/spanien/bilbao/forum/442.aspx/spanien/bilbao/forum/442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2005-01-10 18:21
Hans inlägg får stå kvar som avskräckande exempel...
Athletic Kuba
2005-02-17 00:47
Ämne: Spelas matchen mot R....
Den matchen lär spelas. Ifall det inte snöar ofattbara mängder i Madrid natten till lördag...
Real Madrid rrr
2005-02-16 23:08
Spelas matchen mot Real Madrid på lördag eller är den matchen också inställd?
Real Madrid rrr
2005-02-16 23:08
Spelas matchen mot Real Madrid på lördag eller är den matchen också inställd?
Levante Canary
2005-02-16 20:51
Matchen är inställd.
Athletic oskar
2005-02-15 12:28
Sjuk match. Alla har sett den så inte så mycket att säga mer om den.

Tackar dock alla glada anhängare av andra lag för alla positiva inlägg. "Xavi_knäcker" har leverat en klassiker! Kul också med den enda Madristan som verkligen späder på med beröm och avslutar i sann Madrid stil med dräparen "Ge oss Yeste"

Här ges ingenting. Det torde ha framgått nu att vi aldrig ger bort en poäng i onödan på San Mames och i sann Xavi_knäcker anda så skall vi ha fett me deg om vi skall "ge" bort Yeste.

Däremot skall vi ta tre poäng på lördag. Med Orbaiz tillbaks och Exteberria likaså så är jag rätt säker på att vi vinner. mitt tips är att det är en två redan i paus (2/2).

Dags att inse att Gurpegui är bättre som mittback. Låt honom stanna där.

Tuff match på torsdag. Tror på kryss.

Aupa
Athletic Joseba
2005-01-10 12:28
Tillbaks här efter jul och kan bara bli sorgsen när jag ser sådana inlägg som kommer från Pelayo. Dom är verkligen på gränsen till riktlinjerna för diskussionen på detta forum.
Athletic har alltid varit en klubb som stått för frihet och mot fascism. Just det är en mycket viktig del av klubbens historia som lever kvar än idag. Just därför håller jag också inne med mina omedelbara reaktioner, sådana hör helt enkelt inte hemma här.
Gora Athleti!!!
Real Betis Oggy
2005-02-15 08:27
bra matchrapport!!! bra(?) match åxå... var dock spyfärdig vid det TREDJE insläppta målet direkt på hörna från oss... Antar att man gillar Bilbao (utanför baskien i alla fall) av samma anledning som man gillar betis; underbart öppet spel där man inte kan känna sig lugn och säker en enda sekund...
Stainiel
2005-01-11 19:07
Orkar inte bry mig om rasism-diskussionen. Jag låtsas istället att jag inte ens har sett den. Vilken rasism-diskussion föresten?
Ang. Kubas baskiska bakgrund: Lika kul som förra gången ;-)
Jag är nöjd med 1-1. Allt annat än förlust på bortaplan får man vara nöjd med. Av tradition är väl Numancia svårslagna hemma?

Härligt: Att klubblänken är uppdaterad.
Härligt2: Designen är riktigt snygg.
Inte lika härligt: Det har varit dåligt med Athletic i tv4+. Dags att vi möter Real eller Barcelona snart!

Ber om ursäkt för att jag har varit borta ett tag. Hoppas ni inte låg vakna på nätterna...

Aupa
Levante Canary
2005-01-12 23:22
Alejandro show!
Athletic Kuba
2005-01-12 19:28
Ikväll spelar Athletic första matchen av två i åttondelsfinalen i Copa del Rey. Lanzarote från turistön med samma namn står för motståndet och Athletic börjar borta. Lanzarote ligger på 16:e plats (av 20) i Segunda B grupp 1 (samma serie som bl.a. Rayo Vallecano och Las Palmas). Matchen börjar 22:00.
Athletic Kuba
2005-01-13 00:25
Slut, 2-1 till ögänget. Men vi tar dem i returen...
Athletic Teodoro
2005-01-12 19:13
O Pelaya vill jag inte läsa igen...USCH!
Athletic Kuba
2005-01-12 22:57
Halvtid i cupmatchen. 2-1 till Lanzarote, fast ingen Athleticspelare har gjort mål hittills.
Athletic Teodoro
2005-01-12 19:12
Pamplona är baskiskt, de pratar språket o hela köret, bara så alla vet. ATHLETIC ÄR BÄST och Ezquerro är grym iår!
Real Madrid JoU7
2005-01-11 23:14
Riktigt snyggt blev det. Bra jobbat!!

Hala Madrid!
Athletic AC
2005-01-12 12:58
Har inte varit inne på Svenska Fans på ett tag...men jag måste säga att den nya layouten på Athletic är finfin!
När jag gick in här på forumet och skummade lite bland inläggen längre ner såg jag att det rådde delade meningar om Ezquerros vara eller inte vara bask...och jag kände att jag ville skriva ett inlägg.
Det beror kanske på källa men följande provinser är Euskadi enligt mig:
Spanien: Bizkaia, Gipuzkoa, Araba, Nafarroa
Frankrike: Lapurdi, Nafarroa Beherea, Zuberoa

Om vi återgår till Ezquerro som är från Navarra/Nafarroa som flera här inte verkar räkna till Baskien. Nu är jag ingen mästare på geografi men av informationen på hemsidan märker man snabbt att flera spelare är födda i staden Iruñea som kanske är mer känd som Pamplona för allmänheten...Lacruz, Gurpegi, Orbaiz, Tiko tex. De pålästa eller de som har minnet i behåll vet ju också att dessa har Osasuna som moderklubb...
Aranzubia är född i Logorño som jag också tror ligger i Navarra? Ej säker dock...
Det är möjligt att någon som är mer påläst än jag på historia/politik etc sitter inne på lösningen...men jag ser verkligen Navarra som Baskien och således är Ezqurro, Lacruz, Gurpegi, Orbaiz, Tiko, Aranzubia mfl lika mycket basker som de som är från Bizkaia och födda i Bilbo/Bilbao som många här verkar räkna som det enda "riktiga" baskien...
Athletic Kuba
2005-01-11 23:02
Skojar du? Jag var sömnlös i flera veckor!

Kul att du gillar designen!
Real Madrid Solari = Gud
2005-01-12 00:11
Riktigt snygg design!

Synd att vi inte har en sån redaktion :(
Athletic Thomas74
2005-01-14 12:06
Gjerne det, men da må mine varer videresendes til Norge. Uansett så blir det mye billigere enn å betale avgiften man krever på den offisielle siden. Det er jo helt horribelt.
Athletic Robertho
2005-01-12 19:05
Hej igen , jag är nog inte så bra på att tippa, men va 1 poäng är bättre än 0. Jag bryr mig inte någe mer om baskdisskussionera, vi håller väl åtminstone på samma lag eller?? En suveränt snygg hemsida, tack tack. Jag har även anmält mig till supporterklubben så nu är det en till medlem. Ha det bra allihopa och sköt om er. Är det någon som vet om det blir något nytt i truppen snart?? Inga nyförvärv kanske men ungtuppar som flyttas upp??
Real Madrid Solari = Gud
2005-01-12 00:12
Ämne: Orkar inte bry mig o....
Du måste varit riktigt borta! Vi möttes i Söndags :)
Athletic Kuba
2005-01-14 13:50
Ämne: Gjerne det, men da m....
Ja! Även om det är dyrt att skicka brev och paket inom och från Sverige är det bra mycket billigare än fraktavgiften från Spanien.
Athletic Kuba
2005-01-12 17:37
Ett annat exempel på något luddiga nationalitetsbestämningar (långt ord...) är inte minst fotbollslandslagen på de brittiska öarna!
Athletic Kuba
2005-01-12 15:34
Så en omotiverad geografilektion: Både Logroño och Calahorra (som Ezquerro kommer ifrån) ligger i La Rioja. Huruvida Rioja någonsin tillhört Baskien vet jag inte. Det var ju en geografilektion det handlade om och inte en historie-dito... Så vitt jag har hört, läst etc är det främst i norra Nafarroa som baskanhängarna finns. De som bor i södra delen känner, om jag förstått det hela rätt, inte lika stor tillhörighet till Baskien som de i den norra delen av regionen.

Jag menar absolut inte att smälla någon på fingrarna, utan vill bara försöka reda ut hur det ligger till!
Athletic tiopepe
2005-01-12 17:28
Ämne: Så en omotiverad geo....
Det stämmer som du säger. Jag försökte bara att inte bli för långrandig.

Man vet att för mycket länge sedan talades baskiska även i la Rioja, men det var nog över 1000 år sedan.

Sen kan man ju definiera nationalitet på hundra olika sätt. Kolla på franska och italienska ishockeylandslagen.
Athletic AC
2005-01-12 13:09
Jag berom ursäkt om någon känner sig oförtjänt påhoppad av mitt förra inlägg när jag skrev:

"Om vi återgår till Ezquerro som är från Navarra/Nafarroa som flera här inte verkar räkna till Baskien."

och

"...som de som är från Bizkaia och födda i Bilbo/Bilbao som många här verkar räkna som det enda "riktiga" baskien..."

Detta var givetvis endast riktat till Pelayo (A.K.A 14-79) men det tror jag gick fram...

/AC
Athletic Kuba
2005-01-12 16:12
Ja, det stämmer. Förutom midsommarstången med dalahästarna är Stockholms stadshus och Älvsborgsbron avbildade på märket.
Real Betis Oggy
2005-01-12 15:57
Bra ny sida! riktigt trevlig... gillar erat emblem också: midsommarstång och stadshuset(?)... hehe...
Athletic Kuba
2005-01-12 15:37
Heter du Per, tiopepe? Snyggt namn i så fall... :)
Annons: