/england/leeds/forum/1060.aspx/england/leeds/forum/1060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United footboll
2015-01-26 22:10
Leeds så klart ./// Priset-priset, Inte så högt, kan jag tänka , Var det inte Du som skulle köpa Leeds för nåra år sen ?:)) Eller åtminstone gjorde reklam föret.......
Leeds United Gary Kelly
2015-01-26 22:02
Hade hellre värvat några Bradford City spelare !
silverfisk
2015-01-26 20:38
ska man vara sämre än Kebe, då ska man ju vara död!
Leeds United sportcarl
2015-01-26 19:46
vad härligt med lite rutin i backlinjen i Bamba och ytterligare konkurans på mittfältet i Ngoyi, kongoles skall han visst vara denna Ngoyi, hoopas dessa lån slår förra årets dunderfloppar stewart/kebe,kanhända det kan komma in ytterligare någon spelare innan lördagens match, morison på topp känns ju som vår klart svagaste länk, är väl snart 2 år sedan han målade i ligan för denna klubb
Leeds United Linus.M
2015-01-26 18:37
Leeds United FC ?@LUFC 24 minför 24 minuter sedan
DONE DEAL: We can now confirm the loan signing of Palermo midfielder Granddi Ngoyi for the rest of the season. #lufc
Leeds United Leeds så klart!
2015-01-26 18:26
Ryktet säger att Together Leeds ger upp hoppet om att få köpa Leeds.
I stället vill nu TL köpa Real Madrid.
Om inte heller detta fungerar så står Halmstad BK på tur.
Bo$$e har lovat att sälja sin majoritetspost i HBK.
Leeds United Rodell
2015-01-26 17:06
Linus.M //

Varför ändra på ett vinnande lag?... bara vid avstängningar och skador kan jag förstå men känns ju dumt att sätta in adryan och antenucci när dom inte bidrog till vinst mot tabellettan ;)
Leeds United Linus.M
2015-01-26 16:38
Silvestri Wootton, Cooper, Bamba, Taylor Murphy, Austin Byram, Cook, Adryan Antenucci Ge mig på lördag :)
Leeds United footboll
2015-01-26 10:17
@Emil.R:

Det Du nämner,men som inte får nämnas här, vore något som skulle sätta fart på
adrenalinet, åtminstone mitt.........det,ämnet KAN, vi ju påverka, i Leeds har vi ju ingen, rösträtt......tror jag.......bara önskningar.......:)) som sällan infrias....
Leeds United Emil.R
2015-01-26 07:44
tur att alla här inne vet allting om cellino redan... iaf om man bara lyssnar på hans motståndare. tror inte jimmie Åkesson gör SP mkt rätt i Jonas sjöstedts ögon och tvärt om.....
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2015-01-26 07:16
Kapital till att köpa LUFC fick han från försäljningen av Cagliari.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United terry cooper
2015-01-25 23:35
stonefree//
Jag hade lite samma tänk i slutet av inlägget nedan.
Leeds United Namn: terry cooper
Sänt: 2014-12-01 22:37 Ändra
Leeds så klart //

TogertherLeeds tror jag hade gjort ett bättre jobb än Cellino.
Jag gillar inte Cellino. Han pratar bara en massa skit.
Vad har blivit som han sagt.
Banta spelartruppen , jo jag tackar.
Jag köper klubben i dag o Elland Road i morgon. Visst.
Hur mycket sa han att han skulle stats på spelartruppen o hur mycket har han satsat ?
Allt han säger går ju ut på att hålla sig väl med fansen o det skulle jag åxå göra om jag var Cellino.
Första mötet mellan fansen o Cellino gick ju inte så bra.
Om Cellino är så jävla bra på detta med fotboll mm
Varför satsade han i på att göra Cagliari till en storklubb ?
Han hade ju chansen att göra något stort för sin föddelse stad.
Att visa vad man går för i Italienska ligan , är väl inte katt skit ?
2015-01-25 23:18
@stonefree:

Var inne på samma idé i ett inlägg någon gång nov/dec. Ska se om jag hittar det.
Leeds United sportcarl
2015-01-25 21:56
Vad häftigt att lite fickpengar räcker att köpa denna klubben wow,
Leeds United Linus.M
2015-01-25 21:49
Du har helt rätt i allt du skrev lufc4ever. Snyggt! Särskilt det där om familjens pengar och vad han egentligen äger.
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 21:25
Stonefree //

Google - The Mother of all information ! ;)

Ja du varför MC gör si och inte så kan nog inte ens han svara på för att han just är den han är. Gissar jag :)

Det lilla jag har läst på om honom så får jag intrycket av att anledningen till att Caglari aldrig kom ur hålet berodde mest på att MC aldrig fick bygga sin efterlängtade moderna arena. Iaf om du frågar honom. Varför det inte blev av har jag dålig koll på men återigen tror jag just personen Massimo Cellino spelade en lite för stor roll. MC känns i mångt och mycket som ett bortskämt barn som hela tiden söker bekräftelse och vill visa världen att han är minsann lika duktig som sin bror men han trampar ständigt fel.

Han kallas King of Corns men det är ju egentligen hans far som är orsaken till familjeförmögenheten. Om jag nu minns rätt (utan att googla det igen ;) ) så tog han och hans bror över imperiet när pappan gick bort men det är hans bror som fått hålla allt flytande för MC ville leka fotbollsmanager mest.

Pengar har han men han är lååångt ifrån vad dom store grabbarna i PL leker med. Visst, hade han haft full kontroll på familjeimperiet så kanske men så är det inte. Han har väl i princip bara fickpengar därifrån tror jag.

Sen det där med flera ägare....

Det är nog inte ovanligt. Arsenal är väl det första som poppar upp i hjärnan och där har väl varit lite strulligt genom åren men det har väl varit mest I-landsproblem.
Leeds United sportcarl
2015-01-25 21:06
stonefree 20:46
kan det vara så enkelt att det finns fler personer som har pengar än Cellino, och som har t o m har ännu mer, och är väl kanske lite väl mycket begärt att kunna konkurera med klubbar som inter milan juventus roma sampdoria Fiorentina Lazio etc, lilla Cagliari får man nog utan att vara expert på italiensk fotboll säga att han förde dem så långt som var möjligt, men man får väl göra utvärdering efter denna säsong eller om några säsonger hur det går för klubben utan honom, cellino sa väl även efter övertagandet att han inte kommer skänka pengar till klubben hur som helst utan att målet med klubben skall vara att den skall på sikt gå ihop sig ekonomiskt och att vi skall satsa på egna ungdommar och t o m sälja dom dyrt, jag personligen kräver inte av cellino eller någon annan ägare att de skall lägga miljontals med pund av sina egna pengar till den vardagliga driften av klubben(hade jag varit det hade jag föredragit en rysk oliark eller en oljeshejk), men bra att de finns där om det är nädvändigt och täcka upp eller som lånegarant för engelska banker lär inte vara intresserade av att låna ut,
Leeds United stonefree
2015-01-25 20:46
sportcarl - Linus - Thom och leedsforever och några till. Det är utroligt vilken bra koll ni har på allting, jag är verkligen imponerat, vilken tid ni måste lägga ner för att få fram all fakta i alla ämnen som kommer upp här inne: Tummen upp!

Då vill jag passa på att (fråga Lund) er ovannämnda om något som jag vet har varit uppe för, men som ändå kanske kan ha lite intresse så här när allting ställs på sin spets!
Om man har så jävla mycket pengar som Cellino har! Varför har han inte spenderat dom i Cagliari och gjort dom till en storklubb, han ägde ju ändå klubben i över 20 år! För det är väl det som han har tänkt sig göra Leeds till igen eller? Det är bara en fråga. För har man ägt en klubb så länge, så måste det ju ändå finnas lite hjärta i klubben! Men det kanske är ren buisnes. Jag tycker det är konstigt. Jag har fortfarande inte bestämt mig själv om han är rätt man för Leeds, tycker det är så mycket som inte stämmer med allting!
Hur vanligt är det att man har flera ägare i en fotbollsklubb i dag? Är det vanligt, då borde det ju vara vanligt också att det är olika åsikter i dessa klubbar!
Leeds United Linus.M
2015-01-25 19:55
Thom//

Mike Farnan och hans DÅVARANDE Together Leeds grupp fick inte prata med GFH. Förklaringen var att TL ville göra due diligence. Cellino gjorde inte detta och gick med på ett avtal så dumt att man kan fundera på om han verkligen ägt Cagliari. Du har sett det Share Purchase Agreement som han skrev på eller? Han band sina egna händer där.

Så ja, han har varit i seriösa förhandlingar. Lucas Radebe var med i det också, FYI...

Sen tror jag faktiskt inte att Cellino hade jättebra koll på Leeds och antalet fans... Han försökte ju köpa West Ham 2011 eller vad det var, så det var nog verkligen inte det han valde på. Men det är vad jag tror :)
Leeds United lufc4ever
2015-01-25 19:47
@sportcarl:

Det handlar inte om att köpa klubben. Det handlar om att köpa ut GFH´s 25% och få in 2st utvalda fans i styrelsen.

Hur man har kommit fram till att £10m är en siffra GFH vill ha för sin del har jag inte begripit än och just nu diskuteras det på Waccoe om det inte är så att MC har första tjing om GFH sätter upp till salu skylten.

Det jag har läst kring detta under dagen är i mitt huvud väldigt intressant men kräver en del svar fortfarande. Enligt folk som var på mötet igår så finns det mesta i det jag länkade. Bl.a ska där finnas en kalkyl (kan det heta så?) på hur folk ska bidra för detta ska kunna bära frukt. Den kalkylen fick iofs en slutsumma på £7,5m men man får en hint om hur man tänkt sig.

Som sagt det är intressant. Det som gör att jag inte faller pladask än är att lite känns det som ett pyramidspel och såna brukar ju inte sluta så väl för den lille människan. Men det är jäkligt lockande samtidigt att få chansen att bli delägare i det man älskar 2% mindre än sin familj. Framförallt om det kan leda till att vi blir av med GFH. Vilket i förlängningen innebär bort med Bates från det hållet iaf.

Jag säger all heder iaf åt dom som nu gör ett försök att förändra och kan det leda till att vi får tillbaka vår klubb i långa loppet så tror jag nog vi alla blir glada. Men detta projekt kommer kräva en enorm PR apparat för att nå ut och kunna övertyga. Det är nog den stora frågan om det är möjligt.
2015-01-25 19:32
@sportcarl:

Visst det är ju väldigt mycket spekulationer men det har det väl alltid varit här...
Leeds United sportcarl
2015-01-25 19:28
enda gången man har chans att köpa en klubb är när den är ute till försäljning och ägarna är intresserade av att sälja den, vilket fall var för ett år sedan, då är det bara att öppna plånboken, går ju inte att komma i efterhand och klaga. personligen tycker jag det är ganska ointressant att sitta här och gissa och tro om framtiden och att ev den eller den kommer att köpa klubben,
2015-01-25 19:15
@¤Thom Mattsson¤:

Hur vet du att TL hade 10 år på sig att köpa klubben ???
Leeds United sportcarl
2015-01-25 19:11
jag är inte så insatt i Together Leeds men nu verkar det enligt tidigare inlägg här från LUFC4ever att detta inte är i samma skepnad som tidigare med Farnan/verity, och detta TL som det var länkar till här nere verkar ju bara vara intresserad av att komma upp till en summa på typ10miljoner pund, behjärtansvärt ändå men fattr inte syftet(läste inte jättenoga) vad pengarna skulle gå till och om det har någon betydelse vem som är ägare av klubben, min personliga åsikt är att om man skall kunna köpa denna klubb bör man nog ha minst 100miljoner pund över för att kunna köpa klubben gå in som garant för eventuella skulder, återköpa ER och TA
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-01-25 19:08
Linus//

Okey, men har han varit i förhandling med klubben under dessa 10 år? Alltså, på allvar, riktiga förhandlingar. Eller har priset legat på £35m under alla år, aldrig gått ner eller upp och that's it?

Att Cellino köpte klubben för priset han gjorde tyder lika mycket på smarthet som dumhet. Smarthet för att han ser en enorm potential i klubben. Bara genom att få oss tillbaka till Premier League hade ju ökat vårt värde något otroligt. Då anser inte jag att £35m är ett så fruktansvärt överpris på klubben. Man ska inte glömma att Leeds United är en "one club city" och att Leeds som stad är och har varit på rejäl frammarsch. Tittar man på vår historia så är vårt stöd enormt både i Storbrittanien och runt om i världen. Jag har också sagt vid olika tillfällen genom åren att det i flera fall inte krävts mer än kanske £5-6m för att vi ska ha tagit steget upp för länge sedan. Istället har vi under januari månaderna fått se våra bästa spelare försvinna och inte värvat in någonting av värde för att klara att pusha även under våren.

Med Cellino kan jag inte se varför han skulle släppa våra bästa spelare för att tjäna en slant på det. Farnan och övriga, som du säger är affärsmän ut i fingerspetsarna skulle mycket väl kunna se ett par miljoner pund som ett bra pris och snabba cash istället för att se långsiktigt som jag tror Cellino gör efter alla sina år i Cagliari.

Vem har rutinen inom fotbollen? Vem har suttit som president i över 20 års tid och ändå fått en relativt liten klubb som Cagliari att bli ett stabilt Serie A lag. Hur många tror att Blackpools fans varit svinnöjda med att se sin klubb ligga i Premier League år efter år med ett antal säsonger där man närmar sig topplagen, något år med Europa League spel osv?

Med Leeds är det annorlunda och det var ju anledningen till varför Cellino kom i första läget. Han tröttnade ju på Cagliari och dess minimala potential. Han tog ju dom typ så långt det gick.
Leeds United sportcarl
2015-01-25 19:03
jag tycker Cellino visar en större vilja en större älskan att äga klubben, men vem vet Farnan kanske köper klubben i framtiden om han får den billigt och utan budgivning,
Leeds United Linus.M
2015-01-25 18:52
Thom//

Handlar väl lite om vad Cellino är för snubbe. Läs nu noga:

Mike Farnan köpte inte klubben för att det var ett FRUKTANSVÄRT överpris på Leeds. £35m är helt sjukt att betala för 75%. Detta visar väl mer på att Farnan är en bättre affärsman än vad Cellino är :)

Men, kommer inte kunna ändra din åsikt så jag släpper detta nu. Så får vi helt enkelt se vad som händer med vår kära klubb.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-01-25 18:42
terry cooper//

Förstår inte vad poängen är med hur mycket Cellino betalade för Leeds? Han betalade ju i alla fall för klubben till skillnad från dessa fantastiska Together Leeds, Farnan och övriga som "bara" haft lite drygt 10 år på sig att "rädda" klubben men inte lyckats eller haft kapital att köpa klubben.

Mycket snack men liten verkstad skulle jag säga. Sen om Cellino betalade £100m eller £10m spelar ingen roll för mig.
Leeds United sportcarl
2015-01-25 18:19
rätt pris för en klubb är ju också en fråga, allt har ju sitt pris och avgörandet är ju vad man vill ge för det man får, är ju som att gå på en konsert med tex Rolling stones och biljetterna släpps för 1000kr, sedan finns det säkert fanatiker som kan ge 5000-10000kr om de inte kommer över biljetter direkt, gör de rätt gör det fel? finns inget rätt svar enligt mig,betalar man fö rlite kommer det klagas på det betalas det för mycket kommer det klagas på det, cellinos största bekymmer är inte pengar utan FL
Leeds United sportcarl
2015-01-25 18:13
stonefree 16:49, intressant det du skrev, här kan man säga att det kommer ett fans med ytterligare alternativ till MC och TL, sedan kommer det säkert komma ytterligare något alternativ om klubben ev skulle komma ut till försäljning, för mig skulle det passa ypperligt med 100% på Cellino, alternativt cellino 75% och TL 25%, GFH vill jag ha bort,rent formellt skulle MC ge bort klubben till sina barn och sitta kvar som vd,
Annons: