/england/leeds/forum/1094.aspx/england/leeds/forum/1094.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Emil.R
2014-12-30 14:55
så du menar stonefree att man är inte hängiven supporter om man inte är här inne och skriver? sen håller jag med dig att det inte är samma tryck överlag inom luss längre men är det inte lite för att det har spelat ut sig själv? varför ska man vara med i luss egentligen? man får vara med och tippa i lusstipset visst men om man inte vill detta vad får man då? vara inne på ett forum där alla kan vara inne medlem eller ej? följa med på lussresavilket också alla kan göra bara man får boka det själv? detta och att det inte går så bra för laget gör det ju inte lättare att få medlemmar....
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2014-12-30 13:52
@¤Thom Mattsson¤:
Är det inte så att när det år dåligt, det är då man verkligen ska stå upp för sitt lag, När allt flyter på är det ju bara till att glida med, har jag för mig, har glömt hur det var. Men det märks ju tydligt här inne med. Vi har tappat 40 medlemmar sedan förra året, det är bara 23 stycken som anmält sig till resan i April. Jag tycker det är synd, det finns folk som lägger ner sin själ i detta, men det är nog inte bara hos oss det är så. Det är nog enbart lag som Hammerby och Newcastle som alltid har sina trogna fans i alla lägen. Tror vi måste ner och vända under strecket innan det händer något, eller vi kanske lika gärna kan vara kvar där, för ingen vet vad som händer med skiten runt ägarskapet av Leeds, det kanske sluter med att vi blir degraderat eller får poängavdrag som gör att vi ändå åker ut. Man ska inte överklaga FL`s beslut utan att tro det kommer något surt efteråt.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-12-30 13:13
Leeds styrka:
Att vi fortfarande existerar.

Leeds svaghet:
Att ingen egentligen bryr sig om det längre.
Leeds United stonefree
2014-12-30 12:19
Leeds's Style

Attacking down the right
Take long shots
Short passes
Playing in their own half
Play the offside trap
Consistent first eleven
Aggressive

- Leeds's Weaknesses

Avoiding offside
Avoiding fouling in dangerous areas
Defending against through ball attacks
Defending against skillful players
Protecting the lead
Defending set pieces
Aerial duels

Leeds's Strengths

Counter attacks
Creating long shot opportunities
Creating chances using through balls
Stealing the ball from the opposition
Leeds United Rodell
2014-12-30 10:54
Tycker definitivt att vi har anfallare för att kunna spela ett 433 eller 451, krävs ingen specifik anfalls typ för att kunna spela det finns många lag runt om i europa som spelar det spelsystemet och har väldigt olika anfallare, Sharp är en boxspelare i mina ögon och skulle funka fint som spetts Antenucci skulle utan problem kunna lira till höger eller vänster om Sharp samma med Doukara. Montenegro har jag sett för lite utav. Sharp är en spelare som står på rätt plats och sätter bollar. Han ska inte behöva agera så mycket i försvarspelet som han va tvungen senaste tv sända matchen.

Eftersom det verkar väldigt tydligt att yttrar är inget som Leeds ska ha så är detta enda ideerna man kan ha att spela med 3 för en smal diamant har ju påvisligen bevisats att det inte fungerar i längden då vi blir totalt överkörda på kanterna. Warnock och Byram tycker nog inte att det är så kul att det alltid är 2 att försvara sig emot... Kommer ett lag gång på gång förbi mittfältet så har baklinjen det svårt, vet jag själv som spelar back på fritiden. Låter dom komma rättvända hjälper inte till med understöd man ska försvara med hela laget och jag tror att det är där vi har det största problemet. redfearn sa ju efter wigan att han hade varit orolig om leeds inte skapat något men nu gjorde dom det så då får dom ta med sig det... Bästa är väl att bygga ett lag bakifrån och hoppas dom individuella misstagen som t.ex Coopers självmål som är bara galet försvinner mer o mer
Leeds United Kristoffer
2014-12-30 10:22
Brighton vann mot Fulham igår så vi är nu bara 1 poäng från nedflyttningsplats.
Leeds United Danne K
2014-12-30 09:07
Är Sloth i frysboxen?
Leeds United stonefree
2014-12-30 09:01
@Wikis Corner:

Synd man inte är i Göteborg ikväll!
Leeds United Wikis Corner
2014-12-30 08:47
Tjo!

Jag, Ahlis och ev Lagge dyker upp på Franke`s bar ikväll vid 20.30 för att se matchen. Häng gärna på den som är intresserad!!!
Leeds United BullenKarlsson
2014-12-30 04:20
Tydligt att diamanten inte funkar, både i matchen mot Birmingham och Blackburn så blev vi ju sönderbombade med inlägg. Oftast på Byrams kant. Inte för att skylla allt på honom, men vi har ju inget understöd. Bara att inse att Italienaren har värvat otroligt fel. Men individuellt har vi ju ett ganska skickligt lag. West Ham lyckas med det, men de har två fantastiska defensiva mittfältare, vi har väl ingen renodlad. Vi har Bianchi och Austin som bollvinnare och ingen är superbra på det defensiva men föredrar Austin. Vi har Cook, Mowatt, Adryan, Sloth som är samma spelartyper. Vi har ingen anfallare som passar i 4-3-3 eller 4-5-1 system. Doukara möjligen. Montenegro, Ante och Sharp är samma spelartyper. Vi vinner inga luftdueller eller närkamper. Motståndarna bara lyfter långt, vinner andrabollar och pumpar inlägg. Måste ha in två yttrar som gör att motståndarnas ytterbackar inte vågar trycka upp samt understödjer våra, eller värva en gigant på det defensiva mittfältet som vinner boll. Sen håller jag inte med om att vi inte har spelare som kan följa med till PL. Du kan värva 11 PL-spelare men det måste vara 11 som kompletterar varandra och bildad ett lag. Skulle påstå att Cook är den största talang jag sett i Leeds på länge. Byram kommer garanterat spela i PL.
Leeds United footboll
2014-12-30 01:36
Sverige-Ryssland 3-2
Mitt off topic-.......
Leeds United stonefree
2014-12-29 22:49
@Duke:
Silvestri är ung och har möjligheter att gå långt, men efter några matcher i början där han var outstanding, tycker jag nog att han just nu är en ganska ordinär målvakt. faktum är att vi släpper in nästan vartannat skott som skjuts innanför målramen just nu, har varit så ett bra tag nu, det är ju självklart inte bara hans fel, men han måste ju dirigera sitt försvar bättre i matcherna. Faktum är att Scott Carson gammal Leeds målvakt nu i Wigan, överglänste Silvestre senast. Mowatt kanske Byram och Cook aldrig någonsin att något PL skulle satsa på dessa två. Då ska det hända något mycket positivt i deras utveckling. Byram är nog en av de mest ojämna spelarna i Leeds.
Leeds United lufc4ever
2014-12-29 22:30
@Kristoffer:

Ärligt talat så har det gått sämre sedan han lånades ut. Jag säger inte att han är nån lösning på plan men jag får en känsla av att han är en sån som man vill ha i och omkring trupp och omklädningsrum. Kan tänka mej att han är väldigt omtyckt av alla.
Hartey
2014-12-29 19:57
@stonefree:

Får Leeds en del av den summan då??
Hartey
2014-12-29 19:56
@stonefree:

En av dom mest hånade Leedsspelarna genom tiderna är vänsterbacken Crainey som efter Leeds spelade Premier League för Blackpool.

Bellusci har spelat Serie A och han skulle platsa ett lägre placerat PL-lag

Annars det man hörde efter senaste matchen i LUTV var "Back to basic" det är väl det du menar Stonefree...
Leeds United Kristoffer
2014-12-29 19:53
Verkar som att Noel Hunt kommer att få återvända till Leeds efter Ipswich-match i morgon.
Hartey
2014-12-29 19:53
Är det bara jag som tycker att stämningen på läktarna är bättre i Championship än i Premier League. Har i år sett matcher på Anfield,Stoke, Newcastle och Old Trafford där det stora delar varit totalt tyst.

Annars väldigt tråkigt att höra om Leslie Silver, en chairman man kunde ha stor respekt för jämfört med dagens riskkapitalister som man skäms över.
Leeds United Kristoffer
2014-12-29 19:41
Leslie Silver har avlidit. Han var Leeds ordförande från 1983 till 1996 då vi bland annat blev uppflyttade till första divisionen 1990 och sedan vann den 1992.
Leeds United Leeds så klart!
2014-12-29 19:00
...men tack ändå för alla snabba svar.
Ett livfullt forum. Trycker alla i sig julmat fortfarande? :)
2014-12-29 18:56
Scheisse...

Matchen är visst i morgon.
Det blir att krypa under täcket igen.
2014-12-29 18:54
Spelar inte Leeds i kväll?
Viasat var det någn som sa skulle sända matchen, men någon sådan match hittar jag inte i Viasats tablå
Leeds United Duke
2014-12-29 18:21
Stonefree// Jag tror nog Silvestri, Byram, Mowatt och Cook kommer att spela PL fotboll.
Leeds United stonefree
2014-12-29 18:03
Jag är stor förespråkare av en helt vanlig 4-4-2 uppställning. I Championship spelas det Engelsk fotboll, kanske inte den fotbollen som många av oss växte upp med på 70 talet. Men det är ändå här man kan känna den Engelska atmosfären, i PL spelas det Europeisk fotboll, det finns nog fler utlänningar i PL än det finns Britter, så man hittar de riktiga kämparna här nere i våran liga, det är också därför (Tror jag) att det inte går så bra för Leeds, vi har allt för många utlänningar i laget, många av dom trodde nog att, hur svårt kan det var att spela i Engelska 2 ligan, för sedan att vakna upp och upptäcka att de spelar i världens bästa 2 liga. De bästa lagen här skulle inte skämma ut sig i någon 1:e liga ute i Europa. Visst kanske runt 14-18 plats i både Tyska, Italienska och Spanska första ligan.
Vad vi behöver just nu är några riktigt tuffa britter, gärna några dirty Scotscmän, som inte viker sig för någon och kämpar till slutsignalen i varje match. Det värsta är att vi nog behöver minst 5-6 stycken om det här ska gå vägen.
Vad fan gör det ,in med dom och reda ut den här skiten vi har hamnat i, vi har ändå inte en enda spelare som kan hänga mer upp till PL, kommer vi någon gång dit, så är det inte med någon i den här truppen.
Kanske , kanske några av de unga spelare som inte har fått speltid än har en framtid där, men det blir nog högst troligt hos någon annan klubb!
Leeds United Kristoffer
2014-12-29 17:02
Redfearn borde vid det här laget borde inse att diamanten inte är något att ha. Tittar man dock på Redfearns meriter när det gäller A-lag så är de ju faktiskt nästan i nivå med Hockaday.
Leeds United lufc4ever
2014-12-29 14:32
4-2-3-1
Leeds United Rodell
2014-12-29 13:36
@Kristoffer:

Precis, Sharp fick ju spela till vänster senast när det va tvsänt... uttnyttjar honom helt fel. Och Montenegro har väl satt lite pyttsar i reserverna/ungdomslaget.
Jag tror faktiskt inte vi kommer mycket längre än såhär med denna formationen men jag är ju inte heller en betald tränare så vad vet ja :) tror iaf ett ordentligt 433 skulle fungera bätte alá barca modell vi har iaf spelare till det defensiv mitt som sjunker ner mellan mittbackarna som har en försvarsroll just nu är det cook och mowatt som styr allt tycker ja dom springer sig yra över hela planen och kämpar. Hoppas iaf på att få se lite förändring formation eller spelare eller vad som tydligen fungerar ju inte det vi gör nu
Leeds United Kristoffer
2014-12-29 13:24
Ja, att inte Montenegro får chansen är konstigt. De få gånger som vi har spelat 4-3-3 den här säsongen har ju Sharp eller Morison fått spela på en kant, vilket de inte passar att göra.
Leeds United Rodell
2014-12-29 12:59
Jag skulle vilja se lite Montenegro, Del Fabro och Benedicic spela lite boll skulle säktert kunna ha en 433 upställning med montenegro - sharp/antenucci - Adryan sen Benedicic bakom dom och sen två tyngre slitvargar på mitten... Tror vi har en spännande trupp som vi kan spela utan att köra smal diamant med bara centrala spelare.. Vill se mer av det vi har i truppen med tanke på att vi just nu står och stampar... så kan inte lite förändring förstöra så mycket mer.. Får sharp spela som spetts så kommer han göra mycket mål tror ja både doukara och antenucci kan agera som yttrar i ett 433, och bianchi är det dags att peta tycker ja ser väldigt nonchalant ut och hjälper knappt byram i defensiven, gillar inte austins passningsfot men han kämpar o ger allt iaf! Tror också vi kan behöva tighta till truppen lite men vi har nog mest lovande ungdomar i hela championship i år och det är ju något positivt i denna skit när vi ligger 4p från att åka ur :P
Leeds United MR Clarke Nr8
2014-12-29 11:18
Varför tittar dom inte efter försvarsspelare,först o främst en med ledaregenskaper (mittback) även någon ytterback för vi släpper så enkla baklängesmål,täpper vi till i försvarsspelet så börjar marschen uppåt är jag säker på.
MOT vi får ALDRIG ge upp.
Liverpool jeze
2014-12-29 10:36
@stonefree:

Sammanlagt pris med Vlaar dessutom på grund av utgående kontrakt. Dock väldigt tveksam till om det stämmer med tanke på Daily Star som källa.
Annons: