/england/leeds/forum/1029.aspx/england/leeds/forum/1029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-27 23:50
Leeds så klart// Absolut. Håller med dig om att LUSS ska vara ägare. Vad gäller domän namn blir det inte så långt som du skriver, kan bli betydligt betydligt kortare men visst kan vi (LUSS) köpa ett domän namn men det är som jag tidigare nämnt svårt för mig att uttala mig om.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Leeds så klart!
2015-04-27 23:35
Thom, Av egen erfarenhet så har jag två synpunkter. 1. Domännamn är viktigt. www.luss.com eller www.luss.se är så mycket lättare, och bättre att marknadsföra än www.webhotell/thom/tjabbatjabba/tjenatjena/svenskafans.com/england/leeds.... ;) Det blir också lättare att få plats med webadressen på tex en LUSS-tröja. 2. Ägandeskapet är viktigt. Att LUSS är ägare av hemsida alternativt forum är ett måste i mina ögon. Vem annars säkrar framtiden och informationen som placeras där?
2015-04-27 23:27
Bournemouth.
Från botten av League Two till PL på sju säsonger.
Leeds.
Från League One till CC på sju säsonger.

Vissa har det svårare med allt...
2015-04-27 22:06
Linus// Webhotell har jag.. men tycker inte domän namn är det viktigaste då en länk härifrån hade tagit en direkt in på forumet. En hemsida är en helt annan sak och ett betydligt större projekt. Det är också en kostnadsfråga. Ett lätt navigerat forum hade jag kunnat ha uppe om ca en vecka.
Leeds United Linus.M
2015-04-27 21:47
Bournemouth leder med 2-0 i halvtid och är enormt nära PL nu.
Leeds United lasse c
2015-04-27 21:23
Bidrar gärna ekonomiskt till hemsida! Jag är själv dålig att skriva på denna sida men läser den säkert 2-3 ggr om dan.Alla som skriver här är mycket mer insatta än vad jag är, för mig som har Leeds som ett av mina största intressen är sidan en guldgruva. Läste i morse om Bournemouth som i kväll vid vinst är i stort sett är klara för PL. Säsongen 2008-2009 låg dom i league 2 med 17 minuspoäng , pga ekonomiska problem! Nu med rysk ägare är dom en match från PL. Då tänkte jag det borde vara vi ( Leeds) som skulle spela denna match i kväll.
Leeds United Rob.
2015-04-27 20:45
Thom,

En egen hemsida för LUSS skulle kunna ge ett rejält uppsving för "oss" och våra resor samt förenkla medlemskap och försäljning av souvenirer. Är likaså för ett trådforum alla dagar i veckan :)
2015-04-27 14:49
@Linus.M:

Låt oss lägga ett förslag till styrelsen i LUSS om att skapa ett eget forum såsom betalande medlemmar.

Det vore steg 1.

Vem som vill/kan bygga detta forum om det blir ett positiv beslut kan vi ta som ett steg 2.
Om Thom och andra både kan och vill så är detta positivt.
(Thom kan säkert betala medlemsavgften i LUSS 2015 om så behövs)

2015-04-27 14:43
@Dansken:

Din lyxkryssare ;)
Leeds United Dansken
2015-04-27 14:23
Leeds så klart // Ingen fara jag åker alltid taxi ??????
Leeds United Linus.M
2015-04-27 12:19
Thom//

Har du egen domän?
2015-04-27 11:58
sportcarl// Donationer till ett trådforum hade vart bra då man hade kunnat få bort reklam och kunnat designa den bättre men exakt vad det hade kostat vet jag inte just nu. Hade kunnat ta på mig det och hade inte krävt ett öre själv och hade kunnat visa screenshots på den exakta summan som det hade kostat att fixa det. Finns ju redan klara mallar för sådana forum men för att få dom bra, med egen design så krävs både lite pengar och lite kunskap. Annars kanske LUSS hade velat vara med och stötta en sådan sak. Det är inte många tusenlappar vi pratar om.
Leeds United sportcarl
2015-04-27 11:50
thom 10:35, jag är intresserad av ett trådforum och stötta ekonomiskt, därmot är jag inte tillräckligt bra på datorer och internet för att göra sidor och annat men skulle kunna komma med mycket ideer hur man gör sidan bra och levande, luss och svenska fans kan ju vara kvar ändå för det behövs med, men med ett trådforum(hemsida) blir det ju en utveckling från denna sida
2015-04-27 10:54
Vad gäller LUSS så är jag varken medlem eller har något inflytande på den. Vet vilket enormt jobb Hartey och Helene har gjort för att få LUSS att gå ihop, beundransvärt verkligen. För ett par år sedan hade vi många samtal om hur vi skulle kunna göra LUSS större och bättre och jag hade då en uppsjö av idéer. Jag tappade intresset när det blev enormt motstånd främst från en person. Vi skulle exempelvis rösta in en ny ordförande och alla i redaktionen här på SF hade en kandidat klar. Det räckte inte utan alla våra medlemmar (runt 600 kanske just då) skulle ha lika stor rätt att rösta tyckte denna personen. Det låter ju kanon bra rent praktiskt men när 95 % av alla medlemmar är typ familjemedlemar utan något som helst intresse i Leeds och som inte skriver ens på Revie Stand så kändes det i alla fall för mig ganska långsökt att låta helt icke-involverade människor rösta fram en representant för en organisation dom överhuvudtaget inte är involverade i. Men det där är historia nu. Jag antar att vi alla överlevt :) tråkigt dock för just då kändes det som att vi hade kunnat skapa något riktigt bra.
2015-04-27 10:35
Jag startade ett trådforum för ett par år sedan och skulle kunna göra det igen samt lägga en länk från SF här. Hade kunnat heta typ "Billy's corner" eller något liknande. Vi hade kunnat ha olika sektioner som "Fotboll i allmänhet", "Leeds i synnerhet", "Allt om och för musik", etc etc. Jag har alltid varit för ett trådforum men då när snacket var som intensivast om hemsida trådforum så stoppade johnnyS det. Han ville inte att Revie Stand skulle dö ut. Nu skriver han ju knappt här inne längre så kanske det är dags?
Leeds United Linus.M
2015-04-26 21:13
Thom/Kristoffer// Hur är era kunskaper? Man ska ju ha lust också i och för sig men det är ju en bra början om någon har kunskapen :)
Leeds United sportcarl
2015-04-26 21:02
kanske inte skulle kunna gå på här på svenskafans, men skulle var hur skoj som helst och borde finnas en riktig svensk LU-sida, men vilar ju på att det finns någon eldsjäl som kan det med att göra en hemsida med allt som hör till, det ekonomiska är det minsta problemet .
Leeds United Linus.M
2015-04-26 20:44
Skulle bli förvånad om man skulle kunna skapa trådar istället för ett samlingsforum. Var ju snack på att skapa en hemsida med ett trådforum. På hemsidan skulle även Leedstipset finnas. Kalaset skulle ju kosta lite men senast vi tog upp det så kommer jag ihåg någon som verkade ha gott om pengar och var villig att sponsra. Hade ju varit roligt med en sida. :)
Leeds United lufc4ever
2015-04-26 20:39
@Leeds så klart!:

HAHAHAHA vilket jäkla ufo !

Kan nån tala om för henne att vi sitter så för att inte svimma av smärtan från klämda kulor och inte för att jävlas ! :))
Leeds United lufc4ever
2015-04-26 20:34
@Leeds så klart!:

Håller med.

Jag tror att ett trådforum faktiskt hade kunnat locka tillbaka en del av orginalen här inne. Och bara en sån enkel sak som att ha renodlad matchtråd. Sen om Svenskafans sidupplägg tillåter trådar vet i fasen. Inte ens de mest aktiva forumen kör ju tråd så det kanske inte går rent tekniskt ?
2015-04-26 20:29
På tal om inte hitta något annat vettigt att prata om....

Nu kan Dansken inte längre besöka Stockholm och åka tunnelbana ; )
2015-04-26 20:21
@lufc4ever:

Jag har även efterfrågat detta tidigare.
Svenska Fans-upplägget är stenåldern.
2015-04-26 20:19
Jag håller med dig Sportkalle.
Att älta om Cellino i spaltmeter dag ut och dag blir förbannat tradigt i längden.

Att det trots detta blir spaltmeter har att göra med att Cellino (+GFH tyvärr...) blir svaret på nästan varje diskussion vi kommer att starta oavsett om det gäller ekonomi, värvningar, manager, ER m.m.

Fast lite borde folk anstränga sig för att hitta andra samtalsämnen eftersom Cellinos vara eller icke inte avgörs här.
Om Cellino sitter kvar eller lämnar bestämmer han själv.
Oavsett vad är det bara att acceptera svaret.
Tills dess gäller det att njuta av det lilla.
Leeds United lufc4ever
2015-04-26 20:03
Sportcarl //

Men så är baggarna också 100 tals om inte tusentals fler än oss stackare här inne. Plus att dom har just trådforum vilket gör det enkelt att undvika Cellino snacket. Vill man mala Cellino så finns det ju en tråd på 116 sidor med nästan 3500 svar.

Trådforum har har varit på tapeten här tidigare men aldrig blivit av. Har aldrig riktigt begripit varför egentligen.
Leeds United Duke
2015-04-26 20:00
@sport_simon: truth is Cellino wants to pay economy prices for everything (coaches/ players/ staff). Only thing he's paid top whack for so far = lawyers
Leeds United Duke
2015-04-26 19:59
@sport_simon: Cellino did tell me he had someone in mind if Redfearn does go. Wouldn't say who it was.
Leeds United sportcarl
2015-04-26 19:18
personligen tycker jag att klubben, matchen, spelarna, klubbens histora och dess gamla legender, hur laget skall se ut till nästa säsong osv är förpassade till en parentes bakom cellino kvar och cellino out, är ju bara kolla på matchen igår och hur löjligt lite det skrivs innan under och efter matchen mot för några år sedan, just nu känns det som här är det bara ett tiotal som skriver aktivt och uppdelad i 2-3 falanger försöke man skriva om något annat med leedsanknytning så händer inger men nämns cellino positivt negativt så vaknar alla...tråkigt. lilla Norge med sin luscocsida har hur hur mång trådar som helst och minst 10 gånger mer inlägg per dygn
Leeds United sportcarl
2015-04-26 18:55
skulle redfearn gå i sommar får han inte sparken utan då blir det ingen förlängning av kontraktet, och det är en viss skillnad. peronligen tycker jag att cellino och redferan kanske kunde få ett år till på sig i lugn och ro.sedan att det säkert finns både bättre ägare och bättre managers är en annan femma
Leeds United Cellino's citat
2015-04-26 18:41
In Cellino we trust, and qoutes will come naturally...
Leeds United Linus.M
2015-04-26 18:36
Thom//

Vad är det du inte förstår med ordet "förmodligen"? Länkade en bra länk som du kan ta dig tid att läsa :)
Annons: