/england/leeds/forum/1080.aspx/england/leeds/forum/1080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2015-06-18 21:04
en börjar ju bli lite oroad varför inte byram skriver på förlängning av sitt kontrakt.
Leeds United sportcarl
2015-06-18 21:02
Cooper, Bamba, Cook och Morison har bra ledaregenskper, morison fller bort för han skall inte ta en startplats om vi skall upp, Cook kommer väl folk invända på att han är ung men på plan kan man inte tro att han bar är 18 år och i honom har vi en blivande landslagsspelare, jag är inte lika säker som en del här att bamba kommer start före Cooper, ett scenario som man kan hoppas på att vi tar in en självklar ledartyp som vi saknar, på Murphys plats men bättre och jämnare, rösler vet nog vad han vill ha in och på vilka platser
Leeds United lufc4ever
2015-06-18 19:06
Bullen //

Där har vi det ju ! Ge armbandet till Morison. NU !! :))
Leeds United PutteBJ
2015-06-18 19:05
Jag tycker att det är viktigt att spelaren har bra ledaregenskaper. Och jag ser nästan bara att det är Bamba som besitter dem. Vi behöver verkligen ha in mer rutin och starka ledare. Finns ju fan inga om man tänker efter.

Silvestri=nej
Berardi=nej
Bellusci=tror att han är
Bamba=japp
Taylor=nej
Cook=nej
Murphy=möjligen (vill inte att han är startspelare 15/16)
Mowatt=mjaaaaa kanske
Byram= nej
Ante=nej
Sharp=hmmm

Douk=nej
Cooper=ja men startar ej enligt mig 15/16
Leeds United BullenKarlsson
2015-06-18 16:54
Möjligen att jag har sett Cooper för mycket, men enligt mig så har ingen back imponerat riktigt. Bamba var ju riktigt bra mot Boro, men sen vet jag inte.

Belluschi blir ju bortgjord allt som oftast men lever på att han är enda backen med speed.

Cooper är ju för enbent och sölig enligt mig. Men som sagt, detta är från bara några matchers perspektiv. Jag vill i alla fall ha in en till mittback bredvid Bamba och således tappar Cooper kaptensbindeln. Ger den hellre till Byram i så fall om han stannar.

Det kanske är bra att ge kaptensbindeln till någon av våra sämre spelare dock. Våra kaptener har ju en tendens att flytta på sig =)
Leeds United lufc4ever
2015-06-18 15:53
Cooper har fullt upp med att lära sig av med sina misstag. Innan dess ska nån annan ha bindeln.
Leeds United sportcarl
2015-06-18 14:22
Var överpå avslutningen mot rotherham, var väl bara Cooper och Taylor som imponerade,
2015-06-18 12:40
Putte//

Han har aldrig imponerat speciellt mycket på mig i alla fall. Kunde lika gärna ha behållit Tom Lees tycker jag. Reserv, men kanske kan växa.

Bamba som kapten tack.
Leeds United sportcarl
2015-06-18 11:05
Cooper är blivAnde kaptensämne och blir bara bättre och bättre, rankar honom nu före bamba och bellusci, detta året har gjort honom gott,
Leeds United PutteBJ
2015-06-18 10:07
Tycker vi att Cooper skall ha kvar kaptensbindeln? Asså, han är ingen dålig kapten på nått sätt men jag ser inte honom i startelvan till nästa säsong. Sajnar Bamba nu som det verkar så tkr jag han är en het kandidat till bindeln.

Vad tkr ni andra?
Leeds United Norman Hunter
2015-06-18 09:42
@Linus.M:

När det gäller supporterägda klubbar är jag egentligen helt överens, jag tycker verkligen att det vore bra om vi gick tillbaka dit. Dock tor jag inte på det som det ser ut idag, då tror jag vi får göra dessa celebra klubbar sällskap, se länk.

Jag har iofs inget emot att hålla till i L1, tyckte faktiskt det var riktigt kul att åka över och se lite mer obskyra platser. Dock tror jag att upplevelsen man har med att följa Leeds som det ser ut idag skulle försvinna med tiden då vi knappast kommer få några nya supportrar till klubben. Det blir helt enkelt en paradox som jag har svårt att förhålla mig till.
Leeds United Duke
2015-06-17 23:56
Thom// Nu är det frid och fröjd ja. Bra tränare, bra sportchef och Cellino har tagit ett steg tillbaka som många har önskat. Var lugnt förra sommaren med. Så länge vi inte förlorar matcher sitter Cellino lugnt i båten. Jag utesluter inte att cirkusen drar igång till hösten. Nöjd med det man har? Inte så länge vi är utanför PL. Spelartruppen måste spetsas till rejält. Är man nöjd kommer man ingenstans.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Leeds så klart!
2015-06-17 22:11
Ett vettigt förslag från Il Duce.
Tyvärr nedröstad.
Leeds United lufc4ever
2015-06-17 21:58
Så kan man ju också beskriva honom .....

"Austin is a Sunday League footballer in an athlete's body with the brain of a tsetse fly."

Nog för att jag är glad att han inte fick förlängt men detta är kanske en aning orättvist :))
Leeds United lufc4ever
2015-06-17 21:49
Imorgon är det 1 år sedan Mr Hockaday anställdes. Kan nog sakna honom en promille eller 2 ändå. En legend i sitt eget slag :))
Hartey
2015-06-17 20:57
Så är bråket på forumet igång igen, det var ju faktiskt lugnt i 3-4 veckor...
Leeds United terry cooper
2015-06-17 15:32
Thom //

Ironisk eller ??
Leeds United Ballsmash
2015-06-17 14:43
Har vi inte mött forest borta på annandag i typ fyra år i rad nu?
Leeds United sportcarl
2015-06-17 14:23
Var inne på luss facebook sida, inte så mycket atktivitet där, men såg att de hadeen rubrik 10 mars 2014 som var:ser ut som vi är på väg in i administration, det behöver vi inte oroa oss för längre, mitt betyg på cellino so far är 6,5 på en skala till 10.
Leeds United PutteBJ
2015-06-17 13:52
Jag försöker tänka mer vart klubben stod för 1 år sedan och vart den står nu. På det planet så bedömer jag Massimos jobb som gott. Visst vi ligger kvar som mittenplacerade men vi har förbättrat våra förutsättningar att gå framåt avsevärt. Vem vet vad vår placering hade varit om Massimo inte tagit över? Ingen kmr veta men jag har känslan av att det skulle varit närmare de 3 sista platserna kanske till och med League One.

Jag tkr att vi skall glädjas i nu:et och inte sträva efter att mer skulle gjorts fram till idag för det har varit så brutalt mkt sämre. Jag tror och hoppas på att den positiva trenden fortsätter och man blir väldigt glad när dealer som Kappa nu går i hamn för oss. Inte kunde vi räkna med att vi har den "överlägset" bästa tröj-dealen i hela ligan. ( lägg till All White på det :-) )

M.O.T
Leeds United lufc4ever
2015-06-17 13:26
Norman //

Jag hoppas det är den lilla källan som vinner över alla dom andra. Behålla Byram är något av sommarens viktigaste uppgift.

Att tröjan är fri från kladd tror jag helt enkelt kommer från Kappa själv. Det är en väldigt smart PR-kupp. Fotbollströjor är symboler och vår mycket mer än de flestas. All-White betyder verkligen nåt för oss. Det är möjligt att detta stora avtal innebär att Kappa betalar av vad Macron och Enterprise kräver och sen är avtalet som vilket som helst. Inga problems med det isf. Vi får ju All-White tillbaka :)

Kanske Byram pengarna läggs i samma hög som RM44 högen och blir till ER köp.
Leeds United lufc4ever
2015-06-17 13:14
Vi och dom och vi vet bäst för vi är iaf inte negativa. Underbart stort tänkande om sina medsupportrar.

Bullen //

Är helt med i båten.
2015-06-17 13:00
Det är väl helt enkelt så att det finns otaliga konstiga saker som får vissa här att tvivla på att Cellino är rätt man för klubben. Inget konstigt med det. Tycker supportrar har rätt att kritisera både ägare, tränare och klubb.

Jag har tvivlat väldigt mycket på Cellino och i bakhuvudet ruvar en oro över allt som kan gå fel. Man har ju blivit luttrad som Leeds-supportrar och Muphys Lag verkar onekligen gälla oss.

Är dessutom ganska säker på att många engelska supportrar som skriker Cellino Out är precis som många svenskar. Ganska rasistiska gentemot en ägare som har svårt att göra sig förstådd och som klampar på engelska traditioner.

Jag tvivlar fortfarande på Cellino men jag kommer inte skrika Cellino out - på grund av att har gjort mycket rätt men framför allt för att jag inte tvivlar ett dugg på att han har rent sportsliga ambitioner med klubben. Jag tror genuint på att han vill föra klubben framåt. Det trodde jag aldrig om Ken Bates.

Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-06-17 12:59
Och ta nu gärna upp som vanligt dessa kommentarer som exempelvis "vad ger det mig rätten att bestämma vad folk ska tycka", eller "det är skillnad på att vara negativ och kritisk". Jag säger inte att folk inte får tycka som dom vill men helt ärligt tycker jag synd om er. Att ni vägrar se att vi faktiskt gör framsteg och nej, numera är det ingen skillnad på att vara negativ och vara kritisk. Numera är erat tjat om Hockaday och Milanic inget annat än ett evigt tjatandes och negativa vibbar om något som hände för flera flera månader sedan. Att vissa tar upp en utebliven inbetalning av skatt på en bil som ett skäl till att Cellino ska bli bannad är inget annat än ett skämt och ytterligare bevis på att ni inte har någonting alls att komma med förutom detta utmålande av en "brottsling" som ska sitta bakom lås och bom. Ynkligt.
Leeds United PutteBJ
2015-06-17 12:47
Thom// Spot on..
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-06-17 12:33
Vissa fokuserar hela livet på vad man hade kunnat ha eller vad man hade kunnat få och lever olyckliga hela livet. Vissa är glada för det man har och lever lyckliga hela livet och gör det bästa av det man har. Medans vissa här inne fokuserar på saker som man inte har en aning om kommer ske eller inte, kritiserar att folk försöker osv så ser jag och många med mig att Cellino och övriga i staben försöker så gott de kan med det de har. Fortsätt leva med en önskan om förändring, nya ägare, att Cellino blir bannad igen men kom fan inte och gnäll sen när allt går åt skogen. När era fantasier om ett supporterägt Leeds United går upp i rök och vi helt plötsligt står med noll och ingenting. Hur ska Leeds United med dagens pengafokusering kunna drivas av ett tiotusentals stort supportergäng utan något kapital? Skrika efter miljonvärvningar är enkelt samtidigt som man vill ha in fattiga supportrar att driva klubben framåt. Sen undrar jag fortfarande när klubben ska bli såld? Månaderna går... när ska Redfearn lämna? När ska ungdomarna dra? När ska Cellino bli bannad? Massa skitsnack bara som vanligt.. hur kommer det sig att duktiga fotbollsmänniskor väljer att komma till Leeds United och jobba under Cellino om han nu är så jävla hemsk som folk här inne tydligen är så säkra på?
Leeds United Norman Hunter
2015-06-17 12:28
@lufc4ever:

En länk där det sägs att Byram är på väg att förlänga men det erkar vara spekulationer då ingen källa nämns. Endast att klubben har sagt att Byram inte är till salu och att han ingår i Oves planer.

För övrigt lär dealen med Kappa vara bättre än den vi hade med Macron, annars hade vi knappast bytt redan nu. Vad gäller tröjsponsring så återstår det att se om det verkligen gör nån skillnad, det är ju iaf det som Pearson säger och jag ser ingen anledning till att vi skulle göra det valet om vi verkligen skulle förlora pengar på det. Jag hörde för några år sen hur lite engelska lag fick av sina tröjsponsorer och det var bra mycket mindre än vad jag nånsin kunde ana. Då fick jag ändå siffror från klubbar i PL som exponeras i hela världen varje lördag..
Leeds United Leeds så klart!
2015-06-17 12:14
Rob,

Sex raka segrar alltså.
Ingen dålig säongsstart ; )

Leeds United Rob.
2015-06-17 10:07
Burnley (home)
Doncaster Rovers – Capital One Cup (away)
Reading (a)
Bristol City (a)
Sheffield Wednesday (h)
Derby County (a)

Snacka om tuff inledning på säsongen!
Leeds United stonefree
2015-06-17 10:03
Burnley hemma i premiären
Annons: