/spanien/bilbao/forum/452.aspx/spanien/bilbao/forum/452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2004-01-30 22:26
Då är det väl i lika stor grad diskriminerande att bara spanjorer får spela i spanska landslaget? ;-)
Atlético paniagua
2004-01-26 14:27
Hallå redaktionen!!!
Är det ok att, som en gäst i detta forumet gjorde, skriva mördar- och terroristvänliga slagord???
ETA NO!!! ETA EZ!!!
KRYCKAN
2004-01-26 18:14
inte bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MÅSTE SÄGA ATT NI HADE RIKTIG RIKTIGT TUR... ;(
Athletic Kuba
2004-01-26 02:26
1-0 hemma mot Deportivo!! Fett gôtt!!!!! :-D
Athletic Kuba
2004-01-30 14:38
Athletics policy handlar inte om diskrimiering. Snarare om att ta till vara egna talanger.
Athletic Kuba
2004-02-04 21:34
14-79: Det var ett skämt... Jag håller med om att jämförelsen inte var bra, men jag håller inte med om att Athletics klubbpolicy är diskriminerande. Du har din åsikt, jag har min.
Spanien 14-79
2004-01-29 21:48
Om någon skriver mer under signaturen ETA kommer jag kräva av redaktionen att den personen spåras och presenteras inför oss andra.

Den personen kommer ha mitt blod på sitt samvete.

Spanien 14-79
2004-02-04 17:02
Kuba,

Ingen bra jämförelse, gångbar, men inte bra! :-)
Valencia El Payaso
2004-02-03 12:30
Kul att Athletic vann på Son Moix. Jag hoppas att de kniper den sista CL-platsen, framför näsan på Barca och Atletico.

Nån som vet hur det går med Del Hornos kontraktsförhandlingar?
Valencia El Payaso
2004-02-04 22:32
Mendieta borde åka hem till Bilbao och avsluta karriären i sin hemstads klubb. Nog för att jag är Valenciasupporter egentligen, men jag gillar Athletic mycket också och det vore kul om Gaizka kom tillbaka till La Primera. I Valencia skulle han knappast ta en plats, men när man tänker efter är det väl iofs tveksamt om han skulle klara att peta någon av Gurpegi och Tiko heller...stackars Gaizka, how the mighty has fallen...
Athletic Kuba
2004-02-05 15:24
Mendieta var ruggigt bra under tiden i Valencia, men jag undrar om inte han har passerat sitt bäst före-datum...
Valencia El Payaso
2004-02-04 22:29
Alla klubbar har rätt att köpa/använda sig av de spelare som de vill ha. Det gäller överallt, och om Athletic vill använda sig av baskiska spelare är det upp till dem.
Athletic Cyril
2004-02-10 10:19
Kanonnyheter! Del Horno klar för ytterligare tre säsonger!
Athletic oskar
2004-11-02 14:18
Med tanke på Ahletics bortafacit denna säsong så lär det inte vara någon högoddsare om vi får däng på torsdag. I och med att det är ett GRUPPSPEL så tror jag ändå att vi går vidare. De tre bästa lagen till nästa omgång där det blir cupspel och lag kan bli UTSLAGNA som vanligt i DUBBELMÖTEN.

Ingen större fara på taket däremot..

Såg i tidningen att DIF/Älvsjö får möta Arsenal i Champion Leauge. Jag såg matchen mellan Athletic o Arsenal på stadion och jag måste säga att det var länge sedan jag såg en mer orättvis poäng fördelning. Arsenal kvitterade på en av historiens mest feldömda straffar... Hade det funnits någon rättvisa inom damfotbollen så hade Athletics damer åter kommit till Stadion i vår... synd.

TV4+ visar INTE Levante-Atheltic i helgen. Skandal!

Kanal5 skulle visa UEFA cupen men de lyser än så länge med sin frånvaro... Någon som vet om de kommer att visa något från gruppspelet?

Aupa!

Athletic Kuba
2004-11-02 12:39
Jaså, ska vi få däng av turkar igen på torsdag? Det var la synd...
Atlético Veronica
2004-11-02 00:34
Heja Besiktas, jag hejar på dom i Turkiska ligan. Hoppas dom vinner er på torsdag. Bilbao slog mitt favoritlag från Italien Parma med 2-0 =( Må bäste lag vinna på torsdag, lycka till / Forza Besiktas o Parma o Atletico Madrid o Bajen hehe =)
Athletic Cyril
2004-02-23 14:57
Det svider lite att det bara bidde en pinne igår, efter den fina andra halvleken...men det svider inte lika mycket som det lär göra i veka livet på Ezquerros idag! Ouch, vilken smäll! Jag vågade knappt titta på reprisbilderna.

Yestes varning var nog ändå matchens bisarraste händelse.
Athletic Kuba
2004-02-22 23:00
Spontant efter matchen: Etxebes chip var definitivt värd ett bättre öde!

Hoppas också att Ezquerro höll inne pungen så att inte familjeplanerna gick i stöpet när Prats dobbar kom på besök i ljumskregionen...
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-26 17:41
Stämmer det att ni endast har basker i truppen?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-26 17:41
Stämmer det att ni endast har basker i truppen?
Athletic Kuba
2004-02-27 15:05
Puyol: Ja, det stämmer. Du är inte den enda som frågat... ;-)

Egentligen är det så att spelare som är från Euskal Herria (alltså det som baskerna ser som Baskien och som inte bara är Pais Vasco utan också Navarra samt delar av sydvästra Frankrike) eller som haft en "aktiv fotbollskarriär" där (det innebär att även en del spelare från La Rioja, exempelvis Santi Ezquerro som tidigare spelat i Osasuna, får spela för Athletic).

Ta en koll på länken ovan. Där är Athletics spelartrupp och där står också vart spelarna kommer ifrån.
Valencia El Payaso
2004-03-05 11:07
Tre poäng mot Valladolid i helgen. Jag hoppas att Athletic kan ta upp kampen mot Barca om den sista CL-platsen.

Kul att Del Horno skrev på för tre nya år. Om Athletic får behålla laget dom har så ser det ju ljust ut de närmaste åren. Synd bara att Urzaiz har passerat zenit i karriären.
Real Madrid Swenson
2005-03-08 09:37
God morgon!

Jag har en fråga som jag har gått och funderat på länge länge som jag tänkte försöka få svar på.

Hur kommer det sig att Bilbao ALLTID har ett slagkraftigt lag när de bara får innehålla basker? Om vi skulle göra ett enda lag av alla svenska lag så får vi ändå inte ett lag av samma kvalitet. Varför?
Athletic tiopepe
2005-03-08 10:37
Ämne: God morgon!

Jag h....
Därför att de blir ett LAG. Det är egentligen samma med svenska landslaget som alltid hävdat sig mot tex Spanien. Ett lag mot elva stjärnor.
Stainiel
2004-04-19 18:09
Tv4plus visar Athletic-Valencia direkt efter Real-Barcelona på söndag.
Spanien Krax
2005-05-15 13:16
Är Reina en bra målvakt? Det ryktas om att Liverpool ska köpa honom. Är det ett bra köp eller fiasko? Frågar er som har bra koll på spanska ligan.
Athletic Kuba
2005-05-15 15:35
Ingen införrapport idag, tyvärr. Tidsbrist och vackert väder är orsaken...

Men jag lovar att kompensera det efter matchen! :)

Aupa!
Stainiel
2005-05-15 13:38
Bättre än Dudek
Athletic remus77
2004-04-20 17:37
SSSSSSSSSSSSSSSupersöndag!!!
Athletic Kuba
2004-04-20 13:31
yohann: Jag kommer lägga upp en införrapport om ett par dagar. Kan du hålla dig, så får du veta då. :)
Annons: