/england/leeds/forum/105.aspx/england/leeds/forum/105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Danne K
2018-06-01 18:31
Vet inte vad man ska tro på men såg ett Twitter inlägg med en supporter på bild tillsammans med Ranieri där det står att de träffades på flyg från Frankrike till Leeds/Bradford för att Ranieri ska prata med en Yorkshire klubb
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Simo LUFC
2018-06-01 17:09
Bra beslut!! Ska vi vidare då behövs det proffessionalitet i klubben. Men många steg kvar...
Leeds United stonefree
2018-06-01 16:29
Konstigt bara att det som vanligt ska gå nästan 4 veckor innan det blev av. Ska vi ha spelare med ”lite klass” då krävs det nog en bra tränare. Vi är ett så lågvatten lag att vi inte längre kan få till anständiga motståndare till träningsmatcherna. Måste vara det sämsta programmet för Leeds någonsin! Det som överhuvudtaget får mig att ha lite tro kvar, kom med sparken av Heck i dag, annars hade jag gett upp. Det luktade Leauge 1 lång väg. Men nu är det till att vänta spänt på vem det blir som ska ta befälet och se till tömma båten med alla odugliga spelare vi har i truppen och fylla på med kvalitet innan båtjäveln sjunker för gott!
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-01 16:11
white/ nu fick jag mej ett gott skratt!! Ja men en stor portion självironi hjälper! nu får man tända grillen och ta ett glas och begrunda detta ikväll.. . nu slog nästan blixten ner här oxå..
Leeds United WhitesMOT
2018-06-01 16:04
Bobby //

Vänd på det. Finns det nån normal ? ;))

Måste vara minst halvgalen för att följa denna sjunkbomb :))
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-01 15:56
Hihi...! jo jag ! finns så många tokiga Leeds'are!!! Hihi...!!
Leeds United WhitesMOT
2018-06-01 15:48
HAHAHA

Ni trodde väl ändå inte att jag menade allvar med Svennis ?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-01 15:41
Svennis är som en utdöd dinosaurie. Nej tack!
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-01 15:34
Då fick många av er som ni ville.... Men Svennis.... Lugn nu....
Leeds United Duke
2018-06-01 15:21
Svennis passar in på beskrivning utländsk erfaren coach. Bielsa och Ranieri är favoriterna till att ta över. Förhoppningsvis är det en tränare från översta hyllan som man letar efter.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-01 14:59
Kom hem Svennis !
Leeds United Rodell
2018-06-01 14:49
Quique Sánchez Flores är ju ledig ser hellre honom eller Slaven Bilic än Bielsa.
Leeds United stonefree
2018-06-01 14:44
Då fick han sparken Heck! Jag säger som Gert Fylking alltid sa vid utnämnande av nobelpriset: ÄNTLIGEN!
Leeds United Kristoffer
2018-06-01 14:03

Phil Hay
? @PhilHayYEP

Bielsa prominent on the list of candidates at Leeds but not the only option, and Leeds are aware that other clubs might get involved with him. Want a rapid appointment though. #lufc
Leeds United Rodell
2018-06-01 13:47
Lite kvällsläsning :)

http://www.espn.co.uk/football/lille/story/3376836/lille-hiring-marcelo-bielsa-was-a-mistake-lille-sporting-director

https://www.theguardian.com/football/2017/nov/30/marcelo-bielsas-short-lived-catastrophe-at-lille-is-coming-to-an-end
2018-06-01 13:07
Booooom! Tack PH och lycka till i framtiden. Inget ont mot honom personligen och möjligen kan han göra sig en karriär i en klubb likt Barnsleys storlek men i Leeds tog han sig vatten över huvudet. Nu ska det bli jävligt intressant vem vi får in.
Leeds United Rodell
2018-06-01 13:02
Leeds United can confirm that Paul Heckingbottom has left his role as Head Coach.

Managing Director Angus Kinnear said, “On behalf of the Board of Directors at Leeds United I would like to thank Paul for the commitment and passion he has demonstrated since he joined the club earlier this year. Paul came to us during a difficult period in the season and has conducted himself in an exemplary manner despite results not going as any of us had hoped."

“Our objective is to bring in a Head Coach with more experience who can help us reach the goals we have talked about since we became custodians of the club last summer. We are confident of making a quick appointment and we thank our fans for their continued support.”

Assistant Manager Jamie Clapham, Head of Fitness Nathan Winder and Analyst Alex Bailey will also leave the club with Paul whilst Set Piece Coach Gianni Vio will not have his contract renewed. We would like to wish Jamie, Nathan, Alex and Gianni well for the future.
Leeds United Rodell
2018-06-01 12:50
Om dom inte lyckats göra en TC på oss (någon helt utanför alla rykten) så blir väl Bielsa klar för oss för det rapporteras både från Argentina och spanien.

Leeds United Kristoffer
2018-06-01 12:36
Phil Hay: Leeds United set to sack Paul Heckingbottom. Announcement expected shortly. #lufc
Leeds United WhitesMOT
2018-06-01 11:32
Ska man misslyckas så gör det ordentligt. Därför är Bielsa helt rätt för oss just nu ;))

Hoppas bara han har slutat med att bära handgranat. Även om en del spelare gott kunde få några nedskickade i byxorna...
Leeds United WhitesMOT
2018-06-01 11:25
@BullenKarlsson:

Är du tankeläsare ?!? :)))
Leeds United Rodell
2018-06-01 09:43
Heck är väl tillbaka i helgen efter sin semester och ska väl fortsätta samtalen om hans framtid, är rätt fegt av radz att titta på nya tränare samtidigt inte klargöra för heck att han ska gå eller vara kvar... jäkla cirkus helt enkelt.. Jag vill ha en Benitez typ (om man väljer fritt) någon runt 50 sträcket som har varit runt en del men alltid ändå gjort det bra i många klubbar.. Inte någon som får sparken och avgår hej vilt för att han är dum i huvet... jag är skeptisk men man kan också ha helt fel och det blir en "match made in heaven" och funkar helt super.. men gringubbens senare år talar för motsatsen Ändå kul att det börjar hetta till lite om ryktena iaf..
Leeds United sportcarl
2018-06-01 09:31
Skall vi gå på cv är det ranieri som gäller. Vad som talar för Heck är varje dag som går. Vad som talar emot är Radz tystnad.
Leeds United BullenKarlsson
2018-06-01 09:20
Sen tror jag absolut inte att det blir succé bara för att vi tar en etablerad manager. Tro mig, jag skulle helst av allt vilja ha en okänd 31-åring som kommer med nya idéer, satsar på unga spelare och stannar i 30 år i toppen med Leeds.

Men som läget är just nu vill jag bara att nånting spännande ska hända. Nånting som förbluffar.
2018-06-01 09:18
Om jag skulle få välja fritt ur en lista skulle inte Bielsa vara första namnet, men anledningen att jag vill ha honom är:

1. Han är ett jättestort namn. Det skulle få folk att spärra upp ögonen. Det skulle göra Leeds stort igen, Folk skulle börja förstå att vi menar allvar.

2. Han har en taktik som skiljer sig mycket från det vanliga 4-4-2. En tydlig spelidé där spelarna ska löpa mycket. Helt klart tufft men otroligt spännande.
Av vad jag hört så är han också offensiv.

3. Jag tror verkligen han är en manager som många spelare skulle lockas av att spela för. Tror det blir enklare att värva större spelare.

Men helt klart är det punkt 1 som lockar mest. Visst, Moyes skulle vara en stor värvning också, men ändå ganska tråkig.

Jag hoppades tidigare på Ranieri, Laudrup osv, men Bielsa smäller högre just för att han är galen, han har fått massor lovord, han skulle absolut inte låta Orta köra med honom, han har en unik stil som skulle vara jäkligt kul att se helt enkelt. Det är ett STORT namn.

Leeds United Rodell
2018-06-01 09:12
Thom // Så som du beskriver verkar du inte ha fullt koll på Bielsa.. finns en anledning till att klubbar inte skriker efter honom. Han var t.ex 2 dagar i Lazio innan han avgick och blev stämd på miljonbelopp. sen följer han upp det med en katastrof period i lille... och innan dess bråk med ledningen i Marseille.. Känns som en vettig tränare att ha... Förstår önskan om en ny tränare och ett namn men att plocka in galningen Bielsa som inte rosar marknaden och går från bråk till bråk kommer inte höja oss.... Tilläggas ska väl göra att han inte ens kan prata engelska fick ha tolk i Lille
2018-06-01 08:50
Rodell// Återigen, Leeds är ingen vanlig klubb. Vi ska inte ha en menlös TC på bänken eller en snedvriden PH med armarna i kors. Vi har testat alla varianter utom att ta in ett etablerat namn likt Ranieri eller Bielsa för den delen. Går inte att jämföra Bielsa med en tränare som PH. Bielsas cv är enormt och PH’s existerar inte knappt. Vad har han åstadkommit hittills? 4 vinster på 16 matcher i Leeds och vissa vill behålla honom. Jag fattar inte. Vad har han visat? Ingenting. Med ett etablerat namn så visar vi i alla fall muskler. Med ett etablerat namn kommer erfarenheter och meriter. Spelare och supportrar kan se upp till en etablerad tränare.
Leeds United Duke
2018-06-01 08:15
Han har tränat på högsta nivå. Bra taktiskt och får spelarna extremt vältränade för att orka spela i spelsystemet. För några år sedan var han hyllad som en av världens bästa. Minus är att han är galen och har inte stannat länge i sina senaste klubbar. I Lazio var han väl bara en vecka innan det skar sig.
Leeds United Rodell
2018-06-01 07:57
Bara jag som inte förstår storheten hos Bielsa? Visst han är en bra taktiker men en googlesökning så får du fram hur mycket skit om gringubben idag.. Sägs vara ett geni men samtidigt så bråkar han med ledning och spelare stup i kvarten.. Tar hellre Ranieri och honom vill jag helst inte heller ha..

Vad är det som gör att dom flesta här blir tokiga av tanken av Bielsa?
2018-06-01 07:50
Bielsa hade ju varit magiskt men otroligt.

Hoppas verkligen på det. Skulle vara spännande att se honom i the championship.

Han skulle nog göra Pontus till kapten. Lika galna.
Annons: