/spanien/bilbao/forum/438.aspx/spanien/bilbao/forum/438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Joseba
2004-12-03 12:43
Dessutom ska tröjan bara användas i UEFA-cupen samt några spanska cupmatcher vad jag förstår. Det senare för att blidka UEFA som inte skulle tillåtit ändringen annars. Även om jag tycker tröjan är snyggare utan texten så ser jag definitivt en viss naturlighet i att med Athletics historia ha Euskadi på tröjorna vid europeiska cupmatcher.

Annars är jag såklart på strålande humör efter i onsdags. En poäng på bortaplan borde vi väl kunna fixa.
Barcelona Pizzamatte
2004-12-07 14:53
Athletic är det finaste laget i hela världen och jag önskar att jag också fick hålla på dem!
Athletic oskar
2004-12-05 09:18
segern i onsdags innebär att vi är klara för "slutspelet" i UEFA cupen. 32 lag varav 8 treor från Champions Leauge. Lottning i mitten av December och matcher i mitten av februari. Vinner vi i sista omgången så blir vi etta i gruppen.

I kväll får vi det svårt. Tror på torsk med 2-0 (sorry) men med lite fly kan vi vinna för Sevilla är inte inne i något stim nu precis heller.

Aupa
Athletic Kuba
2004-12-05 10:38
Oskar: Skojar du? Vinna på bortaplan?!? ;-)
Athletic tiopepe
2004-12-16 16:18
oskar, kan du inte känna på dig att vi vinner med 3-0 istället.
Athletic oskar
2004-12-06 11:05
Kuba / Det var mest en from förhoppning...

Börjar se lite trist ut nu. Vi behöver ett par raka segrar nu för att inte hamna i botten gänget. Tur dock att det är europas jämnaste serie

Matcherna som följer
Hemma mot Atletico
Borta mot Zaragoza
Hemma mot Mallorca
Borta mot Numancia

Om jag tittar in i kristallkulan så ser jag 3st tre poängare och en kryss match.

Ja jag vet, vinna borta.. men någon gång måste vi vinna borta och både Zaragoza och Numancia känns överkomliga så vi vinner en och kryssar den andra.

Matcherna mot Atletico brukar vara underhållande. Kan man hoppas på en TV sändning?

Aupa
Athletic Thomas74
2004-12-10 10:41
Ämne: Thomas74: Kan du int....
Nei, jeg tar nok ikke 74-Thomas bakpå. Min sønn Tobias kan nok ha navnet bakpå, men han er bare 6mnd så han er litt vel liten :-)
Athletic Joseba
2004-12-08 11:41
Oskar: Var du tvungen att tippa rätt just den här gången.
Helt otroligt vad omöjligt det ska vara på bortaplan i år.
Athletic oskar
2004-12-10 11:00
Thomas74/ Jag fick just en bild till jobbet på min son 8 månader iförd en vacker rödvit athletic tröja. I handen höll han Bilbaos maskot, lejonet.. Köpte iofs allt i Bilbao i höstas

Joseba // Jag tippar ALDRIG rätt, tro mig.. Detta var undantaget som bekräftar regeln. Bara för att bevisa det så tippar jag 3-1 i morgon.

Lottningen tilll UEFA cupen sker den 17 december. Bland lagen som kommer in som treor i Cl finns bla Valencia, AJAX, Fenerbache, Olympiacos och Shaktar Donetsk (missa inte artikeln i Offside om Shaktar). Det vore skönt om vi lyckades vinna gruppen... men jag tippar att vi kryssar 1-1 i borta i sista omgången (Bevis nummer två, Joseba)

Aupa!
Athletic oskar
2004-12-16 12:07
Vi måste ta en pinne ikväll för att vara säkra på att gå vidare.

Jag känner mig säker på att vi kryssar...

Aupa
Athletic Kuba
2004-12-07 21:35
Nedanstående inlägg har ändrats något för att passa bättre på detta forum. :-)
Athletic Thomas74
2004-12-09 15:10
Jeg har nå funnet ut hvor jeg kan få kjøpt Athletic-drakten til en levelig pris.

http://www.soccer-spain.com/ssshop/shopwindow.html

Nå gjenstår bare følgende diskusjon med meg selv.
Guerrero, Yeste eller ingenting?

Uten navn blir totalpris (inkl frakt) 76 euro, mot
117euro på klubbens egen hjemmeide.
Athletic Kuba
2004-12-09 18:18
Thomas74: Kan du inte få med ditt eget namn? Det vore ju roligast! Annars tycker i alla fall jag att utan namn är att föredra.
Athletic Teodoro
2004-12-12 15:28
trrrrrre poäng! Del Horrrrrrrrno! Tur de där me straffen o målet var offside???
Athletic Kuba
2005-02-10 00:30
Luis Prieto har skrivit på för fyra år till i Athletictröjan!

Dessutom: Del Horno målskytt mot San Marino ikväll.
Athletic AC
2005-02-09 00:34
Trissen är ett faktum!:
Athletic-Betis på TV på söndag!
Det känns nästan som om man håller på Barca eller Real ju!
Athletic Teodoro
2004-12-11 11:56
Jag var faktiskt nere för ca 3-4 veckor sedan i bilbao hos mina släktingar. Självklart passade jag på att se Los Leones in action! Riktigt rolig match, men otroligt vad dom har höjt biljettpriserna! De vann i alla fall med 2-1 mot Villareal...skön vinst Urzaiz tvåmålsskytt....Yeste bra hela matchen och beröm till de unga spelarna. Pampin gjorde bra ifrån sig i sin debut i San Mamés! Vinst ikväll om Karanka INTE klantar sig. Tycker faktiskt att de borde spela Prieto Gurpegui som mittbackslås och Tiko Orbaiz mittfältgeneraler. Orbaiz mkt bra spelare, var faktiskt med i landskampen mot England o gjorde bra ifrån sig. Synd dock de här med Gurpegui. Han är avstängd väl?
Athletic oskar
2004-12-17 13:23
Lottning om en halvtimme. Kolla på www.uefa.com

Ettorna lottas mot treorna i grupperna och vi inleder borta. Vi kan få möta:

FC Basel 1893,
Parma FC,
FK Austria Wien,
Sporting Clube de Portugal,
FK Partizan,
Grazer AK,
SC Heerenveen,
TSV Alemannia Aachen

Troligen kan vi inte lottas mot Parma men det står inget om det på hemsidan.

Med tanke på vår "tur" i tidigare lottningar så blir det Partizan eller Sporting.

Om vi verkligen har tur så blir det Grazer eller Aachen

Men jag måste tippa... Det blir Heerenveen.

Aupa!
Länktips: www.uefa.com
Athletic Kuba
2005-02-09 13:23
Lycka till!
Athletic tiopepe
2005-02-09 13:17
Med en dåres envishet försöker jag få till en pubkväll i Stockholm för att titta på Athletic-Betis kl 21:00 på söndag. Och visst kan man börja redan 19:00 med Osasuna - Real Madrid. Hör av er alla getxokolmare!
Athletic Kuba
2005-02-09 12:23
Med tanke på att vi veckan efter Betismatchen spelar mot Real borta finns det stora chanser att man också kan få se den matchen på tv. Fast fyra veckor i rad är kanske att hoppas på för mycket...

Missa förresten inte matchen före våran på söndag: Osasuna - Real Madrid. Det blir kul att se när våra baskbröder piskar huvudstadsgrabbarna!
Athletic Kuba
2004-12-17 12:39
7-jävla-1! Fy fan va vi är bra! Var det texten Euskadi på tröjorna som gjorde det? Eller trodde kanske Athleticlirarna att de spelade hemma eftersom det var rödvitt på läktarna...
Athletic Robertho
2004-12-12 18:46
Tjena satt igar pa en pub( en liten pub full med bilbaoflaggor, halsdukar och trojor) pa gran canaria med en del andra bilbaofans och sag matchen pa tv, fan vad gott att vi vann, nu far vi ta en seger pa bortaplan annars gor jag som matadoren i tjuren ferdinand och sliter mitt har i fortvivlan. Ursakta stavningen,ha det
Barcelona Barca_best_forever
2005-02-13 01:18
Hejsan kära vänner !! Jag skulle gärna vilja ha erat tips inför morgondagens match mellan Athletic Bilbao - Real betis !? :$ Vad tror ni om den matchen, hur kan den sluta ? jag ska spela på EUROPATIPSET så jag är mycket tacksam för eran hjälp ! Ska jag gardera matchen eller spela säker 1:a på athletic som är mkt hemmastarka och som har kapacitet i truppen lr tror ni att Betis med Joaquin & Co kan skrälla o plocka hem 3 poäng till Andalusien ?? jag är som sagt mkt tacksam för er hjälp.. skickar såklart en del av vinsten om erat resultat går in, hehe ;) Tack på förhand !! Lycka till ! =)
Athletic oskar
2004-12-17 14:43
Två ganska svåra motstånd som jag ser det.

Athletic oskar
2004-12-13 14:38
Hittade denna på sv fans.

"Strax efter klockan 12 lottades åttondelsfinalerna av Copa del Rey. Från och med denna omgång och fram till finalen avgörs matcherna i dubbelmöten hemma och borta. Matchdagar är den 12 och 19 januari.

Lanzarote - Athletic Bilbao
Recreativo - Sevilla
Valladolid - Real Madrid
Lorca - Atlético Madrid
Lleida - Gramanet
Mirandés - Betis
Elche - Numancia
Osasuna - Getafe"

Lanzarote känns ok. Det kunde varit bättre och det kunde varit sämre...

Sköna tre poäng i lördags... 3 down, 7 to go..

UEFA cup borta på torsdag, lottning på fredag.. 2,65x pengarna på bortaseger på expekt. Bra betalt även för oavgjort 3,10x Jag har ju redan tippat 1-1...

Aupa!
Athletic oskar
2004-12-13 14:55
Många skador såg jag på UEFA
"While the victory did much to cheer Ernesto Valverde, the coach has numerous injury worries to contemplate including a sprained ankle for Del Horno who did not finish the fixture. Also on the treatment table are Francisco Yeste (hamstring), Tiko (ankle), Aitor Karanka (thigh) and Carlos Gurpegui (head)."

Inte bra...
Athletic Teodoro
2004-12-13 16:20
Karanka är ingen större förlust däremot Yeste, Gurpegui och Tiko.... inte bra
Athletic oskar
2004-12-13 15:17
I Uefa cupen gäller föjande om två eller fler lag kommer på samma poäng.

1. Målskillnad
2. Antal gjorda mål
3. Antal gjorda mål på bortaplan
4. 5 senaste årens inspelade UEFA poäng

Inte inbördes som jag trodde.... Vi behöver 3p på torsdag...

sista inlägget idag, tror jag....
Athletic tiopepe
2004-12-17 14:24
Annons: