/spanien/bilbao/forum/455.aspx/spanien/bilbao/forum/455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Stainiel
2004-05-24 14:01
Jag har svårt att prata förstärkningar eftersom jag inte har koll på vilka som är Baskier och vilka som är spanska.
Men ungdomarna i Athletics egna led är väl bra?
Deportivo André -AsP-
2004-05-24 13:15
Kuba//

Det kommer jag göra:) men synd att Del Horno inte blev uttagen...
Athletic Kuba
2004-05-27 13:48
Det är så jag skäms över att jag inte har några Athleticprylar... Eller ens varit i Bilbao...

Txapeldunak!!
Barcelona Barca_91
2004-05-24 18:53
Bra att ni tog Uefa cup plats=)
Hellre ni än At Madrid!
Athletic Robertho
2004-05-24 13:20
Kuba mailet är på väg, har varit på resande fot( i Göteborg) och sett Valencia vinna den cup som vi tar nästa år. Skickar mailet så snart jag hinner , jobbet tar lite av en tyvärr. Skit at vi förlorade igår, 3-4 är för mycket för mig. Behöver stärka laget till nästa år, Mendieta kanske??Ivan Campo är han helt slut eller kan han tillföra något( för han är väl bask) Lizarazu vore också något att drömma om men med ekonomin så blir det väl inga värvningar att tala om.
Athletic Kuba
2004-05-23 23:21
EM väntar ju alldeles runt hörnet också. Man får väl hålla utkik efter Etxebe!
Stainiel
2004-05-23 23:11
Mmm, men att vara målkung i ett sånt dåligt lag är starkt.

En känsla av tomhet kryper fram nu när säsongen är slut. Men nöjd är man, riktigt nöjd.

Tack gud för allsvenskan, annars hade man fått vänta en hel sommar/sensommar på fotbollen.
Stainiel
2004-05-23 22:58
Mig kvittar det. Athletico eller Sevilla, spelar ingen roll. Men det hade varit roligt att vinna idag. Lafuente var tydligen bra. Såg så ut iaf på live-uppdateringen på offeciella hemsidan :-)

Vad har hänt med Real?! Det är alltid roligt när dom får stryk, men idag torskade dom med 4-1 och ändå kändes det som en VARDAGSMATCH. Den här matchen symboliserar hela deras år.

En annan rolig sak är att Espanol klarade sig kvar. Tycker om klubben. vet inte varför, men antar att det är för att jag gillar tamudo (eller hur han nu skriver sitt namn)
Athletic Kuba
2004-05-23 22:51
Tycker det vore kul om Atlético Madrid tagit den andra UEFA-platsen. Nu gjorde väl Sevilla det om jag inte är felunderrättad.

Roligast är dock att Real Madrid fick storstryk! :-)
Stainiel
2004-05-23 21:44
...och så gör dom 1-3 2min senare. Skönt att matchen är relativt oviktig
Stainiel
2004-05-23 21:41
1-2 nu... De los santos.

Kom igen nu Athletic
Athletic Robertho
2004-05-27 10:04
Någon som vet vart de ska på träningsläger i år??
Okej Campo kanske inte är mycket att ha men Mendieta?? Han har iallafall spelat ofta nog i boro och inte gjort bort sig?? Han har även rutin så att det räcker till. Men som ni säager det blir väl ungtupparna som kommer till laget.Ett tips om ni är på playa ingles, inne på Yumbocenter plan 2 , brevid en parfymaffär( tror jag) finns det en liten bar fullsmockad med bilbaotröjor och flaggor, där kände jag mig hemma när jag var nere i Januari. Var i gbg förra veckan och hade på mig min bilbaotröja( på liseberg) verkar vara ovanligt för många kom fram och fråga vilket lag det var, höjden var när en spanjorska kom fram och sa grattis till segern igår( hon trodde det var valencia), men va f-n nästa år så kan de gratta till segern!!
Athletic Kuba
2004-11-07 21:10
Vi är skit, och det vet vi om!

Stainiel: Euforisk...
Athletic Teodoro
2005-03-11 17:33
Trupp mot ´F.C Barcelona
GK: Lafuente, Aranzubia
BK: Lacruz, Murillo, Del Horno, Prieto, Karanka
MF: Orbiaz, Tiko, Guerrero, Solabarrieta, Iraola, Javi Gonzalez,
AF: Etxebe, Ezquerro, Urzaiz, Llorente
Athletic Kuba
2005-03-11 19:14
Om jag inte lyckas få ur min nån införrapport om Barcamatchen, beror det på att jag kommer att vara väldigt upptagen imorgon. Får hoppas att jag hinner knåpa ihop något.
Stainiel
2004-11-07 19:14
Men i ligan går det jättetrögt! Samma poäng som Getafe och bara målskillnad håller oss ovanför nedflyttning. Kris?!

Grattis Kuba. Lycklig? Lättad?
Stainiel
2004-11-06 23:59
Lelleplong: Kan du inte bara hitta på några namn och skicka till FF, så sabbas inte detta fina forum. Föresten har jag hört att folk på läktaren såg det första kortet.
Men jag vet, det hör inte hit.

Ang. besiktasmatchen: Det är inte hela världen. De tre första lagen går vidare, och vi kommer att vara bland de tre första.
Möter vi Stenua hemma eller borta?

Henke är inte mer än en inhoppare nu för tiden. Tror ni att det förblir så?

"spring till kullarna!"
Athletic tiopepe
2005-03-11 15:40
Sverige är ett litet land med kort säsong. I Spanien är fotboll religion och man har världens dyraste liga. Ändå är statistiken rätt så jämn mellan landslagen. 1-1 i VM-matcher genom tiderna och samtliga landskamper fördelar sig 2 4 4. Se länken och klicka på Spanien.
Athletic tiopepe
2005-03-12 11:45
Barcelona - Athletic

Matchen är ju idag! Det står fel datum på en massa ställen.
Barcelona Gabriel
2004-06-02 14:05
Hola Aficionados!

Nu är åter öven denna säsong slut och vi har fått se en underbar fotboll. Inte bara här i Spanien utan även i Italien, Frankrike, England eller vad det nu vill sig. Under säsongen har vi fått se prov på underbara mål, fina driblingar, måltavlor m.m. Men det jag vill nu är att ni alla ska ta er en rejäl funderare över vilka spelare som NI tycker har varit bäst i Europa under hela säsongen.
Jag ska dra igång en omröstning där NI får skriva era lag till mig, dock genom mina alternativ på varje position.
Alternativen följer så här:

System: 4-4-2, 4-3-3, 4-2-3-1, 3-4-3, 4-3-2-1

Målvakter:
Nelson Dida (Milan)
Santiago Cañizares (Valencia)
Hildebrand (Sturtgart)
Gianluigi Buffon (Juventus)
Iker Casillas ( R.Madrid)

V.Försvarare:
Roberto Carlos (R.Madrid)
Patrice Evra (Monaco)
Wayne Bridge (Chelsea)
Ashley Cole (Arsenal)
Guianluca Zambrotta (Juventus)

MIttbackar: (NI SKA RÖSTA FRAM 2 ST!)
Alessandro Nesta (Milan)
Paolo Maldini (Milan)
Walter Samuel (Roma)
Christian Chivu (Roma)
Roberto Ayala (Valencia)
Carlos Puyol (FC Barcelona)
Milito (Zaragosa)
Jaap Stam (Lazio)
William Gallas (Chelsea)
Campbell (Arsenal)

Högerbackar:
Javier Zanetti (Inter)
Cafú (Milan)
Ferreira (Porto)
Michel Salgado (R.Madrid)
Thuram (Juventus)

Defensiv Mittfältare: (2 ST IFALL NI HAR 'system' ALT 2,3 eller 5)
Edgar Davids (FC Barcelona)
Patrick Vieira (Arsenal)
Claude Makelele (Chelsea)
Emerson (Roma)
Frank Lampard (Chelsea)
Rúben Baraja (Valencia)
Albelda (Valencia)
Xavi (FC Barcelona)
Andrea Pirlo (Milan)
Genaro Gattuso (Milan)

Offensiva MIttfältare:
Ronaldinho (FC Barcelona)
Zinedine Zidane (R.Madrid)
Francesco Totti (Roma)
Kaká (Milan)
Deco (Porto)

Vänstermittfältare:
José Reyes (Arsenal)
Vicente (Valencia)
Seedorf (Milan)
Santiago Solari (R.Madrid)
Rothén (Monaco)

Högermittfältare:
Luis Figo (R.Madrid)
Guily (Monaco)
Joaquin (Betis)
C.Ronaldo (Manchester United)
Mancini (Roma)

Anfallare: (NI SKA RÖSTA FRAM HÖGST 3)
Thierry Henry (Arsenal)
Morientes (Monaco/R.Madrid)
Ronaldo (R.Madrid)
Schevchenko (Milan)
Drogba (Mersielle)
Mista (Valencia)
Van Nistelrooy (Manchester United)
Michael Owen (Liverpool)
Gilardino (Parma)
Adriano (Inter)

Tränare:
Rafá Benites (Valencia)
Maurinho (Porto)
Arséne Wenger (Arsenal)
Deschamps (Monaco)
Carlo Ancelotti (Milan)

För att det ska underlätta för mig så vill jag att ni skriver till min så kallade hotmail antingen här på svenskafans eller till min riktiga hotmail där jag heter: barca_gabbe@hotmail.com.
Omröstningen kommer att hålla på från och med nu till klockan 23.30 ikväll. Svaret får ni antingen 24.00 eller imorgon.
CIAO // Gabriel
Barcelona Kickboxer
2005-03-12 00:51
Det blir en svår match mot er imorn. Kommer ihåg vad ni gjorde mot real på deras hemmaplan. Men men, real är inte lika bra som Barça så matchen kommer sluta annorlunda.

Jag tror självklart på vinst, men absolut inte med några fantasi siffror, utan det blir som sagt svårt.

Visca el Barça!!!
Athletic Robertho
2005-03-12 12:32
hej det var ett tag sedan. Mitt tipps inför matchen mot barca 2-2 och yeste imponerar på barca-gubbarna så mycket att de hostar upp 2-300 miljoner för hans namn på ett kontrakt, han säger nej eftersom hans hjärta tillhör bilbao!(drömma kan man eller?)2-2 blir det!!
Barcelona ludovic giuly
2004-07-25 17:50
Undrar bara en sak...varför vill Bilbao hålla så hårt på tradition och bara ha spanjoerer( t.o.m. basker?) i truppen?
Stainiel
2004-07-14 15:23
Kan inte herr Kuba översätta vad 1moloko sa? De du förstår iaf, för det är rena rama... ja... baskiska för mig.
Barcelona Gabriel
2004-06-02 23:35
Hola amigos!

Nu är omröstningen slut och resultaten följer här nedanför. Men innan jag skriver ner laget så vill jag bara tacka alla som deltagit i min omröstning, det var verkligen jätespännande att läsa allas dröm11:or.

Laget blev så här:

System: 4-2-3-1

-------------------Cañizares---------------------
Ferriera-----Ayala-----------Nesta-----Zambrotta-
--------------Vieira-------Baraja----------------
-----Guily---------Ronaldinho--------Vicente-----
----------------------Henry----------------------
Tränare: José Maurinho
Stainiel
2005-05-15 19:31
Ajajaj...

Finns det någon som helst möjlighet till Europaspel? Är allt kört nu?
Kan inte tabellen - orkar inte titta ;-).

Finns det något datum för mötet? Vet int om du skrev något, Kuba, om just datum i något mail, för jag har rensat inkorgen. Kan inte mellan 26-28 maj.
Barcelona Relay
2005-03-12 21:02
just nu står det 2-0 men Bilbao har gjort mål, fast i fel mål :D
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-12 18:48
Robertho

Ska bli kul att se Yeste idag. Hoppas inte han får för mycket utrymme dock, men en underhållande match tror jag absolut på. 2-1; Ronaldinho,Puyol;Yeste.

Väl mött på Camp Nou.

Visca el Barça!
Barcelona the_dog
2005-03-12 18:53
barca vinner idag...men det kommer bli vääldigt svåårt
Spanien Aksell
2005-03-12 19:44
En sak till:

Hoppas Lorente får vara med från start.
Annons: