/england/leeds/forum/1061.aspx/england/leeds/forum/1061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-01-25 16:01
terry cooper// Samme Cellino som ägde Cagliari i över 20 år menar du? Om möjligheten funnits att köpa Leeds tidigare så hade han kanske gjort det men det var väl en bra tidpunkt för honom när han gjorde det förmodar jag? Ser lite skillnad på en italienare utan några som helst band till klubben och som dessutom redan äger en klubb i Italien till "rika" supportrar som sitter i Leeds och följer katastrofen på nära håll. Vilka borde ha haft störst möjlighet och vilja att köpa Leeds? Det var en som lyckades för att han hystade fram miljonerna medans ett gäng som suttit nära klubben återigen lät en möjlighet gå dom förbi.
Leeds United terry cooper
2015-01-25 15:49
@¤Thom Mattsson¤:

Hur var det nu Thom. Hur många år hade inte Cellino på säga att köpa Leeds ??
Trodde vi hade klarat av o löst en del av frågeställningarna i nov/dec ??
2015-01-25 15:45
@¤Thom Mattsson¤:

Det jag inte gillar med Cellino är bl.a. hans snack om allt från ER till meloner.Finns väl lite att ta på där.
Hans förflutna är väl inte plus heller egentligen.Tycker inte det. Varför dessa rättegångar ?? Ska vi inte ha högre krav på en ägare i Leeds ??
Med alla hans pengar så måste han riskera att bli anklagad för fiffel mm. Mycket dåligt.
Alla tränare ?? Hur blir det i Leeds?? Har ju inte börjat lysande. Ingen respekt alls.Ingen tanke alls skulle jag vilja säga.
Leeds United Duke
2015-01-25 15:44
Kan inte förstå försäljningen av Smith. Sälja Pearce till Wigan låter väldigt dumt det med.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 15:34
Bilder och kommentarer från mötet.
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 15:32
4 länkar till info om TogetherLeeds. Detta är inte samma TL som Farnan/Verity snubbarna tidigare. Men dom var på mötet igår där allt detta presenterades och diskuterades.

Jag har inte orkat plöja mej igenom allt själv men visst.....utan att ha gått in i detalj så kan det ju låta bra men sen om det verkligen är genomförbart är en annan femma. Provar man inte får man ju aldrig veta.

Hade man kunnat få svart på vit att Bates inte är i närheten av klubben längre så dumpar jag gärna pengar på detta men när den gubbens lukt fortfarande finns i rummet så tar det emot.
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 15:25
.
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 15:25
.
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 15:24
.
Leeds United sportcarl
2015-01-25 15:13
håller med Thom i allt vad han skriver, verkligheten var att när Cellino tog över hade vi inkomster per år på 30 miljoner pund men 42 miljoner pund i utgifter,helt galet, detta får ju även Cellino lida för(och även om vi hade fått in en annan ägare) visar ju sig inte minst i economic fair när det gäller förstärkningar i januarifönstret, vi kan ju sitta här och klaga i evigheter på ägare, en sak vet jag och vi kommer aldrig få en ägare som alla är nöjda med, detta år får bli ett rensningsår och bort med high earner som tagit leeds som sin sista last resort, nu har vi väl bara Morison kvar i den kategorin,(sedan har vi väl tonge, norris och någon till på mer normla löner men som inte finns någon anledning att förlänga), alla cellinos värvningar kommer inte att vara lyckade då vi inte är i den positionen att vi kan plocka från översta hyllan utan snarare på nedersta, men cellino är garant för att ingen medelmåtta kommer typ ha 20000 pund i veckan utan att leverera och gå här år in och år ut, instämmer också med Thom vad hade hänt om den eller den hade tagit över, har man haft chansen och inte tagit den så varför skulle de kunna göra det vid ett annat tillfälle? personligen fattar jag inte vad TL håller på med, för det första har cellino sagt att han inte är intresserad av att sälja(gör han det är det för att FL kommer tvinga honom), och om han ev säljer varför skulle han sälja just till TL?. de som lobbyade för att GFH skulle ta över får ju nu stå i skamvrån, kan bli samma sak med TL, vi vet vd vi har(och det är bra men inte perfekt) men vi vet inte vad vi får
2015-01-25 14:46
terry cooper//

"Allt från Elland Road till meloner". Vi kan glömma snacket om Elland Road nu. Problematiken där stavas GFH.

"Visst ekonomin var ju urusel men hur hade det gått om inte Cellino köpt klubben."

Jag förstår inte denna argumentationen om jag ska vara ärlig. Ska vi börja prata om vad som hade hänt om Abramovic tagit över oss när vi åkte ur Premier League också? Vart hade vi varit då? Cellino köpte klubben och ska bedömas efter det. Tycker inte vi ens ska fundera på vem eller vilka som hade kunnat ta över istället. Farnan och Together Leeds tomtarna hade 10 år på sig att ta över från Bates men gjorde det inte. Om de hade haft ekonomiska muskler hade de "räddat oss" för länge sedan. Där, om någonstans, så är det "Allt från Elland Road till meloner". Cellino lade fram pengarna och förvandlade Leeds från ett blödande sår till en mer stabil klubb. Endast den anledningen är god nog att stå bakom honom.

Sen tycker jag som sagt många andra saker varit bra också.
2015-01-25 14:37
terry cooper//

Vad är det som inte funkar med Cellino som du är upprörd över? Ekonomin är bättre, så det kan det ju inte vara. Truppen är bättre än för 1 år sedan, det kan vi väl nästan vara överens om? Så vad är det som inte funkar?
2015-01-25 14:28
@Leeds så klart!:

Kan ju åxå tolkas som att Cellino inte visste vad han gjorde. Han betalade utan att ha koll.
Visst GFH myglade o fifflade men ändå......
2015-01-25 14:23
Thom //

1. Har aldrig varit mot att vi föryngrar spelartruppen o det är svårt att vet var unga spelare står. Se bara på Sloth som gjort några landskamper. Trodde på han men svårt att se om det blir något av han.
Dock svårt att banta spelartruppen om vi måste ha x antal spelare som vi inte vet om de blir bra.
Sol Bamba faller väl tyvärr under Last Station.....

2. Visst vi fick bra betalt för McCormack men det var väl inte helt Cellinos förtjänst.Hade inte McCormack gjort 30 pytsar , o Fulham så pigga på att värva han så hade vi väl inte fått ens hälften för han. Cellino hade ett bra förhandlings läge.

3. Bra att de måste bo i Leeds. Får se om det funkar med spelare som kan ha egna krav. Hoppas det.

4. Får hoppas att Cellino har inställningen att han vill göra klubben framgångsrik.:))
Hade dock hoppats på bättre spelare.

5. Visst kul att stå i klacken o göra high five o laga mat men kräver lite mer av han.

6. Visst ekonomin var ju urusel men hur hade det gått om inte Cellino köpt klubben.
GFH hade hittat någon annan köpare.
GFH hade fortsatt att drivit klubben , mot vad ??
GFH hade gjort konkurs.
Troligtvis hade de väl sålt till TL eller någon annan.Om inte annat för att rädda en eller annan krona. Bra eller dåligt?? Vem vet ??
Vad som än hänt så hade ju den nya ägaren fått ta tag i ekonomin.

Det jag inte gillar med Cellino är bl.a. hans snack om allt från ER till meloner.Finns väl lite att ta på där.
Hans förflutna är väl inte plus heller egentligen.Tycker inte det. Varför dessa rättegångar ?? Ska vi inte ha högre krav på en ägare i Leeds ??
Med alla hans pengar så måste han riskera att bli anklagad för fiffel mm. Mycket dåligt.
Alla tränare ?? Hur blir det i Leeds?? Har ju inte börjat lysande. Ingen respekt alls.Ingen tanke alls skulle jag vilja säga.
Leeds United Leeds så klart!
2015-01-25 14:16
Jag kan inte låta bli att avsluta min monolog... Jamen, det är därför Together Leeds finns - att se till att vi fattiga grannar får inflytande över vad som sker i Leeds. Tyvärr. Det fungerar inte. Ponera att TL lyckas att skramla ihop ett gigantiskt stort antal fattiga grannar som alla köper någon eller några "aktier" i TL för £100 styck. TL förblir en minoritetsägare. Ett begränsat inflytande. Vad som däremot blir en skyldighet även såsom minoritetsägare är behovet av att pumpa in pengar med jämna mellanrum för att betala skulder och nyförvärv i någon form (kontant, reklambidrag, eller genom uppstart av redovisningsekonomiska satellitklubbar tex Halmstad United). Oavsett vad tandlösa FIFA Fair Play må tycka. Hur ska den stora massan fattiga grannar, och potentiella TL-aktieägare klara av detta? Resultatet för 2014 var visst -300 miljoner SEK. Sätt i gång och skramla. Det kostar att lira med stora grabbar. Alternativet, och troligen det enda rimliga alternativet om fattiga grannar ska få bestämma över klubben, vore att starta om från noll som Wimbledon. Fast då kan vi glömma alla drömmar om Premier League och Champions League. För att ta sig dit behövs ekonomisk doping idag.
2015-01-25 14:06
@Leeds så klart!:
Tog inte så lång tid :)
2015-01-25 13:29
Även om Cellino räddade Leeds åt oss så behöver man inte tycka att allt är fantastiskt. Cellino har begränsningar. Han är inte någon vidare Manager - alltså varken någon vidare tränare eller sportchef. Leeds hade gynnats mer utav att ha en professionell Manager. Men..... Hade jag köpt en klubb med mina pengar, i detta fall mer än £35 miljoner, så hade jag gjort precis likadant, och säkert många med mig. Jag hade valt vem som skulle träna Leeds, och vilka spelare jag ville ha i Leeds. Ingen annan ska leka med mina prylar. För något annat än än pryl är vi inte i förmögna klubbägares ögon oavsett om dessa kommer från Ryssland, Malaysien, USA, eller Italien. Vi är fattiga grannar som tittar på utanför sandlådan när klubbägarna leker. Fördelen är att det är gratis att titta. Nackdelen att vi inte har något att säga till om vad som händer i sandlådan.
2015-01-25 13:17
Vad som också upprörde Cellino var att GFH hade fifflat med böckerna.
Verkligheten var värre än vad GFH (bla Haigh och Patel) försökte påvisa.
Leeds var redo för konkurs igen.

‘When I bought the club it was technically bankrupt. I met GFH and told them, “We need to stop fighting. If not, we go to war with the lawyers.” They agreed.

2015-01-25 13:12
Hur illa ställt det var med klubben kan man ju ana bara genom att tex läsa citat från Cellino-intervjuer.

Saving money is Cellino’s prime focus. ‘I didn’t sleep for six months,’ Cellino said. ‘This club cost £125,000 per day — 365 bloody days a year! Every day I find a new surprise. We don’t own even one bloody chair!’
2015-01-25 13:10
Ja, det är väl den enda likheten som man kan finna om man anstränger sig.
2015-01-25 13:06
@Leeds så klart!:

Båda köpte klubben när den var på väg att kurrsa.......
2015-01-25 13:04
Allt är bättre än Bates o GFH o framför allt ledningen som klubben hade före det
men som det inte skrivs så mycket om.
Men för den sakens skulle behöver det inte vara bra.
För ett år sedan var det inte så bra i klubben. Visste inte så mycket då men det har ju framkommit senare att vi var på väg mot konkurs.
Klubben låg i respirator med väldigt hög feber.
Nu har väl respiratorn kopplats bort o febern sjunkit men jag tycker inte läget är bra.
2015-01-25 13:04
2015-01-25 13:01
@terry cooper:

Inte ens din jämförelse med köpet är rätt.
2015-01-25 12:57
Lufc4ever//

Jag har inte jätte koll jag heller.
2015-01-25 12:52
@Leeds så klart!:

Menade bara , som jag skrev , köpet.Trodde det framgick.
Jämförde inte styret.
2015-01-25 12:30
@terry cooper:
När Bates kom in var Leeds skuldberg £35 miljoner. Han erbjöd att betala tillbaka skulderna med 1p per £1. 1% av skulden alltså. Det var Bates pris för att köpa Leeds. Cellino betalade £11 miljoner för 75% av klubben, och ärvde dessutom GFH/Bates-skulder på £24 miljoner. Bates har inte lagt en bråkdel av den summan Cellino har betalt under hela sin 8-åriga diktatur. Tvärtom, Bates tömde Leeds kassa för egna syften. Hur många av tex Bates rättegångar, och flygresor till och från Monaco betalade Leeds? Att ens försöka sätta likhetstecken mellan Bates och Cellino är upprörande. EDIT: Hittade "rätt" pengasummor till slut.
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 12:25
@terry cooper:

I stand corrected :)

Så går det när man är lat och inte orkar räkna upp namnen i sitt huvud utan man googlar fram en sida som inte är uppdaterad med alla spelare in.

Hursom. Den högen kostar mycket mindre att utfodra än skräpet som sålts, dumpats eller slutat gjorde. Vilket är ett steg i rätt riktning.
Leeds United PutteBJ
2015-01-25 11:16
Ställer mig helt bakom det som sportcarl och Thom skrivit under helgen... Det är naivt att tro att någon annan ägare kommer göra det "rätta" för klubben och fansen.. Kolla bara tillbaka 10 år och se hur det gått.

Just nu så gör faktiskt Cellino det "minst" dåligt av alla tidigare ägare senaste 10 åren. När klubben och Massimo själv får det lite lugnt från alla som vill dem illa så tror jag vi kan se en ljus framtid för vårt kära Leeds.. Halva startelva från egna ledet och andra halvan mixat med ungt,utvecklingsbart och rutinerade herrar.

Bara att hoppas att han blir kvitt de fula GFH. Hoppas han på nått sätt lyckas köpa 100% så han kan ta de besluten han vill och när han vill utan att få motstånd. MOT
Leeds United Rodell
2015-01-25 11:15
Terry cooper//

Ajose och Bamba med :P
Annons: