/england/leeds/forum/107.aspx/england/leeds/forum/107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Danne K
2018-10-15 10:40
Tycker det är märkligt att en coach lämnar sitt lag när säsongen är igång för ett lag i samma serie samt sämre tabelläge. Blivit vansinnig om Bielsa hade stuckit
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2018-10-15 09:41
Dean Smith har tagit över Villa nu hoppas på ett riktigt ras för Tuffa konkurrenten Brentford då
Leeds United Rodell
2018-10-15 09:18
Danne K //

Alioski har väl spelat rätt mycket som vänsterback/wingback för makedonien, det är hans "position" i landslaget om jag inte är helt fel ute.. som Dallas i Nordirland.
Leeds United Bobby Eagle
2018-10-15 09:17
Kristoffer/ då är jag lugn igen..!
Leeds United Kristoffer
2018-10-14 22:29
Enligt folk på waccoe så hade Klich dragit på sig för många kort och var därför otillgänglig idag mot Italien.
Leeds United Bobby Eagle
2018-10-14 20:56
Är alltid orolig under dessa "värdelösa" landslagsuppehåll. körde igång Polen - Italien nu och Klicken inte på plan och inte på bänken.... om nu inte min Polska sviker mej.... skada...???
Leeds United sportcarl
2018-10-14 14:44
Förlust för våra U18 med 2-1 idag mot Barnsley
Leeds United Rikard
2018-10-13 23:06
// Danne K

Och han gjorde mål också
Leeds United Danne K
2018-10-13 21:42
Enligt min scoresite så spelar Alioski vänsterback ikväll i Makedonien. Kanske nått han borde testas på hos oss
Leeds United sportcarl
2018-10-13 14:27
Hartey 08:55.tyckte inte jag., inte ens i närheten. Småtrevligt spel dock. För de som undrar slutade matchen 2-2 mot Burnley U23
Leeds United Kristoffer
2018-10-13 12:31
Det är tack vare bortaformen som vi ligger med i toppen av tabellen. Hemmaform = 7:a Bortaform = 1:a.
Leeds United Wld MS Pilsudski
2018-10-13 09:31
Andefattig dag idag,vad avser footbool,...

Tysklandsmatchen är kanske värd att lägga nån glutt på...
Hockeymatcher bjuds det på i form av NY Rangers mot Oilers kl 19.00,
Henke är i sitt livs form, på tv igår såg han ut som att må finfint, vilken kille !
Leeds United Hartey
2018-10-13 09:20
Om man vill åka Dubbeldäckare Elbuss till ER går det nu.Bussen heter Park Ride 1 och går från Vicar Lane i centrala Leeds vid Hotel Marriot. Bussen stannar på den stora parkeringen bakom ER och kostar £ 2 för tur och retur
Leeds United Hartey
2018-10-13 08:55
Första halvlek av U-23 var lika bra som premiären för A-laget mot Stoke
Leeds United Tobbe O
2018-10-12 20:12
krelleg ska inlägget vara till inte krullet - jäkla stavningskontroll :)
Leeds United Tobbe O
2018-10-12 20:07
krullet// Enligt EFL:s hemsida borde matcherna tom 8 december ändrats idag men det har kanske inte skett.
Leeds United WhitesMOT
2018-10-12 15:49
krelleg //

Om dom inte ändrat och jag läst fel så kan matchdag ändras fram tills en månad innan. Så QPR datumet hade jag inte litat på riktigt än.
Leeds United krelleg
2018-10-12 14:37
Vågar man lita på att QPR hemma 8/12 är spikad tro (och var hittar man den infon)? Vill minnas att någon sa att spelschemat skulle spikas idag.
Leeds United sportcarl
2018-10-12 14:31
Berardi 1-0.gick in på min facebooksida och där visades matchen. Måste vara Leeds facebooksida som sänder den. Småtrevligt spel.
Leeds United Hartey
2018-10-12 14:04
Finns det någon länk till Leeds u-23- Burnley?
Leeds United sportcarl
2018-10-12 13:54
Starkt U23-lag idag mot Burnley dito, med bl a Berardi, Forshaw och Roofe
Leeds United Danne K
2018-10-11 21:01
Klich från start för Polen
Leeds United Kristoffer
2018-10-11 16:50
Intressant att när en Brentford-spelare försöker skalla Alioski så blir det ingenting men när Pontus klagar på domarens insats då jävlar... Hade en Leeds-spelare försökt skalla en motståndare så hade det väl blivit 10 matchers avstängning.
Leeds United Wld MS Pilsudski
2018-10-11 13:35
Sverige-Ryssland fotboll i kväll. Pontus har ju tackat, nej, till matchen. Ska tydligen agera, barnmorska, iställett för att penetrera, att sätta bollen i nätmaskorna mot RYSSARNA . Pontus fina, nickmål, förra matchen var ju inte fy skam !
Leeds United WhitesMOT
2018-10-11 12:36
Det finns en enorm övertro på lag 10 och ner i PL. Är övertygad om att vi med dagens trupp och spelidé skulle klara oss alldeles utmärkt mot dessa lag.

Ser det som 100 gånger viktigare att ha en spelidé som passar än vad själva individerna i truppen är kapabla till var för sig. Wolves och Cardiff är utmärkta exempel på detta. Visst hade Wolves mer kvalité förra säsongen än vad vi har i år men själva spelidéen är hyfsat lika. Och dom har nu fyllt på den idéen med mer kvalité.

Jämför det mot Cardiff som gick upp på en filosofi som varje gång blir helt överkörd i PL. Warnock må ha alla sina uppflyttningar men det kommer aldrig längre heller. Han spelar klassisk CS fotboll som kräver att allt klickar och att man har 2-3 spelare som fullständigt överträffar sig själva. Leicester hade de och lite till när dom vann ligan. Det var verkligen en engångs. Alla bara satt och tänkte att det rasar snart men dom lurade alla. Säsongen därefter däremot var dom sönderlästa.

Fyll på vår bästa 11:a med 3-4 riktiga PL spelare och vi har en trupp som inte är sämre än lag 10-14 i PL. Det svåraste är inte att hänga kvar, det är att ta sig dit. Vi försöker spela konstruktivt i en destruktiv liga.
Leeds United Rodell
2018-10-11 12:04
Stonefree //

Forshaw var en av mboros bästa spelare i PL när dom var uppe där.. så att döma ut honom just nu tycker jag är lite fel men ja dagens trupp skulle ha det tufft i PL men lester skulle inte heller vinna ligan så större mirakel har ju skett :)
Leeds United sportcarl
2018-10-11 10:33
det svåra är att gå upp, kan vi gå upp så finns det pengar att förstärka inte minst från tvrättighet m m handlar om hundratals miljoner pund, kan smålag som Bournemouth,Huddersfield, Burnley klara sig så ser jag inte varför inte vi skulle klara det med, skulle bli en sådan enorm boost för hela staden, förra gången vi gick upp kom vi väl i tabellmitten för att året därefter vinna, tänk att ta hem Cook och Milner det vore mumma det
Leeds United stonefree
2018-10-11 10:04
Om vi nu säger att vi blir bland de 2 första denna säsong, hur kommer vi att klara oss i PL?

Min egen teori är följande. Det kommer att bli väldigt tufft för oss att gå upp i nuläget. Visst vi har väntat i vad som känns som 100 år. Men problemet är att Bielsa har lyft de flesta av spelarna i truppen till deras absolut max. Jag jämför oss denna säsong med hur Fulham och Cardiff var förra säsongen, två riktigt bra CS lag, men inte mer, det är 2 lag som kommer åka retur ner i CS om inte denna säsong så nästa. Tar vi Wolverhampton så ser vi en helt annan struktur, de hade många spelare redan förra säsongen som var så pass bra att de platsar med mer än godkänt i PL, ändå är det ungefär max 5 spelare på plan samtidigt av förra årets trupp. Vår trupp är ju inte ens nära deras förra säsongen. Ska man gå upp måste man ha en stomme på 5-7 spelare som kan spela PL i dagsläget, det har vi inte på långa vägar. Går man igenom truppen. Tar vi försvaret , så ser jag endast Pontus som en 100% start spelare. Peacock möjligen en reservmålvakt. Resten av försvaret Ayling, Berardi, Cooper, Douglas håller inte måttet i PL. Douglas reserv kanske, men är väldig tveksam. Tar man Philips, kanske han skulle kunna blomma ut i PL, men absolut inte i den rollen han har nu, han skulle inte klara det. Forshaw? I den form han är nu, aldrig, tror dessutom han har svårt att klara sig tekniskt i PL. Mitten med alla småttingarna, Alioski, Hernandez, Saiz ? Nej, det håller inte. Hernandez närmast, men hans ålder kommer att göra sig påmint väldigt fort. Harrison kanske, men är tveksam, Dallas och Roofe? Inte en chans, de skulle bli uppäten direkt. Klich, har ju varit bra denna säsong, kanske en bänkspelare i PL. Sedan har vi ju resten av gänget med Pearce, Baker, Roberts, Blackman, Shaughnessy, Bamford, Shackleton, Brown, Clark, här kanske det finns en eller max två som har en framtid i PL om några år, men inte som det ser ut i dag.

Sedan vad händer om vi går upp? Det måste upp mycket pengar på bordet för att köpa spelare. PL spelare är dyra, mycket dyra att inhandla. Går vi upp tror jag Radz säljer klubben, han har inte de muskler (Pengar) som ska till för att få Leeds att bli ett etablerat PL lag. Jag tror hela tiden har hans mål varit att få upp Leeds till PL, sälja så dyrt det bara går, stoppa pengarna i fickan och dra! Han är ju finansman inte Leeds fans, jo han är Leeds fans så länge han äger klubben.

Championship är stentuff, många lag som är jämnbördiga, men ingen klubb har ett Wolverhampton denna säsong. Av de lag som åkte ur, är det väl endast West Bromwich som håller någorlunda klass, både Stoke och Swansea har mycket att jobba med innan de är tillbaks i PL. Nottingham smyger på lite bakifrån, var ju mitt största hot innan säsongen. Ta Sheffield U med Sharpe, som dunkar mål efter mål, alla säger att de inte håller till topp 6, de var ju länge med i toppen förra året och slutade på en fin 10:ende plats, de satsar nog på en högre placering i år. Har inte sett dem spela denna säsong, men de verkar var sammansvetsat gäng!

Men det är ju inte mycket att komma med att endast ha en spelare i Pontus Jansson som är 100% PL klar om vi skulle gå upp!

Innan ni sparkar på mig, hänger mig, tvingar mig se alla Millwalls hemma matcher för att jag har skrivit detta. Detta är min personliga uppfattning och grunder sig väldigt mycket på de 3 lag som gick upp till PL i våras. Det är säkert dem som tycker att vårat lag med några spelare till skulle kämpa om en topp 10 plats i PL redan i dag!
Leeds United BehnamLeeds
2018-10-11 10:00
@Duke:

Pablo smällde in kvitteringen mot swansea och gjorde även ett mot stoke!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-10-11 07:28
Men vilken klubb hade inte tappat om man saknar 5-6 ordinarie spelare? Jag tycker vi har en relativt bra trupp med tanke på att vi fortfarande får resultat trots att vi saknar alla dessa spelare.
Annons: