/england/leeds/forum/1049.aspx/england/leeds/forum/1049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2015-02-04 12:45
Holy crap vad ni har tuggat på här idag :)

Underbar debatt Linus och Thom ! Och på en lagom het nivå.

Om man får vara med och leka så har iaf jag fått för mej att Farnan&co har prövat att köpa dom 25% GFH har men av nån anledning vill GFH inte sälja till Farnan&co.

Ur det har nya TL och nu LLP fötts. Tanken är att pressa GFH och framförallt deras aktieägare till att sälja till fansen för att tydligen är anseende något dessa människor värderar mycket högt och ett Nej till fansen skulle skada deras anseende för mycket.

Skulle denna "kupp" lyckas så ska planen vara att Farnan&co går för Cellinos 75%.

Så har iaf jag uppfattat det men jag kan ha flummat iväg helt också. Allt är som vanligt inte helt rakt på vad det gäller vår klubb.
Leeds United sportcarl
2015-02-04 12:42
situationen är så mycket bättre än för ett år sedan på alla fronter, enda som är lite sämre är tabellplaceringen, men vi vet ju hur vi varit tidigare efter jul tidigare år, och hur vi startat detta året så mycket möjligt att vi även på den punkten kommer bli bättre efter denna säsongens slut, spelmässigt är vi på rätt väg att vi inte orkade 90 minuter i höstats med många av våra ungdommar gör mig inget utan det är det långsiktiga målet som räknas, och nu sista månaden har vi visat att vi kan hålla samma spel i nittio minuter, jag ser ljuset i tunneln, gjorde man det förra året vi denna tiden? man minns ju Rochdale och Sheffield w, då vr vi på väg ner i grottan, nu är vi på väg upp
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-02-04 12:22
Men Linus... Så att han skulle lägga £15m på spelare spelar ingen roll då. Att han ville men inte kunnat köpa Elland Road vet vi ju om varför det inte skett så det kan du ju också glömma. Så vilka lögner är då kvar? Att vi skulle vara skuldfria. Först och främst så sitter jag inte med våran deklaration framför mig men att vår ekonomi ser bättre ut sedan Cellino tog över är jag helt säker på. Sen undrar jag vad Cellino skulle tjäna på att ljuga om det? Att Cellino sparkar tränare på löpande band visste vi innan han satte sin fot i klubben. 32 tränare på 20 år i Cagliari talar sitt tydliga språk men återigen så är det han som är president och ägare och han kan faktiskt göra vad han vill med sina tränare. Om han vill att tränaren ska vara utklädd till en striptease dansös så kommer tränaren komma utklädd till det om han accepterat att så är fallet i sitt kontrakt. Sen tycker jag Cellino lärt sig av sina misstag. En majoritet av fansen skrek efter Redfearn som tränare och vem är tränare nu? Jag tror ärligt talat att det kommer krävas en hel del innan vi får se honom sparkas. Så vilka lögner är det som det snackas om? Vilka brott är det som begåtts som gör det berättigat att sparka ut en ägare som satsat flera miljoner pund på vår klubb? Sedan kan du snacka hur mycket du vill om värdelösa italienare. Antenucci är lyckad, Billy Sharp har gett oss sex poäng med sina två mål (ingen italienare men ändå), Silvestri är helt ordinarie, Sol Bamba bland de bästa på plan sist, vi behöll Austin som du ville, Cook och Mowatt och Byram spelar fortfarande för klubben. Vi fick en enorm summa pengar för McCormack tack vare Cellino. Ska vi klaga på spelare så skulle jag ju kunna klaga på att du höjd Adryan till skyarna men där har vi inte sett mycket. Jimmy Kebé var inte speciellt lyckad heller och det var också en spelare du var helt till dig över. Jag är glad att Cellino sitter där han sitter och inte du. Spelare kommer och går, vissa lyckas och andra inte. Tycker spelarna vi har i truppen och framförallt vår bänk ser jävligt stark ut. När hade vi senast spelare som Antenucci och Billy Sharp på bänken? Spelare som kan komma in och förändra en matchbild? Förbannad länge sedan.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-02-04 12:13
jaha nu väntar vi bara på att GFH skall sälja sin andel till LLP och inte mig emot, för det har ju LInus sagt,är datum bestämt?
Leeds United PutteBJ
2015-02-04 12:05
@Linus.M:

Hade det varit bättre då om ingen kunde köpt klubben bara för att alla utom Cellino ville göra DD? Vart hade vi varit idag då? Kursade skulle jag tro.. Farnan hade aldrig fått köpa av GFH och ingen annan var såpass intresserad. Så det som hände kan inte ha varit annat än det bästa för klubben..
Leeds United footboll
2015-02-04 12:00
Linus M.
Ta gärna ledigt en vecka när Du ändå är på gång !!
Du kan använda den till att tänka över vad Du själv producerar !
Dina vokabulärer ibland ,överträffar med råge, vad vi andra anser är bra
kommunikation.
//linus.

LUGN -SJÄLV........:))-
Leeds United sportcarl
2015-02-04 11:39
Linus 11:07, ja han har det ju bra cellino som lever på familjens pengar, vad får han i veckopeng och hur länge räcker det? du verkar ju insatt eller har du hört rykten eller skvaller eller tror du? tt ha hela världen som arbetsfält och driva fotbollsklubbar och familjeföretag räknas visst inte som arbete, var ju intressant all läsa om umbers utalande om vinsten cellino gjorde varje år han drev Cagliari( men det var väl familjen med som stöttade till fickpengar"ler"), gode gud vad skitsnack man får läsa här
Leeds United Linus.M
2015-02-04 11:31
Sportcarl// Lugn. GFH ska sälja sina 25% till Leeds LLP och Cellino kommer snart behöva sälja sina 75% med. Då han kommer bli bannad ytterligare år för hans skatteskulder. Nu lägger jag ner för idag :) Fortsatt trevlig dag på er...
Leeds United sportcarl
2015-02-04 11:30
Linus 10:01, ja till överenskommet pris, möjligtvis farnan för typ en tredje fjärdedel av priset
Leeds United Linus.M
2015-02-04 11:29
Jag har inte gnällt över att han inte köpte spelare för £15m. Han har sagt att han ska köpa Elland Road två gånger, visst.. GFH är ett problem där men han får sluta lova saker han inte håller. Han har sagt vid två tillfällen att vi är skuldfria, vilket vi inte är. Han sparkar tränare på löpande band, han köper massa värdelösa Serie B spelare... Han lyssnar inte på Redfearn då han fortsätter med att köpa dessa spelare nu även i Januari... Trots att vi behöver CCC erfarenhet. Ja, han köpte Bamba men även två andra som var italienare. Så för att sammanfatta innan jag gör vettigare saker av min dag ( ;-) ): Om jag får välja mellan att Farnan eller Cellino äger 75%?: Så tar jag Farnan, då Cellino inte lyssnar på tränarna, han köper fortfarande Serie B spelare och han ljuger gång på gång. Sedan ser jag även gärna att Leeds LLP får ha 25%. Tror inte vi kommer komma överens om det här Thom, så det är bäst vi lägger mer innan tonen blir för hög från mig eller dig. Ok?
Leeds United sportcarl
2015-02-04 11:28
Linus 10:57, och vem är det som skall sälja andelar? GFH eller Cellino?
Leeds United sportcarl
2015-02-04 11:27
Linus 10:53, låter som en dålifg förlorare, vill cellino slå till direkt och betala fär det pris GFH vill ha så fine, due diligence kan du stoppa upp i brasan för det ändrar ingenting, cellino hade betalat ett pris som farnan inte var intresserad av, tror du farnan köpt klubben även om due dilgence gjort så är du dummare än dum, cellino hade ju budat över , teoretiskt kan det bli samma sak igen om tex cellino skulle sälja klubben att hmm hmm hade kunnat köpa klubben om det inte varit för det och det, men för mig är sådant snack totalt ointressant
2015-02-04 11:19
Linus//

"Enorma skatteskulder"... var det £100k han var skyldig (och betalat tillbaka för länge sedan) för lyxyachten i Miami? Samtidigt som han sålde Cagliari för £60m var det va? Ja, "enorma" var det ja...
2015-02-04 11:18
Linus//

Vilka lögner? Elland Road? £15m till spelarförvärv? Fler lögner du kan komma på?

Du tar för givet att vi fortfarande är ett prekärt ekonomiskt läge då eftersom du inte litar på att Cellino talar sanning med att klubben är i ett bättre ekonomiskt läge, förstår jag dig rätt? Samtidigt tycker du det är konstigt att £15m inte investerats i nyförvärv och att Cellino inte köpt tillbaka Elland Road.

Så för att sammanfatta: Cellino ljuger om att ekonomin är bra. Den är dålig. Samtidigt ljög han om att han inte gav £15m till nyförvärv och köpte tillbaka Elland Road. På allt detta så säger du själv att han köpte klubben till ett överpris (vilket var hans beslut) utan att veta hur dåligt ställd klubben var. Kan detta ha att göra med att han inte kunnat köpa tillbaka Elland Road eller kunnat ge £15m till nyförvärv? Förstår liksom inte heller hur han hade kunnat lägga ut £15m när vi har legat i ett transferembargo på grund av GFH Capitals vanskötsel av klubben.
Leeds United Linus.M
2015-02-04 11:12
Thom// Det får du fråga Farnan varför han inte köper klubben direkt. Jag tror att han vill att fansen äger 25% av klubben, där han kan vara med som backare. Jag tror att han hoppas på att Cellino bannas ett år till för sina enorma skatteskulder samt skiten om Cagliaris arena. Vilket han förmodligen kommer göra. Då kan Leeds LLP äga 25% och Farnan 75%. Det tror jag är planen, men jag vet inte. Det jag vet är att Cellino och hans medhjälpare snackar mycket skit. Ta Umbers som exempel, han sa ju att klubben skulle gå åt helvete om FL bannade Cellino, sen en vecka senare säger han att vi bara kommer ha skulder på £6m...
Leeds United Linus.M
2015-02-04 11:07
Thom// "Eller din vän Farnan" - Lugn nu... För det första lever han på familjens pengar... För det andra så tycker jag fortfarande det är dumt. Men du säger ju att ingen någonsin har varit här när det väl gäller? Du har fel. Farnan var där, men eftersom Cellino inte gjorde due diligence och bjöd ett sjuhelvetes överpris för klubben (£35m), så förstår iallafall jag att ingen ville bjuda över honom. Han fick skulder, en arena klubben inte äger, en träningsanläggning klubben inte äger osv... Jag kallar inte det att ingen är här när det väl gäller, jag kallar det att Farnan i detta fallet inte ville lägga så mycket för en klubb som kanske var värd £10m med alla skulder som FINNS. Hur många gånger har vi varit skuldfria enligt Cellino nu? 2? 3? Jag litar inte på honom längre efter alla lögner.
2015-02-04 11:07
Linus//

Okey, så Farnan kommer vara med och stötta Leeds LLP. Samtidigt så sitter GFH på 25 % av klubben. Om nu Farnan hade kapital att en gång köpa hela klubben, varför vill han inte köpa dessa 25 % rakt av undrar jag? Det är ju jätte fint av honom att vara med och stötta denna supportergruppering som vill äga en del av Leeds men som affärsman, "miljonär", Leeds supporter osv så kan jag inte förstå varför han nu inte vill äga Leeds som han en gång sades vilja göra? Det kanske bara blir denna chansen han får. Cellino tror jag är här för att stanna sen får FL döma honom hur mycket dom vill över brott som skett i andra länder och som kan ses som patetiska i jämförelse med vad andra ägare i England håller på med.
2015-02-04 11:00
Linus//

Om det nu var dumdristigt så var det väl fortfarande Cellinos beslut och jag har aldrig hört honom ångra sitt köp. Är det din rätt att tycka att han gjorde fel eller inte borde köpt klubben utan due dilligence eller? Om nu Cellino eller din vän Farnan gjort due dillegence, hur tror du situationen sett ut i Leeds idag? Hade Farnan köpt klubben när det kommit fram vilket skick klubben var i? Hade Cellino gjort det? Vi kanske suttit med GFH fortfarande och då hade vi av allt att döma gått in i ännu en administration, vilket jag läst ett flertal gånger.

Förstår inte vad det är som var så fel med att Cellino tog över klubben utan due dilligence? Du tycker det var korkat, men jag tycker det var jävligt modigt och tycker jag står i lite tacksamhetsskuld till honom. Inte minst för att vi slapp runt 15 minuspoäng men också för att han bevisligen kommit en bra bit på väg att göra Leeds till ett stabilt ekonomiskt företag igen. Vi ska ju komma ihåg att det inte är dina pengar som Cellino spenderar Linus. Det är hans pengar och han får ju faktiskt göra vad fasen han vill med dom. Han valde att lägga miljoner på att köpa den klubben du supportrar och han ville göra det nästan till vilket pris som helst, vilket visar vilken stor vilja han har att göra Leeds framgångsrikt igen. Förklara vad som är så dumt med det.
Leeds United Linus.M
2015-02-04 10:57
Farnan samlar inte in en massa pengar från fattiga Leeds fans. Farnan är med och stöttar projektet. Alla som köper en del i Leeds LLP får rösträtt. Alltså är de en del av klubben. Farnan har själv varit en Leedssupporter väldigt länge. Men det är väl inte heller sant då... Så Leeds LLP kommer inte styras av Mike Farnan, de kommer styras av fansen. Dock kommer Farnan vara en ekonomisk stötta.
2015-02-04 10:54
Något som jag också funderar lite över är varför Together Leeds, om det nu har kapital, inte köper GFH's 25 % direkt och sen kan de ju göra vad de vill med sina procent. De kan välja att sälja ut andelar till fansen om det är det de vill göra. Varför gå in i en enorm procedur med att försöka samla in massa miljoner från fattiga Leeds supportrar som lär ta en evighet när de med sina miljoner borde kunna köpa 25 % direkt och sen köra samma sak men med andelen i sin ägo redan.

Borde inte det vara ett bättre alternativ eller? Förmodligen inte då de inte har pengarna som krävs kan jag tro...
Leeds United Linus.M
2015-02-04 10:53
Thom// De ville ta över klubben när GFH ville sälja... Men de fick inte för Farnan ville göra due diligence. Vet inte hur många gånger jag skrivit detta nu? Så de har varit här när vi behövde nya ägare och är det fortfarande. Cellino var den enda som gick med på idiotiska villkor, läs: SPA, och den enda som inte ville göra due diligence. Det kallar jag dumdristigt...
2015-02-04 10:50
lufc4ever//

Tro mig, jag förstår till 100 % varför fansen inte fyller Elland Road. Personligen så hade nog inte jag heller slängt ut massa pengar vecka ut och vecka in om jag bott i Leeds och sett det förfall som skett i klubben på nära håll.

Men det är samtidigt väldigt lätt att klaga på varför inte det investeras massa miljoner på nyförvärv när klubben har haft djupa sår och nästan förblött och Elland Roads läktare gapar tomma. Att förlora runt £10m i publikintäkter är en ganska stor deal när det handlar om pengar för spelare och den dagliga skötseln av klubben.

Sen har jag stor förståelse för att många intressenter rynkade på näsan under Bates ägarskap med delar av klubben skrivet på brevlådor i massa tax havens. Ingen visste ju vem som ägde vad och då är det ju verkligen som att köpa grisen i säcken.

Cellino tog chansen och han fick den av GFH. Han var den som lade fram pengarna och om nu någon tror att GFH hade tackat nej till någon som erbjudit mer får nog tänka om. Han erbjöd mest, var mest villig att ta över klubben och kunde visa att han hade det som krävdes. Punkt slut.

Jag kan ju säga då att jag var också jävligt sugen på att köpa Leeds när GFH skulle sälja. Jag hade stora planer men pengarna som Cellino erbjöd kunde jag inte konkurrera med dessvärre trots massa rika investerare i bakgrunden. Det var lite synd kan jag tycka då jag i dagsläget hade förvandlat Leeds till ett topplag i denna ligan med flertalet spelare i de europeiska topplandslagens första elva.... (och sen vaknade jag ur drömmen)

Som sagt, mycket snack och liten verkstad.
2015-02-04 10:36
Linus// Du svarar inte på min fråga. Vart var de när vi verkligen behövde dom? Förstår att du inte kan svara exakt vart de var men förstå vad jag menar. De kommer nu, när ekonomin är bättre tack vare Cellino och vissa ser dom som några frälsare. Jag ser inte som det utan mer vart fasen de var när klubben blödde och distanserade sig från sina fans likt en diktatur.
Leeds United lufc4ever
2015-02-04 10:35
@Linus.M:

Möjligen har det funnits och uppenbarligen finns det fortfarande folk som vill men aldrig kommer till skott. Mycket snack och ingen verkstad. Svaret på varför det aldrig kommit längre än snack stavas Bates.

2008 köpte Mansour Man City. Ryktet säger att vi var på hans radar men det blev City istället. Varför kan shejken såklart bara svara på själv men man kan ju tycka Leeds United, the one city club, i englands mest framgångsrika städer ekonomisk med en fanatisk fanbase borde locka ännu mer än att konkurrera i en stad som redan har den såkallat största klubben i världen. Trots detta valde en av världens rikaste män att inte köpa oss. Jag vet att t.o.m en del City fans tycker det är lite märkligt.

Bates.....
Leeds United Linus.M
2015-02-04 10:31
Thom// Ja, vad är problemet med att de vill ge fansen en del av klubben? Vad är felet med att de hjälper till med detta?
Leeds United lufc4ever
2015-02-04 10:18
Thom //

£25-30 får du nog räkna med att det kostar men jag förstår hur du tänker. Kruxet är att klubben bär på så mycket dynga från Bates åren att det är nog tyvärr inte bara att tycka att folk ska dra sitt strå till stacken.

Du har 10års misär och lögner som ska övervinnas och det är inte gjort i en handvändning. Många tycker att dom gett och gett under 10 år och att det nu är dax att få nåt tillbaka. Detta är berget Cellino ska övervinna.

Nog för att de flesta håller med om att balanserad ekonomi och föryngrad spelartrupp är bra men jag misstänker att det är lite för osexigt för att folk ska börja känna fullt förtroende och öppna plånboken helt igen. Saker som köp av ER och riktiga spelarköp är nog det som kommer öppna porten till pengarna igen.

En annan sak som man lätt glömmer är att vi har många out-of-towners och dom har valt bort att föda Bates och istället lägga sina surt förvärvade på bortamatcher. Det är inte bara £30 som gäller en matchdag för många. Snarare £100 och att slösa det på möget vi haft och veta att du får inget tillbaka på det sätter sig nog djupt hos många.

Sen har vi tappat minst en generation fans till plastlagen i PL. Dessa pengar blir otroligt svåra att vinna tillbaka.
2015-02-04 10:15
Linus// 10 år med Bates och vart har alla "miljardärer" från Leeds med alla sina pengar varit under de åren när vi hade kunnat mörda för någon som ville det bästa för klubben? Lätt att komma nu när ekonomin är sanerad med italienska pengar från en försäljning av Cagliari. Det har varit mycket snack och förbannat liten verkstad tidigare och nu helt plötsligt ska man med hjälp av fansen samla in pengar för att köpa 25 % av klubben.
Leeds United Kristoffer
2015-02-04 10:08
@Danne K:

Ja.
Leeds United Linus.M
2015-02-04 10:01
Och att du säger att ingen ville ta över klubben förutom Cellino... Menade du allvar med den meningen? Ärlig fråga.
Leeds United Linus.M
2015-02-04 10:00
Sportcarl// Hahah nä men nu måste du väl ändå skämta? Vad Terry gjort för klubben? Vad spelar det för roll??? Ska han inte få ifrågasätta Cellino för att han själv inte lagt in miljoner pund i klubben? Var det sjukaste jag läst på länge.
Annons: