/spanien/bilbao/forum/437.aspx/spanien/bilbao/forum/437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Athletic
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Kuba
2004-11-24 23:42
Tjena Nacho! Kul att du kikar förbi på forumet! Vi sågs i Stockholm, om du minns. Jag är göteborgaren med den baskiska flaggan... :-)
Athletic tiopepe
2004-11-20 12:11
Ämne: Yes!!!
Fixade sig i....
Joseba: "Finns det några med röd-vita hjärtan i Stockholmstrakten som känner för att sammanstråla någonstans för att se Athletics första bortaseger i ligan för i år? "

Jag har kollat med O'Learys Götgatan. De visar den, men utan ljud, för NFL är huvudmatch. Ska jag kolla flera ställen?

tio Pepe
Athletic Teodoro
2005-02-04 14:50
Liten rolig anekdot....Athletic club är de enda laget som fortfarande är kvar i de två cuper som de starta säsongen i....Copa Del Rey, Uefa cup o ligan !!!
Stainiel
2004-11-23 21:57
Är det bara jag som inte kan se matchrapporten?

Henke kanske (tyvärr) har börjat följa Patrik Anderssons fotspår.

Joseba: Tycker Urzaiz har gjort ett riktigt bra år. Att han är bland de bästa för att alla andra spelar dåligt stämmer inte, även om det inte var så du menade. Han har varit duktig och skulle tillhöra de bästa även om de andra var lika bra som förra året.
Athletic Kuba
2005-02-04 14:08
Om någon av er råkar befinna er i Göteborg på söndag kommer Gbg-fraktionen (jag och Björn...) att se matchen på Plain Kitchen, Risåsgatan. Kom gärna dit!

Jättebra om ni i Sthlm ser matcherna tillsammans! Annars kan ni komma ner till Göteborg allihop! :-)

Edit: "om" här ovanför...
Athletic tiopepe
2005-02-04 09:49
Samling i Stockholm söndag Deportivo - Athletic

På söndag 19:00 visar TV4+ Deportivo - Athletic. Vi ser matchen på någon pub i Stockholm. Häng på nu!

tio Pepe
Athletic Kuba
2005-02-04 00:30
Athletic är vidare i cupen! 1-0 borta mot Valladolid!
Athletic Kuba
2005-02-03 19:52
Till alla Athleticfans: Klä er i rödvitt! På den danska sidan MM Sport kan man köpa årets Athletictröja för 500 DKK, alltså 600 svenska kronor (det är ca 540 NOK, Thomas). Frakten ligger på 30 DKK (36 SEK) oavsett hur många tröjor som beställs. Du som är intresserad får betala din tröja och din del av frakten + portokostnader inom Sverige. Det kan man göra så billigt som möjligt genom att alla tröjor till exempelvis Stockholm skickas till en adress.

Tröjan på Athletics officiella internetshop är visserligen billigare (540 SEK), men frakten är betydligt dyrare.

Vad tycker ni?
Athletic Teodoro
2005-02-03 20:03
Aranzubia, Lafuente, Murillo, Gurpegi, Luis Prieto, Del Horno, Casas, Solabarrieta, Orbaiz, Yeste, Iraola, Tiko, Guerrero, Arriaga, Ezquerro, Etxeberria y Llorente............Truppen ikväll. MÄRK ingen Urzaiz!!! eller Javi Gonzales
Athletic Teodoro
2005-02-03 20:01
Pino Zamorano dömer Depor - Athletic den 6 februari...Ikväll är ju både Yeate o Urzaiz tillbaka...Ser fram emot matchen mot Depor!!!
Kan bli riktigt tuuuuuung!
Athletic Joseba
2004-11-23 17:41
Kollade upp Pampin som definitivt inte ska lastas för målen. Däremot är det ju lite oroväckande at han inte ens var ordinarie i B-laget förra året utan gjorde sina flesta matcher i Baskonia istället. Hade kännts bra med lite djup på den här fronten. Är det förresten någon som vet vart Sancha har tagit vägen som har betydligt mer rutin???
Athletic Kuba
2005-02-03 21:09
Verkar som att Llorente petat Urzaiz. Iaf i cupen.
Athletic Joseba
2004-11-23 17:19
Bedrövelse!!!
Trodde att det äntligen skulle bli seger men nej då!!!
Kan inte fatta att Valverde envisas med att byta ut Etxeberria i varje match. Han är ju verkligen killen som kan hålla i bollen och få tiden att gå när vi leder och killen som kan skapa ngt kreativt när vi ligger under.
Kan heller inte fatta hur risigt det går när man ser vilket lag vi har på pappret. Ta bara en sån sak som Urzaiz skytteligaplacering när han ändå inte borde vara bland våra bästa spelare.

Till sist en ursäkt till dom som kom med förslag på Athletic gathering i Söndags. Jag har varit borta ett tag men är helt på att dela röd-vit sorg eler glädje nästa tv-match. Vore kul att få ihop några stycken hängivna.
Athletic A Hedman
2004-11-22 12:58
Kuba:
Snön faller, och vi med den... :(

Stainiel:
Målisen är visst 20 år.
Svårt att säga vilken klass han håller (bakom ett så där släpphänt försvar ser alla lite vilsna ut), men Aranzubia är väl avstängt nu också, så det är bara att hoppas att han håller.
Vet någon hur avstängningsreglerna fungerar i Spanien? Automatisk avstängning nästa match, eller måste ärenden behandlas i förbundet först så att det blir en liten fördröjning (som det brukar vara i England). Kanske både han och Del Horno avstängda till den viktiga matchen mot Racing. F.ö. riktigt idiotiskt av Del Horno att dra på sig sin varning för en ironisk applåd till domaren. Vi har inte råd med sådant.

Thomas74:
Vet tyvärr ej, men för alla som gillar nostalgi/retro, kan jag tipsa om TOFFS - The Old Fashioned Football Shirt Company, www.toffs.co.uk. De har tre gamla Athletic-modeller på repertoaren. (Bl.a. en tjusig 70-talsmodell i samma stil som den jag brukade springa omkring och kicka boll i som liten knatte, och som gjorde mig till Athletic-supporter! Ljuv nostalgi! :))
Athletic tiopepe
2004-11-23 22:12
Joseba: Här ska inte bli några fler sorger! Är vi bara tillräckligt många som tittar så vinner Athletic. Men nästa gång organiserar vi något. Stainiel, vad säger du?

Stainiel, Kuba: jag kan inte heller läsa matchrapporten.
Athletic tiopepe
2004-11-21 16:36
Ämne: tiopepe: Lite lustig....
Nej, inte Lötmogatan.
Ska vi kolla om Pub Stabil sänder matchen i kväll?
Stainiel
2004-11-22 00:14
Gud finns inte...

Tycker det var ett rejält coachingmisstag att sätta in Cecar mot Esquerro vid utvisningen.

Hur gammal är den där målvakten? Såg riktigt ung ut. Tycker inte han var dålig, men frågan är om han håller La Liga-klass. Det gör iofs inte många i laget just nu.
Stainiel
2004-11-21 16:10
tiopepe: Lite lustigt att du bor i Midsommarkransen. Finns säkert bara runt 20 aktiva Athleticfans i Sverige, och 2 av dem finns där. Säg inte att du bor på Lötmogatan också, för då blir jag rädd.

Varför sabbas vårt forum lite då och då av folk som tror att det är en chat?

Ikväll blir det 2-0 till vår fördel, eller vad säger Robertho om det? Edit: Nu såg jag att du hade skrivit oavgjort...
Athletic Kuba
2004-11-24 01:33
Inte jag som författat rapporten. Verkar som att Hasse har strul med sin computer där nere i Baskien.

edit: Eller också är det SvenskaFans som inte kan få ordning på saker å ting.
Athletic Joseba
2004-11-25 15:44
Stainiel: OK, håller med. Kanske fick det att framstå som att Urzaiz inte var så bra vilket såklart inte är sant. Däremot har vi ju faktiskt flera landslagsspelare som inte alls håller i 90minuter för tillfället. Dessutom står jag fast i att Valverde har en förmåga att byta ut kreativitet på slutet av matcherna. Kan tyckas vara en vettig väg att gå att säkra upp när det går lite sämre men faktum är att han kört den taktiken hela säsongen och det har bara blivit pannkaka av alltihop.

Thomas74: Håller med dig. Shippingkostnaderna är helt galna. Antar att det bästa är att prata med någon som har vägarna förbi Bilbao eller försöka samordna beställningen med någon. Shippingkostnaden verkar vara densamma oavsett om man köper en eller tio tröjor. Lycka till!

Athletic Robertho
2004-11-22 18:59
Jaha, vad kan man säga, det ser inte bra ut i alla fall, varken för mitt tips eller för Athletic, nu får de f-n i mig skärpa te sig, ska de åka ur uefa-cupen ovanpå allt det här också?? JAg är deppig och värre blir det , får se på lite gamla fotbollströjor för att bli lite gladare...
:-(
Athletic oskar
2005-02-07 16:36
Ingen vidare split vision på domaren igår

- först missar han offside vinkningen vid 0-2 målet.

- sedan missar han bytet som Athletic skall göra (Extebe ut och Del Horno in)

- sist missar han straffvinkningen

Svårt dock att avgjöra från TV om linjemännen vinkade eller ej men det kändes som om problemet var huvuddomaren och inte linjelärkorna.

Skönt med en pinne dock!! Vi är heta!

Solibarieta VAR faktiskt dålig.

Aupa
Athletic Robertho
2004-11-27 19:48
Just nu är det 3-0, fy fan va skönt.....
Deportivo Fredrik
2005-02-07 16:10
Undra om huvuddomaren missade att linjedomaren vinka för straff. För det är otroligt konstigt ifall han på linjen stod tyst och tog beslutet efter Bilbaos kontring. Det var i alla fall det snyggaste målet jag sett på länge som ni gjorde.
Athletic Kuba
2005-02-07 17:34
Oskar: Ok att Solabarrieta var dålig igår (har inte hävdat motsatsen), men han har iaf coolt namn... ;-)
Athletic Kuba
2005-02-08 14:26
Så vitt jag vet har inte Bordas varit med i truppen på en del matcher. Senast han spelade var mot Racing i november.
Athletic Kuba
2005-02-09 17:23
Samtliga delsidor om supporterklubben är nu uppdaterade!
Athletic Joseba
2004-11-29 16:43
3-0 vilken lättnad!!!
Dessutom är ju serien så himmla tät så om vi kan få några segrar på raken så är vi definitivt med och slåss om en UEFA cup plat
Athletic Kuba
2004-11-30 21:42
Det handlar inte om reklam som sådan utan texten Euskadi i grönt över bröstet. Men nog är den fina rödvita tröjan ännu finare utan sådan text.
Barcelona Camparn på nou
2004-11-30 20:07
Har ni här på forumet hört att Athletic Bilbao har bestämt sig för att ha reklam på sina tröjor.
Annons: