/spanien/bilbao/forum/459.aspx/spanien/bilbao/forum/459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
12/31/2003 13:18
Gott nytt år till den som eventuellt besöker detta ganska döda forum...

Hoppas det nya året kommer att föda den svenska Athletic-supporterklubben... :-)
Deportivo -AsP-
1/2/2004 17:18
Jag gillar Athletics klubb policy att bara värva baskier nakdelen är väl att titlarna uteblir...

Forca Depor
Athletic asedaunited
1/10/2004 15:07
Jo policyn tycker jag med är väldigt bra. Visst saknas titlar men vi få hoppas dom kan ta en fjärde plats i år och få spela i champions leauge.
Athletic Kuba
12/7/2003 18:25
El Payaso: Ja, faktiskt. Man undrar om fyran inte har råd att ta in bättre "experter" än de två... :-)

Har jag rätt om jag antar att den lilla lagdräkten bredvid ditt namn är Valencia? Hoppas på en bra och välspelad match ikväll. Även om nog du och nog jag hoppas på olika slutresultat...
Athletic Kuba
12/7/2003 18:29
Oj, det blev lite många "nog" i mitt förra inlägg. Det framgår med all säkerhet ändå vad jag menar.
Athletic Kuba
12/8/2003 02:05
Rille: Håller med dig. Sämre straff får man leta efter... Men jag som Öisare är van vid dåligt slagna straffar... :-)

Festan: Det ska jag villigt erkänna att jag inte vet. Kika på länken i inlägget du läste. Där kanske finns lite info.
Athletic Justified
1/16/2004 19:40
Gurpegi är en egen produkt :)
Spanien 14-79
1/29/2004 21:52
Bubben skriver:

"alltid älskat det faktum att det bara är basker som får spela för klubben",

SV: Du tycker alltså det är ok att köra med en policy som förutsätter etnisk diskriminering?

Atlético Mathias
1/17/2004 11:55
Lycka till mot Barca! Tror och hoppas ni kan vinna!
Atlético Mathias
1/17/2004 11:55
Lycka till mot Barca! Tror och hoppas ni kan vinna!
Athletic Kuba
1/26/2004 16:18
ETA är idioter som verkar tro att man naturligtvis når sina mål genom att spränga människor i luften. Ok att jag inte tillhör redaktionen (även om jag anmält mitt intresse utan att få något svar), men jag skulle gladeligen radera sådana inlägg.

ETA ez, Euskadi askatuta bai!
Spanien 14-79
1/30/2004 21:52
Kuba,

"Athletics policy handlar inte om diskrimiering. Snarare om att ta till vara egna talanger."

Att ha satt i system att alla "icke-basker" är ej välkomna? Njaee...Snarare ytterst etnocentriskt.
Athletic Kuba
1/30/2004 22:26
Då är det väl i lika stor grad diskriminerande att bara spanjorer får spela i spanska landslaget? ;-)
Atlético paniagua
1/26/2004 14:27
Hallå redaktionen!!!
Är det ok att, som en gäst i detta forumet gjorde, skriva mördar- och terroristvänliga slagord???
ETA NO!!! ETA EZ!!!
KRYCKAN
1/26/2004 18:14
inte bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MÅSTE SÄGA ATT NI HADE RIKTIG RIKTIGT TUR... ;(
Athletic Kuba
1/26/2004 02:26
1-0 hemma mot Deportivo!! Fett gôtt!!!!! :-D
Athletic Kuba
1/30/2004 14:38
Athletics policy handlar inte om diskrimiering. Snarare om att ta till vara egna talanger.
Athletic Kuba
2/4/2004 21:34
14-79: Det var ett skämt... Jag håller med om att jämförelsen inte var bra, men jag håller inte med om att Athletics klubbpolicy är diskriminerande. Du har din åsikt, jag har min.
Spanien 14-79
1/29/2004 21:48
Om någon skriver mer under signaturen ETA kommer jag kräva av redaktionen att den personen spåras och presenteras inför oss andra.

Den personen kommer ha mitt blod på sitt samvete.

Spanien 14-79
2/4/2004 17:02
Kuba,

Ingen bra jämförelse, gångbar, men inte bra! :-)
Valencia El Payaso
2/3/2004 12:30
Kul att Athletic vann på Son Moix. Jag hoppas att de kniper den sista CL-platsen, framför näsan på Barca och Atletico.

Nån som vet hur det går med Del Hornos kontraktsförhandlingar?
Valencia El Payaso
2/4/2004 22:32
Mendieta borde åka hem till Bilbao och avsluta karriären i sin hemstads klubb. Nog för att jag är Valenciasupporter egentligen, men jag gillar Athletic mycket också och det vore kul om Gaizka kom tillbaka till La Primera. I Valencia skulle han knappast ta en plats, men när man tänker efter är det väl iofs tveksamt om han skulle klara att peta någon av Gurpegi och Tiko heller...stackars Gaizka, how the mighty has fallen...
Athletic Kuba
2/5/2004 15:24
Mendieta var ruggigt bra under tiden i Valencia, men jag undrar om inte han har passerat sitt bäst före-datum...
Valencia El Payaso
2/4/2004 22:29
Alla klubbar har rätt att köpa/använda sig av de spelare som de vill ha. Det gäller överallt, och om Athletic vill använda sig av baskiska spelare är det upp till dem.
Athletic Cyril
2/10/2004 10:19
Kanonnyheter! Del Horno klar för ytterligare tre säsonger!
Athletic oskar
11/2/2004 14:18
Med tanke på Ahletics bortafacit denna säsong så lär det inte vara någon högoddsare om vi får däng på torsdag. I och med att det är ett GRUPPSPEL så tror jag ändå att vi går vidare. De tre bästa lagen till nästa omgång där det blir cupspel och lag kan bli UTSLAGNA som vanligt i DUBBELMÖTEN.

Ingen större fara på taket däremot..

Såg i tidningen att DIF/Älvsjö får möta Arsenal i Champion Leauge. Jag såg matchen mellan Athletic o Arsenal på stadion och jag måste säga att det var länge sedan jag såg en mer orättvis poäng fördelning. Arsenal kvitterade på en av historiens mest feldömda straffar... Hade det funnits någon rättvisa inom damfotbollen så hade Athletics damer åter kommit till Stadion i vår... synd.

TV4+ visar INTE Levante-Atheltic i helgen. Skandal!

Kanal5 skulle visa UEFA cupen men de lyser än så länge med sin frånvaro... Någon som vet om de kommer att visa något från gruppspelet?

Aupa!

Athletic Kuba
11/2/2004 12:39
Jaså, ska vi få däng av turkar igen på torsdag? Det var la synd...
Atlético Veronica
11/2/2004 00:34
Heja Besiktas, jag hejar på dom i Turkiska ligan. Hoppas dom vinner er på torsdag. Bilbao slog mitt favoritlag från Italien Parma med 2-0 =( Må bäste lag vinna på torsdag, lycka till / Forza Besiktas o Parma o Atletico Madrid o Bajen hehe =)
Athletic Cyril
2/23/2004 14:57
Det svider lite att det bara bidde en pinne igår, efter den fina andra halvleken...men det svider inte lika mycket som det lär göra i veka livet på Ezquerros idag! Ouch, vilken smäll! Jag vågade knappt titta på reprisbilderna.

Yestes varning var nog ändå matchens bisarraste händelse.
Athletic Kuba
2/22/2004 23:00
Spontant efter matchen: Etxebes chip var definitivt värd ett bättre öde!

Hoppas också att Ezquerro höll inne pungen så att inte familjeplanerna gick i stöpet när Prats dobbar kom på besök i ljumskregionen...
Annons: