/england/leeds/forum/103.aspx/england/leeds/forum/103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rodell
2018-02-12 20:11
Ändå va Sacko en bidragande orsak till att vi sluta 7 förra året :) och även om jag håller med om mycket gällande sacko är det svårt att kunna bidra med något dom få min han får lite då och då
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United krelleg
2018-02-12 19:51
Sacko är nästan den mest obegripliga värvningarna av alla.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-12 19:11
Jobbigt att vara professionell fotbollsspelare i Leeds dessa dagar.
2018-02-12 19:10
Hade vi fått straff så hade vi garanterat missat den i alla fall. Våra spelare har inga nerver. Rykten går att Leeds har en materialare som endast arbetar med att byta blöjor på spelarna då de skiter på sig i genomsnitt 7 gånger per match pågrund av publik, krav från fansen, krav från ledning och tränare, krav från varandra, räkningar, svåra val mellan Porsche och Lamborghini, en ”taskig” domare, en olydig flickvän, om de ska bli igenkända och få gratis inträde på Leeds största nattklubb, löneförhöjningar osv osv.
2018-02-12 19:04
Varför köper vi alltid skadade eller ur form/petade spelare? Till nästa match vill jag inte se Alioski, Roofe, Sacko eller Cibicki ens nära a-laget.
Leeds United Linus.M
2018-02-12 18:14
Straff hit eller straff dit... Vi spelade som skit och vågade ingenting i lördags. Den enda ljusglimten var Hernandez och backlinjen. Hoppas verkligen Heckingbottom rör om i grytan den här veckan. Alioski och Roofe får mer än gärna sitta kvist. Hoppas Roberts är frisk...
Leeds United sportcarl
2018-02-12 17:30
Whitesmot 14:39. Handsen var solklar på Sheffieldspelaren därför tyckte jag iaf vi hade lite otur.
Leeds United stonefree
2018-02-12 15:42
Det är ju enligt helt sjukt att köpa en Japan som inte platser i ett lag på nedflyttnings plats i andra divisionen i Spanien. Jag tror nedre halvan av den serien håller engelsk Leuge 1 som bäst!
2018-02-12 15:03
Ideguchi verkar vara precis en sådan spelare som passar väl in i detta laget. Värdelöst positionsspel, yr som en höna och vimsig som en 90 åring på plan.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-12 14:39
Lite till angående straffen....

Den är minst sagt soft som sagt. Däremot är Penningtons kapning mer klar och den blir inte straff.

Kan man då säga att tur och otur jämnade ut sig ? Om svar JA på den frågan varför kom vi då ur detta som förlorare trots allt ? ;)
Leeds United WhitesMOT
2018-02-12 12:37
Klich och TC kom inte överens säger Klich här. Behöver kanske inga högskolepoäng för att gissa det men dock.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-12 12:17
@Kristoffer:

Krävs en fotbollshjärna för det. Något O´Kane inte har.

Leeds United WhitesMOT
2018-02-12 12:15
Sten // Det är straff även om den är jäkligt mesig. Behöver inte flyga benflisor för att det ska bli straff. O´Kane ska inte sticka in benet och ge deras spelare möjligheten att trilla över det. O´Kanes speluppfattning i situationen är problem nummer 1. Nästa är att fotbollen blivit så hederslös att spelarna redan innan kontakt tänker på att slänga sig är problem nummer 2. Detta är ett perfekt exempel i debatten videogranskning eller inte. En del säger att det skulle döda fotbollen. Ja det är möjligt men då får vi också räkna med att besluten blir därefter. När det händer live så är det som du säger solklart. Samma uppfattning som domaren har där och då alltså. Ekuban och Sacko. Absolut kan man tycka att dom borde gjort mer. Men vad hade dom att jobba med ? Bollen måste ju levereras rätt också. Wiedwald.... håller inte med att han kan lastas för nåt av målen. Visst kan han ta båda men då måste precis varenda fiber i honom klicka helt rätt och stå rätt från det att hjärnan inser vart den ska skicka kroppen. Framförallt straffen. Skulle säga att även om han visst vart den skulle komma hade han haft svårt att hinna ner. Bollen är slagen på värsta stället för en målvakt att hinna ner skulle jag påstå. Såna tar dom bara om dom tokchansar. Första målet anser jag det är bättre att ifrågasätta Roofe och De Bocks fjolliga försvarspel. Framförallt Roofe.Han bara slutar följa. Plus O´Kane och plus alla andra bolltittare runt Sharp. Rent ut sagt uselt försvarspel rakt igenom. Weidwald försöker iaf. Resten sätter honom i skiten.
Leeds United stonefree
2018-02-12 12:13
Det är ju det som just nu är det stora problemet. Vi har värvat alldeles för mycket sedan i somras under kategorin kvantitet, det är ju fortfarande endast Saiz som håller hög klass. Forshaw och DeBock är okej, men det är ju inga kanon värvningar, än så länge. Tror vi har köpt/ lånat in uppåt 25 spelare och bara en som visat sig riktig bra på plan, men han har istället lite Suarez problem istället, vilket ju inte är så bra. Det håller inte. Hernandez orkar han en säsong till? Hur ska vi ersätta honom annars? Det kommer att kosta flis!
Leeds United Rodell
2018-02-12 12:01
Stonefree //

Hernandez har varit skadad i veckan och inte hunnit träna så mycket därför var han bänkad och Roofe spela. Ekuban nyss tillbaka från skada och hans första minuter på planen svårt att säga bu om honom då han visat prov tidigare på rätt bra spel förutom att han varit mållös. Jag tror Heckingbottom kommer visa sig vara väldigt bra för oss sålänge han har något att säga till om gällande nyförvärven och vilka som ska vara kvar. Låter man Orta ta allt så får nog Heckingbottom skulden för det tillslut som Christiansen.

Om man ska lita på eller tolka det Orta och Radz säger så kommer det inte bli massor av värvningar i sommar och dom kommer gå på kvalitet istället för kvantitet och att första sommaren var att täcka många luckor som saknades (detta är väl bara vänta o se ifall det ens stämmer)
Leeds United WhitesMOT
2018-02-12 11:46
@Kristoffer:

Kanske inte hans förstaval till säljvideo :)))
Leeds United Kristoffer
2018-02-12 11:44
O'Kane hade ju inte behövt gå in så tufft i den situationen som ledde fram till straffen. Hade det inte räckt med att han följt med spelaren ned mot kortlinjen och blockerat så att denne inte kunde få in bollen framför mål?
Leeds United stonefree
2018-02-12 11:33

Jag undrar mest om Mr. Hickenbottom kommer att få stanna speciellt länge. Inte för han är dålig, det tror jag innerst inne inte TC var heller. Problemet är mycket större än så. Det är spelarna som inte håller måttet, självklart kan man få enstaka spelare att lyfta sig över sin egentliga nivå ibland. Men vi har ju mer eller mindre ett helt lag av fullständigt odugliga spelare. Vi hade kanske förtjänt att få med oss en poäng i lördag. Men det med att förtjäna något och att få med sig det, är ju helt olika saker.
Ta matchen i lördags:
Jag börjar lite bakifrån, in kommer Ekuban och Sacko, de prestera absolut ingenting och då menar jag absolut ingenting. Vi ligger under med 2-1 och efter de 2 byten har vi knappt något som kan liknas vid ett ordentligt anfall.
Skicka iväg dom båda två åt h.....
Straffen? Först när jag såg den, tyckte jag den var klockren, men ju mer jag tittar, så är jag till 99% säker på att han rör honom inte. O`Kane gjorde en katastrof match, men var det egentligen han som skulle jaga boll i det läget, han hade ju en gubbe, som dessutom hakade upp honom när han vände runt och skulle springa efter bollen, alla andra stod ju och sov. Så i en dålig prestation över hela matchen sett, tycker jag inte att han ska lastas för straffen.
Forshaw gör det okej, men i ärlighetens namn, så tror jag han undrar vad det är han har kommit till för lag. Philips kommer att ge honom gråa hår inom en månad om han fortsätter i laget. Min fråga är kan man bli sämre än Philips? Svar ja. Roofe, han är en vandrande katastrof och har varit så sedan hans hattrick, för snart 100 år sedan, jag förstår inte att han får spela förre Hernandez. För Leeds är ingenting framåt utan Hernandez på plan, han har ibland förmågan att ställa till det för sig, men det väger han upp många gånger om med sina fina passningar i anfallet.
DeBock är okej, men det är inte mycket mer än så, han var ifrån sprungit flera gånger, det är ju ingen framtids back, det är säkert.
Wiedwald i målet? Ja det var en bra träff han fick på Sharp, men vad fan han stod ju där, en bra målvakt hade fått på näven på den och straffen gick 1 meter ifrån honom, men straff är straff, men han borde ju ha hunnit ner.
Dallas fungera inte som höger back, tyvärr. Pennigton och Pontus borde ha haft mer koll på Sharp innan första målet, även om det var en nickskarv från O`Kane.
Alioski springer aldeles för mycket på onödiga bollar och han är överallt där han inte ska vara, eller så ligger han på backen och gestulera till domaren.

För det Sheffield vi möte är i princip samma Sheffield som spelade League 1 för ett år sedan. Det enda vi behövde göra var att neutralisera Sharp från första sekund och det vet vi ju hur det gick.
Jag tror vi vinner på lördag, men sedan springer vi in i ett getingbo med matcher mot väldigt bra motstånd som Derby och Middlesbrough borta Brentford och Wolves hemma, men alla 5 lagen ligger förre oss i tabellen.
Leeds United Kristoffer
2018-02-12 10:38
Ideguchi i aktion i Spanien
Wld Wld
2018-02-11 21:51
2-1...... Leeds, Låt alla Fansen bara denna gång få stämma upp en högljudd sång så alla läktare på Elland formligen kokar av glädje och jubel, vi Heckingbottom bokar innan alla näsorna igen slokar.....
Leeds United sportcarl
2018-02-11 21:04
ryan edmondson 3 mål i U18 vinsten mot Burnley med 4-2, kanhända finns det någon spelare där eller i academy som kan blomma ut
Leeds United Rodell
2018-02-11 19:45
Krelleg // Ja nu nämnde jag inga spelare alls men Pablo håller måttet ibland hade man satt lite mer tyngd i honom så hade han varit en av ligans bästa men tror inte alioski eller roofe startar mot Bristol dom hade inga bra matcher
Leeds United krelleg
2018-02-11 19:41
@Rodell:

Tycker dock att Hernandez håller måttet
Leeds United Rodell
2018-02-11 17:35
Duke // Ja värda en poäng är vi tycker ja. Känns som heckingbottom också vågar peta spelare som inte håller måttet och att han kommer ta det med dom. Syns också på när han skriker på spelarna vid sidlinjen när dom inte gör rätt
Leeds United stonefree
2018-02-11 17:23
Är man 4 och tar taxi får man inte ha med sig speciellt mycket bagage!
Leeds United sportcarl
2018-02-11 17:22
förhoppningsvis jämnar otur tur ut sig i sista ändan, sedan är det nog ingen tvekan om domarna har stenkoll på oss.
Leeds United Duke
2018-02-11 17:18
Rodell// Mkt positiv. Har sett matchen nu två gånger och vi är värda en poäng. Fler avslut mer bollinnehav bl a. Problem med deras inläggsspel i första halvlek. O’Kane gör sin sämsta match i Leedströjan. Deras straff tveksam vi borde fått en straff och Sheffield en i slutet när Pennington kommer fel. Kanske rött kort på deras spelare i första halvlek så vi hade otur borde blivit en poäng men så är det i motvind.
Leeds United Simo LUFC
2018-02-11 16:02
sunderlek// Hade nog valt taxi om ni är fyra. Smidigare och billigare.
Leeds United Simo LUFC
2018-02-11 16:02
sunderlek// Hade nog valt taxi om ni är fyra. Smidigare och billigare.
Leeds United Rodell
2018-02-11 15:58
Bara jag som känner någorlunda optimism med nya tränaren, det man får höra av honom och personer runt honom. Lyssnat klart på allt e snack efter matchen igår och trots resultatet så tror jag han kan bli bra för oss nu gäller det bara att orta och radz ger honom vettigt material och kommer ur deras bubbla lite
Annons: