/england/leeds/forum/1075.aspx/england/leeds/forum/1075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2015-01-13 12:49
Jag blir väldigt överraskad om vi får in mer än 2 nya. Jag blir inte alls förvånad om det inte blir nån.

Leeds United stonefree
2015-01-13 12:37
Det är lite roligt att läsa alla inlägg på forumet, ena stunden har vi ett allt för ungt lag, det behövs folk med rutin och någon som kan ta tag i laget för att i andra, så är det bara att kasta ut dom till försäljning, problemet är att vi här inne är precis i samma sits som våran kära klubb, ingen ordning på någonting, vi velar hit och dit vecka efter vecka. Vi skriker efter nyförvärv samtidigt som vi vill ha stadga i laget. Vi måste ju snart komma till en punkt, där vi stannar upp allihopa och, bestämmer oss, hur ska vi ha det? En sak som är helt klart är att det finns 2 vägar att gå, det är att satsa ungt och bygga för framtiden, men det kräver samtidigt att spelare som Cooper, Taylor, Cook, Dawson, Byram, Mowatt och Montenegro, måste vara kvar, är de inte det då finns det ju liksom inget och bygga vidare på, för säljer vi av med dom, så måste vi ta in nya och får börja om igen och igen. Det är kanske den bästa lösningen för framtiden, men Leeds är inte kända för att hålla på sina talanger, helst ska de säljas innan de riktigt har blommat ut, så vi inte riskera att få ut för stora övergångs summor. Annars kan vi behålla det mesta av stommen vi har nu, byta spelstil till 4-4-2, sätta upp Byram och Warnock som yttrar på var sin kant, tror det skulle bli riktigt bra, plocka in någon rutinerat mittback istället för Pearce och en bra mittfältare. Sedan kan vi göra oss av med följande spelare: 1: Austin, en gåta han är kvar, svek hela laget när han var Kapten och gick tjutande till BMD och sa att han inte klarade av pressen: Betyg: Ynkrygg 2: Adryan. Visst kan ha dra en gubbe eller två, han kan säkert lyckas i någon annan klubb, men han har ju floppat fulständigt i Leeds, hade jätte höga förväntningar på honom. Betyg: Tänker på Brolin, när jag ser Adryan på plan, tyvärr! 3: Morrison Hur den karln överhuvudtaget spelar fotboll på den här nivån är för mig en gåta, han skulle platsa i Dover i division 6. Betyg: Katastrof! 4: White: Våran ”unga” lovande Adian, som plötsligt bara försvann, han som var en frisk fläkt, han sprang som en Duracel kanin på matcherna, alla var nog helt övertygat om att hans framtid var i en topp 5 klubb i PL. Han är tyvärr skadat och slut som fotbollspelare redan vid 24 års ålder: Betyg: kommer aldrig tillbaks, Riv hans kontrakt! 5:Jason Pearce. Tyvärr så håller han inte i matcherna, jag vet inte om konditionen tryter eller han helt enkelt är slö av naturen, han har varit den ihop med Bellusci i försvaret som har fallerat totalt, med den spelstilen som vi har, där ytterbackarna ska upp i anfallen och då vi inte har några som har förstått riktigt hur man spelar diamant så blir det väldigt tungt bakåt när motståndarna anfaller och Pearce står handfallen och inte vet vart han ska ta vägen och kapten som han var, borde han ha styrt upp trupperna bättre, med tanke på att ingen ser ju bättre än han hur alla är placerade ute på plan. Byter vi till 4-4-2, tror jag nog att vi ska behålla Pearce, annars är det goodbye. Betyg, Allt för långsam för att spela i ett lag som spelar med diamant och han är ingen kapten! 6: Bellusci. Karln är en vandrande katastrof för det mesta, han är fulständig ovetandes om att han spelar som försvarspelare i Leeds. Han sparkar och vevar på allt som rör sig runt honom, han käftar med allt och alla, med som motspelare, att han inte har fått fler utvisningar och varningar än han har än är ett mirakel. Nu tror jag i och för sig att han har hjärta för Leeds, det verkar som så, speciellt när man är på plats och ser honom live, får man den uppfattningen. Mycket är nog frustration över att det går som det gör, men fortsätter han så här, kan det kosta oss dyrt. Men jag glömmer aldrig hans frisparksmål mot Bourmouth, när vi vände och vann, vilken strut! Betyg: Som att släppa loss en elefant i en porslins affär! 7: Här hade jag faktiskt tänkt mig skriva Readfern. Men efter bortamatchen mot Bolton, där det såg ut som ett hederligt gammaldags 4-4-2, med en helt ny laguppställning, som fick mig att sätta mitt eftermiddags te i halsen, hade aldrig hittat den start elvan. Men jag vill se, efter Birmingham matchen hur det ser ut då, får vi stryk igen, då är det bra att ge honom foten, han har fått många chanser, som Coach brukar det finnas en röd tråd i spelet efter några matcher, men inte här inte, har sett flera presskonferenser med Redfearn, då han står och säger att vi spelar jämt med motståndarna ute på plan med det är de små marginalerna som inte är på våran sida, men själv har jag sett samma match som honom och vi vart fulständigt utspelade, på gränsen till pinsamt. Betyg: De gånger han hoppade in utan press, fick han laget att prestera max, men efter han har tagit över permanent, har han blivit feg precis som de 3 senaste coacherna vi har haft innan, aldrig några häftiga byten, aldrig några tidiga byten när vi ligger under. Rädslan att misslyckas är störa än riskan att våga och vinn. Sedan finns det säkert några till som endast går att använda som vattenbärare, men någon måste ju göra det också eller hur. Läste artikeln på Svenska fans om Gary Rowetts Birminghams coach, kolla vilket facit han har sedan han tillträdde, med endast ett enda nyförvärv, har han lyft Birmingham från nedflyttnings plats till en 12 plats på 2½ månad. Där ser man var mycket det gör om man får in rätt kille, här är det en gammal Birmingham spelare som vet vad han vill. Jag vill också ha en sån i Leeds, ohhh var jag saknar Simon Grayson,han hade det i Leeds som Rowetts nu har i Birmingham. WALMOT!
Leeds United Tobbe O
2015-01-13 12:36
Senaste en och en halv säsongen, 4 mål på 31 matcher i serie B och en hel del av dessa matcher har han inte varit ordinarie utan inhoppare. Låter ju som en garanterad flopp...
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2015-01-13 12:29
Han bråkade dock en hel del när han spelade i Polen för något år sedan. Dök inte upp på träningar etc. The following year he moved to Polonia Warsaw outright.[13][14] In Polonia Warsaw, Çani got into a conflict with the club's owner as well as the coach and the team. Already in January 2012 he began to look for a potential new employer, but in the end decided to sign a new 3-year contract with Polonia.[15] In the Summer of 2012, for three months he refused to return to Poland after holidays in Italy and missed the team's training camps. After returning, he played irregularly, until he allegedly had an argument with the coach and was moved to the youth academy team. His move to Catania was considered controversial, by the Polish media, as he was considered to be still technically a Polonia Warsaw player until 2015
Leeds United Kristoffer
2015-01-13 12:23
En ny anfallare som ryktas vara på väg: Edgar Cani. Albansk anfallare som spelar i Catania.
Leeds United Linus.M
2015-01-13 11:48
Svanen// Fel. Berardi ska va på högerbacksplatsen när Byram kör yttermitt.
Leeds United Svanen75
2015-01-13 11:23
Tror dock att Berardi står högre på turordning att ersätta SW än unge Tylor.
Leeds United terry cooper
2015-01-13 11:06
Norman //

Menar du att vi ska spela långa bollar ibland ??
Trodde det o höga bollar var förbjudet nu. :))
Leeds United Norman Hunter
2015-01-13 09:52
Ang Warnock.
En vänsterback kommer inte vara avgörande för om vi åker ur eller inte. Det man däremot kan oroa sig för är hur viktig Warnock är för gruppen. Är han den enda som kan axla en ledarroll? Jag tror inte att han kan vara så avgörande, hade han varit det hade vi haft en position högre upp i tabellen. Om han försvinner kanske vi har någon annan som kliver fram och lyfter gruppen på ett bättre sätt. Dessa saker är dock omöjliga att sia om man inte själv befinner sig i omklädningsrummet eller på träningsplanen. Man nog bara veta med facit i hand efter att han försvinner om så blir fallet.

Om han är så pass dyr som vi tror gör nog pengarna mer nytta någon annanstans i truppen. Det finns två kvaliteter som vi saknar i dagens lag.
1, vi saknar en riktigt snabb spelare som får motståndarna att tvingas spela ett djupare försvarsspel och däreigenom öppna upp för vårt spelande mittfält.
2, Vi saknar en "glue"-spelare, en spelare som håller ihop laget gärna från en lite tillbakadragen mittfältsposition.
Leeds United Rodell
2015-01-13 09:05
Senaste på "twitter" är iaf att Warnock's övergång till Derby står o stampar lite nu pga warnocks skada.
Leeds United Kristoffer
2015-01-13 08:42
Adam Pope @APOPEY · 18 min för 18 minuter sedan

Luciano Becchio's agent says there is some genuine interest from Argentina as well as another English club. No further contact from #lufc.

Verkar inte hända så mycket när det gäller nyförvärv. Ryktena om Krhin och Pavoletti har ju försvunnit.
Leeds United PutteBJ
2015-01-13 05:34
@Linus.M:

Mjo, så är det. Men jag tror att om vi lyckas få in en stabil topp mittback så klarar nog sig Taylor bra säsongen ut på vänsterbacken. Skulle han bli skadad så får väl Coop hoppa in ett par matcher, alternativt att Byram får kliva ner till högerback ett par matcher och Berardi ta vänstern.

Känns som den positionen inte står och hänger på om vi klarar nedflyttning eller inte. Hade varit mkt värre om vi sålt Mowatt,Cook, Antenucci eller en mittback.

Känner att det lönar sig inte att va negativ och gnälla i detta skede av säsongen nu. Vi får lixom inte övergången av Warnock ogjord.

Kan inte vara lätt att vara Leedsspelare för de vågar väl aldrig göra fel eftersom det blir en sådan storm bara Leeds inte kamperar om topplaceringar. Måste försöka skapa en aura där de känner ett stöd från fans och alla inblandade att verkligen lyfta och leverera.

Det blir nog bra en vacker dag... Kanske kommer ett nyförvärv snart som vi gapar av lycka av så har vi glömt allt detta på 5 min ;-) haha
Leeds United Linus.M
2015-01-12 23:34
PutteBJ//

Haha! Charlie Taylor är en bra ersättare. Jag är bara orolig att det blir som med Byrams första säsong, skador och att han tappar formen. Plus att vi inte har en duglig vänsterback som reserv för Taylor om Warnock lämnar.
Leeds United PutteBJ
2015-01-12 23:26
@Linus.M:

Och hur många hade Charlie Taylor skapat? Såg du det eller? Nej fan, han har ju inte fått spela nej... ;-)
Leeds United Linus.M
2015-01-12 23:16
För er som vill ha bort Warnock: @LUFCDATA: Stephen Warnock has created 24 chances for Leeds in the Championship this season, only Alex Mowatt has created more (29). [via @Squawka.]
Leeds United Linus.M
2015-01-12 23:07
Suck... Hejdå Warnock. @sport_simon: My understanding that Stephen Warnock's move to #dcfc has gone through. #lufc
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-01-12 20:28
Vad gäller Warnock så spelar det ingen roll för mig om han lämnar. Leeds överlever på något sätt. Jämför honom med Gradel, Howson, Beckford, Becchio, Johnson, Smith, Lennon, Milner, Viduka, Bowyer, Ferdinand, Woodgate, Dacourt, Robinson, Martyn med flera så är han en piss i atlanten. Han har dock varit duktig och jämn under denna säsongen och vi ska komma ihåg att Leeds numera har svårt att locka till sig duktiga spelare ifrån the Championship. Vi börjar sakta men säkert bli en klubb som vilken som helst. Tragiskt var ordet.
Leeds United sportcarl
2015-01-12 19:38
man kan ju vända på det hur man vill, vem skall vi satsa på unge Taylor eller åldrande warnock? bägge 2 är kanske för bra för att vara reserv, warnock har ju princip spelat varje match denna säsong och vi ligger där vi ligger så han känns inte oumbärlig som om detta lag står och faller med honom,, och warnock har ju i pricip spelat ALLA matcher i 90 minuter så nu kan vi ju låta Taylor få spela, tror inte det kommer påverka laget eller placeringmässigt negativt och jag är beredd ge honom chansen, hittills har han inte gjort mig besviken, sedan vet vi ju som varit med ett tag hur Leeds ekonomi ser ut, skall vi fortsätta överbetala vissa spelare eller skall vi lärdom? man har ju läst vad warnock har i veckan jämför gärna det med vad lewis Cook blivit erbjuden, till de löner spelare som hunt, warnock, morison med mera har kan vi få in ännu bättre enligt min åsikt, sedan kan jag ju säga att warnock är väl den av de rutinerade spelarna som sköt sig bäst men nu eller aldrig bör Taylor få chansen, sedan är det ju möjligt att i detta fönster ta in spelare på de positioner vi bäst behöver
Leeds United Linus.M
2015-01-12 18:52
Vi eftersöker ju Championship erfarenhet? Ska vi då göra oss av med sådant och samtidigt ge bort en av våra bättre spelare denna säsong?

Warnock har inte blandat och gett denna säsong, möjligen den första månaden på säsongen. Alla i hela England (som går på alla matcher) är rörande överens om att Warnock varit en av våra bästa spelare tillsammans med Cook t.ex.

Taylor är en bra ersättare, men ska han behöva spela ALLA resterande matcher i 90 minuter? Högerbackspositionen måste Berardi täcka upp då Byram nu kommer spela som en typ av yttermittfältare. Då har vi White kvar som är skadad. Vi får inte glömma av hur ung Charlie Taylor är. Vi kan inte, som flera här har sagt, endast förlita oss på våra unga spelare. Vi MÅSTE ha någon med lite CCC erfarenhet, och då är det enligt mig väldigt dumt att göra sig av med sånt.

Håller med Thom om Austin förövrigt, han är oduglig i 9/10 matcher.
2015-01-12 18:44
Är Austin en av de spelarna som visat mest hjärta? Han har ju varit oduglig i stort sett hela säsongen. En ynkrygg som ska vara "slitvargen" och pådrivaren men som samtidigt inte klarade av pressen av att vara lagkapten. Är det sådana spelare vi ska ha som ska "bära" de yngre spelarna? Tillåt mig skratta. Bremner hade vänt sig i sin grav om han sett vilka odugliga söndagsseglare vi har i detta laget som inte ser det som en enorm ära att bära kaptensbideln i en av de största och mest klassiska klubbarna i England.
Leeds United Kristoffer
2015-01-12 18:18
Austins kontrakt går ju även det ut i sommar. Warnock, Cairns, Austin, S. Taylor, Tonge, White, Norris och Thompson är väl de spelare vars kontrakt går ut till sommaren förutom då lånen av Del Fabro, Benedicic och Montenegro samt en handfull akademispelare.
Leeds United sportcarl
2015-01-12 17:44
stonefree 16:38, jag påstod inte att DU skrivit det, har följt warnock liksom hela laget denna säsongen och han har varit bra de sista 2 -3 månaderna och är tillsammans med Pearce och austin de som visar störst fighterhjärta överlag, men de har liksom hela laget sina fel och brister, warnock är liksom austin en som blandar och ger, de har sina styrkor men också sina brister räcker ju bara att nämna passningspelet och tekniken, personligen vill jag vi skall satsa på Taylor som i mitt tycke är likvärdig med warnock och kan bli lika bra som byram han har fått oförtjänt lite chanser och har aldrig gjort bort sig de få gånger han fått chansen,
2015-01-12 17:39
Rudy Austin har jag varit trött på en längre tid. En spelare som kan vara grym i en match för att sedan inte kunna slå en passning rätt i sju matcher i rad. Gör mig absolut ingenting om han blir såld till Millwall. Det är i en sådan sketen, värdelös klubb han skulle platsa.
Leeds United Duke
2015-01-12 17:37
Vi behöver inte nödvändigtvis ha erfarenheten på vänsterbacken. Det är en ganska enkel position och inte alltid så delaktig i spelet. Warnock har ju en skyhög lön då vi tog över honom från hans PL-kontrakt. Han lär knappast vara skadefri resten av säsongen heller. Cooper kan spela vänsterback i någon enstaka match annars är han ju mittback och ska spela där. Austin tror jag är viktigare att behålla med tanke på erfarenhet och styrka.
Leeds United Kristoffer
2015-01-12 17:26
@Duke:

Cooper är dock vår bästa mittback och ska spela centralt. Berardis plats är nu till höger i backlinjen när Byram flyttat upp på mittfältet. Dessutom är White långtidsskadad.
Leeds United stonefree
2015-01-12 16:38
sportscarl Tror inte att du hittar någonstans där jag har skrivit något negativt om Warnock i denna säsong, har varit över och kollat en del och han har varit klart bäst varje gång, det började redan i första hemmamatchen mot Middelsbrough, han slet som ett djur, sedan har det rullat på, självklart har han också dippat några gånger under matcherna, men kom ihåg han är ytterback, men har på grund av denna idiotiska uppställningen vi har kört med, varit lika mycket ytermittfältere på vänster kanten, det är inte lätt att vara uppe och försöka lägga inlägg för sedan några sekunder senare var tillbaka för att försvara, därför det finns inget understödd.
Leeds United sportcarl
2015-01-12 16:10
Jag har inget emot Warnock men är väl bara att backa och läsa på detta forum i augusti och september var som skrevs om honom då, jag ser det som en jättebra lösning för alla parter om derby skulle vara intresserat, Taylor har väntat alldeles för länge på att få chansen, för mig är valet givet vem vi skall satsa på, och han har visat mot Sunderland och Bolton att han är värd en startplats,
Leeds United stonefree
2015-01-12 15:51
Att göra sig av med Warnock i nuläget är som att köra in huvudet i giljotin, för det första är han just nu skadat, vilket gör att ska vi släppa honom så blir det gratis. Att han har varvat bra insatser med dåliga under säsongen, är inte jag helt enig med sportscarl om. Han har i ett dåligt Leeds, varit den ihop med Silvestri som har betyget godkänt så här långt, i genomsnitts betyg alla andra har underpresterat at då gör sig av med honom vore inte bra, han är desutom lagets kapten, men det är ju klart, "Bästa spelaren, desutom kapten och spelar i Leeds" det är klart en sån kan ju inte få vara kvar. Men jag hoppas att när jag öppnar programmet på Elland Road på lördag, få läsa om minst 2 nyförvärv MOT
Leeds United Kristoffer
2015-01-12 15:50
@¤Thom Mattsson¤:
Det jag tänkte mest på är en erfaren engelsk mittback (Naylor) eller en erfaren engelsk innermittfältare (Batty). Det behövs ledare helt enkelt.
2015-01-12 15:38
Alldeles för många rutinerade rävar som kommer till Leeds och fullständigt havererar. Vi har också sett alldeles för många spelare som kommit hit för en sista stor lönecheck och inte bryr sig ett skit om klubben.

En mix av unga talanger mellan 17-24 varvat med spelare i sina bästa åldrar runt 25-29 år är nog det bästa. Sen kan man ha en mittback som är runt 31-32, kanske en innermitt med samma ålder och målvakten kan ju var allt från 20 till 40 år har man ju sett genom åren.
Annons: