/england/leeds/forum/1052.aspx/england/leeds/forum/1052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United stonefree
2015-08-14 19:00
Byram har varit i Newcastle i dag. Sälj honom sälj honom fort innan de ångrar sig. Får vi £7 mille är det helt sjukt. Det finns hur många spelare som helst i Championship som är bättre. Tänk efter hur många gånger har han varit man of the match? Det är inte många det.
Leeds United sportcarl
2015-08-14 18:28
byram är klass och är bra med bollen, i förhållande med övriga mittfältaretyckte jag han var den bäste, wotton skräp. murphy ringrostig, dallas kan bli riktigt bra, mowatt bra, adeyemi, given, douara för ojämn, phillips knackar på dörren, wood är jag inte orolig för, ante är startspelare, erwing skall man nog inte räkna med för mycket på kort sikt utan är en framtidsspelare
Leeds United Duke
2015-08-14 17:19
Stonefree// Jag tyckte Byram var riktigt bra. Löpte över stora ytor och vi höjde oss när han och Murphy kom in. Visst två-tre anfall slarvade han bort men en bra insats ändå. I början på andra spelade vi med en riktig mittfältare (Mowatt) så inte konstigt att vi inte kunde hålla i bollen.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United BullenKarlsson
2015-08-14 17:09
Synd om Wotton dock, har väl aldrig spelar defensiv mitt tidigare och innan straffen så vann han mycket boll.
Samma med Doukara, tyvärr har han ju inga kvalitéer för att spela yttermittfältare, men det är där han får spela just nu om han ska ta en plats.

Även Byram fick ju spela på en position han aldrig spelat på förr och jag tycker han gör det riktigt bra. Oftast har han ju inga alternativ men lyckas ändå hålla i bollen och hålla sig lugn.
Leeds United sportcarl
2015-08-14 15:47
hoppas det var en engångsföreteelse igår med den helt onödiga straffen och idiotutvisningen, ger ju lite vibbar hur det var förra hösten
Leeds United stonefree
2015-08-14 14:36
Tycker också att det egentligen var bra att vi åkte ut ur cupen och kan koncentrera oss på ligan. Men varför använda 120 minuter och straffar på det. Då hade det varit bättre att sparat hela laget som spelade i lördag och plockat in 11 nya, i en bära eller brista situation, som det ändå blev till i slutändan! Sedan är det några frågetecken som rättades ut och några utropstecken som jag tycker blev till frågetecken. Vist fick vi spela mer än halvlek med en man mindre under mer än halva matchen och det gör ju självklart att matchen blir svår att analysera. Men oavsett vad, så måste ju Leeds spela något jämnare mot ett lag som Doncaster även med en man mindre. Det börjar bli lite spännande hur vi ska förmulera laget mot Reading och Bristol. Det kommer att bli svettigt.
Visst är Antenucci en spelare som borde få spela i varje match. Bellusci likadant, han är störtskön, jag älskar den typen av spelare, som motståndarna vet att det gör ont att möta, man behöver inte vara en världspelare i alla lägen om bara man visar hjärta för det man håller på med och det gör han i 90 minuter, då har jag överseende med ett felpass då och då! Turnbull visade att han är en full god ersättare till Silvestri om han skulle gå sönder. Mowatt jobbar och sliter som vanligt och gör stor nytta.

Wotton kan vi lika gärna göra oss av med om han fortsätter så där, han är ju för värdelös. Men han blir väl årets Morison och får spela varenda match. Byram, den där mannen blir jag aldrig klok på, alltså antigen är jag helt jävla blåst i skallen eller också måste det vara rena ramma skrönan att någon har bjudit 83£ mille för honom, i lördags blandade han bländande spel med ren League 2 fotboll. I går var det mest League 2 fotboll hela tiden han var inne på plan, han över arbetar det mesta hela tiden. Straffarna som han och Wood sköt upp till månen, är sånt som händer, tror att vi ska ha Antenucci som förste straff läggare i år och Wood och Byram som sista alternativen. Doukara är som mest in inhoppare i matcherna som det känns just nu, inte fick han mycket uträttat i går inte. Sedan är det konstigt att vi inte fick en straff med oss, alla inklusive dommarma måste ju ha sett hur Wood blev hållen i tröjan, det var ju inte i en sekund utom närmare 5-6 sekunder, men det är typiskt Leeds, vi får aldrig sånt med oss, vilket börjar bli jävligt frustrerande!
Hade gärna sett att vi oss av med några till och köper in en riktig bra mittfältare till som har mycket rutin och PL tempo i kroppen, laget är lite i yngsta laget, tror jag, för att hålla igenom hela säsongen!
En sak är säkert och det är att vi måste få ihop minst 4 poäng på matcherna mot Reading och Bristol, så vi inte hamnar i den där onda spiralen igen, med att komma efter topplagen och självförtroendet får sig en knäck. Det blir till att hålla tummarna och hoppas på det bästa.
MOT
Leeds United terry cooper
2015-08-14 14:27
Lufc4ever // Som det är nu tycker jag att det inte skulle skada med minst 3 förstärkningar. Om vi sedan säljer av eller lånar ut några , så behöver vi ju ersätta dem. Håller med om att det ser bättre ut än på länge men kraven är väl högre nu åxå.
Leeds United lufc4ever
2015-08-14 13:00
Terry //

Håller med dej och inte med dej. :))

Truppen är mycket bättre nu men behöver mer. Visst om vi kan spela våra bästa 13-14 en hel säsong så hade det funkat men så brukar inte verkligheten vara. Man behöver några till som kan bidra. Men sen ska man inte gå runt på 30 man heller. De flesta lag som går upp eller är i topp varje år kör runt på 18-20 man i princip. Vi har antalet men inte kvalitén. Men det är dock mycket bättre nu än för ett år sedan.
2015-08-14 12:43
Får samma feeling som för ett år sedan.
Vi behöver fortfarande rensa ut lite spelare o in med kvalitet.
Vår trupp är inte så bra att den håller för en topp tio plats just nu.
Leeds United lufc4ever
2015-08-14 09:30
Linus //

Håller med. Bara att hoppas att han lär sig läxan nu.
Leeds United Linus.M
2015-08-14 09:10
Att Cook är borta i tre matcher är dock ingen katastrof tycker jag. Han syntes inte överdrivet mycket mot Burnley och vi har ändå Murphy, Adeyemi och Mowatt. I viss mån även Phillips :)
Leeds United lufc4ever
2015-08-14 07:47
Det positiva med matchen igår är att Ove antagligen fått svar på en del frågor.

Kan han köra en snålis och använda Wootton som DM ? Svar : Ett gigantiskt NEJ.
Är The Duke en winger ? Svar : Nix,nein,hell no !
Har vi ett tryggt tredjeval i Cooper som mittback? Svar : Nope !
Är Turnball nåt att ha ? Svar : Absolut.

Vi har ett bra lag det är jag övertygad om ,men vi har inte mycket djup i truppen. En mittback och en winger till behöver vi. Sett till matchen igår så skulle vi behövt en DM också men Murphy kommer förhoppningsvis tillbaka till formen.

På papper känns det som att det kvittar att vi åkte ut, men sättet vi gjorde det på kan sätta sig i truppen. Känns som att Reading blir upp till bevis om allt positivt i och kring truppen är så genuint som det känns eller om det bara är ett luftslott.

Till sist. Antenucci. Igår vad han Leeds !
2015-08-14 07:02
Tröjdragningen var ju rätt tydlig.
Leeds United BullenKarlsson
2015-08-14 02:38
Tyckte Wotton var okej som defensiv mitt. Baserat på att jag tycker han är en medelmåttig spelare. Men han var väl inte helt bedrövlig förutom när han gav bort straffen.

Men självklart ingen vi nånsin ska starta med i ligaspelet nånsin.
Hartey
2015-08-14 01:02
Vi skulle haft straff då Wood drogs rejält i tröjan
Leeds United Svanen75
2015-08-14 00:22
Har för mig att vi fick respass av Rochdale för några år sedan, så detta var ett steg framåt #ironi MOT
Leeds United Linus.M
2015-08-14 00:05
Duke// +1
Leeds United Duke
2015-08-14 00:03
Thom// Ja men vi brände mycket krut i onödan och en avstängning. Hade vi skickat ett sämre lag hade det varit perfekt att åka ut, nu är det bara surt.
Leeds United Duke
2015-08-14 00:01
Linus// Ja han låg på rätt sida när vi spelade med en man mindre. Dock ska han inte vara i närheten av en startelva i ligaspelet.
2015-08-13 23:57
Har fortfarande svårt att se vem som ska göra målen denna säsongen.
Okay Ante gör 10-12 men sedan. Kanske tidigt än men...
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-08-13 23:57
Perfekt att åka ur. Fokus på ligan.
Leeds United Linus.M
2015-08-13 23:52
Duke// Spelar Wootton OK??????????
Leeds United Duke
2015-08-13 23:43
Största syndabocken är Cook det går inte att komma ifrån. Wootton spelar ok i andra halvlek och framåt. Wood riktigt dålig, helt orörlig. Antenucci klart bäst även beröm till Bellusci, Berardi, Murphy och Byram.
Leeds United PutteBJ
2015-08-13 23:41
Hahahaha

@TheSquareBall: FYI: Wood’s penalty is still travelling. It’s not classed as ‘missed’ until it stops. #LUFC
Leeds United lufc4ever
2015-08-13 23:39
Tar ett X nu mot Läsning alla dagar i veckan. Seg resa den efter detta slöseri.
Leeds United PutteBJ
2015-08-13 23:38
Vet ni vad, morison hade garanterat satt en straff idag. Hahaha. Ne skämt åsido
Leeds United PutteBJ
2015-08-13 23:36
Ännu en anledning till att Antenucci ska vara på planen hela säsongen är ju att när/om vi får med oss straffar så måste ju nån förvalta dem.
Leeds United Linus.M
2015-08-13 23:35
Som ni säger så såg det bra ut innan straffen. Wootton ska aldrig starta, inte heller Doukara. Wood måste komma igång snart. Antenucci är värd att starta, han kan göra våra mål. Tycker fortfarande inte Bellusci (psyko hahah skrattade gott åt det) är tillräckligt bra, vi behöver en mittback.
Leeds United Rob.
2015-08-13 23:31
Bäst idag var nog Turnbull, kändes stabil rakt igenom.
Leeds United Leeds så klart!
2015-08-13 23:31
Bra tryck i Leeds tills utvisningen. Synd att en spelare ska förstöra kalaset. Sedan har vi en ManUre-produkt som inte kan hålla reda på sina ben. Ge Kocken löneavdrag, men bänka Wootton under obegränsad tid.
Annons: