/england/leeds/forum/1086.aspx/england/leeds/forum/1086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Leeds så klart!
2015-07-21 11:36
Leeds striker Steve Morison is being lined up for a return to former club Millwall.
2015-07-21 11:33
Ove säger tack och hej då till Ajose.
2015-07-21 11:29
En bra artikel om Leeds och Cellino anno 2015 i synnerhet .
Mycket känns igen från våra egna diskussioner.
Läs gärna.

VARNING:
Artikeln innehåller mer positivt än negativt.
Personer som får akut andnöd av positiva inslag läser på egen risk.
Leeds United sportcarl
2015-07-21 10:42
Eintracht Frankfurt-Leeds United 18:15 LUTV
Leeds United sportcarl
2015-07-21 00:02
för den som vill ha lite intressanta intervjuver med rösler från tyskland-touren kan man hitta en hel del manyttigt på newsnowleeds som hitc sport lagt ut, den intressantaste tyckte jag var den han diskuterade sin relation med Cellino,
Leeds United Duke
2015-07-20 18:32
Ja laget är bättre än för ett år sedan men det saknas fortfarande mkt. Snabbhet och offensivt skickliga mittfältare. Märkligt att Cellino lägger så mkt pengar på Wood och sen händer det inget mer. Hade behövts framspelare. Morison och Sharp kan göra mål på rätt bollar tror inte Wood skapar mer på egen hand. Ge oss 2-3 riktiga pärlor så kan vi utmana.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-07-20 18:01
Leeds så klart 16:10.
Nej nu skall vi inte skrämma upp herr rösler
Leeds United Linus.M
2015-07-20 16:57
LSK// En tidsfråga bara....... :)
2015-07-20 16:10
Top 6 bankas in i huvudet av Ove.
Ove borde besöka detta forum också :)
2015-07-20 16:04
Ex-Leeds United and Reading winger Jimmy Kebe has been released by Spanish side Real Mallorca after failing to impress following the signing of a short-term deal.

Failed to impress....Det känns igen.
2015-07-20 16:02
LinusM,

Ett köpläge:
Ex-Leeds winger Jimmy Kebe released by Real Mallorca.

Din gamle favotit Kebaben har det tufft ;)
Leeds United Linus.M
2015-07-20 15:20
Murphy är given startspelare för mig alla dagar på året om han fortsätter som han gjort nu.
Leeds United sportcarl
2015-07-20 14:29
Vis av tidigare säsonger vill jag inte dra för höga växlar, utan låter huvudet vara med och säger som rösler topp10, men tycket klubben spelarna och tränarna måste inplantera topp6 mentalitet och det är vad jag hoppas på. Min personliga åsikt är ju att förra säsongen startlag medå spelare som tonge,hunt och ajose inte var tillräckligt bra, och wotton Murphy och doukara nja,räknar dom inte som givna startspelare i år
Leeds United BullenKarlsson
2015-07-20 14:08
Jag förstår vad du menar. Men jag ser inte direkt att det laget till höger är speciellt mycket bättre än det till vänster på pappret. Däremot hoppas jag att de kommer vara det på planen. Tittar jag på startelvan och jämför med förra året så har jag svårt att titta på namnen och tänka: Japp, vi ska slåss om topp 6.

Det var väl bara Bamba som köptes in sent?
Leeds United sportcarl
2015-07-20 13:17
Bullen Karlson 12:54, jag jar skrivit här flera gånger att vi är i en helt annan fas i år än förra säsongen vi den här tiden då truppen är i princip klar och ihopspelad till säsongspremiären det var den definitivt inte förra sommaren, hockyday skall till sitt försvar sägaa att han hade en hopplös sits, du har rätt och fel om att de flesta av spelarna fanns ju här förra säsongen, spelare som antenucci, cooper och bamba och sharp som du jämförde med wood fanns ju här förra säsongen men ingen av dem var ju leedspelare vid premiären utan köptes in undan för undan under säsongen, jag har satt upp 2 lag och du har rätt man kan inte jämföra rätt av, förra årets lag startade med 4-5-1, årets preliminära som jag gissat mig till har jag baserat på 4-3-3 som rösler verkar föredra
2015-07-20 12:54
Nja de flesta av de där spelarna fanns ju här förra säsongen.

Adeyemi vet jag inget om. Wood skulle jag väl säga är väldigt lik Sharp.

Tonge och Antenucci är ju inte direkt samma spelartyper.

Bamba istället för Pearce är väl egentligen den enda förändringen som skriker progress.

Men det var inte en tanke att vara negativ. Mer att uppmärksamma att spelarmaterialet på pappret inte betyder så mycket, det gäller att få ihop ett lag och på den punkten borde vi vara betydligt starkare i år. Men inte topp 6 starka.
Leeds United sportcarl
2015-07-20 10:18
vi har förstärkt och utvecklat truppen enormnt om man jämför med för ett år sedan, jämförelse här nedan laget vi kan ställa upp i premiären mot Burnley jämfört med premiärlaget förra säsongen mot Millwall, vill påstå att vi inte är sämre på någon punkt förutom möjligtvis högerbacken(men vi har ändå byram kvar på annan position). Silvestri-Silvestri Byram- Berardi Pearce- Bamba Wotton - Cooper Warnock -Taylor Austin - Adeyemi Murphy- Cook Ajose- Mowatt Tonge - Antenucci Hunt - Byram Doukara- Wood Hockyday - Rösler
2015-07-20 00:22
Rent individuellt så har väl inte spelartruppen jättemycket förändrad sen förra året.
Men däremot får man hoppas att det är bättre lagmässigt nu. Man får ju tänka på att vi inte bara hade massa nyförvärv. Vi hade även en hel del yngre som gjorde sin första A-lags säsong.

Tittade också igenom matchen mot Deportivo och egentligen hade vi väl inte heller ett superskickligt tekniskt lag då heller. Men vi hade en spelstil som passade laget, med två starka anfallare och snabba inlägg från kanten. Väldigt rakt och väldigt snabbt.

Hittar det här laget ett vinnande koncept så är det som Thom säger, ett ungt, hungrigt och spännande lag.

Själv har jag dock ingen tro på topp 6. Topp 10 hade varit helt kanon. Mittenplacering är nog realistiskt. Championship är ju dock inte alltid en helt logisk serie.
Leeds United Ballsmash
2015-07-20 00:16
Mowatt satte två frisparkar vad jag minns, enda hörnmålet kom väl från bamba mot Fulham, vilket givetvis inte är godkänt.
Leeds United sportcarl
2015-07-19 23:49
stommen är kvar sedan förr säsongen och det är guld värt, det vet vi väl historiskt hur det gått säsonger när vi i princip bytt ut hela laget, vi har fått in några förstärkningar plus att säkert rösler kan få några spelare att snäppa upp sig sedan förra säsongen, reflektion efter att ha sett klassiska matchen när Leeds besegrade regerande spanska ligamästarna deportivo med 3-0, ointressant att spelarna var så mycket bättre utan det intressanta är man kan se vi kan förbättra sedan förra säsongen, hög intensitet plus snabba omställningar gjorde att leeds kunde besgra ett bättre spelmässigt lag, det saknade vi förra säsongen då vi periodsvis spelade trevligt fotboll men för långsamt och för mycket i sidled, kvalitén i fasta situationer, bara i denna matchen mot deportiva smällde harte in en frispark direkt otagbart i nättaket, gjorde vi ett mål på frispark förra säsongen? mowatt? sedan en hörna från harte som ferdinand nickade i mål, hörnmål på nick förra säsongen? kanske en eller två.
Leeds United terry cooper
2015-07-19 23:48
Grattis Emil.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-07-19 23:27
2-3 spelare till innan säsongen drar igång och vi har chans att haka på toppen med en bra start. Truppen börjar forma sig till ett ungt hungrigt lag med framtiden för sig. Cooper, Taylor, Byram, Silvestri, Cook, Mowatt, Wood, Walters, Erwin, Coyle, Phillips, Killock och säkerligen nån som kommer dyka upp som gubben i lådan under säsongen. Är det inte detta vi hela tiden har velat? Ett ungt hungrigt lag med framtiden för sig? Lägg till Bamba, Berardi, Antenucci, Bellusci, Doukara, Sharp (om han nu inte sticker) så tycker jag att det ser okey ut.
Leeds United Emil.R
2015-07-19 22:20
tack så mycket för gratulationerna! han kommer så klart få en riktigt Leeds uppfostran :)
Leeds United sportcarl
2015-07-19 21:52
för den som är intresserad av klassiska matcher så visas nu kl 22:00 på viasat fotboll Leeds-Deportivo la Coruna
Leeds United Duke
2015-07-19 19:14
Linus// Cellino ändrade sig i somras och sa två år. Men satsningen har uteblivit.
Leeds United Linus.M
2015-07-19 18:37
Duke// 2016/17 skulle vi väl vara i PL. Så rimligtvis måste vi väl gå upp i år? Det behövs dock fortfarande en vänsterytter samt att Wood kliver fram o gör MINST 15 mål, eller någon annan för den delen.
Leeds United Duke
2015-07-19 17:41
Nja detta håller nog inte Cellino. Vi ska gå upp denna säsong eller nästa. Denna säsongen lär det inte bli, en chans kvar då.
Leeds United Danne K
2015-07-19 16:23
Hittade nått i YEP...and Nicky Ajose’s absence will be taken as a sign that his time at Elland Road is also up.
Leeds United Danne K
2015-07-19 16:21
Vad säger Twitter mm ang att ajose inte är med. Murphy är med trots skada så om han är skadad är det något allvarligt för att bli hemma. Någon som vet?
Hartey
2015-07-19 15:39
STORT GRATTIS EMIL SÅ KLART!!
Annons: