/spanien/bilbao/forum/469.aspx/spanien/bilbao/forum/469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2005-07-01 14:09
Athletic har värvat Real Sociedads unge back Iban Zubiaurre och han presenterades idag (se länk). Mer info om honom kommer inom kort!
Barcelona Messí
2005-07-19 21:43
Härlig krönika Kuba! Undrar varför ingen Madridista hyllar din krönika? Kan det vara den näst sista meningen? ;-P
Athletic Kuba
2005-07-19 21:47
Messí: Tycker det är rätt kul att så många cules gillar artikeln eftersom Barcelonafansen får sig en känga de med... ;)
Barcelona Puyolinho
2005-07-19 18:43
Grym, Krönika ! , Håller med Der Afro, Reklamfria tröjjor !
Real Madrid JRC
2005-07-04 02:32
Uppmaning till alla som tycker om La Liga!!!!

Gå in på;
www.tvmatchen.se
och rösta på vacker fotboll.
Länktips: www.tvmatchen.se
Barcelona Patrik
2005-07-20 15:37
Per

Bara okunniga supportrar tror att Atletic är en lätt match på San Mamés, och det är bara okunniga supportrar som inte förstår hur man kan hålla på dem. Jag menar, hur kan man inte se charmen i att endast satsa på basker?
Barcelona Patrik
2005-07-20 15:37
Per

Bara okunniga supportrar tror att Atletic är en lätt match på San Mamés, och det är bara okunniga supportrar som inte förstår hur man kan hålla på dem. Jag menar, hur kan man inte se charmen i att endast satsa på basker?
Barcelona Kharles
2005-07-20 14:28
Strelj

Ditt senaste inlägg var så verklighetsbefriat så det stinker om det. Det är inte ens värt ett svar, och som Joseba säger, det är inte värt att starta en fotbollspolitisk diskussion här. Och enligt den supporterlistan skull ni vara 9 i världen över antalet supportrar världen över. Vilken plats skulle det vara utan Abramovitj; 66:e?
Athletic Kuba
2005-07-07 19:38
Artikel om Expósito kommer tidigast imorgon, fredag. Troligast i helgen. Detta eftersom jag har haft ont om tid nu senast.
Athletic Joseba
2005-07-20 09:53
Strelj, akta dig för att slå in på den otroligt snåriga vägen som ditt senaste inlägg innebär. En diskussion som dessutom är lite portförbjuden på det här forumet. Fotboll inte politik är temat här.

Själv hejar jag på Man U sedan jag var 10-år 1985 och såg dom helt oförtjänt vinna FA-cupfinalen för att sedan inte vinna något på en hel massa år. Intresset växte sedan med att dom hade coolast tröjor och en liten förvirrad dask mittfältare vid namn Jesper Olsen. Numera blir jag upprörd varje år dom inte vinner ligan.

Detta hindrar dock inte mig att förstöra en dag i veckan över att må dåligt av att det enda ÖIS kommer att vinna i år är priset för snyggast överstegsfinter på mittfältet eller att hela vintern var en endalång plåga där Athletic på ett mirakulöst sätt lyckades inkassera en förlust mot ett skitlag varenda jävla gång dom hade häng på toppen.

Min sammanfattning är att det är förbannat kul att vinna men det är nog inte därför man håller på ett lag.

Kubas artikel var riktigt bra men bara hans anledning till varför Athletic är laget i hjärtat och jag menar St Pauli, haaaaallååååååå vem orkar bry sig ;-)
Atlético Strelj
2005-07-20 05:36
Kharles// Vad fint, och, ja, svårt gjort med... Makten? Ja, jösses.

Atletico, Barca, Chelsea och Peterborough har exakt samma historiska förankring som vilken klubb som helst i både Spanien och England, eller varför inte Italien, ge och ta något år. Eller är exempelvis Torino mer historiska för att de var ett storlag en gång i tiden? Eller vad är det du försöker säga?

Alla lag har likväl sin folkliga förankring i olika utsträckning, även om lag som Atletico och Chelsea m fl, av naturliga storstadsskäl aldrig kan få eller har fått samma totala uppslutning lokalt.
Barcelona Der Afro
2005-07-19 16:41
Bra artikel! Jag hade även nämnt de reklamfria tröjorna som en anledning till att hålla på er. Jag gillar er delvis pga dom. Och alla härliga namn med tex X i. Ärligt talat så låter dom ju grymt coola!

Hoppas ni tar er till CL nästa år!!
Barcelona Der Afro
2005-07-19 16:41
Bra artikel! Jag hade även nämnt de reklamfria tröjorna som en anledning till att hålla på er. Jag gillar er delvis pga dom. Och alla härliga namn med tex X i. Ärligt talat så låter dom ju grymt coola!

Hoppas ni tar er till CL nästa år!!
Athletic Kuba
2005-07-19 16:31
Kharles: Mästare heter Txapeldunak (i plural) på baskiska. Vem det var som skrev det undrande inlägget minns jag dessvärre inte.
Atlético Strelj
2005-07-20 05:39
Att sedan Barca fått en stark lokal förankring på bekostnad av främst Espanyol beror väl på att katalaner till skillnad mot exempelvis basker är rätt naiva och trodde att reellt motstånd mot Franco var att vinna fotbollsmatcher?
Real Madrid KeBle
2005-07-20 01:25
Förresten... Måste erkänna att det sved när ni vann på Bernabéu... Men det va starkt gjort...
Barcelona Der Afro
2005-07-19 23:42
Visst får en del av oss en känga men det är lätt att vara ödmjuk när man är champs =)

Nä allvarligt, klart ni får klaga om du vill och har något att komma med. Genom att få konstruktiv kritik utvecklas man.

Hoppas ni tar silver nästa år!
Barcelona Der Afro
2005-07-19 23:42
Visst får en del av oss en känga men det är lätt att vara ödmjuk när man är champs =)

Nä allvarligt, klart ni får klaga om du vill och har något att komma med. Genom att få konstruktiv kritik utvecklas man.

Hoppas ni tar silver nästa år!
Athletic Kuba
2005-07-20 11:47
Joaquins Skruvdobb: Precis det som var meningen, haha! Det kan du allt få efter cupsemin... ;)
Real Madrid chrisespaña
2005-07-20 11:11
Tycker "Kubas" krönika är skön och orginell, mer sådant!

Sedan att du "pikar" på Real lite får man ta, men du kunde lika gärna pikat på alla "Henke Larsson och Ronaldinho-spelar i Barca-fans"...=)

Annars mycket bra Kuba!

// christopher
Athletic Kuba
2005-07-20 10:49
Hurra! Jag lyckades väcka forumet till liv! :D

Och här kommer några svar till folket:

Joseba: Alla bryr sig om St. Pauli ;)

Strelj: Jag uppskattar att du gillar artikeln, men hejda dig gärna innan du blir för politisk.

Kharles: Självklart skrev jag krönikan med en stor portion humor och ironi. Jag kan inte tala om för personer om de ska känna sig träffade eller inte. Det märker de bäst själva.

KeBlee: Du har, som Kharles mycket riktigt påpekar, missförstått hela krönikan å det grövsta. Nog för att jag hade förväntat mig reaktioner, men att jag skrev krönikan enbart för att få uppskattning är helt fel. Men, det är naturligtvis upp till var och en hur man vill tolka krönikan. Alla har rätt till sin åsikt.
Real Betis Joaquins Skruvdobb
2005-07-20 11:39
Trevlig krönika. Gillar Athletic för att de just sattsar bara på basker och har reklamfria tröjor. Tror det behövs såna lag i dagens fotboll.
Men var du verkligen tvungen att ta med
"Yestes hörnor som Urzaiz nickar in" Får mig att tänka på vårt försvarsspel ;)
Athletic Kuba
2005-07-19 15:13
Läs senaste artikeln, så vet ni varför man gillar Athletic. :)
Sevilla larsbw
2005-07-19 15:32
Fin artikel. Tror dock inte det är många av Real M´s och Barca´s fans som fattar. Jag fattar.. ;-)
Deportivo Fabian N
2005-07-21 11:52
You're the man Kuba, alldeles superb krönika, applåder! (för att citera en författare av enorm kaliber) ;-)
Barcelona Kharles
2005-07-20 21:51
Trevligt, trevligt. Du kanske har fler ämnen, men mitt ämne är bättre! ;-)

Och du baserar din åsikt på en enda match?
Atlético Strelj
2005-07-20 21:54
Över en hel säsong alltså.
Atlético Strelj
2005-07-20 21:53
Kharles// Nja, nu var det ju mot Chelsea, och om inte det duger som stormatch så är det ju bara Real som duger och då blir det ganska torftigt.
Barcelona Kharles
2005-07-21 16:12
Visst, men det roliga är bara att Athletic och Barça är kanske de två klubbar i fotbollsvärlden som är mest likasinnade. You can't like one without the other, förra säsongen fick vi inget baskisk spö, men man vet aldrig, kanske Athletic möter Chelskov i Uefacupen (där ni de hör hemma..) och ger 'köplaget' en omgång.. ;-)~

Zoroniak Txapeldun!
Barcelona Kharles
2005-07-19 16:21
Haha, skön artikel Kuba. Får jag bara fråga; Vem var snillet som fick dig att skriva den?

Zoroniak Xampeon(eller hur man stavar det på baskiska)!
Annons: