/spanien/bilbao/forum/466.aspx/spanien/bilbao/forum/466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2005-05-27 13:00
Om du nu har sån beslutsångest om vilket som är ditt spanska favvolag, Ekim, varför inte då ta Athletictröjan vid ditt nick direkt? ;)
Athletic Teodoro
2005-04-17 19:47
JAA! Viktig vinst! Lite rolig statistik...
Athletic Bilbao ligger på plats 6 för statistiken för poäng på hemmaplan och på plats 11 för bortastatistiken... Först ligger Real Madrid för hemmastatistiken(Barca har lika många poäng men R.Madrid har vunnit mer) och bortastatistiken ligger Barca först (R.Madrid är 6 poäng efter)...
Summa sumarum: Athletic Club har slagit ligans hemmastarkaste lag iår! De e ju lite kul...
Athletic Teodoro
2005-04-20 23:40
Trupp uttagen till Cupen imorgon: Aranzubia, Lafuente,Murillo, Cesar, Gurpegi, Lacruz, Casas, Solabarieta, Del Horno, Tiko, Orbaiz, Yeste, Etxeberria, Urzaiz, Ezquerro och Llorente.
16 spelare uttagna och i princip inga b-uttagningar. De som återstår att se är om Lafuente fortfarande har förtroendet som förstekeeper i cuplaget eller om, som det spekulerats mycket i median, Dani Aranzubia kommer att peta honom. Aupa!
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-22 20:48
Var Del Horno mittfältare?
Athletic oskar
2005-04-19 14:13
Bra gjort Hasse!!!

Nu fick vi tillbaks för den sjuka straffen i La Coruna!

Matchen på söndag (som visas på tv4+ klockan 21.00) blir nog direkt avgörande för om vi skall ta rygg på CL o UEFA platserna. Oroande att Yeste var blek och att Del Horno var bänkad (iofs kanske pga cup semin på torsdag..)

Ännu mer oroande att Javi Gonzales har skrivit på för ytterligare två år....

Damerna vann ligan. Avslutade med seger borta mot Barca. Kanske kan bli en match i höst mot DIF.. Samma DIF som för övrigt just tog sig till final genom att slå Arsenal i andra semifinalmatchen med 1-0. Samma Arsenal som kvitterade Bilbaos 2-1 ledning i gruppspelet på historiens mest feldömda straff.

Aupa!
Athletic Kuba
2005-04-18 12:50
Ämne: Kul att ni slog Raci....
Ja, men det tog sin lilla tid... :-)
Athletic Kuba
2005-05-26 17:26
Det enda negativa i Ezquerroaffären är att vi inte får något betalt för honom. Han är definitivt inte oersättlig. Men jag undrar om han kommer kunna ta en plats i Barcelona.
Athletic Kuba
2005-04-18 23:21
Hurra! Hasse är tillbaka! Tack ska du ha, Hasse att du räddar den här sidans usla uppdateringsfrekvens... Jag skäms faktiskt över att jag inte kunnat producera fler artiklar!
Stainiel
2005-05-26 20:52
Kul med en silly season-rapport! Bra Kuba.

Det kanske till och med blir en till när Asier "jag-gör-alltid-mål-mot-Real-Madrid" Del Horno-affären är slut.
Hur bra tror ni Ismael Urzaiz blir nästa säsong? Tycker man såg lite åldertecken redan detta år. Han är väl 34-35 år nu...

Athletic Fans Suedia - Peña Getxokolmo!
Athletic Kuba
2005-05-26 21:35
Isma fyller 34 i år, men om Joseba Llorente kommer med Mendilibar från Eibar så kommer vi ha fina ersättare i Llorente och Llorente... :)
Athletic Kuba
2005-05-26 19:48
Till 08, 007, Euskadi eller vad du nu vill kalla dig:

Om du nödvändigtvis måste fråga en massa om Ezquerro, kan du då åtminstone använda samma nick och ställa frågorna i ett inlägg istället för att spamma forumet? Olika nick ger inte nån anonymitet när de har samma IP-nummer...

Om du uppträder en aning mer korrekt så kommer kanske folk att besvara dina frågor.
Athletic oskar
2005-04-23 09:36
Tack för rapporten Hasse!!

Det hade kännts skönt med ett borta mål. Jag tycker alltid att det är en fördel att avsluta på bortaplan. Andra matchen är alltid lite hetare och då är det inte helt fel att få sina mål räknade 1,5 gånger. Hoppas, hoppas att vi tar dem på hemmaplan. Var spelas finalen?

Två mycket viktiga matcher för oss nu. Sevilla imorgon och Athleti Madrid nästa helg. Tar vi 4 eller 6 poäng här så är vi heta i striden om CL. Tar vi noll så är vi nästan borta från även UEFA.

Intressanta matcher ikväll åxå. Hoppas att Real Madrid kan slå Villareal. (jag har tippat 2/1 alltså ledning för Villareal i paus men Real vänder i andra och vinner...) Skulle även vara trevligt om Osasuna vann hemma mot Athleti Madrid ikväll...

Schemat efter detta ser klart överkomligt ut så lyckas vi haka på nu så har vi en bra chans på topp fyra placering. Fast med tanke på hur vassa Athleti varit mot sämre lag denna säsong så är det svårt att sova lugnt även om vi tar full pott i de två kommande omgångarna.

Tips för imorgon 2-0. Det var länge sedan Exte gjorde mål så han gör båda imorgon.

Gora Hasse!

Aupa
Athletic Teodoro
2005-04-24 14:35
Efter att Bilbao Athletic slagit Real Sociedad B så lever ännu hoppet för att nå Play Off - spelen
Athletic Teodoro
2005-04-24 10:47
Athletic ställer upp följande:
Aranzubia
Murillo, Gurpegui, Lacruz, Del Horno

Orbaiz, Tiko

Etxeberria, Yeste, Ezquerro

Urzaiz.
Athletic Kuba
2005-05-25 16:53
Om ni undrar varför det inte kommer nån artikel om Del Horno och Chelsea så beror det på att min flickvän ockuperar datorn för en hemtenta som hon ska lämna in snart. Hon låter mig inte använda datorn så länge som skulle krävas för en sådan artikel...

Var det nån som sa toffel? Nä, tänkte väl det... ;)
Athletic Thomas74
2005-05-25 12:39
Jeg har tatt opp dette med drakter før, men tar det gjerne opp igjen. Hva er det egentlig Athletic holder på med, ønsker de ikke å få solgt noen av draktene sine via sin webshop?

Drakt uten navn og nummer koster 59 euro. "Shipping" på 45 euro (!) kommer i tillegg. Totalt 104 euro.

På http://www.soccer-spain.com/ koster også drakten 59 euro, men "Shipping" er her 17 euro.
Totalpris = 76 euro.

Forskjellen ligger altså på hele 28 euro.

Personlig så vil jeg gjerne kjøpt drakten via Athletic selv, men betaler selvsagt ikke 28 euro ekstra for det. Derfor kjøpte jeg Athletic lyseblå nytelse av en 3.drakt gjennom "soccer-spain".

Syns dette er svakt av Athletic.
Athletic Kuba
2005-05-25 01:08
Vitoria-Gazteiz är baskiskt, ja. Vore kul om Alavés gick upp!

Det är sant att silly season inte är särdeles omtalad i Athleticlägret och visst finns risken att sidan då somnar in under sommaren. Men det finns ju annat man kan skriva om! :)

Vi ska nog kunna hålla liv i sidan under sommaren.
Stainiel
2005-05-25 00:50
Det är väl kanske inte så lätt för athletic-redaktionen att bli mer aktiva just nu? När säsongen är slut finns det inte så mycket att skriva om. del Horno då möjligtvis.

Alavés är på väg upp från segunda. Är inte de från Vitoria, som är en baskisk stad?
Real Madrid El turco
2005-05-25 15:45
Fan ni e sköna alltsá! Ska bli intressant att följa utvecklingen av er peña. Lycka till!
Mallorca Ekim
2005-04-28 17:44
Riktigt härlig design, måste jag säga. Bra jobbat, Kuba! Ser fram emot att se din skapelse på vår sida om ett par veckor!
Athletic oskar
2005-04-25 16:42
Teodoro// Får att nå vadå? Segunda?
Athletic Teodoro
2005-04-29 21:43
Barca har lagt ett första bud på vår spelare Santi Ezquerro!
Athletic oskar
2005-04-25 14:17
Vilken skitmatch. Vi vinner sällan mot Sevilla.

Nu blir det inget Europaspel om vi inte vinner cupen.

Orbaiz saknades. Avstängd, skadad?

Återigen visar vi upp ett katastrofalt försvarsspel. För långsamma. Lacruc och Del Horno var utplacerade som konor vid 0-2 målet. Gurpegi sen som alltid när han spelar på mittfältet. Han skall vara mittback om han nu nödvändigtvis måste vara på planen. Tiko är långsam och ofta felplacerad.

Arg. (Domaren var katastrof åxå men det hade knappast hjälpt med bättre domare igår.)

Varför kan aldrig Athletic vinna måste-matcher....? *suck*

En chans kvar.

Aupa!

(Urzaiz blir inte bättre, snarare tvärtom. In med nya spelare)
Real Madrid addesolen
2005-04-28 15:40
Snygg sida! Inte för många detaljer och snygg vänstermeny. Helt klart bättre än den gamla.
Athletic Kuba
2005-04-28 14:01
Föreslaget datum för supporterklubbsmötet: lördag 21 maj. Avboka allt annat du eventuellt tänkt sysselsätta dig med den dan och dyk upp!

I nuläget är geografiska exaktheten endast Stockholm, men en något mer precis plats samt tid kommer att meddelas senare.

Bara så jag vet på ett ungefär hur många som kommer, maila gärna intresse till mig om du inte redan gjort det!
Stainiel
2005-04-28 17:55
Starkt jobb Kuba.
Athletic Kuba
2005-04-28 11:20
Om Del Horno skulle sticka så hoppas jag att han absolut inte går till Real Madrid... Men självklart ser jag helst att han stannar!
Athletic Kuba
2005-04-27 13:00
Om jag räknat rätt så var det du, Oskar som stod för inlägg nr. 1000 på forumet. Grattis eller nåt... :-)

Jag är löjligt inaktiv på både forum- och artikelfronten. Ska bättra mig.

Vad sägs om att ses i maj och fixa styrelse m.m. till supporterklubben? Släng ett mail i min riktning om intresse finns!

Skicka dessutom gärna in till Athleticprofilen, ni som inte gjort det än och som vill synas på sidan.
Barcelona Messí
2005-04-29 16:25
Snygg, ren design! Bra jobbat!
Athletic Kuba
2005-05-02 21:29
Det är Athletics b-lag. Där huserar unga förmågor födda 1981 och senare. Kika på länken.

De håller för närvarande till i Segunda B.
Annons: