/england/leeds/forum/1000.aspx/england/leeds/forum/1000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2015-09-22 12:50
Se allting svart? Jag skrev senast igår "We are going up! Say we are going up!"... Men bara för att jag ifrågasätter Cellinos handlingar så glömmer man det.

Jag hade fel om Redfearn och ungdomarna, även fast jag mest menade att jag var rädd att det skulle hända. Dock, så kommer ju Byram lämna då Cellino inte vill ge honom ett vettigt kontrakt till exempel. Förstår fortfarande inte hur man kan erbjuda en lönesänkning till en otroligt talangfull egen produkt (om han får spela på sin rätta plats).

Rättegångarna i oktober brukas skämtas bort här inne som bara några små skatteproblem. En rättegång i oktober handlar om bedrägeri, där Cellino och flera andra sägs ha tagit pengar olagligt för att använda till stadion. Är det något att bara vifta bort?

Som jag sagt flertalet gånger i detta forum. Cellino gör en väldigt massa bra saker, men han brukar alltid "fucka upp" och då överskuggar det de positiva. Inne på sin fjärde coach redan, Pearson lämnar efter fyra månader (ni tror inte han visste om sina problem med Hull FC innan?), ger inte Byram kontrakt osv osv.

Sen dessa nyförvärv. Silvestri är mer upp och ner än Liseberg, Cooper är ingen stjärna han heller även fast han är helt OK, Botaka har vi inte sett spela ännu, passar han för Championship? Antenucci är sinnessjukt egoistisk och blir bevisligen inte glad när vi gör 2-1 mot Derby (t.ex) i 88:e minuten. Så allt är ju inte guld och gröna skogar med våra nyförvärv. Har vi redan glömt sicknote six?

Mycket är bra, men med Cellino vid rodret så kommer snart något negativt tyvärr. Men som sagt. Tar han oss upp till Premier League så är jag först med att ta på mig dumstruten, men tills dess att han verkligen gör det och inte behandlar sina anställda som skit så står jag fast vid min ståndpunkt.

Förövrigt så har vi ju inte mycket att jämföra med som sagt... Bates? GFH?...

"Väljer man att blunda för det som faktiskt är bra så förstår jag varför allt är skit."

Då vänder jag på det hela... Väljer man att blunda för det som faktiskt hänt och är påväg att hända, så förstår JAG varför allt är guld och gröna skogar med Cellino.
Leeds United terry cooper
2015-09-22 12:17
Sportcarl //

Tycker det är tråkigt att jag är så trög men innan vi går in på + o - så var min fråga.
Vilken tidsaspekt pratar vi om ?
Nu ? Igår ? Förra veckan ? Förra månaden ? Sista halvåret ? Senaste året ?
2015-09-22 12:11
Thom //

Gör man något positivt så ska man han cred för det o vice versa.
Det var väl därför vi har o har haft synpunkter på Cellino o det därför han fått beröm nu.

Jag hatar inte Cellino men jag gillar han inte.
Inte förr.
Inte nu.
Troligen aldrig.
Förstår inte varför jag måste gilla honom.
Leeds United Rodell
2015-09-22 11:42
Thom Mattsson //

Ett mycket bra inlägg! man kan lätt glömma bort hur stor skillnad det är nu egentligen! tumme upp! :D
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-09-22 10:58
Varför ska det behöva handla om Cellino hela tiden fick jag höra i lördags. Jag fick också höra varför jag "gnällde" när jag tyckte vi skulle vara glada över en vinst mot MK Dons. Jag förstår verkligen inte men återigen ska jag försöka förklara varför jag inte letar fel och negativa saker utan istället ser positivt på Leeds United.

Linus nämner här under bland annat att man ska ifrågasätta vad en människa säger som har ljugit förut. Okey, ja det kan man ju göra om man vill och jag antar han menar köpet av Elland Road kanske?

Anledningen till att Elland Road inte köpts ännu har vi ju pratat om 1000 gånger så jag känner inte att jag behöver nämna det igen. Vad har han mer ljugit om som varit så fruktansvärt att han är värd att synas ut till minsta lilla nagel och där alla hans uttalanden ska analyseras och omvärderas negativt? Detta är en fråga mer än ett statement. Vad har han mer ljugit om?

Ska man hård dra det här med att ljuga så kan man ju gå lite grann till sig själv kan jag tycka. Därför undrar jag när alla våra unga spelare ska lämna Linus som du var "helt säker på", skule hända till "100 %" för det hade ju du hört/sett/vetat/lyssnat/läst osv osv. Alla spelarna är kvar trots att Redfearn inte är här längre. Ljög du eller sa du bara vad du trodde utan någonting som grund?

När ska Cellino sälja klubben som du sagt varit nära nu i typ 1 år. Det har du ju vetat/hört/sett/läst jag vet inte hur många gånger och det har ju varit 100 % alltid.

Får du lov att kritiseras? Om man har tillåtelse att kritisera alla människor så borde man ju få kritisera dig också och du har ju haft fel i precis allt hittills. Våra unga är kvar, Cellino har inte sålt klubben, folk talar bra om honom (Pearson bland annat), han sitter inte i fängelse, han har anställt bra folk och han har satsat egna pengar på spelare samt vår ekonomi ser bra ut.

Så vad har jag exempelvis ljugit om och ska kritiseras för? Allt jag kan säga är väl att jag är trött på att vara negativ och se allt svart. Jag står bakom Cellino för att han visar passion och vilja att göra Leeds stora igen. Jag ser det på planen, på laget han har skapat som är yngst i hela ligan och jag ser det organisationsmässigt. Det var ju rena hönsgården tidigare medans Leeds United numera sköts som en fotbollsklubb.

Tack Cellino för det!

Sen har jag, sportcarl och många andra som står bakom Cellino aldrig sagt att han är Gud fader himself som sportcarl bland annat nämnde här nere. Han har sina fel och säkerligen brister. Han har sin historia som kommer innebära en del rättegångar i framtiden som vi får se vad som kommer hända med. Han kan ju mycket väl bli friad och då kanske vi kan lämna den biten en gång för alla.

Ja, Cellino är snabb i käften och säger saker som han kanske borde hålla käften om istället men han är italienare och är det något de är kända för så är det väl just nu? Vad hade vi trott när Cellino tog över oss?

Ska vi fortsätta med att skylla varje förlust på Cellino och hylla alla andra människor utom Cellino vid vinst i all framtid så gärna för mig. Fortsätt ni. Själv tycker jag att varje liten millimeter i rätt riktning är en framgång och när jag kikar på tabellen just nu så ser jag endast en förlust på 8 matcher även om spelet inte varit speciellt bra. Så vad händer när vi får spelet att stämma? När Botaka kommer in i laget och när Buckley lånas in? Vad händer när Mowatt och Byram kommer igång? Ska folk fortsätta hata Cellino om han tar oss upp i Premier League? Jag antar att om han skulle göra det så hade det varit allas förtjänst utom hans?

Sen ser man ju en helt annan ton gentemot Cellino numera. Speciellt på de engelska forumen. Allt fler står bakom den satsning han håller på med och gillar det han gör vilket gör mig glad för det betyder ju att vi går framåt.

Folk får gärna fortsätta kritisera Cellino men det börjar bli lite tjatigt att lyssna på saker som inte handlar om vad som händer just nu. Det enda folk har att komma med är brutna löften om Elland Road, nån rättegång om utebliven skatt på en bil och en båt (hemska människa!), uteblivet kontrakt till Byram (jävla idiot Cellino) och sen säkert lite fler saker som folk kan komma på att klaga på om de försöker ett tag.

Glöm inte värvningarna av Silvestri, Cooper, Bamba, Berardi, försäljningen av Warnock som folk kritiserade men som tagit fram Taylor, Adeyemi, Botaka, Buckley (?), Wood, Antenucci, Dallas, förlängningen av Murphys och Cooks kontrakt.

Stabiliseringen av klubbens blödande ekonomi, värvningen av Uwe Rösler som är en tränare och manager till skillnad från Redfearn, de värvningar han gjort organisationsmässigt osv osv osv.

Väljer man att blunda för det som faktiskt är bra så förstår jag varför allt är skit.

MOT

Leeds United lufc4ever
2015-09-22 10:48
Detta är och och förblir problemet när vi har ett rakt forum. Vi pratar och tycker till om Berardi eller Buckley och helt plötsligt diskuteras Massimo. Efter ett tag så blir allt en sörja och sen försöker vi bestämma vem som har mest rätt. Bra eller dåligt ? Ja det är ju upp till var och en att bestämma. Min åsikt, utan att förstå vilket jobb det kräver, är att trådforum, som vi snackat om tusen gånger, är det bästa. Inte perfekt men bättre än rakt forum. Med trådar blir diskussionen riktad mot ämnet. Iaf ett tag sen kan det spåra ut. Waccoe är ett bra bevis :) Titta bara på det senaste dygnen här inne..... Vi kunde haft : " Berardi förlänger ! " " Will Buckley in på lån ! " " MK Dons v Leeds United " " Jag vill ligga sked med Cellino " " Cellino suger röv " " Psykologi 101 " Sen hade folk själv kunnat välja och sluppit lyssna om man nu vill det. Själv tror jag detta hade inneburit att fler skriver iaf ibland.
Leeds United Linus.M
2015-09-22 10:22
Att ifrågasätta vad en människa säger, som även har ljugit förr, är väl sunt förnuft?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-09-22 09:36
Tråkigt att jag måste förklara mig hela tiden och att det skall handla om cellino hela tiden, personligen tycker det vore roligare om det pratades om vinsten i lördags eller kontrtraktsförlängningen av Berardi eller inlåningen av Buckley, för sista gången förklarar jag nog, det händer väldigt mycket positivt nu och klubben drivs på ett annat vis än tidigare sedan om andra vill fokusera på cellino tidigare misstag så ok, jag är ingen moderator för denna sidan, men mig noterar man om det skrivs negativt om cellino och från vem det kommer hela tiden likt som igår en annan person la ut en positiv intervju, hade det positiva som hände igår med Berardi och Buckley hänt för en vecka sedan hade det säkerts skrivit från något håll tack Pearson du gör skillnad, nu är han ju inte kvar så att de personerna skulle skriva samma sak om cellino är uteslutet
2015-09-22 09:11
@sportcarl:

Tycket det blev lite luddigt i ditt inlägg igår kväll.
Först var det sommaren sedan blev det historien för att avslutas med nuet.
Sommaren var viktig , historien ointressant för det är nu o framåt som gäller.
Okay ......
Leeds United lufc4ever
2015-09-22 08:13
Sportcarl //

Gäller det även det som skrivits och lagts upp här inne ?
Leeds United sportcarl
2015-09-22 07:42
Ja det var ju också en fråga hur lång tid historien går tillbaka, speciellt när jag skrev jag skrev att det som hänt i historien positivt och negativt är ganska ointressant, vi säger väl 1-10 år, eller om man tar ordagrant så går historien tbx så länge det har funnits historia,bryr mig inte
2015-09-21 23:11
@sportcarl:

En liten undran Sportcarl. Hur långt tillbaka går historien ??
2015-09-21 23:03
@sportcarl:
Lovade inte Cellino Redfern 4-5 kvalitets förstärkningar ??
Leeds United lufc4ever
2015-09-21 22:15
Umeå Ben //

Så det är inga problem eller bara en smallsak att han har problem med skattemasen ? Han har ju inte slagit ihjäl någon och alla fuskar ju lite så det är ok ?

Det må vara tjatigt och gammalt skit men när det riktiga avskummet var här så tog vi oss faktiskt till P:O final. Och under den perioden vad det många många av oss som satt på små rosa moln och tyckte att de få som gapade och skrek om ondskan Kenneth Bates bara var ett gäng gnällerövar.

Massimo är inte ens i närheten av Bates. Han är ljusår efter. Men bara för att han fattar galoppen,lyssnar och anställer rätt folk och satsar så som en normal ambitiös klubb på denna nivån bör göra, så är han inte befriad från granskning.

Historien tillbaka borde ha lärt oss alla det. Att bara säga att det som har hänt har hänt är verkligen att stoppa huvudet i sanden. Igen.

Jag kommer alltid älska Leeds United och om det innebär att vi har folk i klubben som på något sätt kan skada klubben så ska detta synas. Hur mycket bra dom än gör samtidigt.
Leeds United sportcarl
2015-09-21 22:11
Nu stänger jag butiken för idag,skall börja tidigt tidigt i morgon, jag är nöjd med denna dagen Berardi förlängt och Buckley in på lån, derby och burnley får gärna sluta oavgjort med, och Linus får gärna fortsätta kritisera och hitta fel på cellino likt jag fortsätter stötta cellino
Leeds United Norman Hunter
2015-09-21 21:58
[QUOTE=Linus.M]Sportcarl// Hitta skit? Ger snart upp. Förstår inte hur man kan blunda för problemen. Cellino säger att han vill göra ALLTING och kontrollera ALLTING. Tror du det är bra? Och kom inte o säg "Men han äger ju klubben" för man behöver inte göra allting för det... Vi får se hur länge det håller! Peppa peppa... [/QUOTE] vad menar du med "ge upp"? att du försöker omvända oliktänkande och inte får gehör? det finns ett psykologiskt uttryck som beskriver ditt beteende, kognitiv dissonans, se länk. och nej, jag dissar inte dig utan vill bara påvisa att det är ett helt naturligt beteende. :) puss
Leeds United sportcarl
2015-09-21 21:52
Umeå Ben 21:43, jag ser inte cellino som Gud fader himself, men tycker att denna sommaren har gjorts väldigt mycket bra och positivt och vill gärna framhäva det, , det som varit i historien positivt eller negativt är just för mig ganska ointressant, det intressanta är vad som händer nu och framöver,lycka till säger jag till de som vill ha cellino bort och tror vi kommer få in en ägare som kommer satsa mer än vad det gjorts,
Leeds United sportcarl
2015-09-21 21:48
intressant läsning, ser dock en skillnad mot rösler, rösler öser han beröm över, redfearn om man läser lite mer och lite längre ner fattar nog allla vad som komma skall, jag har inget att invänd mot att redfearn inte hade cellinos förtroende nför denna säsong,rösler har mer meriter och bättre vinsratio och rutin som både manager och spelare,däremot tyckte jag redfearn blev illa behandlad och i princip tvingad ut ur klubben, borde fått stanna i academy
Leeds United Umeå BEN
2015-09-21 21:43
Jag måste hålla med sportcarl angående det som skrivs om Cellino. Man kan vinkla allting som om han vore jordens avskum. Vi får inte glömma att han faktiskt tog över Leeds av dom mest jävla korumperade idioter som har funnits. Att Cellino har problem med skattmasen är väl ingen hemlighet. Jag tror på Ove och det här laget och det tror säkert Cellino också. Vinst på söndag mot Middlesbrough och vi är med i racet.

ALWAYS LEEDS ALWAYS PROUD
MARCHING ON TOGETHER
Leeds United lufc4ever
2015-09-21 21:32
@sportcarl:
Ok det var några veckor då.... My bad.
Leeds United lufc4ever
2015-09-21 21:31
@sportcarl:

Leeds United sportcarl
2015-09-21 21:17
lufc 21:08 , älskade han redfearn några månader innan? minns jag inte, enda jag minns var att cellino var avstängd och att det var ganska turbulent
Leeds United lufc4ever
2015-09-21 21:08
@Leeds så klart!:

Några månader innan han fotade Redders så älska han honom också. Så är Ove orolig så förstår jag honom.
Hartey
2015-09-21 20:33
@Kristoffer:

Kristoffer// Eddie Gray gjorde 577 matcher utan ett gult kort. Mycket lägre tempo på den tiden men ändå...
Leeds United sportcarl
2015-09-21 20:30
är väl bara cook och till viss del adeyemi som imponerat på mittfältet, murphy förhoppningsvis kanske kan ta chansen nu efter skadan, speluppfattning och blicken har han, hoppas han har tempot och jäklaranammman som krävs också, mowatt har väl varit en liten besvikelse så här långt
Leeds United Duke
2015-09-21 20:26
Väldigt fin värvning i Buckley. Han var outstanding i Brighton vill jag minnas. Hoppas vi kan få in en central mittfältare med, en rutinerad krigare. Märkligt att vi inte kan dominera mittfältet med spelare som Cook, Murphy, Mowatt och Adeyemi. Verkar som något saknas. Laget ska ju vara bättre denna säsong men har inte varit det hittills.
Leeds United sportcarl
2015-09-21 20:12
återstår att se hur länge Rösler sitter, jag tror han sitter ett bra tag till, jag tillhör väl inte den skaran som oroat mig hittills denna säsong att han skall få sparken, och jag har stöttat honom hela tiden, som jag skrev för någon dag sedan nu är nu och det som varit har varit, är väl bara att kolla denna sommaren och dess aktiviteter
Leeds United Kristoffer
2015-09-21 20:09
Leeds mot Chelsea på en leråker på 70-talet. Då kunde man ju nästan sparka halvt ihjäl varandra innan domaren ens visade det gula kortet.
Leeds United Leeds så klart!
2015-09-21 20:00
Cellino gillar Joddlar-Ove, och andas långsiktighet (nåja...) så Joddlar-Ove sitter nog säkert ett bra tag till. Redfearn: "A baby" Joddlar-Ove: "A professional" Det du LinusM ;) Läs gärna artikeln.
Leeds United sportcarl
2015-09-21 19:59
Linus M 19:46, jag ser det positiva med som händer och tycker man kan glädjas över det med, tycker det borde överskugga en dag som den här, och sedan en fråga! var det hela intervjun? eller la du bara ut något som passade dina syften?, är ju lite konstigt att så fort det är en interjuv med Cellino så är det oftast en fras en mening som läggs ut och den är inte till cellinos fördel om du lägger ut den,utan känns som du lägger ut det som passar dina syften, sedan hur länge det håller för cellino det återstår att se, enligt dig så skulle han ju ha avgått för längesedan minns inte hur många gånger du skrivit att han måste sälja på grund av den och den rättegången,
Annons: