/england/leeds/forum/1095.aspx/england/leeds/forum/1095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2015-04-04 00:23
eller var det 3 eller 4? sedan kan jag göra ett fötydligande om cellinos några år i Cagliari enligt dig, några år i detta fallet är drygt 20 år
Leeds United terry cooper
2015-04-04 00:20
@sportcarl:

Ja spelartruppen har väl minskat med en eller var det två spelare....
2015-04-04 00:15
@Rob.:

Väntar på besked från Cellino ??
Leeds United sportcarl
2015-04-04 00:12
terry Cooper 00:06, allt är ju relativt, jag tyckte han gjorde lilla Cagliari framgångsrikt, är ju bara att jämföra hur det ser ut nu i Cagliari, vi har väl olika åsikt där likt vi har om spelartruppen i leeds om den blivit större lika stor eller mindre, jag säger mindre, vad säger du terry?
Leeds United sportcarl
2015-04-04 00:09
ointressant att dra upp igen allt ev dåligt eller bra cellino gjort, blir ju som en dålig följetong kryddat med beskyllningar, vad vi däremot vet är att leeds går bättre i år än förra säsongen och Cagliari av någon konstig anledning går sämre, kollade på text tv för skoj skull de har fem poäng upp till laget ovanför strecket, säger inte att det kommer gå bättre eller sämre utan cellino men kanske det borde ge en eftertanke, minns när bates försvann då skulle allt bli så himla bra när gfh skulle ta över, en sak vet jag och det är att inte en enda här inne vet vad som kommer hända den dag cellino går
2015-04-04 00:08
@Duke:

Så går mina tankar åxå....
2015-04-04 00:06
@¤Thom Mattsson¤:

Varför ville han inte göra Cagliari framgångsrik ? Han kommer ju där ifrån o var där några år.
Spelar väl ingen roll om klubben är " stor " eller inte....
Är väl egentligen större att få framgång med en mindre klubb
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-04 00:03
terry cooper// Och det har han inte gjort eller?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-04-03 23:59
terry Cooper 23:49 och vad vill du säga? att allt han gjort är fel? skulle lätt kunna skriva en lista på 10 mindre bra saker han gjort eller 10 bra saker han gjort, men bemödar mig inte, då jag tycker ni verkar ha det trevligt här ändå ikväll
2015-04-03 23:49
@Rob.:

Rob //
Du kan väl höra med sportcarl. Enligt honom har Cellino gjort massor av bra saker.
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 23:20
Thom // Tror vi har kommit dit att både du och jag vet vad den andre ska svara innan vi ens fått läsa det. Olika åsiker bara. Sånt är livet. När jag plussar ihopa listan jag skrev så blir det till slut för mycket. Allt där i är definitivt inte svart eller vit och jag kan inte säga att dina argument är helt off base men hursom är gränsen för mej nådd. Nu blir det lite som tjejen som hela tiden får stryk av sin pojkvän men hela tiden vänder tillbaka till honom och säger att det är inte hans fel. Mitt förtroende till Cellino är slut. Det sista du skriver : "Något vi har sluppit har varit snack om uteblivna löner, spelarförsäljningar, kräftgång i ligan, värdelösa föredettingar i laget, ålderstiget lag, värdelöst spel, inga framtidsutsikter osv osv osv." Absolut på Cellinos pluskonto. Har aldrig någonsin sagt nåt annat heller. Även om uteblivna löner ska inte ens behöva diskuteras som punkt men tyvärr blir det en pluspoäng tack vara tidigare idioter till ägare. Men den listan räcker inte. Jag vill bli av med merparten på minussidan för dom punkterna tar för mycket kraft från plussidan. Kraft som jag är overtygad om behövs för att nå dit vi vill och då menar jag inte bara gå upp i PL. Det sjuka är att skulle Cellino ta sig ur sina knipor och bombsatsa nästa säsong så är man ju så jäkla lättköpt så man kommer sitta här och ha "glömt" allt man sagt :)
Leeds United Duke
2015-04-03 22:44
Thom// Är knappast en långsiktig plan att ha Cellino kvar som byter tränare hela tiden. Att han betalar löner till spelarna är inget plus det är en självklarhet. Största orsaken till att laget spelar bra är Readfearn, Taylor, Byram, Cook och Mowatt. Inte Cellino.
2015-04-03 22:40
Sen kan man ju undra lite hur Neil Redfearn blev Gud Almighty också. Jag diggar mannen hårt och han har hjälpt till att få fram ett par riktigt bra ungdomar och han har också nått resultat på kort tid. Han är Leeds supporter och vilö föra oss tillbaka till finrummet och jag står bakom honom men snälla, han kan också ha fel. Han har ingen tidigare erfarenhet att träna en klubb som Leeds United, han har aldrig sökt efter spelare eller värvat spelare som ska hjälpa en klubb av Leeds storlek framåt. Vem tror att det var Redfearn som shortlistade Bamba? Jag är tämligen säker på, att om Redfearn är kvar så kommer mycket av besluten rörande nyförvärv gå genom folk högre upp och det är jag nästan tacksam för. Redfearn ÄR en coach, han är ingen manager - det är lite därför han är där han är.
2015-04-03 22:32
lufc4ever//

Jag har aldrig påstått att den personen är Gud fader himself. Jag skrev bara, precis som du gör, att han har en del poänger i det han säger.

Sen angående dina punkter;

-BMD sparkad 2 ggr
Ja, vi vet alla detta nu. Jag var, om du minns, en av de som verkligen stod bakom BMD och stöttade honom nästan varmast här inne men jag är inte den som gråter över det nu. Konstigt?

-Hockaday/Darko
Ja, vi vet detta också. Börjar bli lite uttjatat nu. Cellino har själv sagt och erkänt sina misstag här. Han har hela tiden pratat gott om Redfearn och Redfearn har hela tiden talat gott om Cellino. Han anställde Redfearn till slut så vi BORDE vara nöjda nu? Men inte...

-Köp av klubben utan DD
Ja, tacka honom istället för det. Fattar inte vad som är dåligt med det? Hade det inte varit för Cellino så hade vi haft GFH nu och vilka spelare hade vi haft då och vart i ligan hade vi legat? Jag tippar ungefär där Blackpool är nu så TACK Cellino för visat mod och vilja att ha över oss.

-Child ut efter 3 månader
Har ingen fakta på varför och det har nog inte du heller?

-Rättegångar om diverse saker
Italien är korrupt, enough said. Antingen är Cellino mest korrupt och klarar sig undan fängelse osv eller är den italienska rättsväsendet det. Den som lever får se.

-Fram och tillbaka vad han tycker om GFH
Ja, man ska nog inte bita av armen på sin kollega. Det visade sig ju att de ville behålla sina 25 % och då får man väl försöka skapa ett samarbete så gott det går. Inget konstigt med detta.

-Elland Road återigen alltså.
Han sa ju att det var en prioritering men det visade sig svårare än det var sagt. Det är fortfarande en ambition han har att köpa tillbaka arenan men av någon anledning så har vi haft problem med det i 10 års tid nu. Det ligger nog inte bara en hund begraven i den ägarfrågan utan snarare ett par tusen kennel klubbar.

-Thompson avstängd
Saknar även här fakta om varför. Vi vet alla att han inte underpresterat men om det nu är så att Cellino och övriga ledningen i Leeds United anser att man ska gå en annan väg än den med Thompson så ser de väl något som inte vi gör? Detta kan vara fel, och jag håller med att jag just nu tycker detta är väldigt märkligt men innan jag skriker att Cellino är dum i huvudet när det gäller behandlingen av Thompson så vill jag veta lite mer om vad som skett. Just nu vet vi ingenting i stort sett.

-Behandlingen av Ante ur mänsklig synvinkel
Men ur ekonomisk, framtidsmässig, fotbollsmässig, rent av sunda förnuftet så är det enligt mig ett klokt beslut. Till och med Antenucci måste väl nästan själv förstå det. Varför ska vi punga ut med massa pengar helt helt helt i onödan? Tror ni att Antenucci valt att spela om han blivit uttagen om han inte hade velat vara kvar i Leeds? Säg att om han blir uttagen i den sista matchen vilket gör att hans kontrakt förlängs med 1 år (säg att hans kontrakt skulle gå ut efter säsongen) men han har redan snackat med lite klubbar som han vill gå till och så blir han uttagen. Är det någon här som tror att han inte hade tänkt på sig själv i det fallet och vägrat spela för att senare få en fet sign-on bonus i någon annan klubb? Spelare är och får vara giriga men helt plötsligt så är det för jävligt när en klubb inte får tänka lite på ekonomin, något vi inte har kunnat skryta om direkt.

-Umbers
Om Umbers varit i säng med Bates så är Umbers avskydd även hos mig. Att han är i klubben gör mig misstänksam precis som alla andra vilket gör i alla fall mig nervös att Bates fortfarande har ett eller två fingrar med i vad som sker i Leeds.

Stabilitet och långsiktighet kan väl lika gärna betyda att man vill att ägaren vi har ska få vara kvar? Hur kan det inte vara det? Han har ju börjat på någonting här. Så för mig kan det vara långsiktighet och stabilitet om Cellino får komma tillbaka till Leeds men visst har det varit en del strul under säsongen. Något vi har sluppit har varit snack om uteblivna löner, spelarförsäljningar, kräftgång i ligan, värdelösa föredettingar i laget, ålderstiget lag, värdelöst spel, inga framtidsutsikter osv osv osv. Eller det håller du kanske inte med om heller?
Leeds United Rob.
2015-04-03 22:21
Om Redders är defensiv så vet jag inte vad de två föregående clownerna Cockaday och Milanic var... På den tiden vi brukade mäkta med ett skott på mål per match och ändå släppa in ett gäng kassar bakåt.
Leeds United Rob.
2015-04-03 22:16
Redders är ju enligt Cellino en "footballing man" som endast har hand om fotbollsdelen, dvs laget och träningar. Ändå är det han som måste förklara för pressen och media utåt what the fuck is going on, vad gör ynkrigarna Salerno och Umbers?
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 22:07
@¤Thom Mattsson¤:

Ok....

Visst har han en del poänger i det han skriver men samtidigt gör han inte mer än vad vi gör. Spekulerar.

Alla arga själar klagar inte över att Ante inte ska få chansen till sitt kontrakt. Utan sättet det har blivit behandlat på.

Vi måste lita på vad Cellino har en plan. Grymt svårt att se vad det är för plan just nu och att då blint lita på det....nja.

Redders är defensiv ? Ja tack och lov för det. Vi var nere i träsket och behövde poäng. Hellre spela skit och ta poäng än att spela tiki taka och fortsätta som i höstas. Redders är nog inte dummare att han vet vad som behövs för promotion. Han har ju själv önskat winger flera gånger.

Kör klubben som en business. Inga problem med det men farligt om man behandlar alla anställda som saker och inte människor. Det når man inte toppen med om man inte kan köpa sig hela vägen som Abramovich eller Mansour.
Leeds United Rob.
2015-04-03 22:03
Cellino kanske bara är pissed över att Redders väljer laget på egen hand och så öppet pratar om att han vill fortsätta? Så vill han visa vem som bestämmer. Ja vad vet jag, allt är en enda stor dimma som vanligt kring leeds united.
Leeds United Rob.
2015-04-03 22:01
Han kanske vill bli av med Redders den enkla vägen, dvs mer eller mindre få honom att känna sig tvingad till att avgå då han inte har något att säga till om. Varför vet jag dock inte. Men nu har det ju gått så bra för Readfearn att Cellino rimligtvis inte borde ha något annat val än å anställa honom? Fansen och Redders själv vill ju se en fortsättning å har flera gånger påpekat det i media. Skulle han dessutom självmant avgå så slipper vi ju pröjsa av ännu en tränare.

Vad jag förstått så är Salernos roll sk non executive, dvs han själv kan inte ta några beslut å verkställa dessa. Så vem bestämmer? Cellino ändå eller ynkrigen och Bates bekantingen Umbers?
2015-04-03 21:47
lufc4ever// Håller inte med i det han stod för politiskt.
2015-04-03 21:46
lufc4ever// Han skrev och kommentera en del på YEP's artiklar. Finns att läsa där under artikeln om Redders, en av de senaste.
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 21:44
Låt inte Afzelius få veta hur du ser på att chefen bestämmer och därmed basta ! ;)

En Leedsare.....är det en blogg eller twitter ? Kan jag läsa det nån annanstans ?
2015-04-03 21:41
lufc4ever// Ska kommentera dina punkter när filmen om Afzelius är klar på SVT. För övrigt en stor idol inom musiken för mig!
2015-04-03 21:39
lufc4ever// En engelsman från Leeds som försökte se det lite nyanserat. Bara en som oss liksom..
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 21:38
Thom // Var kommer den texten ifrån ?
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 21:29
Thom // Det finns bara en som kan förklara hur Cellino tänker och det är han själv. Sen om någon kommer fatta är en annan sak.

- BMD sparkad 2 gånger.
- Hockaday say no more.
- Darko in och ut som en oljad blixt.
- Köp av klubben utan ordentlig DD.
- Childs ut efter 3 månader.
- Redders 10 poäng av 12 bort för att sen komma tillbaka.
- Avstängd för skattebrott.
- 2 liknade mål som är på insegling. Förmodligen mer avstängning.
- 1 mål för inblandning i förskingring kring arena bygget hemma på Sardinien. Kan bli fängelse.
- Fram och tillbaka med vad han tycker om GFH.
- Köp av ER första veckan.
- Thompson avstängd för att han underpresterat under en period då vi nästan är hetast i ligan och tar oss från träsk till säkerhet.
- Behandlingen av Ante ur mänsklig synvinkel.
- Hoppar i säng med Umbers som varit i säng med Bates.

Inte i rätt ordning och jag har säkert glömt nåt. Och allt detta är på bara ,vad är det 1,5 år ? Han är högsta hönset och även om han mot för modan inte skulle ha tagit vissa beslut själva i listan så är han dock den som bär yttersta ansvaret.
Stabilitet och långsiktighet är nåt du själv brukar förorda om jag inte misstar mej ?
Tror du verkligen det är någonsin möjligt om man går efter denna lista ?
Vågar inte tänka på hur en sån lista ser ut om Cagliari fansen skriver den.

Jag sa för några dagar sedan att jag ser gärna Cellino få en rejäl chans. De senaste som nu hänt har fått glaset att rinna över för min del. Vi kommer aldrig få stabilitet med denna galning.
Leeds United Duke
2015-04-03 21:03
Thom// Det är det som är mest frustrerande. Finns ingen förklaring till detta kaos. Så fort det flyter på så kommer något nytt. Cellino är alltför nyckfull i mitt tycke. Inget tålamod och förhastade beslut. Tvivlar inte på att han vill väl och vill upp till PL men människan saknar struktur och långsiktigt tänkande. Enda rimliga förklaringen är väl att han vill ha inflytande i spelsystem och vill att hans invärvade spelare ska få speltid. Sen vår assisterande tränare kom in har vi ju spelat med mestadels britter. Att skriva ett så korkat kontrakt med Antenucci har jag ingen förklaring till
2015-04-03 21:01
Några intressanta poänger i denna texten. "It is disappointing that the communication from LUFC is so poor regarding this issue. It does nothing to instil confidence for all those involved and undermines the goodwill that has been built up over recent months. However, the hard questions that need to be asked; Is Antenucci a player that deserves a contract for another 12 months or other there better alternatives? Will he score 20 goals per season for the next two seasons. Is Redfearn a player that deserves a contract for another 12 months or other there better alternatives? Bear in mind that Redfearn has not produced an attacking team this year. He is a defensive manager and LUFC need to be scoring goals next season to get promoted. If the answers are no then it is a good decision. If the decision is yes, then the LUFC has taken a backward step. I would like to think that Cellino is working to a plan, and while that may not be a popular, we don't know what is happening in the backroom. We have to trust his judgement because Cellino has stabilised LUFC thus far and hopefully it will kick on next year. Cellino is a professional football club owner who has many years of experience. He is not some rich guy who has bought a football club as a toy to play with and knows nothing about football clubs. Cellino runs it as a business and, as with any business, staff come and go for various reasons. I suspect he can see the short comings off Antenucci as a striker and Redfearn's coaching team, which is not attacking, and is taking steps to prevent them being locked in."
2015-04-03 20:22
Kan inte någon dra ett par exempel på vad man tjänar på att skapa kaos som ägare? Folk säger att Cellino är en idiot som gör som han gör och det kommer leda till att våra unga spelare försvinner osv. Men varför gör han så då och med andra ord förlorar pengar och misslyckas med att ta oss till Premier League genom sina "dumma beslut". Vad är hans motiv? Varför vill han inte tjäna pengar och göra oss framgångsrika? Kan någon förklara det för mig?
Leeds United Simo LUFC
2015-04-03 20:19
En vecka kvar om man är åter i Leeds! Ska bli riktigt kul och få träffa andra LUSSare, några pints, 90 min av Elland Road atmosfär och ytterligare några pints! Ses om vecka alla glada!
Annons: