/spanien/bilbao/forum/444.aspx/spanien/bilbao/forum/444.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Teodoro
2005-02-18 12:06
Kommentarer från Fran Yeste och Andoni Iraola om matchen på lördag. De säger att de kommer spela "Fräckt, modigt och utan komplex " mot Real Madrid. Yeste fortsätter med att säga att "defensivt har de sin svaghet". Iraola tycker de skulle vara "bra" om Ronaldo inte fick spela på lördag. Yeste varslar för en "öppen och komplicerad" match. Och till sist så säger Fran Yeste "Väldigt motiverade och att de kommer spela med intentionen att vinna matchen." Vilket är ju bra!
Athletic Kuba
2005-01-22 14:39
Teo: Det är bara att vänja sig... Möter vi inte Barca eller Real Madrid så visas det inget Athletic på TV4-. Så är det bara.

Canary: Japp, Navarra (Nafarroa på baskiska) är baskiskt. När man ser matchbilder från El Sadar brukar det vimla av baskiska flaggor på läktaren! Klubbnamnet Osasuna är faktiskt ett baskiskt ord. Det betyder hälsa, styrka. Kanske inte direkt den info du bad om, men ändå värt att nämnas!
Athletic Teodoro
2005-01-22 11:42
Det är DERBY! och dom visar inte matchen! JAG FÖRSTÅR INTE!!!uuuuuuuuuuuusch o fyyyyyyy fär tv4 +!
Levante Canary
2005-01-22 13:23
Varför är det derby egentligen? Är Navarre/Pamplona baskiskt?
Athletic tiopepe
2005-01-22 18:19
Är Pamplona baskiskt?
Se mitt inlägg från 2005-01-12.
Athletic Thomas74
2005-01-21 11:01
Er det noen som har noen anbefalinger med tanke på DVD/bøker som omhandler Athletic Club?
Athletic oskar
2005-01-21 17:34
Strax efter lunch lottades kvartsfinalerna i Copa del Rey och lotten utföll enligt följande:

Sevilla - Osasuna
Numancia - Atlético
Betis - Gramenet
Athletic - Valladolid

Speldagar är 26 januari och retur den 2 februari, med viss reservation för ändrade speldagar, men då handlar det om tisdag eller torsdag i samma vecka, tv sändningar!

Är det inte till Valladolid som vi har lånat ut en lovande anfallare till...

Bra lottning hur som helst!

3-1 vinst i helgen!!

Aupa
Athletic oskar
2005-01-21 10:30
Lottning i cupen idag.

Kvarvarande lag
Gramanet, Sevilla, Betis, Osasuna, Numancia, Valladolid, Atl madrid

Målskyttar i onsdags,
23' Llorente, 38' Etxeberria
58' Llorente, 65' Llorente, 76' Ezquerro, 78' Orbaiz

Laget i onsdags,
Lafuente, Iraola, Murillo, Prieto, Casas, Gurpegi, Orbaiz, Yeste 69' Exteberria 66', Ezquerro, Llornete
Lacruc 60' Javi Gonzalez 66', Tiko 69'

Aupa
Athletic Kuba
2005-01-23 14:56
Vi är faktiskt 12 medlemmar. Teo i Norrköping är den senaste. Det var jag som gjorde en miss när jag uppdaterade medlemskartan.

Edit: Men nu är naturligtvis allt som det ska!
Athletic oskar
2005-01-23 13:58
Vilken vändning!!! Får rysningar när jag tänker på hur det måste ha varit inne i katedralen!!!

Synd att Yeste är avstängd mot Valencia.

Jag trodde inte att Guerrero skulle klara av att näta igen. Kan han tända igen? tveksamt...

Vem blir den 10e medlemmen i Sverige.... Nu är vi 11 totalt. 25 Innan sommaren?

Vilken målmaskin vi är!!!!!!!!!!!!!! Nu har vi CL häng!

Aupa
Valencia X@V!
2005-02-18 23:23
Etxeberria sänker Madrid imorgon
Athletic Kuba
2005-02-18 14:08
Vi får ju returen på hemmaplan.
Levante Canary
2005-01-23 14:01
Tackar för informationen och grattis till mirakelvändningen!
Real Betis Robin
2005-01-22 23:53
Shiit vilken vändning ni gör!
Athletic Kuba
2005-01-23 03:33
Kom just hem från en fest och blev inte särdeles ledsen när jag såg vad Athletic åstadkommit! Vilken makalös vändning! Det ska ju bara inte gå att göra en sån grej...
Athletic Teodoro
2005-02-17 23:32
Matchen i Uefa Cupen är ju ändrad till den 24 istället, returen i Bilbao sker den 27. Matchen mot Getafe ändras till 23 mars...
Athletic Kuba
2005-01-26 01:09
3-2 mot Valladolid! Tyvärr sprack ditt tips, Robertho, när Valladolid gjorde sitt andra mål på straff i 87:e minuten... Synd!
Athletic oskar
2005-01-24 12:02
Då säger vi grattis till Teo som den 10 medlemmen i Sverige!

Valencia-Athletic på Söndag 21:00 i Tv4+ (Uppesittarkväll för en småbarnsfar...)

AUPA
Athletic Teodoro
2005-01-24 14:54
JAAAA JAAAA! Del Horno är ju skadad! kom igen håll er uppdaterade =P!!! ATHLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETIC RAIO!
Athletic Kuba
2005-01-24 22:59
Jag tänker inte ta någon ytterligare diskussion med dig, Pelayo. Istället undanbeder jag dig att skriva här mer för både ditt eget och för oss andras bästa.
Athletic Kuba
2005-01-24 13:42
Oskar: Vet du om Andreas och Nacho, som båda var med i september, fortfarande är intresserade av att vara med i supporterklubben? Jag har inte hört nåt från dem, nämligen.
Athletic Kuba
2005-01-28 13:26
Lamikiz om andra klubbars intresse av Athleticspelare.
Athletic Kuba
2005-02-18 00:55
Ja. Det står faktiskt på länken ovan...
Athletic Joseba
2005-01-25 15:09
Härligt att få se sitt kära Athletic direkt i TV på söndag. Trodde att jag skulle vara tvungen att vänta till 20:e februari och Realmatchen. Sedan har jag faktiskt börjat rannsaka mig själv rörande "konspirationen" mot Athletic med TV-sändningar och kommit fram till att en del faktiskt har att göra med vilka lag som spelar kvällsmatcher etc. hmm, lite jobbigt att inse att allt inte handlar om en barca konspiration från fyrans sida.
Athletic Joseba
2005-01-25 15:01
Härlig seger i lördags och en så otroligt grym svit vi börjar få. Ser fram emot söndag och det är första gången på mycket länge jag vågat se fram emot en bortamatch.
Håller dessutom med dig Kuba, nu släpper vi det här. Meningslöst att ha en konversation med en "vägg" vars enda syfte verkar vara att sabba stämningen på detta i övrigt sköna forum.
Spanien Pelayo
2005-01-25 00:13
Kuba,

Du behöver inte ta någon diskussion, du behöver bara veta. Det är mycket enkelt att gå tillbaka och läsa vilka diskussioner som berörde vad. Ni skrev om Navarra som en del av Baskiens historiska territorium (och inte, den korrekta termen, tvärtom).

Jag skriver inte här ofta, jag planerar inte att göra det heller. Men när jag läser sådana saker igen så kommer jag att svara, detta därför att Ni i första hand bröt Era egna regler (nämligen att inte bedriva politiskt/historiska diskussioner).
Spanien Pelayo
2005-01-24 21:59
Kuba,

Har gjort en del redigeranden av det som kunde tyckas vara överskridanden från min sida. Men vad jag inte förstår är varför "måttet skulle vara rågat"?

Ni för en diskussion om Navarra. Jag svarar.

Ni för en diskussion om Navarra som tycks mig vara uppåt väggarna. Jag svarar. Har jag feltolkat - rätta mig.

Eller det kanske är vad jag skriver som gör att "måttet är rågat"? Det kanske det som är "skiten"?
Athletic Kuba
2005-01-24 21:37
Dina feltolkningar av folks inlägg är lika horribla som den skit du häver ur dig, Pelayo. Snart är måttet rågat.
Spanien Pelayo
2005-01-24 21:23
Så etnopluralisterna på sidan bearbetar som bäst de svenska fundersamma på felaktig information?

Någon här skrev att Navarra var baskiskt därför att "man pratar språket där och hela köret", någon annan skrev att Navarra var baskiskt därför att det brukar vara "baskiska flaggor på läktarna när några lokala lag lirar fotboll". Insiktsbristen är närmast total, uppiskade av några som stillar rättänkandes tydligen befogade oro för huruvida Ezquerro var "renrasig" eller inte.

I regionen Navarra är det på sin höjd under 15 procent som identifierar sig som basker, dessa hittar du så gott som uteslutande i de norra regionerna. Baskerna, som aldrig hade en egen stat, lydde i perioder med viss självständighet under kungariket Navarra (1000-talet) vilket sedermera 1659 splittrades när gränsdragningen mellan Spanien och Frankrike gjordes och ett närmande med Kastilien gjordes (vilket för övrigt var helt på frivillig basis precis som under Navarra). Navarra är en grannregion till Baskien, inget mer.

Har Ni redan glömt 26 Januari för ganska så snart fem år sedan? Dagen när Navarra bröt de officiella förbindelserna med Baskien efter att ha rivit upp det gamla gränsavtalet (som godkände regionernas gränsdragningar) mot bakgrund av det baskiska parlamentets hållning till de föga upplysta herrarna i det baskiska "fueros", som dessutom hade den föga fingertoppskänsla det innebär att samarbeta med några herrar i mask, basker och fallenhet för dynamit på offentliga platser.
Barcelona kubala
2005-01-26 10:03
Brukar använda en sida som kanske intresserar er:
http://cromofutbol.webcindario.com
Om ni går in på Temporadas så får ni lite information om Athletic genom åren.
Skulle ni behöva fråga något så är Joseba, manen bakom sidan, väldig trevlig.
Ha det bra!
Annons: