/england/leeds/forum/106.aspx/england/leeds/forum/106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Bielsista
2018-07-14 03:59
Hallå, söker hjälp och tror ni kan hjälpa. Jag är en stor bielsaanhängare och önskar följa hans och numer Leeds alla matcher. Hur kan jag göra det? Kan jag ordna konto på Leeds hemsida med matchday pass för 99p i veckan och jag får se alla matcher? Låter overkligt bra i mina öron! Tacksam för hjälp!
Leeds United WhitesMOT
2018-07-13 19:48
Om vi får ett års förbrukning av spettekaka från MFF så har vi gått med vinst.
Leeds United Duke
2018-07-13 19:01
Thom// Huvudgruppen blir ju samspelt. Förra året började vi bäst av alla och laget är lika bra nu. Det som knäckte oss var skada på Ayling, avstängning/tappad form på Saiz och en Lasogga som gav upp. Laget är inte så dåligt i nuläget men krävs 3-4 stjärnor för att nå topp 2.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Viduka
2018-07-13 18:49
Jag hoppas målisen från Chelsea tagit stora kliv sedan han var utlånad till Östersund. Då var han allt annat än bra.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-07-13 18:43
Faktum är väl att vi redan nu, även om vi värvar in ett par nyförvärv, är för sent ute för att få ett ihopspelat lag till premiären. Och då saknas ungefär 4-5 nyckelspelare i dagsläget. Jansson + Blackman + en anfallare + en mittback + en yttermittfältare. Hur många poäng tappar vi pågrund av att vi alltid ska vara sist ute med allt varenda säsong och sedan säljer vi nyckelspelare stup i kvarten.
Leeds United sportcarl
2018-07-13 18:36
Jo så kan det nog vara. Vi får vara glada för det lilla och för varje oönskad spelare som lämnar
Leeds United Duke
2018-07-13 18:19
Sportcarl// Nja vi ska nog vara nöjd med 1 miljon då hans lön är ett problem för MFF. Stonefree// Det enda logiska är att Bielsa inte vill ha Bartley. Leeds var intresserade tidigare i somras innan Bielsa kom in. Inga pengar har lagts på andra nyförvärv så pengar finns men han är inte intressant för tränaren helt enkelt.
Leeds United sportcarl
2018-07-13 18:15
Duke 16:47. Ja mellan 1-2 miljoner pund är väl rimligt att räkna med.
Leeds United stonefree
2018-07-13 17:51
Tyler Roberts var ju skadat när vi köpte honom och har så varit tills för några veckor sen. Det är tjänstefel på högsta nivå att bara släppa Bartley till en konkurrent i serien, med tanke på att han helat sv allt vill till Leeds, någonstans såg jag att han har kvar sitt hus i Leeds, antagligen för att han trodde han skulle komma tillbaks. I dagsläget har inte vi materialet till att spela med bara 3 backar, Vi körde ju med nästan 6 hela förra säsongen, våra defensiva mittfältare låg ju mer eller mindre i knäna på våra mittbackar, i match efter match,ändå rasslade målen in på löpande band!
Leeds United Duke
2018-07-13 16:47
Tror Antonsson gör det bra i MFF. Kan vi hoppas på 1 miljon pund?
Leeds United sportcarl
2018-07-13 16:37
Här borde MFF ha råd att köpa spelaren. De har väl fått in 50mkr från försäljningen av Mattias Svanberg till Bologna
Leeds United Danne K
2018-07-13 15:36
Antonsson nära övergång till Malmö ff ryktas det om
Leeds United WhitesMOT
2018-07-13 15:14
@Rodell:

Det är väl just det jag menar. Någon vill inte ha honom och jag tror det har med just skadehistoriken att göra. Dom som ska köpa spelaren tänker inte som ett fan när det kommer till sånt här. I Bartleys fall så ser vi prestation och pris och tycker det är en självklarhet. Kan inte tro mej själv när jag skriver detta men detta blir precis som när SC brukar dryga sig med att skriva att det är lätt att handla med andras pengar. Koma att höra som fans men mycket sanning i det.
Leeds United Norman Hunter
2018-07-13 14:37
Jag skulle vara nöjd med Bartley som mittback men jag skulle hellre skulle lägga dessa $4m som det ryktas om på nåt annat. I första hand en wing-back till vänster, Alioski har snabbhet och arbetskapacitet som passar för att spela på höger sida. Dallas kan oxå spela där men inte inte tillräckligt bra för att vara ett förstaval. En till bra wing-back är nödvändig om vi ska spela på det sättet, lägg dessa $4m på det istället.
Leeds United BullenKarlsson
2018-07-13 14:07
Egentligen när man tittar på truppen så ser den inte så illa ut. Målvakt, anfallare och mittback, sen räcker det med lån om vi får igång ett fungerande spel.

Alioski och Saiz har flera växlar, de har gjort sin debutsäsong, nu är det dags att leverera.
2018-07-13 14:02
Skulle verkligen slippa Cooper nästa säsong, inte för att han ibland gör ett gediget kämpa-jobb utan för att han slår bort så mycket långbollar.

Kanske direktiv han fått, men varför slår alltid Jansson en fin genomskärare i mitten eller rullar till defensiv mitt medan Cooper slår den långa på ytan vid hörnflagga? Alltid för lång boll dessutom.

Därför skulle jag vilja ha Bartley. Han är snabb och bolltrygg. Cooper är en säkerhetsrisk med bollen.

Alioski tror jag också kan spela wingback. Han är rivig, sen har jag inte riktigt kollat hur hans positions-spel ser ut.

Kollade en del på Belgiens försvarsspel med 3-backslinje och de hade väldiga problem i försvaret för att deras wingbacks (Som väl har annan position i klubblaget) hamnade snett flera gånger. Blev öppen gata på kanten.

Blir ett hårt jobb för Bielsa.

Prio 1 är forward för mig också, men sen tror jag en mittback är viktigast.
Leeds United Rodell
2018-07-13 13:50
Norman //

Alioski va väl en spelare som va bäst i defensiven av våra "offensiva" alternativ förra säsongen. Va under en period där ingen i champiosnhip hade brytit mer och vunnit tillbaka bollen som honom. Han jobbar otroligt mycket över stora ytor och tycker nog att det är det som gjorde att han inte fick så himla mycket uträttat framåt. Han spelar ju också wingback i sitt landslag som Dallas så dessa herrar kan nog göra det bra även om man hellre ser bättre alternativ
Leeds United Duke
2018-07-13 13:36
Har pratats om Ayling och Alioski som wingbacks. Borde kunna göra jobbet båda två. Pearce och Dallas backup. Berardi backup till mittbackarna där jag kan tänka mig Phillips kan ta en plats.
Leeds United Norman Hunter
2018-07-13 13:31
Om det är 3-backslinje som gäller så känns Ayling-Jansson-Cooper som ett helt okej alternativ . Det behövs såklart fylla på med nåt alternativ till och då ser man ju gärna nån som kan ta en en starttröja och flytta Cooper till bänken.

Det jag känner oro för i ett sånt spelsystem är vilka som ska spela "wing-backs", där har vi nästan inga alternativ. Pearce är inte en startspelare, i synnerhet inte i en liga som spelar 46 matcher. Brock är för dålig och även om jag älskar Berardi så är han bara en komplementspelare. Närmast tillhands är Dallas och Alioski där Dallas inte är tillräckligt bra utan mer ett komplement som kan starta på några olika positioner vid skador. Alioski håller inte i defensiven om inte Bielsa kan göra underverk.

I mitten tror jag Klich och Forshaw tillsammans med Viera är okej alternativ. Hernandez är i mina ögon seriens bästa offensiva spelare och om Saiz kan rätta in sig i ledet under Bielsa kanske även han kan bidra med mer än att vara irrationell. Lewis vet jag inget om men hoppas att han blommar ut . Framåt däremot är jag orolig, vi behöver få in nån som hotar med fart, kraft och målsinne.

Kontentan är att jag vill prioritera en ny central forward osamt wing-backs innan vi förstärker nån annastans.
2018-07-13 13:20
Japp skadehistoriken kan jag hålla med om. Men 4 miljoner, det är riktigt bra pris, tycker jag.

Om han inte tycker Bartley passar in så är ju dock frågan om Pontus gör det?

Men vi får väl vänta tills premiären innan vi vet hur värvningsansvariga och Bielsa tänker.
Leeds United Rodell
2018-07-13 13:06
WhitesMOT//

jag vill ha Bartley och skiter i skadehistoriken den kan förändras samt kan värva nån som aldrig vart skadad sen är han bort 2 år hos oss.. Dok så tänker ja att nån vill ju inte ha honom (bielsa?) och får vi bara in någon liknande eller bättre så kommer han va glömd
Leeds United WhitesMOT
2018-07-13 12:58
Jag är med på linjen att det är en tokmiss att inte värva Bartley.

Samtidigt om man backar av lite och tar av sig våra färgade Leedsglasögon så kommer han från ännu en svårt knäoperation. Tror jag läst nånstans att det är hans 5:e i karriären. Han har mäktat med 139 matcher under sin snart 10 åriga karriär. När man tänker på det så kan jag faktiskt förstå att man inte rusar och köper honom, trots hans historik med oss.

Man kan iofs resonera kring skaderisken om alla spelare men har man ett skade CV som Bartley så blir han verkligen en chansning.
Leeds United sportcarl
2018-07-13 11:59
Gott att målvakt sidan är klar med både in och ut. Nu är det bara att fortsätta på övriga lagdelar. Gärna börja med innerbackar och anfallare
Leeds United Rodell
2018-07-13 11:20
Phil Hay? @PhilHayYEP · 2 minför 2 minuter sedan
Leeds United to end goalkeeper search with the signing of Jamal Blackman after reaching a deal with Chelsea:

2018-07-13 11:06
West Brom sägs vara nära Bartley för 4 miljoner. Hur kan vi missa den chansen?

Han har varit här och trivts, bästa vän med Ayling. Märkligt.

Är det för att vi vill vänta med att spendera tills vi köpt en striker?
Är det för att Bielsa vill ha en annan spelartyp?
Är det lönen?

Jag skulle påstå att Pontus är en mer spelande mittback, men han är ganska trubbig för att spela centralt i en 3-backslinje. Tycker Bartley är smidigare och bra på att spela, men Pontus är starkare i duell-spelet, framför allt i luften.

Nej, där tycker jag vi borde ha agerat tidigare. Surt.

Ayling, Pontus, Bartley skulle ha känts stabilt.

2018-07-13 11:00
Rodell//

De gjorde en stor grej av alla värvningar förra året med. Har de gjort nåt liknande med Baker? I så fall har jag missat det.

Leeds saluten och allt.
Leeds United Rodell
2018-07-13 10:40
Bullen //

Eller Bielsa som dragit så dom vill inte visa träningarna? ;) haha nää men tycker det är lite tråkigt vill se sånt :)
Leeds United Linus.M
2018-07-13 10:31
Blackman snart klar enligt Hay.
2018-07-13 10:22
VÄRVA NÅGON!

Är det i mycket mindre coverage i år över träningar och annat. Var ju så mycket hype förra året. Är det Bielsa som vill ha lugn och ro eller Andrea som slutat bry sig?
Leeds United WhitesMOT
2018-07-13 08:57
Snart kommer Jimmy....
Annons: