/england/leeds/forum/101.aspx/england/leeds/forum/101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2018-06-06 13:17
Aston Villa verkar ha stora problem ekonomiskt: Phil Hay: Re: Aston Villa. Was told last week that they're willing to listen to offers for virtually every player. Does sound like hard times ahead. Not the only Championship club feeling the pinch.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-06 11:30
Det är återigen massa rykten bara och det borde vi vara vana vid. Väldigt sällan de senaste 15 åren har några stora rykten blivit verklighet. För mig går tankarna till Alan Smith när man tänker på återkommande rykten för 10-12år sedan. Varenda transfer fönster ryktades det om att han skulle komma tillbaka men det blev aldrig verklighet. Kanske lika bra men han var en av mina absoluta favoritspelare under den fantastiska eran med David O’Leary. Jag hoppas det ligger något i alla dessa rykten och att vi får se spelare som Abel Hernandez, Kyle Bartley, Bielsa in som tränare, Angus Gunn eller Darlow att konkurrera med BPF osv osv.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-06-06 11:21
Som tur är så har inte transferfönstret kommit igång att tala om i championship. Skall säsongsbiljettförsäljningen sätta fart vill det nog till att det konmer in någon klasspelare.
Leeds United Rodell
2018-06-06 09:50
Förtillfället finns väl inget ljus med nya säsongen.. inga nya spelare ingen tränare mindre än tre veckor kvar till försäsongen.. inte sett nya tröjan.. säsongskorten går trögt.. mycket kan självklart ändras men ju längre vi väntar desto mindre chans att få spelarna vi önskar och tränare osv osv
Leeds United sportcarl
2018-06-06 09:33
Bobby eagle 07:43 personligen tycker jag just nu det inte ser ett dugg ljusare ut än tidigare säsonger. Men vem vet om några veckor månader
Leeds United sportcarl
2018-06-06 09:31
Imorgon England - Costa Rica på Elland Road. Vore ju fantastiskt om Radz kunde Presentera matchen med att dra upp några ess ur rockärmen i ny huvudtränare och spelarförvärv
2018-06-06 08:08
Vad var det som såg så ljust ut för cirka 10 år sedan kan man ju undra. Hade de sagt 20 år så hade jag kunnat hålla med men för 10 år sedan låg vi väl och harvade i League One?
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-06 07:41
"Whatever happens going forward, the future looks brighter than it has done for nearly ten years." Från www.leedsunitedblog.... håller vi med? Inlägget syftar på Bielsa, 49ers, ...
Leeds United stonefree
2018-06-05 16:43
Verkar som Aston Villa, Newcastle och Wolverhampton har get sig in lekan när det gäller Abel Hernandez!
Leeds United krelleg
2018-06-05 14:00
@Rodell:

Ja, behövs en jävla massa nya spelare till det. Och att tränaren som kommer in efter Bielsa fått sparken till jul, kan använda de nya spelarna i sitt system sen. :)
Leeds United Rodell
2018-06-05 13:47
Om Bielsa kommer in och han bestämmer sig för att köra sin 3313 så är det nog många spelare som kommer försvinna.. Svårt att tro att många kommer klara av det. Krävs mycket av spelarna för att klara av att spela under Bielsa
Leeds United krelleg
2018-06-05 12:44
Grot tycker jag ändå kan få vara kvar, är ju ändå "bara" 20, låna ut honom till League 1 en säsong och se hur han tar det. Resten är jag helt med på. :)
Leeds United stonefree
2018-06-05 11:59
Det borde innefatta även DeBock, Grot, O’Kane, Ekuban. Säkert någon till! Vad händer med Klich, Murphy, Antonsson?
Leeds United sportcarl
2018-06-05 11:39
Rodell11:17. Han känns som svennis. Dock vill jag inte säga att Svennis är galen. Att bägge har stort fotbollskunnande råderdet ingen tvivel om. Tveksamheter jag har är: har de det nu? Eller har de haft sina bästa dagar bakom sig. Svennis för övrigt 16 stora titlar och genom alla år och alla klubbar endast en klubb(Fiorentina) som han haft under 40% i vinstratio enligt Wikipedia
Leeds United Rodell
2018-06-05 11:37
Sacko gick väl ut och sa att hans framtid va osäker och att han inte vet om han ser oss nästa säsong eller inte (fansen).. Troligen fick han väl beskedet att han kan leta ny klubb därav hans inlägg på sociala medier.
Leeds United Kristoffer
2018-06-05 11:30
@sportcarl:
Jag trodde också att Sacko hade blivit släppt då han sa hej då på sociala medier.
Leeds United sportcarl
2018-06-05 11:24
Krelleg 11:09.hittade det på newsnow 10:39. Verkar även som Hay har lagt ut det
Leeds United Rodell
2018-06-05 11:17
Ballsmash det räcker med att kolla hur hans tre senaste jobb sluta för att man ska tveka, han är fantastisk på många sätt men också helt knäpp i huvet gällande andra..
Leeds United krelleg
2018-06-05 11:09
@sportcarl:

Grymt, en bra start iaf (även om jag kan tycka att Cibicki borde kunna få fler chanser), var ser du det?
Leeds United sportcarl
2018-06-05 11:00
Klubben vill släppa Wiedwald, Lonergan, Anita, Sacko och Cibicki..... Bra men borde vara minst 5 till, Sacko trodde jag för övrigt redan var släppt
Leeds United Ballsmash
2018-06-05 10:48
Hoppas verkligen Bielsa blir klar snart, kunde inte ens drömma om att vi skulle signa honom. Hur man kan tycka det vore ett dåligt val är bortom mig.
Leeds United sportcarl
2018-06-05 10:41
Jo klubben gick ju ut med att det kan bli klart väldigt snart så när heck fick sparken så blir det inte klart denna veckan börjar iaf jag undra vad de menar
Leeds United Kristoffer
2018-06-05 10:34
På måndag är det två veckor kvar till spelarna återvänder för försäsongen. Börjar bli dags att göra klart med en ny huvudtränare.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-05 10:06
För mej ser det helt klart ut som att PJ känner sig lurad. Man har lovat mer än vad man kunnat stå för och när det inte föll in så surar han som en 5 åring.

Inga ursäkter nånstans. Men det är intrycken jag får.
Leeds United sportcarl
2018-06-05 10:04
jag brukar instämma i vad stonefree skriver, men när det gäller Pontus är vi definitivt oense,att han hade en sämre säsong kan jag instämma i men det hade alla, även pablo som blev årets spelare var riktigt riktigt dålig i många bortamatcher,att Pontus utgick pga huvudskada köper jag tills det motbevisats,jag tror Pontus tar en plats i PL i de flesta lag och det trodde jag definitvt inte när Byram lämnande om Byram,Taylor och Woods har visat att det går, och jag väljer Pontus framför Bartley alla veckans sju dagar om jag måste välja en av dom, dock har jag inget emot bägge i LU, Bartley har dock klart och tydligt visat att han inte håller PL-klass platsar inte ens i ett bottenlag så därom honom finns inget att diskutera, i övrigt hoppas jag det löser sig med Headcoach denna veckan, får vi in en förstärkning i varje lagdel så ser det bra ut och samtidigt släpper de som inte håller det som krävs,en början med Hernandez och Bartley in vore en bra start.
Leeds United krelleg
2018-06-05 08:57
Ja, Jansson hade inte världens bästa säsong, men en förklaring, inte ursäkt, kan ju varit att det ständiga roterandet i backlinjen. Jfr med att ha spelat med Bartley mer eller mindre hela säsongen 16/17, mot att rotera mellan Pennington, Cooper, Shaughnessy och O'Conner (kanske missar någon). Plus det alla olika ytterbackar (Ayling, De Bock, Berardi, Pearce, Dallas, Anita (kanske missat någon)) som spelat under säsongen. Dessutom, många mål kom till när inte defensiva mitt kunde täcka ytan framför backlinjen. Så, vore intressant att se om vi kan få lite stabilitet igen där back och då se hur Jansson presterar, om han kommer upp på 16/17-nivån igen. Om han nu är kvar dvs.

När det gäller ny tränare tycker jag det vore kul att se vad som skulle hända med lite kontinuitet, och då menar jag inte bara på tränarposten utan även i ledningen/värvningar/strategi etc. Är väl egentligen bara Monk som inte fått sparken av nedan tränare, fan dags för Rad/Orta att steppa upp nu och hitta en ordentlig tränare, förse den med en hyfsad trupp och stab och bygga på iaf 2 säsongers sikt.

Neil Warnock 18 February 2012 - 1 April 2013
Brian McDermott 12 April 2013 - 30 June 2014
Dave Hockaday 1 July 2014 - 28 August 2014
Neil Redfearn 28 August 2014 - 23 September 2014
Darko Milanic 23 September 2014 - 25 October 2014
Neil Redfearn 1 November 2014 - 30 June 2015
Uwe Rösler 1 July 2015 - 18 October 2015
Steve Evans 19 October 2015 - 31 May 2016
Garry Monk 2 June 2016 - 25 May 2017
Thomas Christiansen 15 June 2017 - 4 February 2018
Paul Heckingbottom 6 February 2018 - 1 June 2018

Förresten, någon som har koll på om vi har scout(er) nowadays eller om vi bara litar på kontakter? Har vi någon "data-analyst" eller liknande?

Någon som sett något kring nästa matchställ, när det kan tänkas presenteras?

PS. Intressant att de i förra veckans Mighty Whites Podcast nämner att de träffat en spelare på krogen i Leeds, de säger ej vem, och att denne sågat De Bock totalt. Sant eller ej, upp till var och en att avgöra.

Jag har (som varje sommar iofs), ett jävla sug efter nästa säsong, MOT!
Leeds United stonefree
2018-06-05 08:16
Linus Du får jätte gärna tycka vad du vill om Pontus när han gick ut i Preston matchen, när Preston gjorde 2-1. Men du kan inte ta ifrån oss 3500 Leeds supportar som var där, som alla tyckte att det var jävligt skumt. Han hade varit kass hela matchen och de var inte överens i försvaret om någonting, innan hans nick plötsligt var en jätte skada som gjorde att han fick lämna. Han som har tacklat, kastat sig in i dueller med motståndarna så de har legat och vridit sig i smärtor samtidigt som han har stått böjt över dem och sagt ”res på dig, jävla skådis, jag rörde dig inte” Helt plötsligt blir huvud skadat äv en liten nick. Då är det nog inte mycket med Pontus Hat sången längre, nicka tegelstenar, mannen klara inte ens av att nicka en boll. Hela våren har Pontus visat kraftig med sitt spel och kroppsspråk att han inte ville spela i Leeds. Han som innan säsongen sa att han inte behövde någon kaptens binda för att vara ledaren i laget. Han var bra så länge det gick bra i början av säsongen. Men det blev ganska snart öppenvart att han hade levt högt på Bartley. Utan honom blev det inte alls samma Pontus! Någon ledare för laget har han definitivt inte varit!
Leeds United Rodell
2018-06-05 07:59
Sen snackas det om att vi ska vara intresserade utav Pippo Inzaghi.. dok är han på g till Bologna men man kan ju inte säga att vi jagar erfarenhet och gå efter Bielsa och sen inzaghi
Leeds United Rodell
2018-06-05 07:55
Ryktas med Bielsa, ryktas med Bartley, sen Hernandez... Gunn och Stockdale medans andra klubbar värvar spelare och förstärker för nästa säsong står vi helt stilla... börjar bli tröttsamt.. Verkar inte ens som vi är överens med kontrakt längre med Bielsa så bara att gå vidare något måste börja hända
2018-06-05 07:19
Jag tar inte hellre Moyes än Bielsa men hade varit nöjd även med honom.
Annons: