/england/leeds/forum/1083.aspx/england/leeds/forum/1083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hartey
2015-04-24 23:44
Att sparka Thompson var absolut Cellinos beslut då ingen annan har mandat att sparka honom. Salerno har alltid gjort som Cellino säger. Han kanske tar fram förslag på spelare men Cellino bestämmer. Cellino har två gånger gått ut och sagt att han förhandlar med Red Bull . Är helt säker på att det är massor som sker i klubben som aldrig kommer ut.hur mycket fakta får fansen reda på, inte mycket det är bara att läsa mellan raderna och ingen har rätt eller fel. När det gällde Bates så hade alla fel. Det enda som jag vet hade lite rätt var Dansken men han satt också inne med verklig info från Casper Ankergren ovh hans bror som bodde i Leeds hade info från folk som försökte köpa klubben. Vad fick Dansken för det, han blev totalsågad och närmast idiotförklarad.nu skriver han inte här längre utan är på ett mycket större forum än svenskafans där glimten i ögat finns och inga påhopp existerar. Sportcsrl du försvarade bates och nu försvarar du Cellino och blir lika irriterad om andra inte tycker som dig. Du tror du håller dig till fakta men enormt lite fakta lämnad ut till fansen. Massor av saker händer hela tiden som tex Redfearn och MCDErmott vet om men inte får säga. Klubbarna idag styrs av ägare som skiter i allt annat än pengar.chairman som Leslie silver och Bill Fotherby existerar inte längre. Pengar och fulspel styr hela tiden och fansen tror dom vet men det gör dom inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-04-24 22:42
Leeds så klart 20:24, är ju positivt att leeds avslagit ett bud på byram, personligen är jag lite kluven hur man skall göra, men generellt så är det väl bara säga nej och hänvisa till kontrakt, däremot om en spelare aktivt söker flytta så oftast är det bäst att sälja än se dem sura och bara spela halvhjärtat på plan, hålla kvar spelare mot sin vilja känns ju inte rätt, men spelare måste ju inse vad det innebär att skriva ett kontrakt med.
Leeds United sportcarl
2015-04-24 22:30
thom 02:24, ja det undrar jag med när klubben skall säljas, skriverierna tidigt i år från linus var väl att att llp skulle köpa de 25 % och det har han ju skrivit att det är klart att så kommer bli, och planen farnan de övriga 75%, sedan har mn ju läst om pågåede långtgående förhandlingar med det maylasiaska konsortiet, dags att komma till skott,
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-24 20:14
Linus// Ja, jag går till "attack" när någon inte håller med mig. Det kallas forum och jag bygger mina "attacker" på mitt egna sunda förnuft och inte massa påhittade "kanske" historier som du gör. Du läser vad som skrivs på twitter och vänder din kappa efter vinden, och det har du alltid gjort. Nu skriver du återigen att spelarna gjorde myteri vilket inte är bevisat på något sätt. Du skriver också att det verkar vara någon självklarhet att våra unga kommer stanna om Redfearn blir kvar. NEJ, det är ingen självklarhet. Lika lite som det är en självklarhet att de kommer lämna om Redfearn sticker. När ska du fatta det? Vill de spela för Leeds och har en bra agent så skriver de på nya kontrakt. Ser de att det kommer in en bra tränare som kan utveckla dom ytterligare så kommer de stanna. De har fått sin ungdomsträning nu. Det är dags att gå vidare och det är en jävla skillnad på ungdomsträning och a-lagsträning och det hoppas jag att både du och Redfearn förstår. Du skriver att Berardi och Bellusci inte varit lyckade. Var det inte firma Bellusci/Bamba (just det, två Cellino förvärv) som var grymt stabila innan formsvackan? Men det räknas inte va? Eller Berardi som varit en av få som gått igenom dessa fem senaste matcher med huvudet hyfsat högt. Jag tycker inte man kan kalla dom misslyckade och ditt antagande om att Bellusci strejkat är något som både klubben, Umbers, Antenucci, Silvestri, Silvestris pappa m.fl har bekräftat. När ska Leeds säljas till 100 % för övrigt? Går in på månad åtta eller vad det kan vara sedan du först var säker på att vi skulle säljas. När sker det, du med insikt?
Leeds United Leeds så klart!
2015-04-24 19:03
Nu spelar IffIffIff mot ImmIffIff på CSport ;)

Dags att stänga butiken här för i dag.
2015-04-24 18:37
Clement i stället för Redfearn?
2015-04-24 18:30
Leeds rankad 11:e bäst i England baserat på senaste 50 åren.
Just nu 36:a.
Det är en bit kvar till Top 4 ;)
2015-04-24 18:00
Det kanske inte blir någon försäljning av Byram oavsett vad vissa möjligen tror.
Leeds har tackat nej till tidigare bud, och nu verkar Southampton titta någon annanstans.

"If Newcastle choose not to sell Janmaat to their Premier League rivals, then Byram could end up back on Southampton's radar - but for now, it seems that there could be a chance of Byram staying at Elland Road for a while yet."
Leeds United Duke
2015-04-24 17:53
Är väl självklart att de yngre spelarna vill ha kvar Readfearn som har gett dem chansen. Dom har känt varandra i många år. Därmed inte sagt att de absolut lämnar om vi får in någon annan. Jag förstår dock inte varför vi skulle byta tränare, Readfearn har ett väldigt fint facit denna säsong. Ang Cellino så är han avstängd av en anledning. Leeds är värda någon vettigare ägare.
Leeds United sportcarl
2015-04-24 17:33
Linus 1713, känns som det har blivit en vendetta att hitta fel hos Cellino, verkar ju vara det enda som du är intresserad av att skriva om, sant eller falskt verkar vara ointressant för dig, och jag fattar inte hur du kan föra spelarnas talan om att den eller den kommer stanna om redfearn är kvar och den eller dom kommer gå om han inte får förlängt,rent historiskt kan man väl säga att får en lovande spelare möjlighet att spela på en högre nivå och få fem tio gånger mer i lön kommer de för eller senare sticka vad än vår ägare eller tränare heter.
2015-04-24 17:33
@Kristoffer:

En ärlig sparkad fd anställd som vill lätta på hjärtat, eller en sur sparkad fd anställd som spyr galla.
Ditt val.
Leeds United Linus.M
2015-04-24 17:13
Detta med att skriva på mobilen och glömma saker... "Redfearn får vara hur uppgiven han vill" Du har inte funderat på varför han är det? Han är en av FÅ som vet vad det innebär att vara Leeds. Vill du att våran tränare ska vara uppgiven på grund av idiotiska beslut som Cellino tar?
Leeds United Linus.M
2015-04-24 17:11
Thom// Ser att du som vanligt går på attack så fort någon inte håller med dig. Skräll. Om du nu är så erfaren borde du väl förstå innebörden och det viktiga med en assisterande, och att inte sparka en assisterande mitt i en säsong när laget går som bäst? Ja för Berardi och Bellusci har ju varit väldigt lyckade.. Eller? Berardi hade iofs respekt nog att inte strejka. Men han blir inte en bra fotbollsspelare för det. Och förövrigt... Att värva in två skadade spelare (tre när jag tänker efter, Benedicic också) när läkarteamet avråder en att INTE signa dem... Ja då kan man fundera på vad som rör sig i Massimos huvud. Så är det säkerligen angående om någon PL klubb kommer... Men med Redfearn som tränare så kommer inte våra unga talanger att vilja lämna. Om vi då kunde signa bra spelare istället för dåliga Serie B spelare så kanske vi till och med kan bli en Premier League klubb. Men med Cellino vid rodret så kommer inte det hända. Förövrigt... Vad spelar det för roll hur gammal jag är? Jag kan väl förstå innebörden av en assisterande tränare ändå eller?
2015-04-24 16:54
Linus// Ja det är kul att du som 18 åring eller hur gammal du nu är försöker lära mig hur det funkar i en fotbollsklubb. Jag vet mycket väl vad en assisterande gör och vad en huvudtränare har för uppgifter. Det fick jag lära mig dels genom mina sex säsonger i division 2, två säsonger i division 3, mina tre säsonger i Kalmar FF där mitt sista år tillbringades endast med a-laget, mina 3 år på fotbollsgymnasiet, spel med smålandslaget osv. Så jag tackar för ditt försök att förklara vad en assisterande ska göra i en klubb. Jag har sagt vid flera tillfällen tidigare att varken jag eller du kan veta varför Thompson blev avstängd. Jag har också sagt att det var olyckligt att den kom när den kom. Sen får Redfearn vara hur uppgiven han vill. Sen när du snackar om att det vore tragiskt om vi säljer Byram för att köpa in skadade serie b spelare får mig att garva gott. Två spelare av alla dom vi tagit in har varit skadade och det är Cani och N'goyi. Ska du använda det som något ramverk? Har du glömt Silvestri, Bamba, Cooper, Bellusci, Berardi, Antenucci och Sharp för att nämna några? Var de också skadade serie b spelare? Sen är det FORTFARANDE så här; vill någon av våra unga spelare lämna för att en klubb i Premier League knackar på deras dörr och erbjuder fantasisummor i jämförelse med vad vi kan göra så är det enda vi kan göra att få så mycket betalt som möjligt. Jag är ganska säker på att Byram är den enda som är redo att ta ett sådant steg mentalt oavsett om vår tränare heter Redfearn eller Thorsten Flinck. Sen förundras jag över ditt uttalande om förhållande. Kan man inte vara stark om man är ensam? Detta måste ut till alla tidningar i världen, här har du ett scoop av stora mått!
Leeds United Kristoffer
2015-04-24 15:46
@Leeds så klart!:

Det är Graham Beans twitterkonto.
2015-04-24 15:22
@Linus.M:

Det var en gång en finne, en norrman, och Bellman...

0% tilltro till sådant anonymt twittrande.
2015-04-24 15:16
Floyd? Njaee, flyttas Redfearn ned till akademin igen så vill jag se trollerigubben Grayson tillbaka. Han kunde trolla med knäna. Med 0 Kr lyckades han få till bra lag. Ett offensivt kul lag. Förhoppningvis har han även lärt sig att det krävs en bra defensiv emellanåt då det var hans akilleshäl senast.
Leeds United Linus.M
2015-04-24 13:34
Gammal anställd som blev sparkad: @FootballFactors: After beating Bournemouth away MC was still not happy about the performance....I pointed out that AFC B were best team in League 1/2 @FootballFactors: he said that we should have been 3-0 down at halftime. I pointed out we took our chances and they didn't....then came MC's advice to me..2/3 @FootballFactors: MC - "You see that's where me and you are different because I (MC) watch football technically but yet you (me!) watch it as a fan! 3/4 @FootballFactors: Thanks for that MC.I reply - have you ever been a player or coach ? - "No" says MC well there you are then I say -we watch it the same way!
Leeds United Linus.M
2015-04-24 11:10
Sportcarl// Såså... Vi har olika åsikter bara :)
Leeds United sportcarl
2015-04-24 11:08
Linus 0940, tror är det du som gör, att beskylla någon utan något bevis är lågt riktigt lågt enligt mitt sätt att se det, vi får inte låta denna sidan blir som en syjunta med en massa käringar som sprider rykten och skvaller som i efterhand visat ut ligga noll sanning i,
Leeds United Linus.M
2015-04-24 09:40
Så Mowatt, Cook och Byram är inte bra Championshipspelare? Sportcarl// Förstår att du tror att Cellino inte haft nått finger med i spelet. Fortsätt tro vad du vill.
Leeds United sportcarl
2015-04-24 09:26
Linus08:58.Cellino förstörde? Han är väl för sjutto,n avstängd, borde väl även du vera. Men det är väl spekulation som vanligt,
Leeds United lufc4ever
2015-04-24 09:22
Jag tycker våra bebisar är rätt mycket överskattade. Just nu är ingen av dom annat än bra medelspelare i CC. Byram är den som känns närmst PL men jag har svårt att se att Liverpool skulle chansa på honom. På sin höjd lag som WBA möjligtvis. Eller det där jävla Norwich om dom går upp. Annars känns Cook som den som har mest potential.

Jag kan hålla med om att det ska inte behöva daltas med bebisarna men samtidigt ska man nog inte underskatta effekten/förhållandet Redders har på dom. Beslutet att flytta på sig är nog betydligt lättare om Redders inte är här om man säger så. Det man får hoppas på isf är att deras kärlek till klubben är stor nog och att dom är så sammansvetsade som dom säger att dom är och att det är det bandet som håller dom borta från £30-40k i veckan på nån bänk i Midlands.
Leeds United Linus.M
2015-04-24 08:58
Och sen måste jag kommentera det du skrev om Redfearn och att Thompson inte var kvar. Det handlar väl för tusan inte om att Redfearn ska gå ta ut konerna själv? Det handlar om att ha någon att diskutera och göra beslut med. Att få idéer av, att få hjälp med att hålla koll på en trupp med 23+ spelare. Ta Murphy som ett exempel... Han blev en ny spelare när Thompson kom in. Även detta förstörde Cellino. Jämför det med ett förhållande, utan en annan person i ditt liv så kommer du inte långt.
Leeds United Linus.M
2015-04-24 08:52
Thom//

Varför inte alla presterar på topp just nu? För att de inte har något att spela för. Det har även varit oroligt i laget, med tanke på allt som hänt med Cellino/de italienska spelarna.

Vi har bara två olika åsikter, inte svårare än så. Jag tror att Cook, Mowatt med flera kommer vilja lämna om Redfearn lämnar. Eftersom han nu varit huvudtränare och gjort det jävligt bra under alla omständigheter, där HAN fått fram Cook, Mowatt, Phillips & Taylor. HAN har sett till så att vi inte inte åkt ner på grund av poängen HAN tog i december/januari.

Att du istället vill sälja Byram och Cook för att Cellino ska köpa flera Serie B spelare, samtidigt som han kommer ta in en ny Hockaday. Det har jag så otroligt svårt att greppa. Vi har något på gång här med Mowatt, Cook, Taylor, Byram och Phillips. Säljer vi EN av dem så är det ett stort bakslag, som kommer synas på planen. Låt Redfearn fortsätta och ge han ENGELSK erfarenhet, som behövs i Championship. Helst inte fler Serie B/C spelare.

Men för £5-6m får vi säkert flera bra skadade spelare (Cani, N´goyi m.fl...).

Har du ens sett/läst om Redfearns senaste presskonferenser? Det lyser uppgivenhet om mannen. Detta på grund av Cellino och alla oklarheter. Sparka Thompson, som hjälpte oss att undvika nedflyttning, Salerno, sex skadade spelare som blir skadade samtidigt på fredag. När de enligt Redfearn varit friska på torsdag.

Cellino skapar kaos och är inte Leeds. Förhoppningsvis inser han snart att vi inte är ett Cagliari.

Och som terry cooper skriver... Ska vi skriva allt vi har ALL information om så blir det inga inlägg här. Men det kanske är så ni vill ha det?
2015-04-23 23:56
Linus// Så om våra ungdomar behöver haklapp, napp och blöja från sin ungdomstränare resten av livet så har de inte speciellt mycket att komma med i livet som professionell fotbollsspelare. Fotboll är och kommer alltid vara en resultat baserad sport. Man kan ju undra lite om nu våra ungdomar håller Redfearn så kärt, varför har vi fem raka förluster där exempelvis Byram enligt rapporter varit helt under isen och även Mowatt. Varför ger de inte 1000 % för sin älskade barnpassare om deras karriärer inte kan fortsätta i Leeds utan Redfearn? Som jag sagt, Byram kan mycket väl lämna men vi förlorar inte honom denna säsongen. Han har kommit upp i en ålder där nästa steg måste tas och ytterligare ett år i the Championship ser inte jag som ett steg i rätt riktning för honom. Däremot Taylor, Cook, Mowatt, Phillips, Walters och Dawson har jag svårt att tro kommer lämna OAVSETT om Redfearn är kvar i klubben eller inte. Men absolut, jag är inte säker på det och det kan ingen vara. Dock hadr jag tyckt det varit väldigt märkligt om en 18 åring hade ställt ett sådant krav under sin första a-lags säsong i en av Englands största klubbar att "petar ni min favvo kille så drar jag". I så fall är han inte en spelare jag vill ha i klubben ändå och som en av landets mest lovande talanger kan vi säkert få runt en £6-7m för honom. Lägg till £5-6m för Byram och vi har pengar som räcker och blir över att värva ihop ett jävligt starkt lag till kommande säsong. Som sagt, Redfearn är en coach med erfarenhet av att coacha unga spelare. Han har ingen direkt erfarenhet av att styra ett a-lag och absolut inte på den nivån Leeds är. Men som jag säger så har han gjort ett bra jobb och jag kommer inte skrika satan om han får förlängt. Får han det inte hoppas jag på någon bättre med mer erfarenhet och att han väljer att fortsätta med akademin och är länken mellan a-laget och ungdomarna som knackar på dörren.
Leeds United terry cooper
2015-04-23 23:12
Blir nog rätt tyst o tomt här om vi bara ska skriva om det som vi har alla detaljerna kring......
Leeds United sportcarl
2015-04-23 21:18
lufc 20:58, jo så är det, en del bärs in i guldstol och skrivs och hittas bara positivt om, och en del bärs ut i dyn och hittas bara fel om, därimillan verkar det inte finnas något, så har det väl varit denna säsongen att har leeds vunnit har det varit redfearns förtjänst och har vi förlorat har det varit cellinos fel både om han har varit ansvarig eller avstängd, tycker spelarna och redfearn skall visa de 2 sista matcherna hur mycket vinnarinstinkt det finns, sedan kan jag hålla med att redfearn har haft det otacksamt sista 1,5 månaden och så borde det inte få gå till som det gjort, att andretränren fick gå har jag ingen åsikt om om det var rätt då jag inte har alla detaljer(har ju spekulerats hej vilt här och alla spekulationer kan ju inte stämma) däremot skall det ju in en ersättare direkt
Leeds United lufc4ever
2015-04-23 20:58
Redders ska helgonförklaras efter en säsong som denna. Allt annat är ett hån. Att försöka göra ett jobb i en så extremt resultatberoende miljö med dom förutsättningarna är det bara att buga och bocka för.

Är han en bra coach ? Tja ge honom fullt stöd,lugn och ro och 5 ordentliga nyförvärv så tar han klubben framåt lika bra som vilken manager som helst i CC. Det är jag övertygad om. Han behöver inte vara Wenger eller Mourinho i denna ligan.

Men detta är knappt lönt att diskutera för snart kommer ME ME ME tillbaka och då börjar showen igen. Redders ska vara glad om han får komma tillbaka till akademin. Om han nu ens vill det.
Leeds United Silvestri the King
2015-04-23 20:54
Linus//
Stå på dig.
Bättre att svara, rätt om man tror.;))
Annons: