/england/leeds/forum/1090.aspx/england/leeds/forum/1090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United stonefree
2015-04-17 21:56
Om de strejker vet jag inte. Men Silvestre skadade sig duktigt i tirsdags. vart faktisjt förvånad att han inte byte. Tror ni som har Twitter kan hitta en bild där han visar upp sin skada.
Leeds United Tobbe O
2015-04-17 21:48
Ynkligt, patetiskt, ryggradslöst! Silvestri har visserligen varit bra men resten kan packa ihop och dra tillbaks till Italien. Vill inte se dem i Leedströja igen, sparka det värdelösa packet!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Tobbe O
2015-04-17 21:48
Ynkligt, patetiskt, ryggradslöst! Silvestri har visserligen varit bra men resten kan packa ihop och dra tillbaks till Italien. Vill inte se dem i Leedströja igen, sparka det värdelösa packet!!!
Leeds United Åby.Krona
2015-04-17 20:36
@Duke:
Sivestro skadad enligt ögonvintne 1- de övriga åk hem
Leeds United lufc4ever
2015-04-17 20:22
@terry cooper:

Bah ! Uppenbarligen har du aldrig sett mej på topp och jag lovar bara snygga mål. Inga fjantiga Dahlin mål här inte. Rats eller Belanov VM 86 säger jag bara.....

:))
Leeds United Duke
2015-04-17 19:55
Cellinos luftslott faller samman nu strejkar "hans" spelare. Taylor i målet imorgon.
Leeds United terry cooper
2015-04-17 17:25
@lufc4ever:

För defensivt lag. 0-0 Som bäst :)
Leeds United BullenKarlsson
2015-04-17 14:17
För de som har Viasat via parabol och saknar sportpaketet så finns det riktigt sjyssta erbjudanden just nu. Om nån är sugen kan ni pm:a.
Leeds United lufc4ever
2015-04-17 13:55
Silvestri
Byram Bamba Hummels Taylor
Cook Mowatt
Bale Milner Tadic
Jag

Slutspekulerat ! ;)
2015-04-17 12:43
Först o främst så behöver vi en strategi när det gäller vilka spelare vi ska värva.
Tycker det har saknats strategi.
Leeds United sportcarl
2015-04-17 11:05
köra med target är döfött är i princip bara vi som gör det i CCC, kan köpa det denna säsongen om det är för att köra in de unga, får vi starkare mittfält nästa år så blir ju oftast försvaret bättre med då de slipper ha motståndarna prkerade där, även anfallspelet och gjorda mål blir ju mer, behåll nyckelspelarna och förstärka truppen med 5-6 miljoner pund för skall räcka för minst PO, nästan varje säsong tidigare på 2000-talet har ju varit att vi sålt för mer än vi tagit in, inte så konstigt t vi då hamnat i ingenmansland,
Leeds United Kristoffer
2015-04-17 10:33
@Mikael.F:

Han säger ju också att mittfältet är för ungt för att spela 4-4-2 just nu. Han har ju sagt flera gånger att han vill ha in en erfaren spelare på mitten.

Det är ju nästan så att de olika lagdelarna passar för olika formationer. Mittfältet passar för 4-2-3-1, anfallet passar mer för 4-4-2 osv.
Leeds United sportcarl
2015-04-17 08:19
Murphy är jag tveksam till om vi siktar på att gå upp, däremot tar mowatt en plats, Bernard är felpositionerad denna säsongen, är en högerback och inte en vänsterback i första hand
Leeds United Duke
2015-04-17 06:36
Berardi måste vi byta ut, sanslöst dålig.
Leeds United Kristoffer
2015-04-16 22:50
Med 4-4-2 blir det väl den här startelvan nästa säsong: Silvestri Berardi Bamba ???? Taylor Byram Murphy Cook ???? ???? Antenucci Bänk: Taylor, Bellusci, Wootton, Mowatt, Austin, Ny ytter, Sharp
Leeds United Mikael.F
2015-04-16 20:34
"In an ideal world I'd love to play 4-4-2. It's what's the Championship is all about."
Citat från dagen presskonferens med Redders. Kan vara värt att tänka på om man ska spekulera om nyförvärv.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-16 20:13
terry// Haha, ja vad ska jag svara på det? :) Hmm, jag säger så här; ja, med facit i hand så hade vi kanske kunnat sluta högre upp om vi värvat in 4-5 spelare TILL men fortfarande är det spelare som, så fort embargot trädde i kraft inte hade kunmat värvas för några stora summor. Exempelvis i januari är det alltid svårt att hitta riktig kvalité då klubbar oftast vill satsa inför slutspurten och vi kunde alltså inte lägga massa pengar på spelare ändå. Vi fick in Bamba och N'goyi och släppte väl egentligen ingen som fått någon förödande inverkan på lagets förutsättningar att lyckas. Vägen till Premier League behöver inte vara lång. Jag säger fortfarande som jag sagt så många gånger, runt £5-7m är vad som behövs för att vi ska ha en chans till kommande säsong. Att vi behåller Cook, Mowatt, Byram, Phillips, Taylor, Bamba, Silvestri, Murphy och spelare som Cooper, Bellusci, Berardi, Antenucci och Sharp. Där är en bra stomme liksom. Då har jag inte ens räknat med Wootton, Austin, Doukara och flera andra. Stommen FINNS bevisligen där och kan vi bara värva in två jävligt duktiga yttrar med snabbhet och teknik kommer det göra under för detta laget. Vi har FORTFARANDE inte ersatt varken Snodgrass eller Gradel som var livsfarliga när vi kom sjua vår första säsong uppe i Championship. Vi har helt saknat yttrar sedan de lämnade och jag kan inte fatta varför vi under de år som gått inte försökt att scouta fram rätt spelare att ersätta dom? Det ger en annan dimension i spelet med yttrar som kan göra 1-2 gubbae och antingen ta avslut själv eller slå inlägg. En duktig speluppläggare på mitten, alternativt också en hård tuffing samt en anfallare som kan dra in 20 mål och jag tycker det ser hyfsat okey ut. Målvakt Silvestri / Taylor Ytterbackar Byram / Berardi / Wootton Taylor / Berardi Mittbackar Bellusci / Cooper / Bamba / Wootton Innermittfältare Cook / Murphy / Mowatt / Phillips / NY / NY Yttermittfältare NY / NY / Byram / Taylor Anfallare NY / Sharp / Antenucci Detta skulle kunna funka tycker jag.
2015-04-16 18:22
Thom // Cellino kommer att ta oss till PL. Har aldrig tvivlat på det. Behöver inte gilla vägen dit , för det. Frågan är väl - Att varför kommer man på att det behövs 4-5 kvalitetsspelare just nu ? Har inte det varit rätt självklart att det fattas kvalitet ? Typ hela säsongen. Iofs med facit i hand. Hade vi värvat x antal spelare med kvalitet i juni/juli, så kanske inte våra ungdomar fått chanserna som de fått. Å andra sidan så kanske de hade lärt sig mer på träningarna om de haft kvalitetsspelare att träna med. Vad gillar du den helgarderingen :)
2015-04-16 18:00
Antar att det gick upp även för Cellino att om han ska lägga £15m från egen ficka så måste det väl ändå finnas en liten liten säkerhet om att klubben inte går minus hela tiden, vilket det ju visade sig att vi gjorde. Jag tror inte Cellino, i oktober, blev överraskad av att vi helt plötsligt befann oss i ett transfer embargo direkt. Så pass värdelös tror jag inte ens han är terry..
2015-04-16 16:01
Thom

Visst du skulle kasta in skuldochembargo kortet.
Ingen visst att vi hade enorma skulder förra sommaren , för de skulle visst vara fixade. De dök upp , var det i oktober.
MC sade visst att det fanns en transferkista på 15m , så då kunde vi väl inte ha stora skulder ,eller ?
För ingen säger väl att det finns pengar att satsa om man har stora skulder , eller ?

Av de spelarna som du nämner var det väl Silvestri, Berardi, Bellusci som kom under juni/juli .
Visst fick vi köpa spelare i juni/juli.
Har bestämt för mej att vi gjorde det:)
2015-04-16 14:01
terry// Jasså? Men Silvestri, Bamba, Berardi, Cooper/Bellusci är väl mer eller mindre spelare som gått direkt in i startelvan? Sen har ju spelare som Taylor och Cook slagit igenom, Murphy kommit tillbaka från frysboxen osv. Att det inte satsades några enorma summor i juni/juli förra säsongen måste du väl veta vid det här laget eller? Vi gick minus en jävla massa miljoner varje månad innan Cellino kom in och löste det och pågrund av GFH fick vi ett transfer embargo som vi fortfarande befinner oss i. Har vi inte snackat om detta ett par tusen gånger redan? Vad hade du velat att Cellino skulle göra i juni/juli 2014 exakt? Köpt spelare som han inte fick göra för pengar klubben inte har? Du vill i så fall gå tillbaka till tiden med Ridsdale om jag förstår dig rätt?
Leeds United Kristoffer
2015-04-16 13:42
Ännu mer problem.
Leeds United three,14
2015-04-16 12:14
Tack alla Underbara Lussare för ännu en oförglömlig resa. Ses nästa säsong/ Trollhättan
2015-04-16 09:19
Thom //

Ser inte alls negativt på denna satsning. 4-5 kvalitetsspelare som ska gå rätt in i laget.
Det låter som kommer att bli den största satsningen Leeds gjort på år o dag.
Trodde o hoppades iofs att den skulle hänt i juni/juli 2014.
2015-04-15 21:30
terry// Jag har inte ifrågasatt grejen med att värva in 4-5 spelare. Jag har själv läst Redfearn och Cellinos kommentarer kring det. Vad jag inte förstod var vart du fick £25-30m ifrån. Det är för mig en summa som vi aldrig någonsin skulle kunna lägga på spelare i det läget klubben befinner sig i. Jag är ganska säker på att vi inte ens får köpa spelare för dom summorna pga de nya reglerna. Men du får det att låta som något negativt att vi ska värva in 4-5 spelare som ska gå direkt in i startelvan. Det är det jag inte förstår. Hade det varit bättre om Cellino sagt "vi ska värva in 4-5 som är så pass dåliga att de förmodligen inte kommer ta plats i laget", eller "nej vi ska inte värva in någon spelare alls". Då hade det ju blivit ett jäkla liv pågrund av det liksom. Inget kan ju någonsin bli bra när det gäller uttalanden från Cellino, men men.. vi kan väl i alla fall försöka sålla lite i alla oceaner av värdelösa saker som Cellino gjort i denna klubben som många verkar tycka. Sen förstår jag återigen inte detta med våra unga spelare kontra nyförvärv. Varför skulle vi exempelvis värva in två högermittfältare om en av våra bästa spelare spelar på den positionen? Och Byram kan dessutom spela högerback. Så säg att vi faktiskt skulle värva in två högermittfältare som du säger (trots då att det blir lite väl trångt där då vi ju skulle värva in spelare som gick direkt in i startelvan) så kanske vi satsar på Byram som högerback igen? Vi behöver minst två yttrar anser jag i vilket fall som helst för i dagsläget så har vi Byram och Taylor som båda lirat mest ytterbackar i sina seniorkarriärer tror jag. Vi kan inte stå och falla med dom två och det tror jag även att dom förstår. Och INGEN spelare är självskriven. Även om vi skulle värva in 4-5 spelare som ska gå direkt in i laget så är det väl inte säkert att de kommer lira 46 matcher allihopa. Det dyker ju alltid upp spelare som överraskar och floppar liksom, detta är ju något som alla vet - även du tror jag? Om Byram eller någon annan av våra spelare vill lämna för att det är för tuff konkurrens kommer jag vinka hej då. Förmodligen går då tåget till en klubb längre ner i ligasystemen för en spelare som tycker det är jobbigt med konkurrens är ingen spelare jag vill ha i klubben. Tycker ärligt talat diskussionen om att våra unga spelare skulle välja att lämna om vi värvar in 4-5 spelare är ytterst ytterst märklig. Jag tror chansen är större att de väljer att stanna om Leeds visar att man vill satsa.
Leeds United stonefree
2015-04-15 18:58
Ja ha, då är man hemma igen efter 6 fantastiska dagar i Leeds med utroligt fina människor. Några av oss så även U21 mot Coventry 1-1, i en utroligt dålig match, frågan om den höll div. 5 klass här hemma och en rolig rugby match med Hunslet, i ett väder som inte var lämpat till utomhus aktiviteter, vi har spelat Bowling och lyft ett antal bägare, hade Leeds haft lika många poäng som det blev druckit Pints, då hade Leeds legat i topp i Premie League ,minst, som Zwämpa sa. Sedan måste man tacka Helene och Hartey för ett fantastiskt engagemang, utan dessa eldsjälar skulle inte detta vara möjligt. jag lyfter på Leeds kepsen för er två! Det har diskuterats Leeds och framtiden, alla har vi våra åsikter i den saken, men det som är bra, är att vi har gjort det med glimten i ögat hela tiden, men inte att förakta, många hade riktigt bra åsikter. Mina egna är att jag tror nog att vi har nått max utdelning på många av våra spelare, det verkar inte som det finns mer att ge. Vi ligger i ett ingemansland och kan inte åka ut eller kommer speciellt längre upp i serien och ändå så går vi ut och underprestera. Mot Cardiff, var det så bedrövligt över hela linjen och det inkludera fansen, man hörde ta mig fan bilarna åka förbi utanför Elland Road. Nu gjorde ju inte Cardiffs supporter något för att höja stämningen under matchen, då jag räknade dem till 7 personer. Spelarna sprang omkring som yra höns. En kort sammanfattning "katastrof" och Redders sätt att coacha laget kan verkligen ifrågasättas, i mina ögon är han en tränare, ingen strateg som kan läsa av matcherna och ändra under vägs, har han lagt upp en plan, så håller han fast vid den hur det än ser ut där ute på plan. Alltså vi behöver en riktig Coach. Mot Norwich gör vi en riktig bra första halvlek, inget skönspel precis, men det fanns en del kämpa glöd i många av spelarna. Men vi skapar ju inte ett skit framåt, varje gång Sharp fick bollen var han tvungen att vända hemåt, då han var hels ensam på topp, farligste chansen vi hade var i nick från en Norwich spelare som landade precis över ribban. Andra halvlek blev precis som mot Cardiff en katastrof, vi var inte ens 3 på bollarna, Norwich var helt överlägsna oss, tyvärr, det finns 3-4 spelare i deras lag som håller så mycket högre klass än någon i Leeds, det är kalla fakta, så om vi ska börja prata om PL, då behöver vi verkligen förstärka. Enda spelaren som höll hög klass utan att briljera var Silvestri. Visst kan några av våra ungdomar bli riktigt bra om de får spela med spelare som håller högre klass, just nu finns inte sånt i Leeds, tyvärr. Så risken är stor att många försvinner till sommaren och då får vi börja om igen från scratch, det är just där de största problemen ligger, vi får aldrig ihop en stomme som vi kan bygga vidare på. Om man tar Leeds trupp i dag och jämför den med sista gången vi möte Cardiff hemma 2013, då är det 2 spelare kvar i truppen Byram och Austin, har räknat bort White och hur långt har vi kommit? inte uppåt i tabellen iallafall. Nu är ju inte serien slut men det ser inte ut till att bli någon bättre placering än förra säsongen. Då hamnade vi på en 15.e plats med 57 poäng och 59-67 i målskillnad. Just nu ligger på en 15,e plats med 52 poäng och 47-58 i målskillnad och jag tror inte vi kommer upp i mer än max 56 poäng. ska vi vara med där uppe måste vi ha minst 25-30 poäng mer och om inte fördubbla målskörden, men uppåt 35 mål mer än vi gör nu måste vi göra, ända positiva trenden är att vi släpper kanske in lite mindre mål i år, men vi måste minska även den delen med minst 15-20 mål. Det blir även tuffa tider i framtiden att vara Leeds supporter, men det är väl så det ska vara tydligen, vi mår bäst när vi mår dåligt! Allt som händer utanför gräsplan i Leeds har jag varken ork eller tillräckligt på fötterna till att veta vad som försiggår, det skrevs rätt mycket i tidningarna. Men jag överlåter detta åt andra, men det ser väl inte så ljust ut där heller precis. Jag stänger butiken för den här säsongen, det blev till 7 matcher. 3 vinster 1 oavgjort och 3 förluster, så är det, vi tar nya tag till hösten och så fort spelprogrammet till nästa säsong kommer, då är det till att boka in hemma premieren, hoppas vi blir lite mer folk än i år då, vi var endast 6 stycken. Wallamot till er allihopa och väl möt till nästa säsong
2015-04-15 17:42

Tjena Thom.
Hoppas att du har det bra , där borta.
Tack för ditt svar. Det var ju bara ett inlägg.
Jag bygger mitt resonemang på det jag har läst här o i YEP.
Först så i fårgasatte jag det Redders sa i YEP men om MC är inne på samma sak , så kanske det inträffar.

Namn: Leeds så klart!
Sänt: 2015-04-13 14:45
terry cooper skrev följande:
Läste i YEP att Redfearn vill ha 4-5 nya som går in i startelvan.
Det är väl samma sak som om att begära om avsked.

Det tror jag knappast då även Il Duce sagt att vi behöver fyra-fem nyförvärv.

Och i YEP uttrycket sig Redders så här efter Cardiff matchen.
Under rubriken "We need more quality "

“Someone was saying we need four or five players,” Redfearn said. “I think we need four or five players for the first XI, to compete and make us better.

Klara du dej på de källorna ?
För om MC sagt att det ska bli så , så kommer det väl att hända :)

De 25-30 m jag skrev om är rena spekulationer.Visst. Räknade snabbt med 5 man som är hälften så bra som McCormack. 5x5,5 =27,5 :)
Jag skrev lite senare på kvällen " Som kan kosta i stort sett vad som helst. Vi kan komma billigt undan o det kan bli dyrt. "
Vill Redders hand plocka spekare som han tycker passar in , så vet man väl inte hur notan slutar.
Och får han det får MC ? Det är ju han som bestämmer. Vilka pengar finns att tillgå ?
Sedan är det ju svårt att veta om de nya lyckas o om inte så blir det väl dyrare. För då måste det väl till yttligare nya.
Och än så länge har vi bara pratat om start spelare.
Och det behövs fler ledare mm.
Tur att vi fått ordning på ekonomin.

Hoppas verkligen att vi får behålla våra ungdomar o att de stannar o fights för en plats i laget.
Spekulationer igen visst men det är väl vad vi sysslar med till största delen här.
Tycker ändå att det kan uppstå problem.
Säg att det kommer in två kvalitetsspelare på högersidan.
Svårt att vet men hur tar Byram det i så fall ? Verkar ju vara en del klubbar som är o rycker i han.
Stannar han o kämpar eller drar han ? Drar han så får vi fixa en ersättare o cirkusen är igång.
Hoppas att vi kan få in bra kvalitetsspelare o inte för många av de som spelat det sista drar.
Så det kan bli lite stabilitet
2015-04-15 13:10
terry cooper//

Sorry for sent svar.

Forst och framst; hur tanker du att vi kan och ska varva spelare for 25-30 miljoner pund bara for att de "ska ga direkt in i startelvan". Vilken fakta tar du det pa? Hur manga klubbar i denna ligan har varvat for 25-30 miljoner pund? Kan tanka mig att Fulham varvat for en del denna sasong men inte ens dom kommer upp i de siffrorna och inte heller har de lyckats.

Sen skulle du ju kunna kika lite pa de spelare vi har idag. Hur mycket har Silvestri kostat? Hur mycket har Bamba och Cooper kostat? Herregud, vi kan val hitta spelare som gar in i startelvan for betydligt mindre an 25-30 miljoner pund liksom? Hutlosa summor som du maste dragit till med helt ur tomma intet.

Satsa vidare pa Mowatt, Taylor, Byram, Phillips och Cook (som for ovrigt inte kostat oss manga pund i overgangssummor). Silvestri, Bamba, Cooper, Murphy ar andra bra spelare. Grunden finns dar helt klart.

Sen, for det andra:

Hur menar du nar du sager att "hur ska vara unga spelare tanka om vi varvar in 4-5 spelare som gar in i startelvan"?

Vad ar problemet med det? Vill de spela i ett framgangsrikt Leeds eller i ett skit lag? Om de oroar sig for konkurrens sa kan vi val i sa fall vara sakra pa att de kommer stanna i Leeds for alltid da eller for inte fasen skulle de val vaga ga till typ Liverpool som exempelvis Byram ryktats till om de skulle vara oroliga for 4-5 nyforvarv som KANSKE skulle peta dom om de var daliga.

Fan, det ar fotboll. Presterar du inte sa blir du bankad och det galler val alla spelare liksom. De borde galla aven vara unga och blir de radda av att bli petade for att vi varvat in 4-5 spelare som ska in i startelvan sa kan vi salja dom da. Sana spelare vill inte jag ha i klubben. Sa har forstar jag dig verkligen inte alls och det ar inte forsta gangen du namner detta som ett problem. Vad exakt ar det som ar ett problem? Fattar verkligen inte...
2015-04-15 13:09
terry cooper//

Sorry for sent svar.

Forst och framst; hur tanker du att vi kan och ska varva spelare for 25-30 miljoner pund bara for att de "ska ga direkt in i startelvan". Vilken fakta tar du det pa? Hur manga klubbar i denna ligan har varvat for 25-30 miljoner pund? Kan tanka mig att Fulham varvat for en del denna sasong men inte ens dom kommer upp i de siffrorna och inte heller har de lyckats.

Sen skulle du ju kunna kika lite pa de spelare vi har idag. Hur mycket har Silvestri kostat? Hur mycket har Bamba och Cooper kostat? Herregud, vi kan val hitta spelare som gar in i startelvan for betydligt mindre an 25-30 miljoner pund liksom? Hutlosa summor som du maste dragit till med helt ur tomma intet.

Satsa vidare pa Mowatt, Taylor, Byram, Phillips och Cook (som for ovrigt inte kostat oss manga pund i overgangssummor). Silvestri, Bamba, Cooper, Murphy ar andra bra spelare. Grunden finns dar helt klart.

Sen, for det andra:

Hur menar du nar du sager att "hur ska vara unga spelare tanka om vi varvar in 4-5 spelare som gar in i startelvan"?

Vad ar problemet med det? Vill de spela i ett framgangsrikt Leeds eller i ett skit lag? Om de oroar sig for konkurrens sa kan vi val i sa fall vara sakra pa att de kommer stanna i Leeds for alltid da eller for inte fasen skulle de val vaga ga till typ Liverpool som exempelvis Byram ryktats till om de skulle vara oroliga for 4-5 nyforvarv som KANSKE skulle peta dom om de var daliga.

Fan, det ar fotboll. Presterar du inte sa blir du bankad och det galler val alla spelare liksom. De borde galla aven vara unga och blir de radda av att bli petade for att vi varvat in 4-5 spelare som ska in i startelvan sa kan vi salja dom da. Sana spelare vill inte jag ha i klubben. Sa har forstar jag dig verkligen inte alls och det ar inte forsta gangen du namner detta som ett problem. Vad exakt ar det som ar ett problem? Fattar verkligen inte...
Leeds United Silvestri the King
2015-04-15 11:21
Tippar
borta---- 1-2........befängt, men inte otroligt.......
Annons: