/spanien/bilbao/forum/446.aspx/spanien/bilbao/forum/446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Robertho
2005-01-31 17:38
Måste tyvärr erkänna att jag tippat 1-1 och 2-2 igår... det blev bra odds 15,25 och jag blev 300 kr rikare, men hade hellre förlorat och sett athletic vunnit...vet inte om jag ska vara glad eller inte..
Athletic Kuba
2005-01-31 18:51
Man skulle kanske byta ut bilden på Yeste i designen mot en på Llorente istället... :-)

Grabben är född 85 och visar ingen som helst pardon mot de gamla gubbarna i svartvitt! Ha, ha!
Deportivo André.
2005-01-31 16:31
Måste säga att jag imponeras stort av Athletic då man trots bara har egna produkter som policy lyckas man vara kvar i Copa del Rey, Uefa-cupen och är samtidigt ett slagkraftig lag i ligan. Samtidigt speglas också klassen på ligan, världens bästa med andra ord! ;-)

Väl mött på söndag.

FORCA DEPOR
Deportivo Ekholm
2005-01-31 22:02
Det var en bra matchrapport Kuba. :)
Tvekar lite på om Ayalas armbåge verkligen var värd ett rött kort dock. Såg inte helt medveten ut. Skulle minst vart gult kort iaf, men nu blev det ju inte ens frispark plus att osportsliga Valenciaspelare vägrade slå ut bollen. Förstår att Athleticspelarna reagerade som dom gjorde.

Straffen var solklar!! I valenciaredaktionens matchrapport påstår skribenten (kommer inte ihåg namnet) att bollen tog i ryggen på Caneira. Märkligt... ibland undrar man hur långt det kan gå med subjektiviteten egentligen.

Ska bli intressant på söndag!! Välkomna till Riazor kl.19!! Trevligt att få se matchen i svensk TV också. :)
Athletic Teodoro
2005-02-01 18:19
Matchens lirare enligt AP(Agrupacion de Peña) blev det Iraola...
Athletic Kuba
2005-02-02 00:59
Vi välkomnar supporterklubbens medlem nummer 17: Jon från Fagersta!

Vi växer...
Athletic Kuba
2005-02-01 22:11
Det är Valenciared som gjort laguppställningen. Jag kunde inte ändra den.
Stainiel
2005-01-31 07:34
Fint inhopp av Llorente, att lyckas skada en motståndare, dra på sig gult kort och få spelet avbrytet i över minuten på endast 10 sek! Min nya idol!
(absolut ingen ironi/sarkasm för er som inte förstod)

Vafan, grabben byttes ju in för att dra lite tid. Ingen kunde göra det bättre!

För övrigt så somnade jag under Numancia-Real och vaknade lagom till 1-2 målet i "vår" match. Det är fortfarande flera månader sedan jag såg ett Athletic-mål!
Celta Vigo Blackened
2005-01-30 22:29
Vad har hänt med Urzaiz, varför spelar han inte mot Valencia?
Athletic Kuba
2005-01-31 00:44
Nu är vi 16 medlemmar i supporterklubben! Kan vi nå 100 innan årsskiftet? :-)

Matchen ikväll: Borde va nöjd med en pinne. Är nöjd med det också, men inte med tappad 2-0-ledning... Straffen var förövrigt solklar!

Kan Llorente hjälpa att han landar med röven före mitt på magen på What's-his-name? I så fall tycker jag att armbågen i ansiktet på Orbaiz var värre!

Urzaiz är skadad, ja. Ber om ursäkt för de knapphändiga uppdateringarna av sidan.
Valencia El Guiri
2005-01-30 23:19
Ämne: Vad har hänt med Urz....
Blackened//
Urzaiz är vad jag har förstått skadad.

I övrigt var det en mycket spännande match. Den var öppen i första halvlek då Athletic spelade smart, men i andra tog Valencia över mer o mer och fick tillslut kvitteringen.

Matchen var småful och lätt irriterad, men det var bara ett fåtal riktiga incidenter: Llorente på Ayala och Caneiras uppsåtliga men "misslyckade" stämpling.

Extebe var dock värd en Oscar (Ozkar? ;) för sina fjolliga lipningar.

Straffen? Den var tyvärr självklar fast väldigt frikostig. Delad pinne den här gången, men Mestalla förblir en hemmaborg som Athletic fortfarande inte lyckats besegra!

Hoppas vi ses i UEFA-cupen.
Athletic Teodoro
2005-02-01 18:20
Karanka tackat nej till Middlesbrough, de var på vippen att "signa" honom men han tackade nej...
Athletic Teodoro
2005-02-01 18:18
Goda nyheter. Yeste, Urzaiz och Murillo är tillbaka och tillgängliga mot Valladolid...Aupa!
Athletic Teodoro
2005-02-01 18:15
Är laguppställningen på matchreferatet verkligen korrekt?
Jag förstod direkt att försvaret inte skulle hålla. Min kusins vän Casas håller inte på topp nivå, har alltdi sagt att Javi Gonzales är dålig...Gurpegui spelar sabilt som mittback faktiskt, men Orbaiz var väl inte mittback???
Athletic Kuba
2005-02-03 10:48
Ge mig gärna ny adress! Vart bär flyttlasset av?

Om du sover hela matchen kanske vi vinner... ;-)
Athletic oskar
2005-02-01 12:34
Visst var det en medveten armbåge mot Orbaiz men sånt händer tyvärr rätt ofta. Det intressanta hade varit om Valenciaspelaren hade träffat målet när Aranzubia redan var ute vid Orbaiz... DÅ hade det blivit riktigt tumult....

Skön poäng hur som helst och helt rättvis. Det skall bli kul att se dem igen på söndag. Vi vinner med minst tre mål. 3-0 eller 4-1.

Pinsamt att se Exte spela död efter varje smäll. Han hade gjort mer nytta inne i Valencias straffområde efter alla de frisparkar han drog på sig.

Tur att vi spelar bra offensivt för försvaret är en hönsgård. Redan efter första 5 minuterna hade två Valenciaspelare nickat helt fria inne i målonrådet. Inget större under att båda Valencias mål kom på nick..

javi Gonzales platsar INTE. Markerar kasst, löper fel och kan inte slå en enda passning rätt... men han är ju rätt snabb..

Mot CL!

Aupa
(--MadriEntes--)
2005-02-19 23:02
tack för matchen!
(--MadriEntes--)
tack för matchen!
(--MadriEntes--)
tack för matchen!
Stainiel
2005-02-03 09:40
Det har varit mycket snack kring Llorente och hans "fula" spel. Är det någon här som har sett honom i någon annan match eller vet något om honom överhuvudtaget (förutom att han är född 85)?
Blondinen kanbske är en jättesnabb teknisk målmaskin som bara råkade komma in fel (eller rätt, vad ni vill) i matchen. Knappast troligt dock.

Hoppas han hoppar in i matchen mot Deportivo och siktar in sig på... hmm.. ska vi säga Luque? ;-)

Han jag givit dig min adress, Kuba? Jag flyttar nämligen i helgen, så jag vill veta om jag ska ge dig min nya...

På söndag får jag se till att inte somna...
Deco_Barça
2005-02-19 22:43
GRATTIS TILL SEGERN! ni spelar GRYMT bra! de bästa tycker jag va: Målvakten,Yeste,Del Horno, och killen som gjorde 2-0 målet!

Grymt bra spelat!
Athletic Kuba
2005-02-19 22:32
JAAAAAAAAAAA! Fy fan va underbart!!!!!!
Stainiel
2005-02-03 15:29
Det är en flytt inom Stockholm, Gamla Stan, så medlemskartan behövs inte petas på...
Hitman
2005-02-20 00:14
Bra match i dag mot Real Madrid. Tyckte det var en välförtjänt seger!
Athletic Kuba
2005-05-11 15:52
Ämne: Hur ser skadeläget u....
Inga nyckelspelare saknas. Skadade sedan tidigare är Javi González, Oskar Vales och Karanka. Gurpegi har varit småskadad, men är uttagen i truppen och lär få spela. Dock saknas Guerrero i truppen, men han är inte skadad. Bara petad...
Spanien Albert_S
2005-02-03 14:01
Gott Folk!

VM och EM krönikorna är snart slutsålda allihop!

Priset ligger på 150 kr stycket, plus frakt, från 50 kr! Väldigt uppskattat bland Sveriges fotbollsälskare!

Fotbolls-VM 1990
Fotbolls-VM 1994 (få kvar)
Fotbolls-VM 1998
Fotbolls-VM 2002

Fotbolls-EM 1992
Fotbolls-EM 1996
Fotbolls-EM 2000
Fotbolls-EM 2004

Förutom interaktiva menyer och kapitelsök, så hittar ni också extra material. Till exempel på VM-98 krönikan så hittar man "Fotbollsgodis" från Fotbollskväll med det bästa från för-VM 1997 - Carlos frispark och Leonardos fotbollskonst!

Hör av er på fotbollsgodis@hotmail.com
Atlético Jesus Gil
2005-02-20 16:01
Grattis grabbar!
Barcelona Öööh
2005-05-11 15:37
Hur ser skadeläget ut inför matchen mot Betis?
Athletic Kuba
2005-02-20 14:46
Är Iraola skit? Nej, det är han väl ändå inte... ;)
Athletic Teodoro
2005-02-20 14:22
Grattis till tvåmålsskytten Andoni Iraola, som kanske kanske....FÅR EN PLATS I LANDSLAGET"!!!!!!!!!!! läs länken ni som kan spanska! GRATTIS TILL LAGET OCKSÅ FÖRSTÅS!" FAN VA BÄST VI ÄRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!! Alltid lika skönt att slå Real Maricones. Marshmallows bögarna!!! Call it what u want! aupa athleeetic"
Annons: