/england/leeds/forum/1084.aspx/england/leeds/forum/1084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2015-04-23 18:59
"Jag är säker på att våra ungdomar inte står i valet och kvalet om de ska stanna eller inte beroende på om Redfearn stannar eller inte."

Det är exakt vad de gör. De litar på honom, vet vart de har honom så att säga. Går Redfearn, kommer ungdomarna också gå.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-23 18:08
Sen vad gäller Redfearn, nu ska jag berätta hur jag känner vad gäller honom; Ja, Redfearn har gjort ett bra jobb att lösa nytt kontrakt för oss i the Championship. Kanon, jätte bra. Jag lyfter verkligen på hatten. Han är en Leeds supporter och har varit här länge och jobbat med våra ungdomar. Han har starkt bidragit till att spelare som Byram, Mowatt och Cook kommit fram. Men innan Redfearn då? Spelare som James Milner, Johnny Howson, Aaron Lennon, Paul Robinson, Matthew Kilgallon, Danny Rose, Alan Smith, Harry Kewell, Lee Bowyer, Jonathan Woodgate, Scott Carson etc etc etc. Vi har ALLTID tagit fram bra spelare. Det tyder på en bra organisation men lika mycket på vårat upptagningsområde. Leeds är en stor stad liksom. Vore konstigt om vi inte fick fram talanger och det har vi fått under alla år. Detta är inget nytt och det gör inte Redfearn unik eller ett helgon på något sätt. Bara för att man kan träna och producera ungdomar gör en inte till en tränare av världsklass. Jag är säker på att våra ungdomar inte står i valet och kvalet om de ska stanna eller inte beroende på om Redfearn stannar eller inte. Vill de spela för Leeds United så stannar de eller vill de gå vidare i karriären kan de använda Redfearns avgång/degradering som ett svepskäl till varför de lämnade. Jag skiter i vilket. Jag vill ha 100 % lojala och trogna krigare i klubben och handlar det i slutändan om vem som är tränare och inte om vår historia, våra fans, vår arena, våra traditioner och vår framtid - ja, så stick då för fan. Leeds United kommer ALLTID vara större än vem än vår tränare är eller vilka spelare vi har och den dagen Lewis Cook säger att han måste lämna för att kunna utvecklas som ordinarie 18 åring i englands näst högsta liga är inte dagen då jag slutar tro på Leeds United - det är dagen då jag slutar tro på fotbollen. Försök inte intala mig att Redfearn är något helgon och dra honom in i något gott vs ont fenomen. Cellino gör fortfarande vad han tycker och tror är bäst för Leeds. Det är hans investerade pengar och om något tror att han med vilje försöker sätta käppar i hjulet för sin egen affärsverksamhet måste ha väldigt mycket konspirationsteorier om precis allting. Som jag sa innan. Redfearn har inte tränat en klubb som Leeds United tidigare och bara för att han vet vad der innebär att "vara Leeds" gör honom dessvärre inte till någon fantastisk tränare. Leeds fans vänder fort kappan efter vinden. Om Redfearn skulle få kicken imorgon och Klopp kommer inflygandes så hade säkert Redfearn varit bortglömt på 3 sekunder. Jag hade inte glömt honom. Jag tycker han förtjänar cred men med tanke på att jag förutspådde att vår säsongen skulle bli något enklare när laget blivit mer samspelt så är inte hans prestation värd någon hedersutmärkelse alá Mr Leeds United. Sorry alltså, men för mig så finns det många andra tränare som hade kunnat bli mer framgångsrika i Leeds än vad Neil Redfearn någonsin kommer bli. Ps; jag kommer aldrig glömma johnnyS uttalande när han sa för ett par år sedan: -' Det får vara nog med tränare som kommer till Leeds utan erfarenhet och ser Leeds som något träningstest', slutcitat. Då hänvisade han till Simon Grayson, samme Grayson som nu för (tredje?) gången för upp en klubb till the Championship, som lade grunden för Blackpools uppflyttning till Premier League (ja samma Blackpool som kommer byta liga med hans nya klubb Preston där han är hyllad) och som fortfarande, tagit oss till den näst högsta positionen under alla år vi varit utanför Premier League trots mass försäljningar av spelare och ett totalt avsaknande av satsning och långsiktighet. Credit where credit is due.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2015-04-23 17:59
Thom// Antar att inte allt i det inlägget var riktat till mig. Warnock har jag aldrig gillat så den försäljningen var bra. Däremot skulle vi behållt Smith och Lees då deras ersättare inte är bättre. Sharp är sämre än Smith och betydligt äldre. Cooper mot Lees är väl jämnt skägg. Berardi och Wootton som du nämner ska inte vara i närheten av en startelva om vi har ambition att gå upp. Jag har tröttnat på Cellino men hoppas han kommer tillbaka då det är ännu rörigare nu.
2015-04-23 17:37
Duke// Så om jag förstår dig rätt nu så är det inte Cellinos förtjänst att truppen är bättre nu utan ren tur att akademin producerat talanger. Nu vet jag inte hur långt vi kan sträcka detta om jag ska vara ärlig men nu tycker jag helt ärligt att du går för långt och jag ska förklara varför. Terry cooper är kritisk mot Cellino, en av dem som är ganska starkt kritisk. Han är typ "rädd" för hur våra unga spelare reagerar om vi börjar värva in massa dyra spelare så de unga kommer kanske lämna av den anledningen. Jaha, okey? Så, om vi lagt ut £15m på nyförvärv i somras så hade vi aldrig fått se Byram, Taylor, Cook, Mowatt eller Phillips i laget då? Klart som fan vi hade fått det för är man bra nog så spelar man. Säsongen är runt 50 matcher och spelarna har gott om tid att visa att man vill vara med och är man bra nog så är man gammal nog. Va fan, Cook tog ju över Austins plats ett tag. Murphy tog Bianchis plats. Vad är det som är konstigt med det? Tacka då istället Cellino för att han gav Redfearn chansen att träna a-laget och ge våra unga spelare chans. Vems var beslutet att sälja Warnock när alla här inne grät och var tokiga över det beslutet. Det gav ju i början Taylor chansen på vänsterbacken som han tog med bravur. Lika mycket som man kan snacka om de £5m värvningar som INTE kom så kan vi snacka om alla de gamla föredettingar som Cellino tog bort från klubben i så fall. En jävla massa gamla avdankade journeymen som försvunnit sedan han kom och det har väl gett plats åt våra ungdomar. Men ska vi göra så här då Duke; att eftersom de aldrig kommer vara Cellinos förtjänst att våra ungdomar kommer fram ur våra led så skiter vi i dom. Vi värvar istället in spelare som kanske kommer ta en plats. Istället för att se oss själva i spegeln med vetskapen om att vi faktiskt har en erkänt bra akademi som ALLTID producerat bra ungdomar. Vad är problemet? Nej, Cellino har inte tränat upp dessa spelare och han är säkerligen inte den som gett dom chansen men under hans första år har Mowatt blommat ut, Cook har blivit en av våra viktigaste spelare, Taylor har tagit chansen, Byram har fortsatt din utveckling och gjort en bättre säsong än den förra och Kevin Phillips har kommit in och gjort mål. Om den som sitter på den högsta positionen i klubben inte ska ha någon som helst cred för såna här säker så undrar jag vad folk egentligen kräver? Ska Cellino själv springa in på plan och avgöra matcher för att han ska få respekt? Kan han hjälpa att våra unga spelare från våra egna led varit så pass bra att de petat spelare som Doukara, Antenucci, Austin, Bianchi, Montenegro, Adryan osv? Ska någon behöva be om ursäkt för det? Tacka istället Cellino för att många av dessa spelare bara är på lån så vi slipper dom till nästa år. Folk här inne var ju lyriska över Adryan men vad hände där egentligen? Jimmy Kebe var ju också rätt lyckad för övrigt även det var före Cellinos tid. Men ska vi börja snacka misslyckade värvningar under de senaste 10 åren så har jag en tjock bok här att skriva ner. Denna säsongen gör inte boken speciellt mycket tjockare. Jag tycker att Cook (som kan ses som ett nyförvärv), Taylor (likaså då ledningens bedömning var att han skulle fixa jobbet som Warnock gjorde), Bellusci, Berardi, Cooper, Bamba, Silvestri, Ajose (som faktiskt varit jävligt bra i Crewe vad det verkar), Antenucci och till viss del Sharp (även om målen uteblivit är han något av en favorit bland Leeds fansen) är alla bra och stabila spelare som kan bli bättre. De som inte alls lyckats och ska ses som rena flopparna får väl räknas del Fabro (som ju är ung och utvecklingsbar fortfarande), Adryan (som aldrig blev den vi trodde), Montenegro (som i ett lag utan yttrar inte lyckades få mycket speltid), Cani (som ingen riktigt förstår vad han gör här), till viss mån Doukara som dessvärre inte blivit någon hit förutom tidigt på säsongen innan han tappade allt sitt självförtroende. Vad har vi mer? Säkert glömt någon. Men sen har vi spelare som Wootton och Murphy som fått en ny morgondag i klubben. Kanske för att det saknas alternativ eller för att de faktiskt är så pass bra att de ska spela. Kolla här, se på nästa års lag om vi fortsätter bygga: ----------------Silvestri----------------- Byram-Bamba-Cooper-Taylor ---*NY*-Cook-Mowatt-*NY*--- --------------*NY*-Sharp------------- Då har jag inte räknat med typ Antenucci, Bellusci, Wootton, Berardi, Murphy, Phillips, Walters, Ajose, Bianchi och Austin för att nämna några. Ser det verkligen så jävla svart ut som folk vill få det till? Fyra från den startelvan är rena nyförvärv från Cellino, Cook togs fram under denna säsong och är en av Englands mest lovande talanger, Byram värderas högt, Taylor har varit duktig sedan han kom in och Mowatt har blivit lite som en ny Johnny Howson. Skärpning.
Leeds United lufc4ever
2015-04-23 17:04
Något säger mej att detta kommer inte vara långt från sanningen.

"Neil, you stepped up from a relatively comfortable, successful role in the academy when I needed someone to bail me out after two horrendous appointments. You've soldiered on for most of the season with nothing but a part-time P.E teacher to help you, and when we did find you a suitable assistant we suspended him without your knowledge at the first sign of real improvement."

"Under immense pressure you stuck to your principals and blooded the youngsters, and at a time when the club seemed to be heading inevitably towards relegation and despite being asked to do the job of six men, you managed to turn things around and find a way to get results."

"While I've been busy undermining you, signing Catania's reserve team, fighting suspensions and giving power to utter self-serving clowns, you've somehow kept this club in the Championship, averting a total disaster which is all I deserve for this mess of a season."

"Now, don't let the door hit you on the way out."
Leeds United lufc4ever
2015-04-23 16:14
Dagens presskonferens :

#lufc Neil Redfearn :" Still one or 2 out. Silvestri light training. Antenucci doing rehab. Cook injured.
#lufc NR says others respected Berardi for traveling to Charlton injured
#lufc NR not ruling out Silvestri yet
#lufc NR :"You have to take the players' word if they say they are injured. You'd like to think it's a freakish one off event last week."
#lufc NR :"I've always selected a side on merit."
#lufc NR on future:" I'm expected to take these two games. After that the club has its ownview and I need to consider mine."
#lufc NR always talks about what's best for the club.
#lufc NR says there's a lot to discuss & make clear before he would accept an offer if one was made to continue as head coach
#lufc NR praises,Sharp and Morison. Considering options v #swfc where the state of the pitch will play a factor.
#lufc NR was surprised to see players were fit on Thursday but not on Friday
#lufc NR :"I think the players as a group have stayed mainly together. "
#lufc NR :"My interest is solely for the benefit of Leeds Utd. Even if I'm here or not.
#lufc NR says there is a chance to involve Aidy White at #swfc where there is a real determination to get a result & especially last year.
#lufc NR :"I've been on my own in the dug out but I've not because 20,000 fans have been behind me.
#lufc Dario Del Fabro has trained this week.
#lufc Basically NR still referred to last Friday as a " freakish event".
#lufc Adryan has trained this week.Still no contact with sporting director Nicola Salerno says NR.

From Phil Hay:
Just finished Redfearn's presser. Says he stands by his claim that the majority of injuries last week came as a surprise on Friday morning.
Bellusci, Cani and Antenucci all miss Wednesday away on Saturday. Doukara and Del Fabro have trained, Silvestri only light training. #lufc
Redfearn on why Umbers seemed to be fully informed about the injuries than him. "I wouldn't know about that." #lufc
NR: "It's not a surprise that people are injured. It was the surprise that on Thursday most were fit and then on Friday they weren't."
NR: "I'm not saying these things don't happen. But it would be wrong of me and a lie to say I wasn't surprised." #lufc
NR: "I don't think it's a case of questioning anyone's loyalty. That's an opinion, rightly or wrongly."
Will the 6 players find it hard to face the crowd? "I don't know. What's happened has happened. We've got to try and make the best of it."
Redfearn said he doesn't know if the club will clarify his future before the Rotherham match (as his contract says they should).
NR: "If the club feel its better to sit down after (the Rotherham) game and talk then that's up to them." #lufc
NR: "I've got no god-given right to be in charge of Leeds United. The club is far more important than me."
Redfearn also talked about the crowd's support. "I've been on my own in the dug-out but I've felt like I've got 20,000 with me." #lufc
NR on his future: "Both parties have learned a lot. It’s a case of having a level-headed, adult conversation about what’s best to do
Leeds United Duke
2015-04-23 16:13
Thom// Salerno kan vi väl bedöma efter hans värvningar. Icke godkänt säger jag. Tränarna som fått gå har vi garanterat fått betala för, antingen har dom lösts ut eller är dom på lönelistan. Laget ser bättre ut än för ett år sedan men det är inte Cellinos förtjänst det är akademin som har producerat fem A-lagspelare.
Leeds United Silvestri the King
2015-04-23 15:51
Tips
Borta..1-2.........
2015-04-23 13:17
Duke// Salerno har verkat vara väldigt omtyckt i klubben vad man kunnat utläsa av diverse kommentarer och uttalanden. Men du kanske vet bättre om han behövs eller inte? Jag kan inte säga att jag vet det men som sagt, många här som verkar veta hur man sköter en fotbollsklubb. Det är inte bevisat om det var ett myteri nej men är det bevisat att det var det? Chansen ser iaf jag som mindre att det verkligen var det. OM det nu hade varit ett myteri hade det väl i så fall legat mycket skuld på den allsmäktige Redfearn för att han tillåtit grupperingar att träda i kraft. Det hade i så fall tagit mig tillbaka till Kevin Blackwells dagar som helt tappade omklädningsrummet och mer eller mindre lät vissa spelare bestämma startelvan. Hur vet du att de tränarna fortfarande är på lönelistan? De kan mycket väl vara det men hur kan du vara säker? Skulle förvåna mig EXTREMT mycket om Cellino är så jävla dum så han skriver kontrakt som han inte kan ta sig ur eller köpa sig ur med tanke på hans historik med sparkade tränare. Tänk själv hur det hade sett ut när han ägde Cagliari och alla tränare som kom och gick där. Jag både tror och hoppas att det där redan är löst. Sen är jag också säker på att en snubbe som Hockaday accepterade vilken lön som helst för chansen att få träna oss. Hans lön var nog minimal och inget som lär göra oss bankrutt direkt.
Leeds United Duke
2015-04-23 12:45
Varför jag tar upp tränarna är för att de fortfarande finns på lönelistan. Är ganska säker på att vi har högre kostnad för tränare/ledare nu än förra säsongen trots att vi knappt har kvar några som jobbar aktivt. Är inte bevisat att det inte var spelare som strejkade. Väldigt dålig moral i delar av spelartruppen. Carbone har jag aldrig gnällt på. Snart slipper vi förhoppningsvis Umbers det ser jag fram emot. Salerno klarar vi oss också utan.
2015-04-23 09:33
Duke// Så Sullivan hjälper till i a-laget, alltså har vi en målvaktstränare vilket motsäger det du sa förut? Ja, vi behöver ha en assisterande tränare men är det läge att fixa det nu då säsongen har två matcher kvar, Cellino inte befinner sig i England och det inte är bestämt om Redfearn kommer fortsätta som huvudtränare? Sen måste det vara otroligt påfrestande för Redders att istället för att stå vid sidlinjen, nu behöva vara den som lägger ut koner och håller i träningarna. Tycker så synd om honom (ironi). Förstår fortfarande inte din poäng med Hockaday, McDermott och Milanic. Förklara gärna vad du menade med det. Ska vi börja ta upp att vi också tappat Kevin Blackwell, McAllister, Wise, Poyet, Grayson, Carver, Eddie Gray, Peter Reid, Howard Wilkinson, George Graham och många andra? Då ser det tunt ut i leden. Många som försvunnit om man börjar räkna namn men i slutändan så har vi fortfarande en huvudtränare och folk runt laget som gör att vi går runt. Finns säkert områden som behöver förstärkas efter säsongen. Roliga är att du nämnde Benito Carbone som om jag inte minns fel väldigt många här inne var kritiska till. Nu helt plötsligt lägger man till honom som ett saknat namn. Det svänger tydligen fort åt andra hållet. Sen vad gäller grupperingar. Steve Morison får säga vad fan han vill. Skulle inte förvåna mig om hela truppen vänt sig mot honom så jävla kass som han är. 1 mål sedan Jesu födelse och ändå får han spela varenda match. Jag hade också undrat vad fasen det är som pågår om jag hetat Montenegro, Doukara, Sharp, Antenucci, Adryan, Walters osv. Finns matcher som han varit hyfsad men en anfallare blir dömd efter sina mål. Punkt. Morison är en varböld i mitt öga. Han säger själv att han är en "limited footballer". En spelare som gärna får följa med Millwall ner i League One, jävla scum och skitsnackare är vad han är och jag litar inte ett skit på vad han säger. Grupperingar ja.. vaddå för grupperingar? Är det samma grupperingar av spelare som, enligt folk här inne gjorde "myteri". Vilket senare visat sig inte alls stämde utan både Antenucci och Silvestri var verkligen skadade och övriga också vad det verkat. Klubben har till och med gått ut och sagt att de verkligen var skadadr och då kan man ju undra vad klubben tjänar på att ljuga? Spelare som inte vill representera Leeds United ska ut med huvudet före vilket i detta fallet alltså inte alls stämde. Eller kanske är det samma "grupperingar" och rykten som sade att Redfearn inte "fick ta ut Antenucci". Detta har ju visat sig inte alls stämma heller då han ju spelat varenda match sedan det var liv om det här inne. Höna av en fjäder var det och folk tror för mycket på rykten från någons morfars kusins arbetskamrats hårfrisör. Orkar knappt lyssna på det längre. Eller kanske dessa rykten kommer från de "väl insatta personer" som nu sagt att Leeds United varit sekunder från försäljning ett par tusen gånger? Jag väntar fortfarande på att dessa riddare i vit rustning ska gå ut med sin vilja och ambition att köpa Leeds och göra oss framgångsrika igen. Så här långt - tyst som i graven, förutom lite dementier från Red Bull och fortsatt snack om att Leeds INTE ÄR TILL SALU från han som faktiskt äger oss och som var den ENDA som lade fram pengar när det väl behövdes. Vart är dessa fina Leeds supportrar med massa pengar på banken? Farnan, som snackat så mycket men uträttat typ - ingenting. Fram med pengarna och köp oss nu då om vi är till salu som dessa "väl insatta källor" säger att vi varit i typ ett 1 år nu. Ja egentligen från första sekunden som Cellino köpte oss om man vill tro rykterna. Pinsamt.. Varför vi lånade in Cani vet nog bara Redfearn. Han är stor, albansk landslagsman och hade kunnat passa in i vårt spelsystem. Sen vet ingen hur mycket vi betalar av hans lön. Mig veterligen så finns det fortfarande kontrakt när det gäller lån som säger att man bara betalar en viss procent av spelarens lön och det är mycket möjligt att Cani är här på ett jävligt lågt kontrakt. Detta är inget vi vet och något vi bara kan spekulera i så för mig är det end of story när det gäller honom. Spelare lyckas och vissa gör det inte. Något jag dock vet är att vi idag har en trupp som ser betydligt roligare ut att bygga vidare på än vad den gjorde för 1 år sedan. Yngre spelartrupp bland annat. Sen kommer säkerligen spelare försvinna. Så är det alltid och det är inget vi kan göra något åt. För min del tror jag det blir svårt att behålla Byram om Liverpool kommer och knackar på dörren och erbjuder £6-8m för hans tjänster. Hade vi investerat dom pengarna rätt ner i truppen så kan det avgöra om vi har chans på uppflyttning eller inte till nästa säsong. Betydligt enklare att ersätta en högerback, som jag tycker Byram är, än en anfallare som gör runt 20 mål per säsong (Becchio, Beckford, McCormack eller tom Smith för den delen) eller en ytter som både gör mål och assist (Gradel, Snodgrass).
Leeds United Rodell
2015-04-23 09:18
BullenKarlsson // Det är ju bara o tänka med vilka medel och som nykomling grayson fixade en 7e plats i championship. Faktiskt den enda tränaren vi haft senaste åren som gjort det bra tycker ja. Förstå om han skulle få lite pengar att jobba med också!... Påtal om Redders så tycker jag han ska ha hand om ungdomarna finns nog ingen bättre att utveckla dom och ändå hjälpa till i alag, Varför inte ha 2 riktigt bra tränare i laget som jobbar ihop med att slussa upp ungdomar i alaget. Måste säga att Leeds förutsättningar är riktigt bra tycker ja, fruktansvärt bra generation ungdomar på g och det känns inte som någon annan klubb använder så många ur egna leden samt en underbar fanskara som ställer upp trots skiten. Gäller bara att det börjar skötas på rätt sätt så kan det bli fantastiska år! :) BRING BACK GRAYSON! :)
Leeds United Duke
2015-04-23 09:00
Thom// Vi måste ha en tränare en längre tid därför viktigt att ge Readfearn nytt kontrakt. De yngre spelarna verkar inte fått kontrakt. Sullivan är målvaktstränare för juniorerna men hjälper till i A-laget. Krävs fler ledare för att laget ska fungera nu hör Readfearn allting. Spara pengar visst men bättre att skippa att låna in spelare som Cani. Jag är skeptisk efter allt som hänt. Morison har bekräftat att stämningen i laget är dålig och grupperingar i truppen. Utländska spelarna umgås inte med övriga t ex.
Leeds United Norman Hunter
2015-04-23 08:39
@stonefree:

Tycker Grayson hade samma problem. Han gjorde sena bytenom om han ens gjorde några....

2015-04-23 07:00
Duke// Ehm, okey.. att vi gjort oss av med McDermott, Milanic och Hockaday är väl ingen nyhet eller något konstigt? Hur vill du att Umbers ska förklara det på något annat sätt än typ ingenting alls? Citatet "det regnar ute" kommer ganska lägligt här. The bloody obvious typ. Dom fick sparken om du inte minns och vi kan bara ha en huvudtränare. Hade du velat ha dom alla kvar eller vad är problemet i detta? Att Bromby, Naylor och några fler fått gå var ju ett steg i de tuffa beslut som var tvungna att tas för att få klubben på rätt köl. Minns du att vi gick £1m minus i månaden innan Cellino kom? Man kan välja att trycka på bromsen när man är påväg in i en bergvägg eller kan man fortsätta gasa. Ibland vet jag inte vad folk vill här inne om jag ska vara ärlig. Ingen målvaktstränare? Här kan jag ha fel faktiskt men vad är Neil Sullivans roll i klubben? För han är väl fortfarande kvar? Han vet visst när Cellino kommer tillbaka. Det är inte hans uppgift att avgöra om Redders blir kvar vilket han förklarar flera gånger i intervjun men han tycker han gjort ett bra jobb. Han svarar visst på frågor om de unga spelarna. De arbetar på att förlänga deras kontrakt, de vill inte och kommer inte sälja dom och det låter som att vissa kontrakt är i stort sett klara. Vad mer begär du som svar? Vad gäller Salerno har ju Cellino själv sagt i intervjuer att han ska försöka övertala Salerno att komma tillbaka men att han inte vet om så blir fallet. Att Cellino varit över och kollat på Elland Roads gräsmatta spelar väl ingen roll eller? Han sa hej till alla och alla var glada över att se honom. Vad är problemet här?
Leeds United stonefree
2015-04-22 22:50
Det största problemet med Redders, han är ingen coach. Hur många matcher har han vänt underläge till vinst? Inte är det många inte. där emot har vi tappat ledningar till förlust. Han är en bra tränare, men som sagt v ingen bra coach. Ham påminner väldigt mycket om BMD i sin coachning. Livrädd att göra förändringar i matcherna, trots att alla ser att det inte håller, så kommer byten så sent i matcherna, så att man tycker det är pinsamt.
Leeds United PutteBJ
2015-04-22 22:43
@lufc4ever:

Bästa skämtet idag, hahaha :-)
Leeds United lufc4ever
2015-04-22 22:22
Twitter news@jimmymadeup

Redfearn has been told not to play belusci, because of a clause in his contract.
Sources say if he gets 2 more reds then his contract gets extended.
Leeds United Duke
2015-04-22 20:43
Thom// Jag tycker fortfarande att ledningen inte säger någonting. Var inte många frågetecken som rätades ut i den intervjun. Han säger emot många inblandade ang skadorna på de sex spelarna. Han svarar inte på om de unga spelarna har erbjudits kontrakt. Han vet inte när Cellino kommer tillbaka. Han vet inte om han vill ha kvar Readfearn. Han vet inte var Salerno är eller om han är kvar som sportchef. Han svarar inte på varför vi inte har en assisterande tränare. Han påstår att Cellino har åkt över från Miami för att titta på Elland Roads gräsmatta. Klubben har på drygt ett halvår gjort sig av med Bromby, Naylor, Carbone och Readfearn(omplacerad) på ungdomssidan och McDermot, Hockaday, Milanic på seniorsidan. Vi har ingen målvaktstränare fortfarande. Att man ska spetsa till truppen till nästa säsong har alla lag som målsättning det visar sig om några månader om det stämmer.
Leeds United BullenKarlsson
2015-04-22 20:03
Grayson verkar plocka upp Preston. Största misstagen de senaste åren att göra oss av med Grayson, Gradel och Snodgrass. Den trion hade tagit oss till PL med nuvarande lag.
2015-04-22 19:31
sportcarl// Väldigt positiv till Poyet och han har själv uttryckt en önskan om att komma tillbaka. Poyet, Grayson, Klopp (helt orealistiskt jag vet) är tre namn som jag hellre ser som tränare i Leeds. Redfearn ska dock stanna och då gärna i akademin där han gjort ett fantastiskt jobb. Men visst, får Redders stanna ska jag inte säga att jag blir besviken. Han kan gärna få testa ett år till men då hoppas jag att han värvar rätt spelare så inte näste man får ett helvete när han kommer och tar över något som Redfearn inte fixade att ha hand om.
2015-04-22 19:27
För övrigt fortsätter Cagliari sin tränarcirkus även utan Cellino vid rodrer och för första gången sedan 2004 ser man ut att bli ett Serie B lag. 9 poäng upp till säker mark med 7 matcher kvar. Zdemak eller vad han heter lämnade nyligen sin post och han har redan varit tränare en gång om jag minns rätt denna säsongen. Senaste segern kom för 12 omgångar sedan och då var Zola tränare. Näste man in är Gianluca Festa med David Souza som assisterande. Verkar svårt för nya ägarna att klara det som Cellino klarade i över 10 år - att fixa kontraktet i italiens högsta liga. Kanske kan vi plocka en viss svensk landslagsman därifrån när det närmar sig sommar eller ska vi bara gå på engelsmän? Om jag inte minns helt fel heller så uttryckte sig Albin Ekdahl sig väldigt positiv över Cellino i en intervju i Aftonbladet för något halvår sedan där han sa att han mycket väl kunde tänka sig att spela under Cellino igen i framtiden.
Leeds United sportcarl
2015-04-22 19:21
Hartey 18:55 sedan är ju frågan om Redfearn är en tillräckligt bra coach, jag skulle gärna se honom åter i academy när hans kontrakt går ut i sommar och där han gjort ett riktigt bra jobb innan, och varför tex inte ta in Poyet som gjorde ett bra jobb förra gången han var här, utan -15 hade vi gått upp direkt första säsongen i League one.
Leeds United BullenKarlsson
2015-04-22 18:59
Om Redfearn går kan vi ju plocka Klopp.
Hartey
2015-04-22 18:55
Skalle vi behålla våra unga stjärnor så är det viktigaste att behålla Redfearn. Om Redfearn får gå under förnedrande former så försvinner minst två antagligen tre av våra starlets
Leeds United sportcarl
2015-04-22 18:50
Putte BJ 18:28. hoppas jag med att efter sista säsongsmatchen kommer hända grejer, cellino är tbx och kan styra upp det, cellino är vårt hopp, finns inte så mång med kapital och vilja att köpa en klubb i denna storleken, och ärligt talat vem skulle vilja när det kan skrivas och läggas ut skvaller, förtal rykten, lögner som egentligen bara har ett syfte och det är att förstöra för klubben, mycket nyfiken på TL eller CBS som de nu heter, skall de ev samarbeta och gå i säng med cellino eller skall det köras konfrontation och smutskastning? är cellino hemsk som mång säger här borde de kanske gå för de 75% istället,
Leeds United sportcarl
2015-04-22 18:41
alltså engelska eller utländsk spelare, vad spelar det för roll egentligen, vi har ju haft mestadels engelska de sista 10 åren förutom sista säsongen, överlag vilket så har man väl blivit besviken på värvningarna, sedan om de heter hunt varney doukara Pearce bellusci, Drury bianchi stewart kebe cani osv, skillnaden är väl att om du värvar internationellt är det väl överlag billigare för samma klass och de har en lägre lönenivå, största felet är och har varit de sista 10 åen att vi värvat från nedersta hyllan och då blir det därefter och alltid samma klagan, skulle vi kunna värva spelare i 5miljonpundsklassen lär de vara bra vilken nationalitet de än har men vi har fått hålla till med vrakgods och oftast med långa fallskärmsavtal, om man tar i pund så har vi nog minst 9 av 10 sista säsongerna sålt för mer än vi köpt, däri ligger nog problemet med, nyfiken hur det blir till sommaren med vilken ägare vi än må ha, finns ju knske bättre förutsättningar att satsa än för ett år sedan, förhoppningsvis har vi ine miljonförluster varje månad economic fair transferembargo emot oss
Leeds United PutteBJ
2015-04-22 18:28
@¤Thom Mattsson¤:

Bra skrivet! Jag tror precis som du att det kommer hända mkt om ett par veckor, frågor och svar kommer rätas ut och vi kan med optimism se fram emot nästa säsong.
2015-04-22 17:58
Kristoffer// Byram, Mowatt, Murphy, Sharp, Morison. Där har du 5 spelare som har en del rutin från denna ligan och då har jag inte nämnt spelare som Austin, Cooper, Bamba, Cook, Taylor som är spelare som antingen har en hel del rutin eller är spelare som är engelsmän och som är spelare vi satsar på. Där är 9 spelare och av dom jag räknade upp måste man väl ändå tro att runt sex av dom kommer vara hyfsat ordinarie nästa säsong (Cook, Taylor, Byram, Mowatt, Bamba, Murphy).
Leeds United lufc4ever
2015-04-22 16:48
Thom det var ingen replik på det du skrev. Det var bara en reaktion på artikeln.

Umbers får prata hur mycket han vill. Vad han än säger tvivlar jag på just nu. Sluta snacka och börja handla. Stå för era ord. Så som sagt i Augusti får vi se.

Jag vet vad jag tror. Det är upp till dom att visa att man har fel.
Annons: