper (mittback) även någon ytterback för vi släpper så enkla baklängesmål,täpper vi till i försvarsspelet så börjar marschen uppåt är jag säker på.
MOT vi får ALDRIG ge upp.
Liverpool jeze
2014-12-29 10:36
@stonefree:

Sammanlagt pris med Vlaar dessutom på grund av utgående kontrakt. Dock väldigt tveksam till om det stämmer med tanke på Daily Star som källa.
Leeds United Duke
2014-12-29 09:49
Fler ledare på planen behövs. Är bara Warnock och Austin som har lite lederegenskaper vad det verkar. Cellino planerar att ta in två centrala mittfältare och en anfallare nu i januari. Viktigt att de värvningarna blir lyckade.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2014-12-29 09:45
Såg att Liverpool var intresserat av Fabian Delph för £15 mile, är inte det billigt?
Leeds United Kristoffer
2014-12-29 07:38
@Hartey:

Jag har svarat.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-12-29 02:13
Fan vad vi hade behövt ha en Alan Smith under sina glansdagar, eller en David Batty, Shaun Derry, Olivier Dacourt, Lucas Radebe eller någon som inte lägger ett finger emellan och som kan bryta ett ben för klubben. Vi har inte en sådan spelare. Ingen spelare som blöder för klubben.
Leeds United terry cooper
2014-12-29 01:43
Tyvärr är väl taktpinnen Mr Cellino .....
Leeds United lufc4ever
2014-12-28 23:54
Stonefree//

Det är här en ypperlig manager kommer in i bilden. En som förstår att apberget är exakt den bensin som behövs för att få laget att lyfta lite extra. BMD försökte men han var helt off med en massa annat.

Vi mot världen. Det är vad vi behöver just nu. Problemet är att vi har nog ingen i eller runt truppen som kan ta taktpinnen. Cellino hade kunnat vara det men han får inte vara ifred för Harvey och Co.
Leeds United stonefree
2014-12-28 22:32

Hartey//
Så tror jag också att fansen skall ge laget arbetsro. Många spelare som lämnar Leeds tycker ju att det bara är skönt att komma därifrån.

Där tycker jag personligen att du har fel. Vi har precis som alla andra klubbar ett stort behov av att det kommer fans på matcherna, man jobbar och sliter på sina jobb dag in och dag ut och betalar runt 30 Pund för att gå och se sitt favorit lag spela hemma i snitt 2 gånger månaden, vilket blir med lite transport och program mm i runda slänger 1000 surt förvärvade kronor till leeds varje månad och vad får man? Jo ett gäng snor ungar som drar på sig matchtröja med VÅRAT emblem på bröstet och går ut och rent ut sagt skiter i om de får stryk eller inte, bara pengarna ramlar in på lönekontot varje vecka, inget att säga till att det har blivit problem på South igen. det är här de hängivna fansen står match efter match och vad ser de? jo just det jag skrev ovan, de ser det ju med egna ögon och då kommer ju frustrationen som ett brev på posten. Jag tyckte mig förstå att det även hade varit bråk runt South igen mot Wigan och alkohol förbudet kommer att fortsätta där ett bra tag framöver.
Vad jag tycker är att spelarna ska gå ut på plan och visa för sina fans förre under och efter matcherna att de spelar för dom, bara dom. Som efter Derby vinsten, inte kom laget ner till South och tackade för ett enormt stöd inte, det var väl för långt att gå, det var bara Silvestri som tackade innan han lämnade Elland Road.

Ingen i Leeds är större än fansen.

MOT
Leeds United footboll
2014-12-28 21:54
// sportcarl.

Har bara sett en med träben-men han hade till yttermera
visso , 2 st rakhasade -SPIROR- det var mr Kebe,,,,,
Hartey
2014-12-28 21:41
@¤Thom Mattsson¤:

Tom Lees är helt ordinarie i Wednesday och har gjort det bra. En fråga skulle ju kunna vara varför inte bra spelare lyckas i LUFC?

Förra säsongen gick vi 28 miljoner Pund i förlust och tog in riktigt bra och dyra spelare(Wickham, Butland) men vi underpresterade något enormt ändå.

En ägare som har normalt med pengar och inga rättegångar och bråk hela tiden vore något

Så tror jag också att fansen skall ge laget arbetsro. Många spelare som lämnar Leeds tycker ju att det bara är skönt att komma därifrån
Leeds United lufc4ever
2014-12-28 21:26
Bournemouth mosade vi borta och nu är dom 5 över översta strecket.

Jag tror inte på Gud, Tomten eller regeringen men jag är helt säker på att vi är förhäxade !
Hartey
2014-12-28 19:34
@Kristoffer:

Du har PM Kristoffer
Leeds United Duke
2014-12-28 18:57
Sportcarl// Hyllas? Jag skrev att det var en väldigt dålig affär att sälja/skänka bort en ung spelare för att ta in en orutinerad league 2 ersättare.
2014-12-28 18:55
Tycker Lees mest slog långa bollar hela tiden. Han hade väl inte gjort bort sig i detta laget direkt men ingen att satsa på för framtiden.
Leeds United sportcarl
2014-12-28 18:45
ja det är ju trevligt att Lees hyllas nu, så lät de inte de sista 3-4åren när försvaret läckte...var det inte han det skrev om här på forumet som hade träben?men men allt kan ju revideras med facit i hand
Leeds United Duke
2014-12-28 18:12
Kristoffer// Håller med. Jag var emot både försäljningen av Smith och Lees från början. Kändes meningslöst att sälja Lees och sen köpa Cooper för dyrare pengar. Lees kan denna ligan och fortfarande ung. Väldigt dåliga affärer vi gjorde i somras med några få undantag. Vi har väldigt få spelare i åldern 25-29 som är åren då spelarna är som bäst.
Leeds United lufc4ever
2014-12-28 18:01
@¤Thom Mattsson¤:

Vi liknar mest dom där ringarna man ska kasta över nån typ av rund stående trästock. Ringens innerdiameter är mindre än stockens ytterdiameter.
Leeds United Kristoffer
2014-12-28 17:31
Smith gör mål igen för Bristol City. Hade kunde vi ha haft nytta av nu. Tycker inte att vi skulle ha sålt han och Lees i somras. Den här posten på waccoe säger väl det mesta om Smith-försäljningen: Fucking awful. We'd be several points better off had we kept him. He'd have turned that game around coming off the bench on Friday. He was binned because the president wanted the ball on the floor and now we're in the process of signing an italian big man because Salerno and Cellino have realised you need some height up front in this league. Madness. They're making this up as they go along.
2014-12-28 16:55
Om Leeds var ett nöjesfält....
Leeds United footboll
2014-12-28 14:31
@lufc4ever:

Aj,Aj-Du menar att gå to bed,ta ett piller,och vakna sömndrucken, på Nyårsaftons morron, och inse att Du missat Leeds, hittills , Bästa MATCH, denna höst.
Derby-Leeds- 1-3.......:))
Leeds United footboll
2014-12-28 14:15
@stonefree:

Mardrömmar, vad är det ?? (möjligtvis, Leeds då) meen,, det finns plåster på såren.........I form av ishockey.n.... Vilka underbara segrar..VÅRA SMÅKRONOR.. Vann mot Tjeckien med 5-2....Vann mot Danmark med 5-1,,,,
Två STJÄRNKVÄLLAR på rad. Älska mer än en idrott så löser det sig...:))
Leeds United Rodell
2014-12-28 13:40
Jag tycker man ska anställa Grayson igen... Och snart får det fan vara dags att köpa in yttermittfältare... tror att vi aldrig kommer bli bättre än vad vi är utan yttrar... oavsett vilken formation vi spelar så behövs det...
Leeds United Kristoffer
2014-12-28 13:15
Hartey //

Finns det några Luss-nyckelband kvar? Mitt gick nämligen sönder idag och jag köper gärna ett nytt.
Annons: